برای چندین دهه ثابت شده است که ساخت ویدیو و تصاویر متحرک در جذب مخاطب در مقایسه با تصاویر ثابت، به ویژه در محتوای خلاقانه و تبلیغات اینستاگرام موثرتر هستند. مطالعات نشان می‌دهد که 96٪ از مشتریان آنلاین هنگام تصمیم گیری برای خرید به ویدیوها متکی هستند. خوشبختانه، با ظهور پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کسب و کارها گزینه های ارزان قیمت تری برای انتشار محتوای ویدیویی دارند و در میان این پلتفرم‌ها، تبلیغات اینستاگرام اکنون پلتفرم مورد علاقه اکثر آنها برای انتشار ویدیوهای تبلیغاتی یا بنرهای ویدیویی است.
با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده درخصوص اکانت اینستاگرام برای کسب‌وکارها، مشخص شده که استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای آنها بسیار مهم است. اکثر کسب‌وکارها تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می‌دهند، زیرا هر ماه 1 میلیارد نفر از آن بازدید می‌کنند. بنابراین کاری که اکنون باید انجام دهید این است که بازاریابی خود را با ساخت ویدیو و محتواهای تصویری جذاب، بهینه کنید.
در ادامه، 9 نکته در مورد بازاریابی ویدیویی اینستاگرام برای افزایش فروش برند تان به شما ارائه می‌دهیم.

1. ساخت ویدیو را برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه ایده ویدیوی خود را زنده کنید، به یک برنامه ساخت پست و استوری نیاز دارید . برای شروع، باید سه چیز را دریابید: اهداف، مخاطبان هدف و کانال انتشار محتوا.

اهداف خود را شناسایی کنید

قبل از اینکه شروع به ساخت ویدیو کنید، در مورد اهداف تبلیغاتی خود فکر کنید. نتیجه مورد انتظار شما چیست؟ آیا بازدیدهای ویدیویی است؟ آیا در نظر گرفتن فروش است؟ یا تبدیل فروش؟ پس از تعیین اهداف، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما پس از تماشای ویدیو چه کاری باید انجام دهند.

مخاطب هدف

تعریف مخاطب هدف به شما در ساخت ویدیو کمک می‌کند. از آنجایی که ویدیو باید با شخصیت خریدار شما و هدف تعیین شده برای تبلیغات اینستاگرام متناسب باشد، 80 درصد از بازاریابان اظهار می‌کنند که محتوای شخصی سازی شده موثرتر است.
به عنوان مثال، اکثر مشتریان Frito-Lay بچه دارند. بنابراین، این شرکت یک تبلیغ ویدیویی کوتاه را که برای والدین جذابیت دارد، ارائه کرد.

پلتفرم انتشار

زمانی که هدف خود را تعیین کردید، باید تصمیم بگیرید: کجا می‌خواهید ویدیوی خود را پخش کنید؟ در فیسبوک؟ تبلیغات اینستاگرام؟ البته می‌توانید از پلتفرم های متعدد به صورت همزمان استفاده کنید، هرچه تعداد کانال‌های بیشتری استفاده کنید، لیدهای بیشتری تولید می‌شود. فقط مطمئن شوید که آنها را ردیابی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

2. فرمت مناسب ساخت ویدیو برای تبلیغات اینستاگرام را بشناسید

اینستاگرام طیف وسیعی از قالب‌های تبلیغات ویدیویی را پشتیبانی می‌کند، دانستن همه فرمت‌ها برای تولید محتوای شما مفید خواهد بود. شما می‌توانید در مورد اینکه چه فرمتی با اهداف شما مطابقت دارد تحقیق کنید و ویدیوی خود را بهینه کنید.

1. تبلیغات ویدیویی درون فید

این فرمت با فید کاربر ترکیب می‌شود و به شما فرصتی می‌دهد تا به روشی طبیعی تر تبلیغ کنید. شما می‌توانید در حالی که کاربران در حال پیمایش هستند، آنها را ترغیب کنید نگاهی به ویدیو شما بیندازند. این قالب ساخت ویدیو، بهترین راه برای افزایش آگاهی از برند است و نرخ تعامل بالاتری دارد. بنابراین بهتر است محتوای یکپارچه تری ایجاد کنید که با محتوای فید همخوانی داشته باشد و خیلی تبلیغاتی نشود.

2. تبلیغات ویدیویی در استوری اینستاگرام

ساخت ویدیو برای اینستا ممکن است موردی باشد که بازاریابان بیشتر از آن استفاده می‌کنند. پس از راه‌اندازی استوری‌های اینستاگرام، تعداد استفاده از آن همچنان رو به افزایش است. در حال حاضر، نزدیک به 1.7 میلیارد کاربر روزانه از Stories استفاده می‌کنند. و 15 تا 25 درصد از بینندگان برای بررسی محصولات در استوری های مارک دار انگشت خود را به سمت بالا می‌کشند. 
در قالب استوری اینستاگرام است، شما می‌توانید پیوندهایی قرار دهید تا افراد بتوانند مستقیماً به وب‌سایت برند شما بروند. البته باید، مطمئن شوید که محتوای شما محصول یا خدماتی را که می‌فروشید به نمایش می‌گذارد.

3. ساخت ویدیو کاروسل

اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد برند خود ارائه دهید، این گزینه عالی است. با کاروسل می‌توانید سه ویدیوی پشت سرهم و تعاملی را نمایش دهید و از ساخت ویدیو در این قالب برای توصیف محصول خود استفاده کنید زیرا قالب کاروسل با اطلاعات بسیار زیادی مطابقت دارد. با این حال، اطمینان از جذاب بودن محتوا نیز مهم است، تا کاربران خسته نشوند.

4. ساخت ویدیو برای تلویزیون اینستاگرام IGTV

به زمان بیشتری برای تبلیغ خود نیاز دارید؟ IGTV  امکان پخش ویدیوی عمودی یک ساعته را به شما ارائه دهد . شما می‌توانید چیزهای بیشتری را نشان دهید که برند شما ارائه می‌دهد. درباره هویت نام تجاری خود صحبت کنید یا با ساخت ویدیو جذاب تر، نکاتی در مورد نحوه استفاده از محصول خود ارایه دهید.

 

۹ ترفند ساخت ویدیو جذاب برای تبلیغات اینستاگرام

 

3. روی چند ثانیه اول تبلیغات، بیشتر حساب کنید

مردم تمایل دارند از تبلیغات صرف نظر کنند، مخصوصاً تبلیغات اینستاگرام که به راحتی می‌توان آن‌ها را با انگشت یا اسکرول کرد. بنابراین مطمئن شوید که بهترین تلاش خود را در ثانیه های اول ویدیوها به کار می‌برید. ویدیویی بسازید که جلب توجه کند و تاثیر قوی بر روی مخاطب بگذارد.
96 درصد از مشتریان آنلاین هنگام تصمیم گیری برای خرید به ویدیوها متکی هستند.

4. یک راه حل ارائه دهید

به جای فروش و معرفی محصول خود، روی مشکلی که ممکن است کاربران داشته باشند تمرکز کنید. درد مخاطب هدف شما چیست؟ پس از شناسایی مشکل، می‌توانید به کاربران نشان دهید که محصول شما راه حل دقیقی است که آنها نیاز دارند. این تاکتیک مخاطب را وادار می‌کند تا لینکی که به تبلیغات اضافه کرده اید را بررسی کند.

5. کپشن در تبلیغات اینستاگرام مهم است

وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود- هر نوع تبلیغاتی- کپشن همیشه مهم است. شما می‌خواهید به طور خلاصه توضیح دهید که در ویدیو چه اتفاقی می‌افتد. اما زیاد وارد جزییات نشوید، برای جلوگیری از به هم ریختگی صفحه نمایش، توضیح کپشن را به حداقل برسانید.

6. از یک CTA واضح و متقاعد کننده استفاده کنید

فراخوان برای اقدام СТА مخاطبان شما را برای بازدید از وب سایت یا خرید محصول راهنمایی می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که در ساخت ویدیو تبلیغاتی همیشه از CTA استفاده کنید. به جای وادار کردن کاربران به بررسی لینک موجود در بیو شما، یک لینک خرید ساده ایجاد کنید. از یک CTA واضح و قانع کننده مانند« خرید کن ، بیشتر بیاموز یا اکنون دانلود کن » استفاده کنید .

7. ساخت ویدیو تبلیغاتی اینستاگرام خود را جذاب تر کنید

اگر در یک ویدیوی 15 ثانیه ای فقط درباره محصول صحبت کنید، بازدید کنندگان خسته خواهند شد. یک ویدیوی جذاب ایجاد کنید، که می‌تواند خنده‌دار، احساسی یا حتی تعاملی باشد. ویدئویی که احساسات را برانگیزد، توجه را به خود جلب می‌کند و احتمال اینکه تبلیغات شما به اشتراک گذاشته شود، بیشتر است.

8. مراقب تصویر بند انگشتی باشید

در فیس بوک و یوتیوب، می‌توانید تصاویر کوچک را سفارشی کنید. با تبلیغات اینستاگرام، باید از بخشی از ویدیوی خود برای تصویر کوچک استفاده کنید. این بدان معناست که هنگام برنامه ریزی محتوای ویدیوی خود، باید عکسی تهیه کنید که بتوان از آن به عنوان یک تصویر کوچک جذاب استفاده کرد. تصاویر کوچک بسیار مهم هستند زیرا اولین چیزی است که مخاطب خواهد دید. مشخص می‌کند که آیا کاربران به تماشای تبلیغات ادامه دهند یا فقط از آن رد شوند.

9. برای دستیابی به نتایج بیشتر، تست A/B را فراموش نکنید

کاری که یک بازاریاب خوب قبل از ساخت ویدیو یا محتوای تبلیغاتی انجام می‌دهد، انجام تست A/B  است پس آن را فراموش نکنید. چندین ویدیو خلق کنید و همه آنها را منتشر کنید، سپس ببینید کدام یک بهتر نتیجه می‌دهد. با بررسی تجزیه و تحلیل، می‌توانید ببینید که کدام ویدیو جذاب تر بوده و تبدیل های بیشتری ایجاد می‌کند. سپس می‌توانید همانی را که بهترین عملکرد را داشته، تکرار کنید.

جمع بندی

در این مقاله، 9 نکته برای راه اندازی کمپین های بازاریابی ویدیویی با شما به اشتراک گذاشتیم. اکنون، می‌دانید که با تجزیه و تحلیل کمپین‌های ویدیویی رسانه‌های اجتماعی رقبا ، می‌توانید سناریوی تبلیغات خود را عملی کنید و سپس ویدیوهای وایرال خود را با نرم افزار های ساخت بنر تبلیغاتی ویدیویی مانند بنر ساز آنلاین دومینگو تولید کنید. درنهایت، می‌توانید فرآیند بازاریابی را با بررسی گزارش‌های مبتنی بر داده و بینش‌های اجتماعی در Analisa.io تکمیل کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین