از پست‌های فید گرفته تا فیلم‌ها و Reelهای اینستاگرام، هر کدام دارای ابعاد متفاوتی هستند بنابراین برای افراد تازه کار، دانستن بهترین اندازه و نسبت تصویر برای ساخت پست و استوری اینستا با ابعاد مناسب کار ساده‌ای نیست. در این راهنمای مفید، ابعاد پست اینستا و سایر محتواهای اینستاگرام را که برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای عالی باید در نظر بگیرید، به شما نشان خواهیم داد.

 

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

 

ابعاد و نسبت تصویر برای پست اینستا

هنگام اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها در اینستاگرام، دو نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: نسبت تصویر و اندازه.

نسبت تصویر اینستا (ابعاد)

نسبت تصویر به عرض تصویر نسبت به ارتفاع آن اشاره دارد که به صورت یک نسبت بیان می‌شود، مانند 4:5 یا 9:16، که در آن رقم اول نشان دهنده عرض و رقم دوم نشان دهنده ارتفاع است.
مهم است که مطمئن شوید عکس‌ها و ویدیوهای شما مطابق با ابعاد مناسب برای پست و استوری اینستا هستند، در غیر این صورت، آن‌ها به نسبت پشتیبانی‌شده برش داده می‌شوند – که می‌تواند منجر به از بین رفتن بخشی از تصویر شما شود.
خوشبختانه، در قالب های آماده موجود در نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو تمامی نسبت‌هایی را که برای پست و استوری اینستا نیاز دارید، رعایت شده، بنابراین همیشه می‌توانید مطمئن باشید که پست‌هایتان قبل از انتشار کاملاً بهینه شده‌اند.

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

اندازه تصویر اینستاگرام (رزولوشن)

اندازه (یا وضوح) به تعداد پیکسل هایی که عرض و ارتفاع عکس یا ویدیوی شما را تشکیل می‌دهند اشاره دارد.
مانند نسبت ابعاد پست اینستا، اندازه با دو عدد بیان می‌شود - اولی نشان دهنده عرض و دومی نشان دهنده ارتفاع.
به عنوان مثال، اندازه تصویر 1080 پیکسل در 1080 پیکسل بسیار بزرگتر از اندازه تصویر 50 در 50 پیکسل است.

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

چرا اندازه عکس در اینستاگرام اهمیت دارد؟

با وجود اینکه اینستاگرام عکس‌ها و ویدیوهای شما را فشرده می‌کند، همیشه بهتر است پست و استوری های خود را با وضوح مطلوب به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، وقتی اینستاگرام اندازه عکس شما را فشرده می‌کند، کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار نمی دهد.
با ابزارهای ویرایش دومینگو، که برای ساخت پست و استوری اینستا موجود است، می‌توانید به راحتی عکس های خود را برش دهید تا به ابعاد عالی برای همه پست‌های اینستای خود برسید!

راهنمای ابعاد پست فید اینستا

روزی روزگاری، اندازه عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام به یک مربع ساده محدود می‌شد، اما اکنون (تقریبا) همه ابعاد را می‌توان برای عکس پست اینستا در نظر گرفت.
ابعاد پست اینستاگرام اکنون از 16:9 تا 4:5 متغیر است!

پست های افقی (16:9)

در حالی که اینستاگرام نسبت پست 1.91:1 را توصیه می‌کند، در واقع می‌توانید ابعاد عکس‌ها را تا 16:9 نیز تغییر بدهید.
در هر صورت، توصیه می‌کنیم ارتفاع عکس افقی خود را حداقل 1080 پیکسل قرار دهید. به این ترتیب، هنگامی که اینستاگرام فایل را فشرده می‌کند، کیفیت باید بسیار بالا باقی بماند.

پست های مربع (1:1)

اگرچه اینستاگرام از عکس‌های افقی و عمودی پشتیبانی می‌کند، پست‌های مربعی همچنان یک انتخاب محبوب در اینستاگرام هستند – به خصوص که شبکه پروفایل اینستاگرام محتوا را به نسبت 1:1 برش می‌دهد.

بنابراین چگونه عکس های خود را به صورت مربع بهینه سازی می‌کنید؟

توصیه می‌کنیم عکس‌های مربعی خود را در ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بسازید. به این ترتیب وقتی اینستاگرام، فایل را فشرده می‌کند، محتوای نهایی همچنان با کیفیت خواهد بود.

پست های عمودی (4:5)

به طور کلی، عکس های عمودی شما باید دارای نسبت تصویر 4:5 باشند. اگر عکس شما، بلند تر باشد (مانند 4:6 یا 4:7)، اینستاگرام محتوای شما را برش می‌دهد.
وقتی شخصی در فید اصلی خود پیمایش می‌کند، پست‌های عمودی، فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، بنابراین نسبت به پست‌های افقی بهینه‌تر هستند. با این حال، باید توجه کنید که وقتی به صورت مربع برش می‌خورند، چگونه در پیج اینستاگرام یا صفحه پیمایش کاربران دیگر به نظر می‌رسند.
در مورد اندازه، توصیه می‌کنیم 1080px در 1350px را انتخاب کنید. به این ترتیب، وقتی اینستاگرام عکس را فشرده می‌کند، باید در حدود 480 پیکسل در 600 پیکسل نمایش داده شود.

راهنمای اندازه عکس کاروسل اینستاگرام

پست‌های کاروسل اینستاگرام می‌توانند به صورت مربع، افقی یا عمودی باشند و می‌توانند هم عکس و هم ویدیو را شامل شوند که امکان طراحی خلاقانه تعداد زیاد پست با ابعاد متنوع را برای اینستا فراهم می‌کند.
با این حال، هنگامی که اولین عکس یا ویدیوی خود را انتخاب کردید، همه عکس‌ها یا ویدیوهای بعدی که انتخاب می‌کنید به یک نسبت تصویر برش داده می‌شوند.
اگر اولین عکسی که انتخاب می‌کنید مربع باشد، تمام محتواهای بعدی نیز به فرمت 1:1 برش داده می‌شوند.

راهنمای اندازه استوری اینستاگرام

تقریباً می‌توانید هر محتوایی با هابعادی را در استوری اینستا به اشتراک بگذارید ، به شرطی که حداقل ابعاد آن 1.91:1 و حداکثر ابعاد آن 9:16 باشد.

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

از آنجایی که اکثر مردم ترجیح می‌دهند استوری‌هایشان کل صفحه را اشغال کند (بدون حاشیه)، توصیه می‌کنیم هنگام در نظر گرفتن ابعاد استوری اینستاگرام خود از نسبت تصویر 9:16 با اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل استفاده کنید.

راهنمای ابعاد ویدیوی اینستا

اینستاگرام اخیراً ویدیوهای Feed و IGTV را در یک قالب واحدبه نام Instagram Video ادغام کرده است.
با ادغام IGTV با ویدیوهای فید، اکنون می‌توان محتوای ویدیویی طولانی تری را در آن به اشتراک گذاشت.
برای حمایت از این تغییر، اینستاگرام چندین ویژگی جدید را برای ویدیوی اینستاگرام معرفی کرده است: 
یک برگه ویدیوی جدید در پروفایل
امکان آپلود کپشن ویدیو
برچسب گذاری افراد و مکان
60 ثانیه پیش نمایش فید که البته برای تبلیغات ویدیویی زنده به ۱۵ ثانیه محدود می‌شوند.

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

اینستا از پیش‌نمایش‌های ویدیو در پست با ابعاد تصویر ۱۶:۹ تا ۴:۵ پشتیبانی می‌کند. نرخ فریم ویدیوها باید 30 فریم در ثانیه و حداکثر حجم فایل 4 گیگابایت باشد.
هنگامی که ابعاد ویدیوها در پست اینستای خود را مشخص کردید، می‌توانید محتوای خود را با نرم افزارهای ویرایش پست و استوری اینستاگرام مانند دومینگو بهینه کنید.
در این برنامه‌ها می‌توانید مطمئن شوید که ابعاد ویدیوی شما دقیقاً با پست‌های آینده تان (هم تصاویر و هم ویدیوها) یکسان خواهد بود که یک تم هماهنگ را در پیج اینستاگرام شما بوجود می‌اورد.

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

استفاده از قالب های آماده در بهترین نرم افزارهای ساخت بنر تبلیغاتی، پست و استوری از جمله استوری ساز دومینگو نیز به شما امکان می‌دهد به راحتی پست‌های خود را مرتب کرده یا ویرایش کنید، بنابراین می‌توانید بهترین طراحی را برای پیج اینستاگرام خود پیدا کنید.
برنامه‌ریزی پست‌هایتان از قبل نه تنها به شما کمک می‌کند زیبایی‌شناسی ثابتی داشته باشید، بلکه به شما کمک می‌کند تا به طور منظم پست کنید.

راهنمای اندازه Reels اینستاگرام

 Reels اینستاگرام مانند استوری‌ها با ابعاد عمودی، تمام صفحه مخصوص مشاهده شدن در موبایل طراحی شده‌اند.
با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می‌کنیم از ابعاد تصویر 9:16 برای Reelsاینستا استفاده کنید. عکسبرداری و ویرایش مستقیم در موبایل راه خوبی برای حفظ اندازه استاندارد Reel اینستا است.

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

قسمت پایین Reel جایی است که عنوان ویدیو نمایش داده می‌شود بنابراین، حتی الامکان، از قرار دادن عناصر بصری مهم در این بخش خودداری کنید.

راهنمای ابعاد ویدیوی زنده اینستا

ویدیوهای لایو اینستاگرام نیز با ابعاد عمودی طراحی شده اند، زیرا برای پخش مستقیم از دستگاه تلفن همراه شما مناسب هستند.
این بدان معناست که ابعاد ویدیو لایو اینستا همیشه کل عرض و ارتفاع صفحه نمایش شما را در بر خواهد گرفت. (که معمولاً 9:16 است).
از آنجایی که نمی توانید به صورت دستی اندازه یا نسبت ابعاد ویدیوهای لایو اینستاگرام خود را تغییر دهید، لازم نیست زیاد نگران آن باشید.

نحوه تغییر ابعاد پست به اندازه استاندارد اینستاگرام

اکنون که بهترین اندازه‌ها و ابعاد را برای هر نوع پست اینستاگرام می‌دانید، می‌توانید محتوای خود را بر این اساس بهینه کنید.
دومینگو یک ابزار برش فوق العاده مفید با تمام نسبت های توصیه شده برای پست های تصویر اینستاگرام دارد - بنابراین می‌توانید طبق برنامه ریزی و زمان بندی محتوای خود، پست های خود را با برش کامل تنظیم کنید .
تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویری را روی صفحه نرم افزار بکشید و رها کنید، روی دکمه «ویرایش» ضربه بزنید

راهنمای جامع برای اندازه عکس و ابعاد پست اینستا در سال 2022

برای تغییر ابعاد یک ویدیوی پست اینستاگر نیز می‌توانید از ابزارهای ویرایش استفاده کنید.
می‌توانید پست خود را به راحتی به ابعاد ویدیوی توصیه شده اینستاگرام (مربع، عمودی یا افقی) برش دهید و ویدیوی خود را با ابعاد جدیدی به نمایش بگذارید.
در این مقاله تمام اطلاعات لازم در مورد نحوه بهینه‌سازی پست‌های فید، استوری‌ها، ویدیوهای IGTV، Reelها و سایر محتواهای اینستا توضیح دادیم.
اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فید اینستاگرام شما همیشه به بهترین شکل به نظر می‌رسد، برای طراحی، پیش‌نمایش و ساخت پست‌های اینستا با ابعاد مناسب از طریق قالب های اماده - به صورت رایگان، به نرم افزار ویرایش و طراحی دومینگو بپیوندید !

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین