موشن گرافیک را می‌توان به بهترین نحو به صورت تصاویر متحرک  تعریف کرد . اگر کسی بپرسد :موشن گرافیک چیست؟ این ساده‌ترین تعریفی است که می‌توانید به او ارائه بدهید. برنامه های زیادی برای ساخت موشن گرافیک در اندروید و ویندوز وجود دارد که در این مقاله برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین می توانید  آموزش موشن گرافی را در موشن‌کده بیاموزید.
اما پیش از معرفی این نرم افزارها بهتر است بیشتر با این نوع محتوای تصویری آشنا شوید.

 

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

 

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک شامل طراحی گرافیک و جابجایی آنها در زمان و مکان با استفاده از برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید یا ویندوز برای رسیدن به هدف مورد نظر یا روایت یک داستان است. عناصر این نوع محتوا در یک دنباله از فریم‌ها قرار می‌گیرند تا حالت حرکت را ایجاد کنند. برخلاف سایر اشکال انیمیشن، گرافیک های متحرک عمدتاً از تصاویر و جابجایی آنها استفاده می‌کنند.
انیمیشن اصطلاح گسترده‌تری است که برای توصیف گرافیک‌ها و فیلم‌های اکشن غیر زنده که با حرکت شخصیت‌ها همراه است استفاده می‌شود. اما موشن گرافیک در قالب محتوای ویدیویی توضیح داده می‌شود که در طیف متنوعی از صنایع برای داستان گویی و برقراری ارتباط موثر با مخاطب کاربرد دارد

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

تاریخچه موشن گرافیک

استفاده از انیمیشن های گرافیکی متحرک از اوایل دهه 1800 شروع شد. والتر روتمان ، فیلمبردار آلمانی، ساخت فیلم انتزاعی را با استفاده از اشکال و فرم‌ها تجربه کرد و اولین فیلم شناخته شده‌ای را تولید کرد که از گرافیک متحرک استفاده می‌کرد.
نابغه های دیگری مانند جان ویتنی سکانس هایی از موشن گرافیک را برای فیلم های آلفرد هیچکاک خلق کردند. همانطور که در وب‌سایت ویکی‌پدیا بیان شده، سائول باس همچنین به توسعه گرافیک‌های متحرک که برای ایجاد ارتباط مؤثر با حال و هوای فیلم شناخته شده بودند، کمک کرد. او شخصی بود که پشت سر برخی از نمادین ترین عناوین پیشرو مانند موشن گرافی فیلم سرگیجه قرار داشت.
در طول سال‌ها، موشن گرافیک به یک شکل هنری رایج تبدیل شده که در فیلم‌ها، تلویزیون، محتوای آموزشی، بازاریابی و فروش و ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود.

چرا ساخت موشن گرافیک با برنامه های اندروید و ویندوز مهم است؟

بیشتر نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، تبلیغات ویدیویی و بنرهای تبلیغاتی از انیمیشن‌های گرافیکی متحرک استفاده می‌کنند. با رونق گرفتن تبلیغات تصویری در پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام ساخت موشن گرافیک با برنامه های اندروید و ویندوز نیز به یکی از ضروریات در بازاریابی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. دلایل زیادی برای استقبال از این نوع تبلیغات وجود دارد که مهمترین آن عبارت است از:

تصاویر متحرک مخاطبان شما را درگیر می‌کند

استقبال از موشن گرافیک دیجیتال عمدتاً به دلیل توانایی آن در شفاف سازی یک مفهوم و تجسم به زیباترین روش است . اگرچه " مفهوم" و " تجسم" به معنای گفتن یک " داستان " الهم بخش درباره یک برند است .
از آنجایی که بیش از 92 درصد خریداران برای تصمیم گیری نهایی خرید خود تحت تاثیر ویدیوهای آنلاین هستند باید به گزینه ای را که می‌تواند فوراً توجه آنها را به خود جلب کند توجه کنید. علاوه بر این، ویدیوهای حاوی تصاویر متحرک برای انتشار در رسانه های اجتماعی عالی هستند و همیشه آنها را در اکثر بنرهای تبلیغاتی پیدا می‌کنید .
به همین دلیل است که ساخت استوری های متحرک اینستاگرام و بنرهای تبلیغاتی به سبک موشن گرافیک با برنامه های اندروید و ویندوز امروزه به یکی از پرطرفدارترین روش های بازاریابی تبدیل شده است.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

نمونه هایی از ساخت موشن گرافیک با برنامه اندروید

در ادامه چند نمونه از موشن گرافیک هایی که با برنامه های اندروید برای برخی از مشتریان طراحی شده مرور می‌کنیم. هر ویدیو از نظر حوزه کاری و پیامی که در حال برقراری ارتباط با ان است منحصر به فرد می‌باشد. می‌توانید این نمونه‌های موشن گرافیک را در این کانال YouTube ببینید یا به این لینک نگاهی بیندازید .

چرا باید یک ویدیوی موشن گرافیک بسازید؟

شاید با خودتان فکر کنید آیا واقعا نیاز به ساخت یک فیلم موشن گرافیک متحرک دارید؟ خب، Creamy Animation یکی از برترین سازندگان موشن گرافیک در این صنعت است که با سازمان هایی در ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان و در سراسر جهان کار می‌کند و بنرهای تبلیغاتی ، فیلم‌های آموزشی ، فیلم‌های شرکتی و سایر ویدیوهای متحرک گرافیکی را برای مشاغل ایجاد می‌کند.
مدیر این شرکت معتقد است ترکیبی از نوشتار خلاق و ویدیوهای داستان محور به کسب و کارها کمک می‌کند با مخاطبان خود ارتباط نزدیکی برقرار کرده و پیام خود را به شیوه ای واضح و مختصر ارائه دهند. 

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

او می‌گوید:"با ظهور انقلاب دیجیتال - شما همیشه یادگیری بصری را در هر جنبه ای از زندگی خود درک می‌کنید. انیمیشن‌های متحرک می‌توانند منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری شوند و اساساً اینفوگرافیک‌ها را تکمیل کنند زیرا ارزش بالاتری دارند و مخاطبین برند را مجذوب خود می‌کنند.علاوه بر این، هزینه ساخت یک موشن گرافیک با برنانه ویندوز یا اندروید نسبتاً کمتر از یک ویدیوی زنده است.”
با این توضیحات، مشخص می‌شود که کسب‌وکارها می‌توانند تصویر مثبتی از برند خود از طریق یک ویدیوی متحرک مؤثر ایجاد کنند. اما اکثر برندها به ارزش تولید موشن گرافیک توجه نمی کنند. به یاد داشته باشید، مصرف کنندگان شما آنقدر باهوش هستند که بین یک ویدیوی آماتور و حرفه ای تمایز قائل شوند.
استفاده از بهترین برنامه اندروید و ویندوز برای ساخت موشن گرافیک، یک شروع عالی است. یک برنامه خوب ابزارهای حرفه ای و پیشرفته ای دارد که برای ساخت ویدیوهای متحرک جذاب بسیار مهم است.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید و ویندوز

بهترین نرم افزارهای موشن گرافیک موجود در بازار به شما کمک می‌کند تا فیلم های انیمیشنی شگفت انگیز بسازید. به اطراف نگاه کنید و خواهید دید که برخی از بهترین ویدیوهای بازاریابی از سبک انیمیشن های گرافیکی متحرک استفاده می‌کنند . با موشن گرافیک، واقعیت را می‌توان گسترش داد و به امکانات بی پایان تقسیم کرد .
برخی از بهترین نرم افزارهای موشن گرافیک برای ایجاد انیمیشن های با کیفیت برای پست و استوری اینستاگرام یا بنرهای تبلیغاتی عبارتند از:
Adobe After Effects
Cinema 4D
Autodesk Maya
Nuke
Blender
از بین تمام این برنامه‌ها، Adobe After Effects بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید و ویندوز است. ساخت فیلم های متحرک با این اپلیکشن بسیار ساده است و درک نحوه عملکرد نرم افزار متحرک گرافیکی فقط چند دقیقه طول می‌کشد.
اکثر نرم افزارهای حرفه ای انیمیشن دوبعدی و سه بعدی پیچیده هستند و یادگیری آنها زمانبر است، در حالی که نرم افزارهای ساده تر فقط به شما امکان می‌دهند تصاویری آماتور تولید کنید. بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید و ویندوز دارای ابزارهای حرفه ای و در عین حال رابط کاربری ساده ای است که به شما امکان می‌دهد به راحتی از آن استفاده کنید.

بهترین ایده‌ها برای ساخت موشن گرافیک با برنامه اندروید

می‌توانید با گرادیان‌ها، تایپوگرافی‌های مختلف ساخت تصاویر متحرک را امتحان کنید، عکس‌ها را ترکیب کرده، از انتقال‌ها و افکت های متعدد  استفاده کنید، حتی فیلم‌های دوبعدی و لایو اکشن سنتی را نیز با آن ترکیب کنید. به عنوان مثال، استفاده از تایپوگرافی لایه ای و متحرک در فیلم های پرفروش هالیوود رایج شده است.
اگرچه این فقط یک ایده است در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی موشن گرافی های مینیمالیستی، آموزشی، لوگو محور و تعاملی را می‌بینید که به سبک های مختلفی طراحی شده اند
در هر صورت، ساخت این نوع گرافیک متحرک، گسترش یافته و به طور کلی روش برقرار ارتباط ما را متحول کرده است . این جذابیت موشن گرافیک گواهی بر این است که چگونه می‌توان عناصر ابتدایی انیمیشنی و کارتونی را انتخاب کرده و آن را به یک شگفتی بصری تبدیل کرد.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

کاربردهای موشن گرافیک

موشن گرافیک در نهایت حرکت و تصویر گرافیکی را در هم می‌آمیزد تا یک سبک روایی منحصر به فرد از داستان سرایی ایجاد کند. هدف اساسی یک روایت، برانگیختن احساسات بیننده است.
اینترنت مملو از نمونه‌های بی‌شمار موشن گرافیک و قالب‌های خلاقانه برای ایجاد ویدیوهای آنلاین است که می‌تواند پیچیدگی یک محصول یا خدمات مانند کسب‌وکارهای SaaS را ساده‌تر کند .
تصاویر متحرک آموزشی برای نمایش اطلاعات در طول یک دوره آموزشی استفاده می شوند و موشن گرافی های تبلیغاتی، تصاویر محصولات را برای برانگیختن هیجان در مشتری برای خرید بیشتر به تحرک وا می‌دارند.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

تلفیق موشن گرافیک و اینفوگرافیک

آژانس های تبلیغاتی اکنون با همان مشکلی روبرو هستند که غول های فناوری زمانی با آن مواجه بودند. به صراحت بگویم، خواندن کتابچه راهنمای پر از اطلاعات آماری زمان و انرژی بسیار زیادی می‌طلبد.
بنابراین، اینفوگرافیک ساده می‌تواند با ادغام گرافیک های متحرک، محتوای کاربرپسندی ایجاد کند.
شما می‌توانید طیف متنوعی از اینفوگرافیک‌ها را با استفاده از Adobe Illustrator یا  Photoshop ایجاد کنید.
افزودن حرکت و تصویر در یک اینفوگرافیک استاتیک معمولی موشن گرافیک حرفه ای ایجاد می‌کند که می‌تواند آماتورها و حرفه‌ای‌ها را مجذوب خود کند.
علاوه بر این، در یک بازه زمانی حدود سه سال، تولید محتوای ویدیویی بیش از 10 برابر افزایش یافته است . این استانداردسازی مداوم به طور قابل توجهی ساخت موشن گرافیک را در بین سازندگان افزایش داده است.

سبک های ساخت اینفوگرافیک متحرک با برنامه های موشن گرافیک اندروید

اینفوگرافیک متحرک را می‌توان بسته به میزان داده های موجود طراحی کرد. می‌توانید از ابزارهای موجود در برنامه های ساخت موشن گرافیک اندروید برای تجسم، مقایسه، ایجاد جدول زمانی، بخش های هرمی، اینفوگرافیک های متحرک تعاملی، آموزشی، شماره گذاری شده یا مبتنی بر نقشه استفاده کنید.
گفتنی است، می‌توان از یک اینفوگرافیک متحرک برای ایجاد ویدیوهای آموزشی، سرگرم کننده، شرکتی یا تبلیغاتی استفاده کرد. همچنین، ریتم آن را می‌توان به صورت حرکت آهسته یا سریع هماهنگ کرد. در نتیجه، تعامل مخاطب با حجم بسیار زیادی از داده از طریق یک گرافیک متحرک سرگرم کننده خواهد بود.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

چگونه با برنامه های موشن گرافیک اندروید، ویدیوهای عالی بسازیم؟

اهداف واقع بینانه ایجاد کنید

اهداف واقع بینانه و قابل اندازه گیری ایجاد کنید. به جای پارامترهای پیچیده از قبب تعیین شده در کمپین خود ، بر طولانی تر کردن محتواهای ویدیویی در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید. این بدان معنی است که شما باید طول محتوای خود، انتظارات و بودجه خود را بسنجید.

در فرآیند ساخت موشن گرافیک، خلاقیت داشته باشید

مزیت اصلی انتخاب یکی از بهترین برنامه های ساخت موشن گرافیک در اندروید این است که به شما امکان می‌دهد که از خلاقیت خود برای ایده پردازی مفاهیم به روشی روشن تر و جذاب تر استفاده کنید.

یک ارزیابی سریع انجام دهید

یک طرح کلی از داده های محصول یا خدمات خود را که می‌توانید از آنها موشن گرافیک بسازید، تهیه کنید. این داده‌ها به مدیران و خلاقان کمک می‌کند تا از انها برای ساخت انیمیشن گرافیکی متحرک خود الهام بگیرند.

پذیرای ایده های جدید باشید

شما باید پذیرای ایده‌های جدیدی باشید که از نظر خلاقیت مناسب‌تر هستند و می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. مهم نیست که چقدر آمادگی قبلی دارید، یک برنامه ساخت موشن گرافیک حرفه ای در اندروید به شما کمک می‌کند تا یک ویدیوی موثرتر خلق کنید.

کاربرد موشن گرافیک برای بازاریابی

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ویدئو حاکم شده است. این امر در Animoto's Social Video Trends: Consumer and Marketer Insights 2020 مشهود است که در آن 91 درصد از بازاریابان ویدیو افزایش بازگشت سرمایه را گزارش می‌کنند و 93 درصد می‌گویند که ویدیو مستقیماً منجر به افزایش چشمگیر مشتریان شده است.
با این حال، ویدئو در همه جا وجود دارد و در بازاریابی، شما باید خود را مجبور کنید از طریق تصاویر متحرک با مخاطب ارتباط برقرار کنید، ویدئوهای موشن گرافیک راهی برای ارتباط موثر هستند.
این نوع محتوا های متحرک در گذشته فقط مخصوص صنعت سینما بود. عناوین آغازین و تیتراژ پایانی دارای گرافیک هایی بودند که زندگی به آنها تزریق شده بود. چند دهه بعد، آنها اکنون در محتواهای بازاریابی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
به زبان ساده، موشن گرافیک تصاویر گرافیکی هستند که متحرک شده اند. بازاریابان از موشن گرافیک برای اهداف مختلف، از جمله بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام یا استوری های تبلیغاتی  استفاده می‌کنند، زیرا آنها به راحتی یک مفهوم را واضح و روشن می کنند. علاوه بر این، از نظر زیبایی‌شناسی، جذابیت ایجاد می‌کنند و برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی مناسب هستند. اکنون که به این موضوع پرداختیم که موشن گرافیک چیست، ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چرا باید بخشی از استراتژی بازاریابی و محتوای رسانه های اجتماعی شما باشد.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

مزایای ساخت موشن گرافیک با برنامه های اندروید

بر اساس داده های گزارش موسسه بازاریابی محتوا، نزدیک به سه چهارم بازاریابان تولید ویدیو را به عنوان وظیفه اصلی در استراتژی محتوای خود می‌دانند. با این وجود، اکثریت آنها هیچ چیز غیرعادی ایجاد نمی کنند. گنجاندن گرافیک متحرک در این استراتژی یک راه عالی برای پیشی گرفتن از رقبا است.
در ادامه متوجه می‌شویم که چرا موشن گرافیک برای بازاریابی محتوا و مدیریت رسانه‌های اجتماعی راهگشاست.

1. موشن گرافیک محتوای خسته کننده را جذاب تر می‌کند

عصر کنونی دیجیتالی حاوی محتواهای بسیار زیادی در رسانه های اجتماعی است که اکثر مردم دیگر حوصله ندارند آنها را ببینند. اگر تصور می‌کنید محتوایی که ارائه می‌کنید بر مخاطب، خسته‌کننده است، ساخت یک محتوای جالب‌تر فقط یک کلیک با شما فاصله دارد. باید مطمئن شوید که وقتی مخاطبین در بازار هدف تان با محتوای شما روبرو می‌شوند، از آن لذت می‌برند. استفاده از موشن گرافیک یک راه عالی برای انجام این کار است.
حالا این را در نظر بگیرید. شما مسئول بازاریابی برای یک دستگاه یا ماشین آلات هستید. نقطه فروش منحصر به فرد این محصول نیاز به توضیح فنی دارد. رویکرد واضح این است که از یک متخصص برای توضیح این موضوع استفاده کنید. اما رویکرد بازاریابی این است که با ساخت موشن گرافیک جذاب توسط برنانه های اندورید، آن را جالب‌تر کرده و مهم‌تر از همه  مفهوم را بسیار بهتر توضیح دهید.

2. موشن گرافیک باعث ایجاد و افزایش آگاهی از برند می‌شود

در یک بازار اشباع شده، داشتن هویت برند قوی، سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش می‌دهد. اگر مشتریان بالقوه از برند شما آگاه باشند، به احتمال زیاد تا آخرین مرحله قیف فروش پیش خواهند رفت. با ساخت ویدیوی معمولی ، می‌توانید هویت هدفمندی بسازید. با این حال، هزینه‌های اضافی مربوط به تولید محتوای لایو می‌تواند به جایی برسد که دیگر سودی نداشته باشد.
اینجا است که صحبت از موشن گرافیک می‌شود، زیرا می‌توانید به طرز ماهرانه‌ای و با کمترین هزینه، نکاتی را درج کنید که به برند شما اشاره کند. مخاطبان می‌توانند به راحتی این شناسه‌ها را در ویدئوهای بعدی که نمایش می‌دهید، دنبال کنند. هر بار که فردی با ویدیوی شما روبرو می‌شود، فوراً برند شما را تشخیص می‌دهد و توجه بیشتری به آن می‌کند.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

3. موشن گرافیک محتوای شما را جذاب تر می‌کند

محتوای ویدیویی مانند استوری های متحرک اینستاگرام یا بنرهای تبلیغاتی به خوبی به رسانه های اجتماعی کمک می‌کند. ویدیوهای موشن گرافیک کوتاه هستند و مستقیماً به اصل مطلب می‌پردازند. علاوه بر این، آنها از نظر بصری جذاب هستند و شما دستورالعملی برای موفقیت در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارید. قابلیت اشتراک‌گذاری همچنین به یکی دیگر از جنبه‌های برجسته بازاریابی ویدیویی در موبایل کمک می‌کند. طبق گزارش IAB Video Advertising Spending Report ، یک سوم بودجه بازاریابی دیجیتال به تبلیغات موبایلی اختصاص می‌یابد.
با توجه به اینکه اکثر مردم از طریق دستگاه های تلفن همراه خود با پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود تعامل دارند، جای تعجب نیست که ساخت موشن گرافیک با برنامه های اندروید راه بسیار خوبی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی شماست.
موشن گرافیک، تمام اطلاعات مهم را تنها در یک دقیقه و چند ثانیه بیان می‌کند. این کار باعث می‌شود افراد به راحتی آن را درک کنند و با خانواده‌ها، دوستان و همکارانی که احساس می‌کنند به محصول یا خدمات موجود در ویدیو علاقه دارند به اشتراک بگذارند.

4. موشن گرافیک کارآمد و مقرون به صرفه است

همانطور که قبلا اشاره کردیم، موشن گرافیک اطلاعات پیچیده را ساده بیان می‌کند و آن را به شکلی ارائه می‌کند که اعضای عادی بازار هدف شما به راحتی بتوانند آن را درک کنند. در این روش، نیازی نیست کسی، چیزی را توضیح دهد بلکه چند تصویر به راحتی می‌توانند آن را نشان دهند.
تولید ویدیوی لایو که در آن افراد درباره یک موضوع تخصصی توضیح می‌دهند، بسیار گران است که نیاز به یک مکان به عنوان استودیو و گروه فیلمبرداری دارد. علاوه بر این، این فرآیند مستلزم استخدام استعدادها و تجهیزاتی مانند دوربین است.

بهترین برنامه ساخت موشن گرافیک در اندروید

از سوی دیگر، ساخت موشن گرافیک با برنامه اندروید، هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. تمام کارها را می‌توان در رایانه با کمک نرم افزارهای موشن گرافیک مانند After Effects انجام داد. همچنین زمان کمتری برای تکمیل آن صرف می‌شود.
یکی دیگر از جنبه هایی که موشن گرافیک را جذاب تر می‌کند، این واقعیت است که می‌توان آنها را بدون صدا ساخت. بسیاری از مردم هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود ویدیوها را در حالت بی صدا تماشا می‌کنند. این می‌تواند به این دلیل باشد که آنها در محل کار یا در یک مکان عمومی هستند.
اگرچه در ویدیوی لایو نیز می‌توان از زیرنویس استفاده کرد، اما می‌تواند به چشم فشار وارد کند. آنها همچنین برای همگام شدن با پیام ویدیویی به تمرکز نیاز دارند. با این حال، در موشن گرافیک، خود متن متحرک است تا هم پیام را منتقل کند و هم مخاطب را درگیر کند. 

جمع بندی

از آنجایی که ویدیو به سرعت بیشترین ترافیک اینترنتی را به خود اختصاص می‌دهد، افراد خلاق در حال یافتن راه هایی برای سریع تر و ارزان تر کردن ساخت محتوای ویدیویی هستند. اکنون که متوجه شدید موشن گرافیک چیست و چگونه از آن استفاده کنید، شروع کنید و با ثبت نام در نرم افزار طراحی و ویرایش تصویر دومینگو یکی بسازید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین