اگر می خواهید جزوه ای بسازید که از بروشورهای مشابه متمایز باشد، باید روی مفاهیم و ایده های طراحی جزوه خود سخت کار کنید.قالب های آماده بوکلت برای الهام بخشیدن به طرح های شما به صورت آنلاین در دسترس هستند، اما برای چاپ جزوه به صورت بوکلت واقعا برجسته، باید از یک بوکلت ساز آنلاین، در کنار خلاقیت و تجربه خود استفاده کنید.
در این مقاله، ما چند نکته حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما در طراحی و ساخت جزوه های قابل چاپ به صورت بوکلت کمک کند.
حتی باتجربه ترین طراحان باید بدانند که هدف از جزوه ای که روی آن کار می کنند چیست. شما باید یک هدف مشخص برای پروژه های طراحی خود تعیین کرده باشید و فقط یک جزوه را بر اساس یک قالب تصادفی به بوکلت تبدیل نکنید.
اگر از مشتری یا مدیر خود بپرسید که چرا به چاپ جزوه به صورت بوکلت نیاز دارند و آنها نیز اهداف روشنی در ذهن خود داشته باشند، پاسخ روشنی دریافت خواهید کرد. هدف نهایی جزوه شما، انتخاب افکت های بصری را در طرح های پیچیده تعیین می کند. مطمئنا طراحی یک جزوه آموزشی برای یکی از دروس مدرسه با طراحی booklet راهنمای کاربر برای استفاده از یک محصول متفاوت خواهد بود. 
در هر صورت، پیش از اینکه شروع به طراحی جزوه به صورت بوکلت کنید، ابتدا باید مختصری از جزئیات طرح را در ذهن خود داشته باشید. بر اساس این جزئیات، شما قادر خواهید بود از قالب های بوکلت رایگان موجود در بروشورساز آنلاین دومینگو کمک بگیرید و یک جزوه عالی ایجاد کنید.

 

چاپ جزوه به صورت بوکلت

 

چطور از بوکلت ساز آنلاین دومینگو برای طراحی جزوه خود استفاده کنید!

با بروشور ساز آنلاین دومینگو می‌توانید جزوه‌های دیجیتالی عالی را با استفاده از قالب های آماده و ابزارهای ویرایش متن و عکس  ایجاد کنید. یکی از قالب‌های بوکلت که به‌صورت آنلاین موجود است را انتخاب کنید، آن را با ابزار دلخواه خود ویرایش کنید، سپس به صورت PDF ذخیره کنید و برای چاپ جزوه به صورت بوکلت به انتشارات بفرستید.
جزوه آنلاین طراحی شده در سایت دومینگو را می توان به راحتی در یک دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ کامپیوتر مشاهده کرد. می‌توانید جزوه را مرور کنید و با ابزارهای دومینگو در هر دستگاهی آن را ویرایش کنید. می‌توانید قسمت های مختلف را بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید و محتوای دلخواهتان را به آن اضافه کنید. طراحی جزوه به صورت بوکلت در دومینگو ساده است، چه در حال ویرایش یک بروشور بازاریابی باشید یا یک مجله آنلاین .

چاپ جزوه به صورت بوکلت

می‌توانید رنگ تصویر پس‌زمینه را مطابق با جزوه خود سفارشی کنید، لوگوی برند تان را انتخاب کنید، فونت های خوانا را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که چگونه صفحات نمایش داده شوند. همه این عناصر باعث می‌شوند که جزوه‌های شما به خوبی به صورت بوکلت چاپ شوند. اگر یک مجله دیجیتال نیاز دارید یا می خواهید یک جزوه درسی برای دانش آموزان خود منتشر کنید، می توانید آن را به صورت آنلاین با بوکلت ساز دومینگو طراحی کنید.
چاپ جزوه به صورت بوکلت می تواند شامل گالری‌ تصاویر برای جذب مخاطبان شما باشند. باکس های متن با رنگ های جذاب به خواننده این امکان را می دهند که به راحتی مطالب آموزشی یا وستورالعمل های بوکلت را دنبال کند. بسته به قالب بوکلت، جزوه طراحی شده در سایت دومینگو را می توان به راحتی در یک دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ کامپیوتر مشاهده کرد. می‌توانید جزوه را مرور کنید و با ابزارهای مناسب در هر دستگاهی آن را ویرایش کنید. می‌توانید قسمت های مختلف را بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کنید و محتوای مورد نظر خود را به قالب اضافه کنید.
هنگام تصمیم گیری برای انتخاب تایپ فیس مناسب، به نمونه های موجود در قالب های آماده بوکلت نگاه کنید. اکثر قالب‌های بوکلت رایگان موجود در دومینگو فقط از دو یا سه فونت استفاده کرده اند تا ظاهری شیک و مدرن به کل طراحی شما بدهند و روی ثبات و سبک خاص برند شما تکیه کند.

چگونه یک بوکلت خیره کننده بسازیم: 10 نکته برای طراحی و چاپ جزوه به صورت بوکلت

بوکلت ها یک محصول و ابزار بازاریابی عالی هستند، اما ساخت آن می تواند کمی مشکل باشد. بیایید ده نکته برتر را مرور کنیم تا مطمئن شویم که جزوه شما شگفت انگیز است!

نکته شماره 1: هنگام سازماندهی محتوای جزوه خود مراقب باشید

بهترین بوکلت ها دارای بخش های مختلفی هستند که با دقت برنامه ریزی شده اند تا محتوای عالی جزوه شما را به سبکی جذاب به مخاطب نمایش دهند! داشتن سازماندهی متفکرانه در بوکلت باعث می شود خوانندگان راحت تر آنچه را که می گویید دنبال کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. در نظر بگیرید که چه محتوایی را می‌خواهید به بوکلت خود اضافه کنید و آن را در ساختاری که دارای عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مرتبط است، سازمان‌دهی کنید. اگر قصد دارید فهرست مطالب یا لیست محصولات را اضافه کنید، مطمئن شوید که شماره صفحه صحیح وارد شده است. این امر به ویژه در بوکلت های طولانی‌تر که صفحات زیادی دارند، مهم است .

چاپ جزوه به صورت بوکلت

نکته 2: از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

تصاویر یکی از اولین محتواهایی هستند که خوانندگان هنگام مشاهده بوکلت های شما متوجه آن خواهند شد. تنها با استفاده از تصاویر باکیفیت، می توانید تاثیر اولیه خوبی داشته باشید. یک تصویر با کیفیت بالا دارای وضوح حداقل 300 پیکسل در هر اینچ است، و در اثر فشرده سازی بیش از حد کیفیت خود را از دست نداده است. تصاویر با وضوح پایین می توانند طراحی شما را غیرحرفه ای و غیرقابل اعتماد جلوه دهند. هنگامی که از عکس ها برای نمایش محصولات در جزوه ها یا مجلات خود استفاده می کنید، تصاویر با کیفیت بالا بسیار مهم هستند

نکته شماره 3: از عناصر طراحی ثابت در کل بوکلت استفاده کنید

یکنواختی اصلی ترین نکته برای برندسازی بوکلت است. به استفاده از تم رنگی یکسان در کل بوکلت خود فکر کنید. استفاده از طرح‌بندی‌های مشابه و عناصر مارک‌دار مانند آرم، اشکال، فونت و غیره در کل بوکلت می‌تواند به هماهنگی و انسجام طرح شما کمک کند و به آن احساس منسجم‌تری می‌دهد. استفاده از عناصر طراحی منسجم همچنین باعث می‌شود بوکلت شما حرفه‌ای‌تر و قابل اعتمادتر احساس شود، که اگر محصولی را می‌فروشید یا اطلاعات مهمی را در جزوه یا راهنما منتقل می‌کنید، مهم است .

چاپ جزوه به صورت بوکلت

نکته شماره 4: شماره گذاری صفحه را درست انجام دهید

شماره‌گذاری صفحات برای چاپ جزوه به صورت بوکلت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، حتی برای طراحان تجربه. اگر می خواهید شماره صفحه را به طرح خود اضافه کنید، مطمئن شوید که شماره صفحه در یک مکان ثابت در هر صفحه قرار بگیرد. معمولا گوشه های خارجی یا مرکز پایین هر صفحه بهترین محل درج شماره صفحه است. توصیه می‌کنیم از قرار دادن شماره‌های صفحه در گوشه‌های داخلی صفحات خودداری کنید، زیرا این قسمت ممکن است به علت نوع صحافی از دید مخاطب خارج شود.
هنگام شمارش تعداد صفحات booklet خود، فراموش نکنید که رو و پشت جلد اول، رو و پشت جلد آخر را به شماره ها اضافه کنید. برای محاسبه این صفحات، باید 4 صفحه به تعداد صفحات کتاب داخلی که در نظر گرفته اید اضافه کنید. هر طرف کاغذ به عنوان یک صفحه جدید شمرده می شود. به خاطر داشته باشید که booklet های صحافی شده باید دارای تعداد صفحات شان مضربی از 4 باشد.

نکته 5: سبک صحافی مناسب را انتخاب کنید

انتخاب سبک صحافی مناسب برای چاپ جزوه به صورت بوکلت ضروری است. چند روش صحافی مناسب که به شما پیشنهاد می کنیم، عبارتند از:
صحافی با منگنه : صحافی با منگنه یک گزینه مقرون به صرفه برای booklet ها است که از مجموعه ای از منگنه های فلزی کوچک برای محکم کردن صفحات تا شده در کنار هم استفاده می کند. این سبک صحافی دارای زمان برگشت سریع است، و برای اهداف حساس به زمان مانند جزوه های درسی یا خبرنامه ها عالی است . صحافی با منگنه برای بوکلت های کوچک بهترین گزینه است زیرا نمی تواند بیش از 60 صفحه را صحافی کند. همچنین ممکن است نسبت به برخی دیگر از گزینه های صحافی دوام کمتری داشته باشد.
صحافی کامل : صحافی کامل از چسب برای محکم کردن صفحات در کنار هم استفاده می کند. پس از افزودن چسب و جلد بوکلت، کناره‌های جزوه بریده می‌شوند و به booklet ظاهری «عالی» می‌دهند. صحافی کامل بسیار محکم است، اما گرانتر از منگنه است. این روش صحافی، یک گزینه بسیار رایج برای مجلات، کتاب های شعر، و رمان ها است.
صحافی سیمی : در صحافی سیمی از حلقه‌های دوتایی برای اتصال برگه های جزوه استفاده می شود که صفحات را کنار هم نگه می‌دارد. با این روش صحافی، صفحات را می توان 360 درجه چرخاند و بدون نیاز به باز نگه داشتن booklet، صاف قرار داد که آن را به یک انتخاب عالی برای جزوه های درسی حجیم و کتاب آشپزی تبدیل کنید . 
صحافی مارپیچی : صحافی مارپیچی بسیار شبیه به نوع سیمی است با این تفاوت که از یک سیم مارپیچی برای نگه داشتن صفحات در کنار هم استفاده می کند. صفحات همچنین می توانند 360 درجه بچرخند و صاف قرار بگیرند که یک انتخاب عالی برای مجلات و تقویم است .
صحافی با جلد سخت : صحافی با جلد سخت بادوام ترین و گران ترین نوع صحافی است که یک بوکلت با کیفیت بالا ایجاد می کند. جزوه های جلد سخت برای پیشنهادات خاص یا گیفت ها مناسب هستند .

نکته شماره 6: فضایی برای صحافی در حاشیه ها بگذارید.

یکی از نکات مهم برای چاپ جزوه به صورت بوکلت این است که یک حاشیه داخلی به طراحی جزوه خود اضافه کنید. چون طی فرآیند صحافی، فضایی در حاشیه های جزوه اشغال می شود و اگر متن یا تصویری در آن قسمت باشد، برخی از مطالب شما زیر قسمت صحافی شده از دید بیننده پنهان می ماند. این حاشیه باید برای همه نوع صحافی، به خصوص صحافی کامل در نظر گرفته شود. 

نکته شماره 7: یک کاور چشم نواز طراحی کنید.

کاور جذاب بهترین راه برای ترغیب خوانندگان است تا بوکلت شما را باز کنند. اکثر مخاطبین، کتاب ها را از روی جلدشان قضاوت می کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که کاور شما به راحتی خوانده می شود و از تصاویر زیبا و باکیفیت استفاده کنید. این موضوع برای همه بوکلت‌ها، از جزوه های آموزشی کودکان گرفته تا راهنما های استفاده از محصول صادق است .

چاپ جزوه به صورت بوکلت

نکته 8: ابعاد مناسب را برای چاپ جزوه به صورت بوکلت انتخاب کنید

وقتی به چاپ بوکلت فکر می کنید، ممکن است کتاب های رایج با ابعاد عمودی در ذهنتان تداعی شود، اما لزومی ندارد که اینطور باشد! اگر متوجه شدید که بیشتر تصاویر شما جهت افقی دارند، باید طرح افقی را برای چاپ جزوه به صورت بوکلت انتخاب کنید. طراحی یک بوکلت افقی می تواند به جزوه شما کمک کند تا از کتاب ها و جزوه های دیگر متمایز شود.

نکته 9: وزن کاغذ مناسب را انتخاب کنید.

هنگامی که طراحی جزوه خود را کامل کردید، زمان آن است که برای چاپ آماده شوید. یکی از مراحل مهم انتخاب کاغذی است که booklet های خود را روی آن چاپ کنید. کاور استوک یک کاغذ ضخیم است که صفحات بسیار مقاومی ایجاد می کند. ما معمولاً این را برای جلد بوکلت ها یا برای کتابچه های راهنمایی که نیاز به حمل و نقل مداوم دارند توصیه می کنیم. 
کاغذ معمولی بسیار نازک تر است، اما چاپ جزوه به صورت بوکلت روی آن، بسیار ارزان تر می شود. توصیه می‌کنیم برای صفحات booklet داخلی یک کاغذ نازک انتخاب کنید و برای محافظت بیشتر، کاور ضخیم‌تری برای جلد بوکلت انتخاب کنید. 
اگر کاغذهایی که استفاده می کنید بازیافت می شوند، می توانید مطمئن باشید که صرف نظر از نوع کاغذی که انتخاب می کنید، سهم خود را برای ترویج جهانی پایدارتر انجام می دهید. 

نکته شماره 10: کل محتوا را مرور و تصحیح کنید!

نکته نهایی مهم ترین مرحله است. شما باید همه چیز را درست قبل از چاپ مرور کنید تا از صحیح و کامل بودن آنها اطمینان حاصی کنید! هیچ چیز بدتر از چاپ جزوه ای نیست که در آن یک اشتباه تایپی وجود داشته باشد.
توصیه می کنیم قبل از ارسال فایل خود برای چاپ، حداقل یک بار همه چیز را مطالعه کنید. حتی بهتر است کسی غیر از خودتان با یک دید تازه به همه چیز نگاه کند. در هر صورت، قبل از تأیید همه چیز را یک بار دیگر خودتان بخوانید. با چندین بار خواندن همه مطالل، احتمال اشتباه در چاپ جزوه به صورت بوکلت کاهش خواهد یافت.

جمع بندی

طراحی جزوه به صورت بوکلت در دومینگو ساده است، تفاوتی ندارد در حال ساخت یک بروشور بازاریابی باشید یا یک مجله آنلاین. در هر صورت، می‌توانید رنگ تصویر پس‌زمینه را مطابق با بوکلت خود سفارشی کنید، لوگوی برند خود را انتخاب کنید، فونت های متفاوت را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که چگونه صفحات نمایش داده شوند - همه این عناصر باعث می‌شوند که جزوه‌های شما به خوبی به صورت بوکلت دیده شوند. می توانید فهرست مطالب، عکس های ادیت شده یا سایر عناصر را به چیدمان جزوه اضافه کنید

چاپ جزوه به صورت بوکلت

اگر به دنبال روشی ساده و مقرون به صرفه برای چاپ جزوه به صورت بوکلت هستید، می توانید با قالب های آماده بوکلت ساز آنلاین دومینگو به هدف خود برسید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین