اگر به تازگی شروع به طراحی پست و استوری اینستاگرام کرده اید، احتمالا از اینکه یک صفحه خالی جلوی شما قرار بگیرد وحشت می‌کنید و نمی دانید چطور پیامی را که می‌خواهید به مخاطب برسانید در آن بگنجانید. داستان سرایی با تصاویر یکی از روش هایی است که بازاریابان برای رساندن پیام برند به مخاطبین از آن استفاده می‌کنند و شاید بهتر باشد شما نیز با این روش ساخت پست و استوری اینستاگرام اشنا شوید. نرم افزار های طراحی استوری بورد دارای استراتژی های از پیش طراحی شده‌ای هستند که می‌توانید برای بیان کردن داستان هر برندی در قالب تصاویر از آنها استفاده کنید. پس اگر به دنبال یک روش موثر برای بیان داستان های خود در اینستاگرام هستید، این 10 برنامه استوری‌بورد برای دستگاه‌های iOS و Android می‌تواند الهام بخش شما باشد.

نرم افزار طراحی استوری بورد Penultimate

این برنامه که توسط Evernote ایجاد شده است، تجربه طبیعی نوشتن و طراحی روی کاغذ را با قابلیت اشتراک‌گذاری سریع و قدرتمند ارائه می‌دهد. یک ویژگی مفید در این استوری برد این است که می‌توانید متن دست نویس را جستجو کنید. علاوه بر این، می‌توانید پروژه‌ها را به راحتی بر اساس دسته بندی ذخیره کنید. توسعه دهندگان Penultimate ادعا می‌کنند که این اپلیکیشن محبوب ترین برنامه استوری برد برای iPad است که تا حدی به دلیل ارتباط آن با Evernote می‌باشد.
این اپلیکیشن در iTunes موجود است.
هزینه: رایگان، با اشتراک 5 دلاری در ماه برای دسترسی نامحدود به فروشگاه 

نرم افزار طراحی استوری بورد Paper

Paper که به‌عنوان برنامه سال 2012 نام‌گذاری شد، دارای یک نسخه رایگان قوی با رابط کاربری سفارشی است که بدون ایجاد مزاحمت در تنظیمات، به حرکات شما واکنش نشان می‌دهد. قرار دادن دو انگشت روی پد به راحتی اشتباهات را به عقب برمی گرداند و اشتراک گذاری از طریق ایمیل، فیس بوک یا تامبلر از طریق این استوری بورد آسان است.
استوری برد Paperدر iTunes موجود است.
هزینه: رایگان، با امکان خریدهای درون برنامه ای

اپلیکیشن استوری بورد Composer

این نرم افزار استوری برد که برای موبایل طراحی شده دارای گزینه هایی برای افزودن و تنظیم تصویر، کلیپ های صوتی، یادداشت‌ها، شرح و پخش فوری است. این برنامه به‌عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های اپل در سال 2009 انتخاب شد. نیل پاتریک هریس، Storyboard Composer را «الهام‌بخش و عالی برای کارگردان درون من» نامیده است.
استوری برد کامپوزر در iTunes موجود است.
هزینه: 14.99 دلار، با 29.99 دلار نسخه برای نسخه HD 

Toolbox Storyboarder

Toolbox یک برنامه استوری برد با رابط کاربری ساده است که به هر کسی که با داستان‌ها، کمیک‌ها یا اسکریپت‌ها کار می‌کند کمک می‌کند تا به راحتی عکس های مختلف را پیدا و سازماندهی کنند. همچنین دارای توضیحاتی در مورد عکس های مختلف است که آن را به ابزاری عالی برای مبتدیانی تبدیل می‌کند که برای بیان داستان به صورت تصویری که مناسب پست و استوری اینستاگرام باشد، مشکل دارند.
استوری بورد تولباکس در در iTunes موجود است
هزینه: 1.99 دلار

نرم افزار طراحی Storyboarder

با این برنامه می‌توانید استوری‌بوردهای حاوی عکس بسازید و به اشتراک بگذارید، از دوربین خود عکس بگیرید یا آنها را از دستگاه خود انتخاب کنید و آنها را به ترتیب به استوری اضافه کنید. استوری برد PDF را می‌توان به سادگی در Dropbox ایمیل یا آپلود کرد.استوری های ساخته شده در این نرم افزار برای خرید، فهرست وسایل، سازماندهی جستجوی مکان و داستان سرایی مبتنی بر عکس ایده ال هستند.
در گوگل پلی امکان دانلود نرم افزار طراحی استوری بورد داستان نویس وجود دارد.
هزینه: رایگان است.

نرم افزار طراحی استوری بورد استودیو

استودیو توسط شان بریکفیلد با هشت براش واقع گرایانه، برش هایی برای چیدمان سریع، به علاوه امکان وارد کردن تصویر و گردش کار اختصاصی، طراحی شده که برای طراحی پست و استوری اینستاگرام فوق العاده است. حتی می‌توانید یادداشت‌های متنی را به هر عکس پیوست کنید، که وقتی استوری‌بورد خود را به‌عنوان تصویر ذخیره می‌کنید، روی تصویر نمایش داده می‌شوند.
برنامه استودیو برای دانلود در گوگل پلی موجود است.
هزینه: 4.99 دلار

نرم افزار طراحی استوری برد Index Cart

استوری‌برد حتما نباید تصویری باشد. بسیاری از نویسندگان از نوشتن متن روی کارت‌های فهرست برای انتقال پیام یا ایده‌های خود استفاده می‌کنند. این برنامه با رابط کاربری بسیار ساده ای برای گوشی های لمسی ساخته شده است و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی کارت‌ها را لمس کرده و بکشید تا کل پروژه را دوباره مرتب کنید و مرور کنید. نتایج نهایی را می‌توان از طریق Dropbox، ایمیل و با استفاده از چاپگر دارای AirPrint به اشتراک گذاشت.
برنامه ایندکس کارت در iTunes موجود است
هزینه: 4.99 دلار

11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان

نرم افزار طراحی Storyboards

برای استفاده از این برنامه ساده و اختصاصی استوری بورد نیازی به توانایی نقاشی ندارید. صدها مدل کاراکتر و ابزار برای ساخت هر شات موجود است.در اچلیکیشن استوری بردز می‌توانید حداکثر دو استوری بورد از 10 طراحی با نسخه رایگان و تابلوهای نامحدود با خرید Premium درون برنامه ای ایجاد کنید.
نسخه رایگان این اپلیکیشن در iTunes موجود است
هزینه: رایگان، با امکان ارتقا با 14.99 دلار

نرم افزار طراحی استوری بورد Procreate

این اپلیکسشن، برنده جایزه طراحی اپل در سال 2013 شامل 120 قلم مو و یک ابزار نقاشی فوق العاده سریع است که به طراحان امکان نقاشی، پاک کردن و رنگ کردن در زمان واقعی را می‌دهد. اگرچه Procreate برای هنرمندان حرفه ای دارای ابزارهای ضروری است، سازندگان برنامه همچنین به عنوان یک اپلیکیشن استوری بورد همه کاره، سادگی آن را حفظ کرده اند.
این املیکیصن در iTunes موجود است.
هزینه: 5.49 دلار

StoryBoard Quick Direct

واقعیت و تخیل را با این برنامه ترکیب کنید. دانش‌آموزان با قرار دادن شخصیت‌های ترسیم شده خود در عکس‌های واقعی برای تجسم صحنه‌ها در پس‌زمینه‌های واقعی، پیشاهنگ مکان می‌شوند. هر فریم قسمت زیرنویس خود را برای یادداشت‌ها یا گفتگوهای کارگردان دارد و نظرات را می‌توان با فناوری گفتار به متن دیکته کرد.
در گوگل پلی موجود است
هزینه: 19.99 دلار

برنامه طراحی استوری بورد Directr

یک برنامه بسیار ساده و شهودی که کمتر برای برنامه‌ریزی داستان‌های نوشتاری و بیشتر برای ایجاد داستان‌های ویدیویی کاربرد دارد. برای ساخت پست و استوری متحرک و ویدیو اینستاگرام، شما ایده های خوبی را دریافت می‌کنید.
امکان دانلود فقط iTunes وجود دارد.
هزینه: رایگان

چرا به برنامه استوری بورد برای ساخت پست و استوری اینستاگرام نیاز دارید؟

استوری اینستاگرام از زمان آغاز به کار خود مکانی بوده است که محتوای غیررسمی در آن رشد می‌کند. اما با مخاطبینی که از 100 میلیون کاربر روزانه به 500 میلیون کاربر در کمتر از سه سال افزایش یافته اند، مطمینا انتشار پست‌ها و استوری های قابل رقابت به ایده های جدید و خلاقانه نیاز دارد.
طراحی مست و استوری خلاقانه به ویژه در مورد برندها صادق است، زیرا از هر سه داستانی که بیشترین بازدید را داشته است، یک مورد مربوط به کسب و کارها است. همانطور که از نام آن پیداست، استوری اینستاگرام مکانی برای داستان سرایی است. و برندهایی که بر قالب ساخت کلیپ های زودگذر و 15 ثانیه ای تسلط دارند، می‌دانند که داستان سرایی خوب با استفاده از یک نرم افزار طراحی استوری بورد شروع می‌شود.
Storyboarding تضمین می‌کند که پیام خود را به بهترین شکل ممکن ارسال می‌کنید - حتی اگر در حال عکاسی هستید. با استوری بورد، فراموش نمی کنید که تمام جزئیات کلیدی استوری خود را از هشتگ گرفته تا لوگو و برچسب های جغرافیایی درج کنید.

ایده هایی برای ساخت استوری برد

می‌توانید از ایده های زیر کمک بگیرید و استوری خود را در هر اپلیکیشن استوری بوردی طراحی کنید:

پرسش و پاسخ

استوری های اینستاگرام قالبی عالی برای پرسش و پاسخ ارائه می‌دهد، خواه این یک مصاحبه سنتی باشد یا هر داستانی که با استفاده از برچسب سوالات از من بپرسید، مشخص شده است. نرم افزار طراحی استوری‌بورد به شما کمک می‌کند بهترین راه را برای تجزیه سؤالات و پاسخ‌ها در مجموعه‌ای از کلیپ‌های 15 ثانیه‌ای انتخاب کنید.

اطلاعیه های مسابقه

11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان 11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان

اگر مسابقه ای را در اینستاگرام اعلام می‌کنید، استوری بورد کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شرایط ورود، نحوه شرکت در مسابقه و جوایز به وضوح بیان شده باشد.

استوری های چند قسمتی

طبق گفته اینستاگرام، دو یا چند استوری درباره یک موضوع بهتر از یک استوری هستند. حتی یک پست ویدیویی 15 ثانیه ای می‌تواند چندین فریم داشته باشد. و هرچه فریم های بیشتری داشته باشید، استوری بورد مفیدتر خواهد بود.

پوشش رویداد 

بدون استفاده از برنامه های استوری برد برای طراحی استوری هایی که رویدادهای مربوط به کسب و کار شما را پوشش می‌دهند، علاقه بینندگان ممکن است به دنبال کردن این رویدادها کاهش یابد. با یک استراتژی مشخص که در برنامه استوری بورد مشاهده می‌کنید به سراغ طراحی پست و استوری برای رویدادها بروید و از قالب های آماده این نرم افزارها برای تکمیل داستان سرایی خود استفاده کنید.

11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان 11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان

تصاحب اینفلوئنسرها

هنگام کار با اینفلوئنسرهای اینستاگرام ، استوری بورد می‌تواند یک ابزار همکاری عالی باشد. می‌توانید از اینفلوئنسرها بخواهید خلاصه‌ای از محتوای داستان‌هایی را که ارائه می‌کنند به صورت تصویری به شما نمایش دهند، یا ممکن است استوری‌بورد را به‌عنوان یک الگوی آزاد برای محتوایی که انتظار دارید به اشتراک بگذارید، مورد استفاده قرار دهید.

چگونه استوری‌های اینستاگرام خود را با استوری‌برد طراحی کنیم؟

در اینجا نحوه ساخت استوری با برنامه های استوری های بورد در پنج مرحله آورده شده است.

مرحله 1. با یک مفهوم شروع کنید

قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ، در مورد مفهوم یا قالب استوری اینستاگرام خود تصمیم بگیرید. ایده‌آل مفهوم شما باید با حداقل یکی از اهداف بازاریابی اجتماعی شما مرتبط باشد.
برای ایده گرفتن می‌توانید با قالب استوری‌بورد رایگان و شروع کنید تا در زمان صرفه‌جویی کنید و همه محتوای استوری‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.
در این لینک می‌توانید چند قالب رایگان دانلود کنید
به عنوان مثال، در نظرسنجی زیر دو هدف اصلی برای استوری در نطر گرفته شده است: دریافت بازخورد از مشتریان و ارتقای فروش محصولات پایه.

11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان 11 برنامه استوری برد برای سازماندهی و الهام بخشیدن به نویسندگان جوان

برای شروع از برندهایی الهام بگیرید که در هنر استوری استوری اینستاگرام تسلط دارند

مرحله 2. تم و سبک خود را انتخاب کنید

داستان‌ها باید نگاه و لحن منسجمی داشته باشند. تصمیم بگیرید که از چه قالب، فونت و رنگ هایی استفاده کنید تا بتوانید آنها را در استوری بورد خود اعمال کنید.
پس از تکمیل این موارد، ممکن است به مرحله اول بازگردید و تغییراتی ایجاد کنید، اما خوب است حداقل با یک موضوع کلی شروع کنید.

مرحله 3. صحنه های خود را استوری برد

اکنون که مفهوم و تم خود را دارید، وقت آن است که آنها را در نرم افزار طراحی استوری بورد اعمال کنید. اینجا جایی است که مربع‌ها (یا مستطیل‌های) خود را هر بار با یک فریم پر می‌کنید.
هر فریم باید تقریباً یک داستان را نشان دهد، خواه یک تصویر گرافیکی، متن، نظرسنجی، بومرنگ یا ویدیو باشد. اطمینان حاصل کنید که هر فریم را به ترتیب متوالی برچسب گذاری کنید (مثلاً صحنه 1، صحنه 2) تا از سردرگمی جلوگیری شود.
جزئیات دیگری که ممکن است بخواهید  از قبل برای هر استوری مشخص کنید عبارتند از:
توضیح مختصر: در این استوری چه اتفاقی می‌افتد؟
رسانه: آیا این یک بومرنگ، تصویر یا ویدیو و غیره است؟
متن: متنی که درج خواهد شد. این ممکن است یک سوال نظرسنجی، عنوان یا فراخوان برای اقدام باشد.
به یاد داشته باشید، کانال استوری اینستاگرام جایی برای داستان های خیلی طولانی نیست. شما حداکثر باید ۱۰ فریم طراحی کنید.

مرحله 4. موارد بیشتری را اضافه کنید

اگر از یک نرم افزار طراحی استوری بورد حرفه ای استفاده کنید، از نادیده گرفتن جزئیات مهم چشم چوشی نخواهید کرد.. اگر قصد دارید لوگو، هشتگ، برچسب جغرافیایی یا استیکر را در استوری خود قرار دهید، استوری بورد از شما خواهد خواست که انها را قرار دهید.
حتی اگر با یک تیم بزرگ کار می‌کنید و شخص دیگری مسئولیت ایجاد یا انتشار محتوا را بر عهده دارد، این امر به ویژه مهم استکه از . یک استوری بورد حرفه ای استفاده کنید تا جای کمی برای سردرگمی یا تفسیر نادرست باقی بماند.

مرحله 5. با یک فراخوان برای اقدام برند پایان دهید

برنامه‌ریزی کنید تا بینندگان را با یک فراخوان نهایی، مثلا کشیدن به سمت بالا، بازدید از پروفایل ما، یا خرید، در اختیار بینندگان قرار دهید. در واقع، اینستاگرام توصیه می‌کند که کسب‌وکارها داستان‌های خود را با پیام محصول یا برند خود برای تعامل بیشتر تکمیل کنند.
درنهایت مطمئن شوید که استوری های خود را بایگانی کنید تا بتوانید بعداً به آنها مراجعه کنید.

چه زمانی باید استوری های اینستاگرام خود را با نرم افزار استوری برد طراحی کنید؟

استوری بورد یک طرح کلی فریم به فریم برای روایت اجتماعی شماست. یک استوری بورد معمولی متشکل از دنباله ای از مربع‌ها - یا در مستطیل های عمودی - است که محتوای هر پست را به تصویر می‌کشد.
راه دیگر برای فکر کردن به استوری بورد به عنوان یک استراتژی برای داستانی سرایی است. به همین دلیل، تمرین خوبی است که همیشه حداقل یک طرح اولیه برای هر پست داشته باشید. ابزارهای طراحی آنلاین زیادی مانند دومینگو وجود دارد که می‌تواند به طراحی استوری کمک کند. اما در واقع، تنها چیزی که نیاز دارید یک قلم و کاغذ یا یک برگه سفید در یک نرم افزار طراحی است.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین