مطالعات اخیر نشان می دهد که در مدت زمان قرنطینه با شیوع COVID-19، تعداد لایک های روزانه در پست های تبلیغاتی اینستاگرام افزایش 76 درصدی داشته است. اولیویه مک‌آتیر می‌گوید: «کرونا به معنای انزوا و انزوا به معنای استفاده بیشتر از رسانه‌های اجتماعی است . این افزایش تعامل منطقی است، به خصوص با توجه به اینکه استفاده از اینستاگرام و پخش ویدیو در لایو اینستاگرام به طور کلی افزایش یافته است.
اگر شما هم جزو بازاریابانی هستید که به دنبال دستیابی به مخاطبان خود می‌باشید، این بدان معناست که حداقل یک مکان وجود دارد که مطمئناً آنها را پیدا خواهید کرد: اینستاگرام. در این پست، ما هشت نکته برای پخش ویدیو در لایو اینستاگرام را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
اما ابتدا، بیایید در مورد چیستی لایو اینستاگرام و چرایی مفید بودن آن صحبت کنیم.

لایو اینستاگرام چیست؟

Instagram Live اساسا یک استوری اینستاگرام است ، مانند آنچه در بالای فید خود می‌بینید، اما به صورت زنده ضبط و پخش می‌شود. در فید اینستاگرام، این استوری‌های زنده در جلوی نمادهای دایره استوری شما نشان داده می‌شوند تا به شما اطلاع دهند که یک کسب‌وکار یا فردی در حال حاضر فعال است و سپس اینستاگرامرها می‌توانند در زمان واقعی آن را تماشا کنند.

چرا باید از لایو اینستاگرام استفاده کنید؟

خوب، چرا که نه؟ اگر به دنبال ارائه محتوای تبلیغاتی هستید، دلایل زیادی برای پخش ویدیو در لایو اینستاگرام وجود دارد:
ویدیو لایو موقعیت شماره یک را در فید استوری به شما می‌دهد و میزان دیده شدن را افزایش می‌دهد.
Instagram Live به طور خودکار اعلان‌هایی را برای فالوورهای شما ارسال می‌کند و به آنها هشدار می‌دهد که در حال پخش ویدیو زنده هستید.
الگوریتم اینستاگرام به کاربرانی که از این ویژگی استقبال می‌کنند، تعامل ارگانیک را افزایش می‌دهد. که باعث می‌شود ویدیوهای شما بیشتر در بخش اکسپلور اینستاگرام ظاهر شوند تا افراد جدید شما را پیدا کنند!
ویدیوهای لایو اینستاگرام به دلایلی که در بالا ذکر شد جذاب تر و قابل جستجوتر هستند.
ویدیوهای لایو اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که ارتباط و پیوند قوی تری با فالوورهای خود ایجاد کنید .
Instagram Live با نشان دادن چهره ای در پشت کسب و کار شما، برند شما را انسانی تر می‌کند.
اینها تنها چند مورد از دلایلی است که چرا باید در اسرع وقت از پخش ویدیو در لایو اینستاگرام استفاده کنید. همچنین داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد 82 درصد از مردم ترجیح می‌دهند یک ویدیوی زنده را تماشا کنند تا اینکه یک پست رسانه‌های اجتماعی را ببینند . حالا بیایید نکاتی را بررسی کنیم که به شما کمک می‌کند تا به طور موثر در لایو اینستاگرام پیشرفت کنید:

نحوه ایجاد محتوای جذاب برای لایو اینستاگرام

اکنون که متوجه شدید لایو اینستاگرام چیست و چرا می‌تواند ابزار قدرتمندی برای بازاریابی شما باشد، باید در مورد نحوه ایجاد محتوای با کیفیت بالا صحبت کنیم تا آماده پخش زنده و جذب مخاطبان خود شوید.

1. معتبر (و حرفه ای) باشید

قانون شماره یک پخش ویدیو در لایو اینستاگرام این است که شما باید تا حد امکان واقعی و معتبر باشید. منظور چیست؟ اکنون زمان خواندن از روی یک فیلمنامه ویدیویی یا تبدیل شدن به یک فروشنده نیست. بلکه دلیل اینکه مردم می‌خواهند شما را زنده ببینند دیدن یک انسان واقعی است. به خصوص در مواقعی مانند این، زمانی که ما در حال فاصله گذاری اجتماعی هستیم، مردم به آن ارتباط انسانی واقعی و اصیل نیاز دارند که حتی ممکن است از طریق صفحه نمایش آیفون آنها به دست آید.
بنابراین چگونه می‌توانید معتبرترین خود را برای مخاطبان تان به نمایش بگذارید؟
از برن براون درس بگیرید و از آسیب پذیری نترسید.
به خود اجازه دهید احساسات تان را نشان دهید.
همانطور که با یک همکار، ارتباط برقرار می‌کنید،در لایو اینستاگرام صحبت کنید.
برای روشن‌تر شدن مطلب، توصیه نمی‌کنم که در مقابل دوربین شروع به هق هق کردن کنید یا در مورد قرار ملاقاتی که هفته گذشته با پزشک داشتید صحبت کنید. در عوض، اجازه دهید شخصیت شما در هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان تان از طریق پخش ویدیو در لایو اینستاگرام جلوه کند .
به عنوان مثال، بد نیست در مورد اینکه چگونه COVID-19 بر کسب و کار کوچک شما تأثیر می‌گذارد صحبت کنید و احساسات خود را همراه با آن نشان دهید. با این حال، وارد شدن به یک وضعیت بیش از حد دراماتیک ممکن است کاربران را ناامید کندپس با حفظ حرفه ای بودن خود، معتبر باشید.

2. برای برنامه ریزی وقت بگذارید

در حالی که می‌تواند پخش ویدیو در لایو اینستاگرام و صحبت کردن با فالوورهای تان در مورد شگفت‌انگیز بودن کسب‌وکارتان وسوسه انگیز است اما ممکن است آن‌قدر که در ذهن شما تصور می‌شود، خوب نباشد. لایو اینستاگرام قطعاً احساس معمولی‌تر و از پیش برنامه‌ریزی‌شده‌تری دارد، با این حال کسانی که این کار را به خوبی انجام می‌دهند، در واقع جلسات زنده خود را از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و اهداف خاصی را تعیین می‌کنند.
تونی ترن از Hootsuite می‌گوید: «دانستن نحوه تعیین اهداف خوب برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است ، و اهداف شما برای پخش ویدیو در لایو اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیستند. او توصیه می‌کند که اهداف "هوشمندانه" را مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع تنظیم کنید.
جدا از داشتن اهداف، قالب شما باید به خوبی برنامه ریزی و هدفگذاری شود. به عنوان مثال، آیا پخش زنده شما شامل پرسش و پاسخ می‌شود؟ یا می‌خواهید به معرفی محصول یا «پشت صحنه» بپردازید؟ چند روش دیگر لایو اینستاگرام می‌تواند شامل پخش زنده یک رویداد، پیش نمایش محصول، جلسه آموزشی یا یک تور اداری باشد. در حالی که قالب‌های بی‌پایانی وجود دارد که می‌توانید آنها را هدف بگیرید، مهم است که بدانید درباره چه چیزی قرار است صحبت کنید تا بینندگان را درگیر خود نگه دارید.

 

8 نکته فوق العاده برای پخش ویدیو در لایو اینستاگرام

 

3. برای پخش ویدیو های مختلف در لایو اینستاگرام، یک ایده هماهنگ داشته باشید

مردم ثبات را دوست دارند، به خصوص در مواقع عدم اطمینان. تفاوتی ندارد پخش ویدیو در لایو اینستاگرام شما روزانه، هفتگی یا ماهانه، است. هماهنگ بودن ایده در تمام آنها، شانس موفقیت شما در ویدیو لایو را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک بازاریاب املاک و مستغلات هستید، هر هفته معرفی "خانه جدیدی که اجاره داده یا فروخته اید" را امتحان کنید. مجموعه ای از پخش ویدیو در لایو اینستاگرام که در آن برخی از جدیدترین املاک موجود برای خرید و اجاره را به نمایش می‌گذارید نیز اه خوبی است. 
 یا شاید بتوانید هر هفته یک مصاحبه با مشتری انجام دهید. ایده شما هر چه باشد، تولید محتوای آموزشی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، احتمالا بهترین گزینه برای پخش ویدیو در لایو اینستاگرام است.

4. پخش ویدیو در لایو اینستاگرام خود را از قبل تبلیغ کنید

علاوه بر داشتن یک برنامه و سریال منسجم، باید این برنامه را با فالوورها و لید های خود نیز در میان بگذارید. با کمپین‌های لایو اینستاگرام باید مانند سایر رویدادهای حضوری رفتار کرد، همانطور که آنها را برای مخاطبان خود بازاریابی می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید که زمان، مکان، موضوع، دلیل و مدت رویداد شما را بدانند، رویداد زنده خود را نیز در سایر کانال‌ها و ایمیل‌های اجتماعی تان تبلیغ کنید و سپس این تبلیغات را برای مخاطبان هدف نمایش دهید. به عنوان مثال، اگر رویداد زنده شما ممکن است برای بخش خاصی از مشتریان جذاب باشد، از طراحی یک بنر تبلیغاتی متحرک استفاده کنید تا با این گروه ارتباط برقرار کنید و علاقه آنها را جلب کنید.

5. با شرکت کنندگان خود در ارتباط باشید

یکی دیگر از ویژگی های جالب اینستاگرام لایو این است که به شرکت کنندگان اجازه می‌دهد تا در لحظه نظر بدهند! در حالی که این می‌تواند برای شرکت کنندگان عالی باشد، می‌تواند برای مجریان ددسر ساز است. مسئله این است که از شما انتظار نمی رود که با هر نظر درگیر شوید - البته - و باید تمام تلاش خود را بکنید تا در مسیر برنامه خود که در نکته شماره 2 در بالا بحث کردیم، پخش ویدیو در لایو اینستاگرام را ادامه دهید.
با این حال، شما همچنین باید این را به عنوان فرصتی برای ارتباط واقعی با فالوورهای خود تصور کنید. خواه این سوالی باشد که در زمینه محتوای جلسه شما مطرح شده یا تایید یک نظر، توجه به کاربرانتان در ویدیو زنده باعث می‌شود آنها احساس خاص بودن و ارتباط با برند شما را داشته باشند. یکی از راه های مفید برای انجام این کار می‌تواند استفاده از یک همکار دیگر برای پیگیری نظراتی که نیاز به پاسخ دادن دارند، باشد. اگر ترجیح می‌دهید در پایان پخش ویدیو در لایو اینستاگرام به سؤالات پاسخ دهید، می‌توانید در پایان جلسه زنده خود یک پرسش و پاسخ نیز انجام دهید.

6. با یک CTA نتیجه بگیرید

نکته مهم دیگر این است که چگونه به یک لایو اینستاگرام پایان می‌دهید؟ جلسه پرسش و پاسخ را به پایان برسانید، از میزبان مشترک خود تشکر کنید و بگویید «خداحافظ!» جواب منفی! همیشه باید لایو اینستاگرام خود را با یک CTA که مستقیماً به اهداف برنامه ریزی شده شما مرتبط است پایان دهید. این فراخوان می‌تواند به سادگی دنبال کردن حساب کاربری شما باشد یا بیشتر، مانند پر کردن یک فرم، مهم است که هدف اصلی خود را به انجام برسانید و شرکت کنندگان را وادار به انجام یک اقدام مطلوب کنید.
هنگامی که CTA خود را در پایان پخش ویدیو در لایو اینستاگرام مطرح می‌کنید، مطمئن شوید که آن را بیش از حد تبلیغ نکنید و بر روی یک اقدام واقع بینانه متمرکز شوید که در واقع می‌بینید که شرکت کنندگان انجام می‌دهند.

7. از پخش ویدیو در لایو اینستاگرام لذت ببرید!

به یاد داشته باشید، Instagram Live یک کانال بازاریابی جدی نیست که شامل یک پلاگین یکنواخت برای تجارت شما باشد. در عوض اینستاگرام مکانی است که مردم برای تفریح به آنجا می‌روند، بنابراین مطمئن شوید که شما هم سرگرم می‌شوید! اگر اینطور نیستید، بینندگان از ویدیو زنده شنا خسته می‌شوند.
 اجازه دهید شخصیت تان بدرخشد، به اشتباهات تان بخندید و از تلفظ نادرست کلمه یا اشتباه لفظی مضطرب نشوید. در عوض، آن را اصلاح کنید، به خودتان بخندید و ادامه دهید. دنبال کنندگان شما با قدردانی از این صداقت تان با شما همراه خواهند شد.
بنابراین اجازه دهید شکست بخورید، ارتباط برقرار کنید، از آن لذت ببرید و خودتان را خیلی جدی نگیرید، زیرا اگر خودتان از پخش ویدیو در لایو اینستاگرام لذت ببرید، فالوورهای شما هم این حس را خواهند داشت.

8. فراموش نکنید که ویدیوی زنده خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید

آخرین، اما مطمئناً نه کم اهمیت ترین نکته، این است که ویدیو زنده خود را در پایان ذخیره کنید! این یک نکته عالی است که بسیاری از مجریان جدید نمی دانند که می‌توانند انجام دهند. بله، همه ما از تماشای خود در ویدیو متنفریم، اما این یک راه عالی برای بهبود مستمر پخش ویدیو در لایو اینستاگرام در آینده است. همچنین، اگر جلسه موفقیت آمیز بود، این به شما امکان می‌دهد دوباره آن را در فید خود یا سایر کانال های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
برای ذخیره ویدیوی خود، کافی است «Save» را در گوشه بالا فشار دهید، و سپس فوراً آن را به مدت 24 ساعت در استوری خود به اشتراک بگذارید. 

جمع بندی

در حالی که ابهامات زیادی در زندگی وجود دارد، واضح این است که پخش ویدیو در لایو اینستاگرام در حال حاضر یک روش بازاریابی موثر برای تقویت برند شما است. 
البته شما علاوه بر برنامه ریزی برای پخش زنده ویدیو نیاز به طراحی و انتشار منظم پست و استوری در پیج خود دارید. نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو این امکان را به شما می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی با استفاده از قالب های آماده آن، محتواهای جذابی تولید کنید که پیج شما را از رقابیتان متمایز کند.
همین امروز رایگان شروع کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین