پیمایش در اینستاگرام برای بسیاری از کاربران لذت بخش است، زیرا مکانی است برای همگام شدن با دوستان، نگاه انداختن به زندگی افراد مشهور، و الهام گرفتن از دستور العمل های خوشمزه، لباس، دکوراسیون منزل و تقریباً هر چیزی که به آن علاقه دارند. دقیقاً به همین دلیل است که پلتفرمی عالی برای تبلیغ کنندگان است. چون جایی که مخاطبان زیادی وجود داشته باشد می توان با انتشار یک پست یا استوری جالب توجه آنها را جلب کرد.
امکانات اینستاگرام برای برندها و کاربران بی پایان است. می توانید بنرهای تبلیغاتی را منتشر کنید، محصولات یا ویژگی های خود را برای فالوورهای تات به نمایش بگذارید و مستقیماً از طریق این برنامه، الهام بخش برند خود باشید. این پلتفرم همچنین چندین روش برای تعامل مستقیم با مخاطبین از طریق نظرات و پیام‌های مستقیم دارد. اما یکی از قدرتمندترین ویژگی های اینستاگرام، استوری های جالب آن است.
از زمانی که اینستاگرام در سال 2016 قالب Stories را به پلتفرم خود اضافه کرد، ایده ها و تکنیک های زیادی وجود داشته که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تفکرات خلاق خود را برای برندسازی و تعامل بهتر به کار بگیرند.
امروز، شش ترفند برای ساخت استوری جالب اینستاگرام را برای شما آماده کرده ایم، که شامل برخی ویژگی‌های اولیه طراحی و حتی ویژگی‌های پیشرفته و کمتر شناخته شده می شود:
مدتی را صرف ویرایش استوری اینستاگرام کنید
تصویر خود را برای اندازه مورد نیاز بهینه کنید
با رنگ ها استوری جالب اینستاگرام را سفارشی کنید
با فونت های سفارشی، استوری های جالب خلق کنید
عناصر سرگرم کننده اینستاگرام را امتحان کنید
استوری های جالب اینستاگرام را بازنشر کنید
از قالب های آماده استفاده کنید
بیایید شروع کنیم.

 

۶ ترفند برای ساخت استوری جالب اینستاگرام 

 

1. با امکانات ویرایش استوری اینستاگرام آشنا شوید

ممکن است این یک ترفند به نظر نرسد، اما ساده است: اگر می خواهید یک استوری جالب در اینستاگرام منتشر ‌کنید، باید روی ویرایش‌هایی که آن را برای مخاطبانتان جالب‌تر می‌کند، وقت بگذارید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر، متن و رنگ ها را در استوری برجسته کنید. حالا بیایید برخی از آنها را مرور کنیم

برای آشنایی با رابط ویرایشگر استوری اینستاگرام، مدتی وقت بگذارید!

در اینجا خلاصه ای سریع از شش آیکون ویرایش موجود در این رابط و نحوه کار با آنها آورده شده است. از چپ به راست:
ذخیره - نماد ذخیره به شما امکان می دهد تصویری را که روی آن کار می کنید ذخیره کنید که می تواند فقط خود تصویر باشد یا شامل ویرایش هایی باشد که انجام داده اید. اگر گیف یا موسیقی اضافه کرده باشید، به طور خودکار به صورت یک ویدیو ذخیره می شود!
فیلتر - نماد فیلتر به شما امکان می دهد برخی از فیلترهای VR را که در هنگام گرفتن تصویر یا ویدیو در دسترس هستند، اضافه کنید !
لینک دادن - نماد لینک در این ردیف به شما امکان می دهد چیزی را به استوری خود لینک دهید، که اگر در مورد موضوع خاصی صحبت می کنید که می خواهید افراد گزینه ای برای کلیک کردن روی آن داشته باشند، می تواند مفید باشد. متأسفانه اینستاگرام به کاربرانی که کمتر از ۱۰۰۰۰ فالوور دارند اجازه استفاده از این ویژگی را نمی‌دهد، مگر اینکه روی ویدیوی IGTV خود لینک داده باشید.
عناصر جانبی - نماد عناصر جانبی به شما امکان می دهد ویژگی های تعامل و برچسب های اضافی را به استوری اضافه کنید، که با کشیدن انگشت تان به سمت بالا از صفحه ویرایشگر نیز می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
طراحی – گزینه بعدی نماد طراحی است که به شما امکان می دهد با استفاده از چند قلم مو و پاک کن موجود، متن یا نقاشی های دست نویس را به استوری جالب اینستاگرام خود اضافه کنید. اینجا می توانید از ابزارهای انتخاب رنگ استفاده کنید!
متن – در نهایت، نماد متن به شما امکان می دهد متن را اضافه کنید، همچنین با ضربه زدن روی هر نقطه از صفحه قابل دسترسی است.
زمانیکه با این ابزارها آشنا شوید می توانید استوری های خود را جذاب تر و تعاملی تر کنید.

2. تصویر خود را برای اندازه مورد نیاز - 1080 در  1920 پیکسل بهینه کنید

شما این امکان را دارید که مستقیماً در ویرایشگر Stories عکس بگیرید و همانجا ویرایش کنید یا عکس را در برنامه دوربین معمولی خود در تلفن خود بگیرید و آن را وارد رابط استوری ساز اینستاگرام کنید. 
ددر هر صورت چند نکته مهم وجود دارد که باید توجه داشته باشید: اگر در ویرایشگر عکس می‌گیرید و مستقیماً ویرایش می‌کنید، به استفاده از تنظیمات پیش فرض و ویرایشگر تصویر اینستاگرام محدود می‌شوید، اگرچه تصاویر دقیقاً در اندازه مورد نیاز استوری‌ها خواهند بود (1080 پیکسل در 1920 پیکسل). 
 از طرف دیگر، اگر عکس را در برنامه دوربین بگیرید، گزینه های بیشتری برای ویرایش در سایر نرم افزار های استوری ساز یا اپلیکیشن های ساخت استوری جالب که در گوشی شما نصب شده، خواهید داشت. با این حال، هنگامی که تصویر ویرایش شده را به ویرایشگر Stories وارد می‌کنید، برای جلوگیری از ایجاد حاشیه در بیرون، ممکن است کمی بزرگ‌نمایی شود. امیدوارم عکس به اندازه کافی با کیفیت باشد که وقتی آن را آپلود و بزرگنمایی می کنید، کیفیت خود را حفظ کند.
راه حل من این است : عکس را در ویرایشگر Stories بگیرید، سپس با ضربه زدن روی دکمه دانلود، آن را در رول دوربین خود ذخیره کنید و آن را در یک برنامه خارجی ویرایش کنید. به این ترتیب، وقتی دوباره آن را وارد می‌کنید، اندازه تصویر شما درست است و شما این آزادی را دارید که از هر برنامه استوری سازی که می‌خواهید متناسب با سلیقه خود برای ساخت استوری های جالب استفاده کنید. چند برنامه ویرایش عکس که می تواند به شما در ساخت استوری های جالب و جذاب کمک کند را در این مقاله معرفی کرده ایم.
اگر به دنبال ویرایش در همین پلتفرم هستید، برای شروع عکس خود را بگیرید. نور و نقاط کانونی را در نظر داشته باشید تا ظاهر تصویر را بهینه کنید. پس از بهینه سازی عکس، انگشت خود را به چپ و راست بکشید تا 12 فیلتر از پیش تعیین شده اینستاگرام نشان داده شود و فیلتری را که بیشتر دوست دارید، انتخاب کنید.

از رنگ‌های موجود در نوار پایین استفاده کنید

اگر تصویری دارید که می‌خواهید برای ساخت استوری جالب اینستاگرام استفاده کنید اما اندازه آن با با 1080 پیکسل در 1920 پیکسل متناسب نیست، چند راه‌حل برای اصلاح سایز آن وجود دارد. 
در ویرایشگر Stories  گزینه دوربین را به سمت بالا بکشید و تصویر را از رول دوربین خود انتخاب کنید. سپس می توانید تصویر را به اندازه ای که دوست دارید بزرگ و کوچک کرده و بکشید. یک گزینه کمتر شناخته شده برای افزودن عکس‌ها به استوری‌های جالب، pasteکردن آن است. به رول دوربین خود بروید، روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و روی copy کلیک کنید. سپس به برنامه اینستاگرام خود برگردید، از هر سوژه دیگری عکس بگیرید سپس، روی نماد متن ضربه بزنید. حالا می توانید paste را فشار دهید و رنگ پس زمینه را به هر رنگی که می خواهید تغییر دهید. همانطور که در حال paste کردن تصاویر هستید، می توانید از این روش برای ایجاد کلاژ و اضافه کردن چندین تصویر به یک قاب استفاده کنید.
نکته حرفه‌ای: نمی‌دانید چگونه پس‌زمینه را با یک رنگ کامل پر ‌کنید؟ عکس بگیرید، روی نماد رنگ ضربه بزنید، رنگی را انتخاب کنید، سپس روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید. کل صفحه با آن رنگ پر می شود.

3. استوری های جالب اینستاگرام را  با رنگ های زیبا، سفارشی کنید

رنگ‌ها را می‌توان برای موارد مختلف در استوری ها استفاده کرد: رنگ متن، رنگ قلم مو، رنگ پس‌زمینه، رنگ‌های برجسته و موارد دیگر. فقط متن را هایلایت کرده و رنگ را در قسمت پایین از ویرایشگر متن انتخاب کنید.
آیا از 9 رنگی که می توانید روی صفحه انتخاب کنید خسته شده اید؟ برای مشاهده دو صفحه رنگ دیگر شامل نه رنگ، پیش‌نمایش‌های رنگی را به سمت چپ بکشید.
بازهم رنگ دیگری می خواهید؟ روی نماد قطره چکان ضربه بزنید تا رنگی را از هر جایی در ویرایشگر انتخاب کنید. این گزین۶ اجازه می دهد تا مقداری هماهنگی بین رنگ استوری و هر چیزی که اضافه کرده اید با خود تصویر ایجاد کنید.
نکته حرفه ای: اگر گزینه دیگری خارج از رنگ های موجود در تصویر می خواهید، روی رنگ ضربه بزنید و نگه دارید و کمی انگشت خود را به سمت بالا بکشید. این روش به شما امکان می دهد که از بین کل چرخه رنگ، رنگی را که بیشتر دوست دارید، پیدا کنید.

۶ ترفند برای ساخت استوری جالب اینستاگرام 

با تکنیک رنگین کمان استوری های جالب بسازید

شاید استفاده از این تکنیک کمی مشکل باشد اما جلوه ای فوق العاده جذاب و چشم نواز ایجاد می کند. می توانید متن خود را با یک گرادیان چند رنگ یا یک گروه انتخابی از رنگ ها نمایش دهید. ابتدا متن خود را با فونتی که می خواهید بنویسید. سپس کل متن را هایلایت کرده و روی یکی از نمادهای رنگی از پیش انتخاب شده ضربه بزنید و کمی به سمت بالا بکشید تا رنگ مورد نظر را به دست آورید. در همان زمان، یک طرف متن انتخاب شده را بکشید در حالی که انگشت خود را روی رنگ مورد نظر به سمت رنگ گرادیانی که می خواهید ترکیب کنید می کشید. با تغییر رنگ، گرادیان روی صفحه ظاهر می شود. این کار را با رنگ های خاص، با چندین رنگ، یا با تمام رنگ ها امتحان کنید (فقط تنظیم کنید که چقدر سریع انگشت خود را برای انتخاب رنگ ها حرکت می دهید.) برای موفقیت در این مورد، مهم است که حرف آخر متن انتخاب شده را رها کنید.هنگامی که کشیدن انگشت خود را روی متن تمام کردید گرادیان رنگ ظاهر می شود، در غیر این صورت همه به یک رنگ ثابت برمی گردند.

۶ ترفند برای ساخت استوری جالب اینستاگرام 

4. فونت ها و قالب های متنی مختلف را آزمایش کنید

هنگام اضافه کردن متن به یک پست، چند روش وجود دارد که می توانید متن را طوری ویرایش کنید که دقیقاً همانطور که می خواهید ظاهر شود.
اول از همه، با یک تصویر یا ویدیو شروع کنید. برای شروع تایپ کردن، روی هر نقطه از صفحه ضربه بزنید. می‌توانید هر تعداد کادر متنی را که می‌خواهید اضافه کنید، فقط با ضربه زدن روی صفحه، یک کادر متنی ایجاد می شود و ضربه زدن مجدد روی صفحه یک کادر متن دیگر باز می کند. اینستاگرام پنج فونت دارد: Classic، Modern، Neon، Typewriter و Strong که می توانید انتخاب کنید.
اگر متن شما آنطور که می‌خواهید برجسته نشان داده نمی‌شود، روی کادر با علامت A  ضربه بزنید تا پس‌زمینه رنگی اضافه شود. با استفاده از همان نکات انتخاب رنگ که در بالا ذکر شد، می توانید هر رنگی را که می خواهید برای پس زمینه انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای فونت های Classic، Strong و Typewriter در دسترس است.
هنگام قالب‌بندی کادر متن در استوری، فونت های کلاسیک و Typewriter این امکان را دارند که تراز متن را در سمت چپ، راست یا وسط انتخاب کنید. با این حال، سه فونت باقی‌مانده چنین حالتب برای انتخاب ندارند و معمولا در مرکز قرار می‌گیرند. درست حدس زدید، در اینجا یک نکته حرفه ای دیگر وجود دارد : هنگامی که متن خود را تایپ کردید، به آرامی روی متن به سمت چپ یا راست بکشید تا آن را به هرجا که می خواهید ببرید.

ترازبندی متن برای فونت ها

علاوه بر این، می‌توانید مقدار متنی را که در یک خط نشان داده می‌شود تغییر دهید تا با آنچه که می‌خواهید مطابقت داشته باشد. نوار سمت چپ متن را برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی بلغزانید، یا خود متن برای تغییر اندازه بکشید.
می خواهید ایموجی اضافه کنید؟ با انتخاب فونت "Neon" و تایپ ایموجی خود مستقیماً از صفحه کلید به استوری جالب خود، جلوه بهتری دهید. 

5. عناصر جانبی سرگرم کننده اینستاگرام را امتحان کنید

هنگامی که تصاویر و رنگ‌های خود را انتخاب کرده و متن خود را تنظیم می‌کنید، اینستاگرام مجموعه‌ای از عناصر اضافی را نیز در اختیار شما می گذاریر که می‌توانید از آنها برای ساخت استوری‌های جالب استفاده کنید. برای نمایش گزینه‌های بیشتر، از جمله مکان، تگ، هشتگ، گیف، موسیقی، زمان، نظرسنجی، سؤالات، شمارش معکوس، آزمون‌ها، چت، برچسب‌ها و موارد دیگر، صفحه را به سمت بالا بکشید.
به برچسب های مختلف موجود برای تعامل توجه کنید. انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا موارد بیشتری دریافت کنید!
در حالی که گزینه اضافه کردن منشن و هشتگ در قالب Stories را دارید، محدود به این گزینه ها نیستید. همچنین می‌توانید به همان روشی که متن اضافه می‌کنید، منشن‌ها و هشتگ‌ها را به استوری جالب خود اضافه کنید و آنها را بر اساس آن قالب‌بندی کنید.
پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها و آزمون‌ها می‌توانند ابزارهای ارزشمندی برای ایجاد تعامل از طریق استوری‌های شما و راهی واقعاً عالی برای تعامل مستقیم با فالوورهای شما باشند. هر قالب را با محتوای متفاوت امتحان کنید تا ببینید کدامیک می توانر به بهتر شدن طراحی استوری جالب شما کمک کند.
از طریق ادغام اینستاگرام با Spotify می‌توانید به روش های مختلفی از موسیقی استفاده کنید. هر روش، موسیقی را با شروع استوری جالب شما پخش می کند، اما چند گزینه برای نحوه پخش موسیقی وجود دارد. می‌توانید یک پلیر کوچک دارای کاور آلبوم، نام آهنگ و هنرمند یا متن آن را داشته باشید. پلیر همچنین به شما امکان می‌دهد قسمتی از آهنگی را که می‌خواهید پخش کنید انتخاب کنید، بنابراین با محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، هماهنگ کنید که کدام قسمت از آهنگ بهترین تطابق را دارد.
نکته حرفه ای: با افزودن برخی از این ویژگی ها می توانید استوری های جالب متحرک، ویدئوهای تبلیغاتی یا استوری های آموزشی بسازید که چندین اسلاید دارند. این یک روش جالب برای تعامل بیشتری با مخاطب است زیرا در صورت طولانی‌تر شدن استوری، مخاطبین زمان بیشتری را صرف تعامل با استوری شما می‌کنند.
 برای طراحی استوری تبلیغاتی یک محصول، اولین اسلاید را به معرفی محصول اختصاص دهید. سپس، در استوری های بعدی، مزایا، نحوه استفاده یا روش سفارش را توضیح دهید. در هر مرحله، روی نماد ذخیره در بالای صفحه ضربه بزنید. هنگام انتشار،  به ترتیب، تصویری را که ذخیره کرده اید، آپلود کنید و ادامه دهید. در نهایت شما چند استوری جالب خواعید داشت که پشت سر هم نمایش داده می شوند!

6. استوری های جالب اینستاگرام را بازنشر کنید

می‌توانید به‌راحتی پست‌ها یا استوری های جالب را از سایر حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، بازنشر کنید. در زیر عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، روی نماد ارسال ضربه بزنید و «Add post to your story» را از بالای لیست انتخاب کنید. با این کار، پست به ویرایشگر استوری شما وارد می‌شود، که می‌توانید آن را ویرایش کنید، متن یا گرافیک اضافه کنید، تصاویر را جابجا کنید، یا یک هشتگ یا مکان اضافه کنید. علاوه بر این، اگر روی پست در ویرایشگر ضربه بزنید، می توانید نحوه نمایش پست را تغییر دهید تا بیشتر شبیه ظاهر آن در فید باشد، مثلا نام کاربر در بالا، نماد، پست و عنوان زیر آن نمایش داده شود.

۶ ترفند برای ساخت استوری جالب اینستاگرام 

از این روش همچنین می توانید برای نشان دادن افرادی که ممکن است در استوری ها فعال تر باشند استفاده کنید تا به آنها نشان دهید چه مطالبی در فید اینستاگرام خود پست کرده اید. می توانید پست های خود را در استوری تان به شیوه ای جالب به اشتراک بگذارید تا ترافیک بازدید از پست فید خود را افزایش دهید. البته فقط در صورتی می توانید یک پست را در استوری خود به اشتراک بگذارید که حسابی که پست اصلی را به اشتراک گذاشته، عمومی باشد!

7. از قالب های آماده برای ساخت استوری های جالب استفاده کنید

از قالب های آماده که مخصوص استوری های اینستاگرام طراحی شده اند می توانید برای تولید محتوای سریع و آسان استفاده کنید. قالب ها به شما کمک می‌کنند تا استوری حرفه ای طراحی کنید که برای مخاطب ارزشمند و جذاب باشد. معمولا، جالب تریت استوری ها، محتواهایی هستند که بخشی از یک مجموعه مرتبط می شوند، زیرا کاربران مشتاقانه منتظر قسمت‌های بعدی آن می مانند. از لینک زیر می توانید چندین قالب آماده برای ساخت استوری های جالب اینستاگرام را دانلود کنید.
 32 قالب رایگان استوری اینستاگرام

۶ ترفند برای ساخت استوری جالب اینستاگرام 

همچنین اگر می خواهید به طور مستقیم به قالب های آماده رایگان دسترسی داشته باشید می توانید در نرم افزار استوری ساز آنلاین دومینگو ثبت نام کنید و با این ترفندهای بی نظیر، استوری‌های جالب و فوق العاده‌ای طراحی کنید که شما را نسبت به دیگران متمایز می کند. در برنامه ما تمام ابزار های مورد نیاز برای سفارشی سازی استوری خود را در اختیار دارید، فقط کافی است، خلاق باشید و سعی کنید جنبه های مختلف را با هم ترکیب کنید و همیشه به یاد داشته باشید که سعی کنید تا جایی که می توانید با مخاطبان خود درگیر شوید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین