آیا پست های اینستاگرام شما از اهداف تجاری تان پشتیبانی می‌کند؟ آیا به دنبال راه بهتری برای بازاریابی و تبلیغات رایگان کسب و کار خود در اینستاگرام هستید؟
در این مقاله، ۸ روش برای بهبود بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام را که به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک می‌کند، مطرح می‌کنیم.

 

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

 

شماره 1: از طراحی پست های اینستاگرام برای تبلیغات رایگان محصول خود استفاده کنید

اینستاگرام باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه بازاریابی شرکت شما باشد و مکمل بنرهای تبلیغاتی، ایمیل و سایر تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما باشد. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام، با برنامه ریزی برای انتشار منظم پست و استوری تبلیغاتی شروع کنید.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

آیا در حال برنامه ریزی یک رویداد فصلی یا معرفی محصول هستید؟ برای هر مرحله از این فرآیند، از تیزر تبلیغاتی گرفته تا اطلاعیه و همکاری، شروع به تولید محتوای اینستاگرام کنید. می‌توانید یک برنامه ریزی ماهانه برای انتشار پست و استوری تهیه کنید و طبق برنامه پیش بروید.
همانطور که ایده های محتوا را به تقویم بازاریابی خود اضافه می‌کنید، هدف هر پست را یادداشت کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی خود را با اهداف تبلیغات رایگان در اینستاگرام تان هماهنگ می‌کنید. به عنوان مثال، اهداف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
افزایش آگاهی از کسب و کار یا پیشنهادات شما
ترعیب مخاطب به تعامل با محتوای شما
افزایش کلیک های وب سایت از بیو یا استوری های اینستاگرام شما
فروش محصولات از فروشگاه یا وب سایت اینستاگرام شم

شماره 2: در زمان مناسب پست بگذارید

آیا باید هر روز، چند بار در روز یا فقط چند بار در هفته پست بگذارید؟ طراحی درست و اصولی و انتشار به موقع برای استراتژی اینستاگرام شما بسیار مهم است. به طور طبیعی، شما باید به اندازه کافی محتوا منتشر کنید تا بدون اینکه مخاطبان خود را تحت فشار قرار دهید یا بازخورد منفی دریافت کنید، به نتیجه برسید.
بر اساس تحقیقات Later، تعداد کاربرانتان نشان می‌دهد که چند بار در هفته باید پست و استوری منتشر کنید. به طور کلی، حساب‌های کوچک بهتر است چند بار در روز پست و استوری بگذارند، در حالی که حساب‌های بزرگ با 250000 فالوور یا بیشتر بهتر است حدود یک بار در هفته پست بگذارند.
زمان انتشار محتوا نیز تفاوت ایجاد می‌کند. پست کردن محتوا در حالی که مخاطبان شما آنلاین هستند به این معنی است که آنها بیشتر آن را می‌بینند و با آن درگیر می‌شوند.
برای اینکه بفهمید فالوورهای شما آنلاین هستند، Insights اینستاگرام خود را باز کنید و روی Total Followers ضربه بزنید. به پایین بروید تا ببینید فالوورهای شما در چه روزی از هفته و چه زمانی از روز تمایل دارند آنلاین باشند. سپس آن زمان‌ها را به برنامه منظم انتشار پست خود اضافه کنید.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

اگرچه مطمئناً می‌توانید هر زمان که می‌خواهید پست بگذارید، اما می‌توانید با برنامه ریزی قبلی انتشار پست اینستاگرام در زمان صرفه جویی کنید . برنامه هایی مانند Facebook Business Suite و  Creator Studio به شما امکان می‌دهند محتوا را برنامه ریزی کنید تا همیشه بتوانید در زمان ایده آل پست های تبلیغاتی خود را منتشر کنید.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

شماره 3: در تبلیغاترایگان اینستاگرام، سلیقه مخاطبین تان را در نظر بگیرید

هنگامی که ایده ای در مورد نوع محتوایی که باید پست کنید، دارید، گام بعدی این است که تعیین کنید چگونه آن را به طور موثر در اینستاگرام قرار دهید. مهم است که مطمئن شوید محتوایی که ارسال می‌کنید با مخاطبان شما همخوانی دارد تا بتوانید به اهداف خود برسید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود، برنامه اینستاگرام را باز کنید، روی داشبورد Insights ضربه بزنید و Total Followers را انتخاب کنید. می‌توانید تفکیک‌ها را بر اساس جنسیت، محدوده سنی، شهر و کشور مشاهده کنید و تصویر کاملی از جمعیت‌شناسی حساب خود داشته باشید.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

اگر قبلاً محتوایی را در اینستاگرام پست کرده‌اید، می‌توانید داشبورد Insights را نیز بررسی کنید تا ببینید چه کسانی پست‌های شما را در فید خود می‌بینند. روی Accounts Reached ضربه بزنید تا اطلاعات دموگرافیک و ایده بهتری در مورد مخاطبینی که به آنها دسترسی دارید دریافت کنید. به مرور زمان به این تجزیه و تحلیل‌ها توجه کنید تا مطمئن شوید که همیشه محتوایی منتشر می‌کنید که موردپسند مخاطب باشد.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

حتی اگر به‌دنبال ایده‌های تازه هستید، می‌توانید از پست‌های گذشته خود استفاده کنید تا ببینید چه ایده ای قبلاً بهترین نتیجه را داشته است یا از چه ایده ای در آینده اجتناب کنید. برای دیدن محتوایی که بیشترین دسترسی را داشته به پایین بروید. سپس روی Accounts Engaged ضربه بزنید و به پایین بروید تا محتوای برتر را بر اساس لایک‌ها و پاسخ‌ها مشاهده کنید.
پست هایی که بهترین عملکرد را داشتند یادداشت کنید. آیا مخاطبان شما پست های مربوط به سبک زندگی را ترجیح می‌دهند یا عکس های محصول؟ آیا آنها به پست‌ها بهتر پاسخ داده ند یا استوری‌ها؟ چه نوع تبلیغات رایگان در اینستاگرام بیشترین لایک یا نظر را ایجاد کرد؟
اینستاگرام ممکن است به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر عکس راه اندازی شده باشد، اما پتانسیل استفاده از این برنامه رسانه های اجتماعی برای تبلیعات رایگان بسیار بیشتر از پست های فید است. وقتی می‌خواهید دسترسی اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید و نتایج خود را بهینه کنید، مهم است که همه گزینه‌هایی را که اینستاگرام ارائه می‌دهد بررسی کنید. این نوع محتوا را در استراتژی اینستاگرام خود بگنجانید:
عکس‌ها : از تصاویر تکی گرفته تا کاروسل‌ها با حداکثر 10 عکس، می‌توانید پست‌های تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید.
ویدیوها : اکنون که اینستاگرام IGTV را کنار گذاشته، می‌توانید ویدیوهایی را در فید خود آپلود کنید که از چند ثانیه تا 60 دقیقه طول می‌کشد.
Reels :  این ویدیوهای کوتاه اینستاگرام، برای تبلیغات رایگان محصول که در یک برگه اختصاصی در نمایه شما پست می‌شوند، ایده‌آل هستند .
پخش زنده : برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود، می‌توانید از برنامه اینستاگرام به صورت زنده استفاده کنید یا یک رویداد زنده را از 90 روز قبل برنامه‌ریزی کنید.
استوری‌ها : استوری‌ها فقط 24 ساعت دوام می‌آورند، اما برای اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغاتی برای طرفداران شما ایده‌آل هستند.
هایلایت : می‌توانید با ایجاد یک هایلایت که به طور دائم در بالای فید اینستاگرام شما دیدا می‌شود، استوری‌ها را در پروفایل خود ذخیره کنید .

محتوا را تغییر دهید اما یک سبک ثابت را برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام حفظ کنید

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیو است، ایجاد یک سبک خاص برای حساب‌های تجاری ضروری است. علاوه بر تعریف برند شما، یک سبک ثابت، شناسایی و تعامل با محتوای برندتان را برای فالوورها آسان می‌کند.
نیازی به ایجاد ظاهری کاملاً جدید برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام نیست. در عوض، سبک اینستاگرام برند شما باید هویت بصری برندتان را در وب سایت و سایر مطالب بازاریابی شما منعکس کند.
به عنوان مثال، استایل اینستاگرام شما ممکن است شامل مجموعه خاصی از فونت‌ها، رنگ‌ها، چشم اندازها یا زیبایی شناسی باشد. حتی ممکن است برای یکپارچگی محتوای خود یک تم خاص را اعمال کنید.
همانطور که مثال زیر نشان می‌دهد، اکانت اینستاگرام @mirohq دارای سبک گرافیکی منحصر به فردی است. از عکس‌ها گرفته تا فیلم‌ها و Reels، همه محتواها دارای رنگ‌های برجسته و فونت‌های یکسان هستند. تشخیص پست‌ها آسان است، بنابراین دنبال‌کنندگان می‌دانند که در همان لحظه که محتوای برند وایت برد دیجیتال را می‌بینند، در حال تعامل با آن هستند.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

شماره 4: متن تبلیغات رایگان در اینستاگرام خود را روی هدف نهایی تان متمرکز کنید

مهم نیست که چه نوع محتوایی را برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام پست می‌کنید، جنبه بصری تنها بخشی از معادله است. برای اینکه مخاطبان خود را ترغیب کنید بعد از دیدن محتوای شما وارد عمل شوند، به کپشن های مؤثر، همپوشانی متن و اسکریپت‌های زنده نیاز دارید که در مجموع به عنوان متن اینستاگرام شما شناخته می‌شوند .
نحوه نوشتن متن اینستاگرام به مخاطبان، راهنمای سبک برند و اهداف شما بستگی دارد. به این فکر کنید که فالوورهای شما از چه چیزی بیشتر استقبال می‌کنند، ظاهر برند شما چگونه به نظر می‌رسد و می‌خواهید چه کاری انجام دهید. می‌توانید از Call to Action (CTA) در متن اینستاگرام استفاده کنید تا از مخاطبان خود بخواهید، اقدامی انجام دهند. جمله های زیر می‌توانند به عنوان متن فراخوان برای اقدام مورد استفاده قرار گیرند:
نظر بدهید تا بتوانید فالوورهای دیگر را بشناسید و یک انجمن بسازید
با پاسخ به سوالی که در پست پرسیده شده به ما کمک کنید ممحصولات بهتری برای شما تهیه کنیم
یک ویدیوی زنده هنگام استفاده از محصولات ما بگیرید و برایمان ارسال کنید تا در قرعه کشی برنده شوید
برای دیدن همه عکس‌ها یا ویدیوهای موجود، انگشت خود را به چپ بکشید
از محصولات دارای تخفیف ما در وب سایت دیدن کنید
برای بازدید از وب سایت یا فروشگاه ما، روی پیوند موجود در بیو یا استوری ضربه بزنید
به عنوان مثال، این پست @klaviyo از عنوان و نماد دست استفاده می‌کند تا دنبال‌کنندگان را تشویق کند که انگشت خود را به چپ بکشند تا بتوانند نکات برجسته مربوط به black frinday پلتفرم بازاریابی ایمیلی را ببینند. کپشن همچنین دنبال کنندگان را تشویق می‌کند تا برای دسترسی به گزارش کامل، روی پیوند موجود در بیو ضربه بزنند.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

پست @shannonmckinstrie زیر نیز از عناصر بصری برای ترغیب بینندگان به بازی استفاده می‌کند. متن نیز بینندگان را به خواندن کپشن دعوت می‌کند که شامل پنج نکته کاربردی برای یافتن مشتری در اینستاگرام است. علاوه بر این، عنوان از بینندگان می‌پرسد که قصد دارند ابتدا کدام نکته را امتحان کنند، تاکتیکی که برای افزایش تعامل عالی است.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

اگر مطمئن نیستید چه نوع سبکی را برای طراحی پست و استوری های خود انتخاب کنید، فقط کافی است صدها قالب آماده ما را در نرم افزار آنلاین استوری ساز دومینگو مشاهده کنید که توسط طراحان برتر ساخته شده اند. کار شما بسیار آسان است فقط باید یکی از آنها را انتخاب کنید و با متن مورد نظرتان سفارشی سازی کنید. استفاده از قالب های آماده برای ساخت پست و استوری یکی از بهترین روش های تبلیغات رایگان در اینستاگرام است.

شماره 5: دسترسی مخاطبین به تبلیغات رایگان در اینستاگرام را با هشتگ تقویت کنید

برای افزایش دسترسی مخاطبین به محتوای اینستاگرام، هشتگ‌ها بسیار مهم هستند. کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند تا تم های خاصی را ببینند و همچنین می‌توانند با جستجوی هشتگ، محتوا یا تبلیغات رایگان شما در اینستاگرام را پیدا کنند.
می‌توانید تا 30 هشتگ در پست‌ها و Reels فید و تا 10 هشتگ در استوری‌ها اضافه کنید و گزینه‌های زیادی برای شما باقی می‌گذارد. پس از کجا باید شروع کرد؟
عادت کنید حداقل یک هشتگ به پست خود اضافه کنید تا حساب خود را تقویت کنید. سپس هر هشتگ کمپین مرتبط و ترکیبی از هشتگ های صنعتی، توصیفی، مکان یا وایرال شده را اضافه کنید.
می‌توانید با تایپ ایده‌ها در نوار جستجوی اینستاگرام و پیمایش در میان پیشنهادات، هشتگ‌ها مناسب را پیدا کنید. این برنامه به طور خودکار تعداد کل دفعات استفاده از هشتگ را لیست می‌کند تا بتوانید به سرعت ببینید که آیا این هشتگ محبوب است یا خیلی مبهم است.
برای دریافت ایده های بیشتر، یک هشتگ در نوار جستجو تایپ کنید و برای مشاهده محتوای برتر، انگشت خود را به سمت چپ بکشید. سپس روی برخی از پست های برتر ضربه بزنید تا ببینید از کدام هشتگ استفاده می‌کنند.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

از طرف دیگر، می‌توانید از برنامه های شخص ثالث برای شناسایی هشتگ های پرطرفدار و ارزیابی وایرال بودن در طول زمان استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هشتگ های اینستاگرام را انتخاب می‌کنید که به احتمال زیاد دسترسی به تبلیغات رایگان شما را در اینستاگرام تقویت می کند.

شماره 6: تبلیغات رایگان در اینستاگرام را با تبلیغ توسط یک اینفلوئنسر و محتوای تولید شده توسط کاربر تکمیل کنید

شما ممکن است بیشتر محتوای اینستاگرام برند تان را با استفاده از بهترین نرم افزارهای ساخت پست و استوری یا برنامه های ساخت بنر تبلیغاتی رایگان طراحی کنید. اما لزوماً مجبور نیستید همه آن‌ها را خودتان تولید کنید. در عوض، ممکن است بتوانید عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا را از سایر سازندگان از جمله مشتریان و اینفلوئنسرها تهیه کنید. هم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و هم محتوای اینفلوئنسر می‌توانند استراتژی محتوای اینستاگرام هر برندی را ارتقا دهند.
در واقع، این نوع محتوا ممکن است حتی از تصاویر و ویدیوهایی که تیم شما تولید می‌کند مؤثرتر باشد. برای بسیاری از مصرف کنندگان، UGC نقش مهمی در تصمیمات خرید آنها دارد. این بدان معناست که افزودن UGC به استراتژی محتوای شما می‌تواند نتایج تبلیغات رایگان در اینستاگرام شما را کاملاً متحول کند.
اگر می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهای ایجاد شده توسط مشتری را در فید اینستاگرام خود پست کنید، به یک جستجوی ساده برای جمع‌آوری و اعتبارسنجی UGC نیاز دارید . به عنوان مثال، می‌توانید هشتگ‌ها و نام‌های تجاری را برای یافتن UGC کنترل کنید و سپس به سازندگان اصلی پیام مستقیم دهید (DM) تا اجازه اشتراک‌گذاری محتوایشان را دریافت کنید.
همچنین می‌توانید پست‌ها، استوری‌ها و Reels ساخته‌شده توسط طرفداران را مستقیماً در استوری‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارید و به‌طور یکپارچه به خالق اصلی اعتبار ببخشید. برای مثال، استوری @evernote زیر شامل UGC از مشتری @annavatuone است.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

شماره 7: نتایج سریع با طراحی بنر و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

در برخی موارد، ممکن است بتوانید تنها با تولید محتوای ارگانیک به اهداف بازاریابی اینستاگرام خود برسید. اما زمانی که می‌خواهید برند خود را بسازید و با سرعتی سریع درآمد کسب کنید، تبلیغات اینستاگرام یک انتخاب هوشمندانه است.
می‌توانید با تقویت محتواهای تبلیغاتی قبلی خود با عملکرد بالا مستقیماً از برنامه اینستاگرام شروع کنید. از Insights داخلی اینستاگرام برای یافتن بهترین محتوای خود استفاده کنید و روی Boost Post ضربه بزنید تا دسترسی آن را افزایش دهید. سپس از بین اهدافی مانند بازدیدهای بیشتر از نمایه، بازدیدهای بیشتر از وب‌سایت یا پیام‌های ارسالی بیشتر، یکی را انتخاب کنید. در نهایت مخاطب هدف؛ و بودجه را تعیین کنید.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

برای اهداف پیچیده‌تر مانند تولید لید یا فروش، از Facebook برای ایجاد کمپین استفاده کنید. می‌توانید تبلیغات رایگان در اینستاگرام را همزمان در فیس‌بوک و شبکه های دیگر اجرا کنید.
برای مثال، تبلیغ @falconio زیر از یک استوری خلاقانه به عنوان بنر تبلیغاتی برای تبلیغ رایگان در اینستاگرام استفاده می‌کند. این تبلیغ، متن را به حداقل رسانده و از گرافیک های چشم نواز استفاده می‌کند تا کاربران را تشویق کند تا انگشت خود را به سمت بالا بکشند و روی وب سایت پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی کلیک کنند.

استراتژی بازاریابی و تبلیغات رایگان در اینستاگرام

اگر در تبلیغات اینستاگرام تازه کار هستید، می‌توانید با طراحی پست و استوری و بنر تبلیغاتی در نرم افزارهای آنلاین رایگان شروع کنید. سپس نتایج پست و استوری را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدامیک تاثیر بیشتری در مخاطب گذاشته است و از ایده های خلاقانه در همان زمینه برای ساخت محتواهای بعدی بهره ببرید.

شماره 8: از تازه برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام استفاده کنید

نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو با قالب های آماده به شما کمک می‌کند که به راحتی بنرهای تبلیغاتی رایگان به صورت پست و استوری اینستاگرام بسازید و ممتشر کنید.
تفاوتی ندارد چه نوع کسب و کاری راه اندازی کنید، یک استراتژی محتوای اینستاگرام متفکرانه کلید دستیابی به اهداف بازاریابی شما است. از برنامه ریزی برای انتشار منظم محتوا گرفته تا انتخاب محتوای مناسب تا بودجه بندی برای تبلیغات، می‌توانید از نکات مطرح شده برای ایجاد یک استراتژی اینستاگرام موفق برای کسب و کار خود دنبال کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین