انتشار پست و استوری در اینستاگرام برای تمام کسب و کارها به یک استراتژی بازاریابی موثر تبدیل شده است. هر برندی تمایل دارد با انتشار عکس‌های بزرگ و واضح، استوری های متحرک و بنرهای تبلیغاتی به‌گونه‌ای توجه ما را به خود جلب کند که هیچ روش بازاریابی دیگری نمی‌تواند. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید برای طراحی پست و استوری، یک طراح استخدام کنید یا چند میلیون برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود هزینه کنید. بهترین نرم افزارهای طراحی رایگان برای ساخت پست و استوری و بنرهای تبلیغاتی باورنکردنی در رسانه های اجتماعی در دسترس شما هستند.
در این مقاله، برنامه های رایگان برای طراحی گرافیک و محتوای مناسب رسانه های اجتماعی را به شما معرفی می‌کنیم. اما پیش از این بیایید ببینیم چه ویژگی هایی یک نرم افزار طراحی گرافیکی رسانه های اجتماعی عالی را می‌سازد؟

 

5  نرم افزار طراحی رایگان برای ساخت پست و استوری اینستاگرام در سال 2022

 

چگونه بهترین نرم افزار طراحی رایگان را انتخاب کنیم؟

پست‌ها و استوری های اینستاگرام چرخه عمر بسیار کوتاهی دارند، بنابراین نباید ساعت‌ها برای طراحی آن‌ها وقت بگذارید. به همین دلیل است که برنامه های طراحی گرافیک بسیار مهم هستند: به جای اینکه هر بار از ابتدا شروع کنید، طیف وسیعی از قالب‌ها و منابع طراحی عالی (مانند تصاویر استوک، نمادها، اشکال و سبک های متن) را آماده خواهید داشت. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این عناصر را با ویژگی های برند خود ترکیب کرده و تطبیق دهید تا طراحی منحصر به فرد و قدرتمندی داشته باشید. 
برای به دست آوردن نتایج باورنکردنی نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت ندارید. آنچه که نرم افزار های طراحی گرافیک رایگان را متمایز می‌کند، کمبود کیفیت نیست، بلکه محدودیت های آنها است. مسلماً، برخی از این برنامه های طراحی پست و استوری رایگان، امکانات محدودتری دارند، اما همه آنها برای ساخت تصاویر عالی که قابل انتشار در کانال‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باشد، ساخته شده اند. 
برای ارزیابی هر یک از نرم افزارهای طراحی و ساخت محتوا برای رسانه‌های اجتماعی، باید زمان قابل توجهی را صرف مرور صدها ویژگی کرده و حداقل دو پست آزمایشی را با استفاده از قالب های آنها بسازید . به طور کلی بهتر است بر سهولت استفاده و پیشنهادات حرفه ای هر برنامه تمرکز کنید، اما معیارهای کلیدی را نیز باید در نظر بگیرید:

آیا استفاده از این برنامه به اندازه کافی آسان است؟

ابزارهایی مانند Photoshop و Illustrator در صورتیکه نحوه کار با آنها را بدانید، نتایج باورنکردنی خواهند داشت اما مبتدیان چندان نمی توانند از آنها استفاده کنند. مدیریت رسانه های اجتماعی به ندرت توسط افرادی با سابقه طراحی انجام می‌شود، بنابراین نرم افزار طراحی ایده ال باید برای افراد عادی نیز جوابگو باشد. این بدان معنا نیست که نیازی به آموزش نخواهد داشت، فقط نباید به شرکت د دوره های آموزشی طولانی مدت نیازی داشته باشد. 

آیا این نرم افزار طراحی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی مناسب است؟

باز هم، فتوشاپ و ایلاستریتور می‌توانند برای بازاریابی محتواهای فوق العاده ای مانند طراحی بنرهای تبلیغاتی یا پست و استوری های خلاقانه انجام دهند، اما برای اکثر افرادی که سعی در ایجاد محتوا برای کانال‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود دارند، بیش از حد حرفه ای هستند. معمولا ما نیاز به برنامه‌هایی داریم که فرآیند طراحی گرافیک را ساده‌تر کنند، نه اینکه برای استفاده از هر ابزاری نیاز به یک جلسه آموزشی داشته باشد.

آیا تجربه کاربری این نرم افزار طراحی خوب است؟

یک برنامه رایگان طراحی گرافیکی این پتانسیل را دارد که، کارایی چندانی نداشته باشد اما نرم افزارهای طراحی تحت وب مانند دومینگو با وجود رایگان بودن یک تجربه عالی، بی‌نظیر و خوشایند را برای شما بوجود خواهند آورد. 

آیا دارای قالب های آماده با طراحی متنوع و حرفه ای است؟

پیدا کردن قالب‌ها تمپلیت های آماده برای ساخت پست و استوری به صورت آنلاین آسان است، اما بسیاری از آنها قابلیت ویرایش و سفارشی سازی ندارند. شما نمی توانید روی هر کلیپ زیبایی لوگوی برند خود را بزنید، یا یک قالب آماده را بدون سفارشی سازی در پیج خود منتشر کنید. پس نیاز به نرم افزارهای طراحی دارید که به شما امکان می‌داد قالب های آماده را سفارشی کرده و در پیج خود به اشتراک بگذارید.

آیا می‌توانید از نرم افزار طراحی به روش های مختلف استفاده کنید؟

اگر یک بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام ایجاد می‌کنید، باید بتوانید از آن برای لینکدین یا حتی به عنوان یک آگهی تبلیغاتی در وب سایت تان نیز استفاده کنید. به طور مشابه، باید بتوانید به سرعت پست فروش سال گذشته را با اطلاعات امسال ویرایش و به روز کنید. برنامه هایی که در لیست زیر معرفی می‌کنیم، به جای اینکه شما را مجبور به دوباره کاری کنند، امکان ساخت چندین محتوای جذاب را از روی یک قالب آماده می‌دهند. 

بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک رایگان برای ساخت پست و استوری

با توجه به ویژگی هایی که در بخش قبلی بیان کردیم، ما ۵ نرم افزار طراحی برتر را پیدا کردیم که در ادامه با ویژگی های منحصر به فرد آنها آشنا خواهید شد.
دومینگو: برای طراحی پست و استوری و بنرهای تبلیغاتی با قالب های آماده
دومینگو یک برنامه طراحی رایگان دارای صدها قالب و ابازر سفارشی سازی قدرتمند است که استاده از آن بسیار ساده می‌باشد. صدها هزار الگو، گرافیک و عکس در آن وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید.
وقتی نرم افزار طراحی دومینگو  را باز می‌کنید، ده‌ها قالب ممکن برای همه چیز از طراحی بنر تبلیغاتی گرفته تا پست های اینستاگرام به شما ارائه می‌شود. روی نوار جستجو در بالای صفحه کلیک کنید و برای دیدن گزینه‌های خاص‌تر به دنبال چیزی مانند «استوری‌های اینستاگرام» بگردید. 
هنگامی که قالبی برای سفارشی سازی پیدا کردید، استفاده از ابزار کشیدن و رها کردن، افزودن سایر محتواها را ساده می‌کند. با آپلود تصاویر و ویدیوها می‌توانید آنها را مستقیماً به ویرایشگر اضافه کنید.
وقتی کارتان تمام شد، روی دانلود کلیک کنید تا پست شما برای اشتراک گذاری ذخیره شود. 

Adobe Creative Cloud Express برای تولید محتوای خلاقانه

Adobe Creative Cloud Express نرم افزار طراحی است که تحت وب و روی iOS، اندروید اجرا می‌شود.

5  نرم افزار طراحی رایگان برای ساخت پست و استوری اینستاگرام در سال 2022

Adobe بزرگ‌ترین نام در طراحی گرافیک است، بنابراین جای تعجب نیست که اپلیکیشنی برای ساخت محتوای رسانه‌های اجتماعی و گرافیک وب طراحی کرده باشد.
Adobe Creative Cloud Express که تا سال گذشته با عنوان Adobe Spark شناخته می‌شد؛ برای اکثر افرادی که به دنبال ایجاد محتوا برای اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی هستند به صورت رایگان در دسترس است.
از نظر ارائه قالب های آماده، CC Express همچنان از Canva عقب است و امکان انتخاب کمتری دارد و جستجوی آن نیز به خوبی برنامه کانوا نیست. اما اشتباه نکنید: هنوز هزاران قالب رایگان عالی در آن وجود دارد، اما  به احتمال زیاد مجبور خواهید شد چند دقیقه ای را صرف تغییر دادن یکی از قالب های آماده کنید تا به هدف شما نزدیک شود.
یکی از بهترین ویژگی های CC Express، Quick Actions است. در صفحه اصلی، می‌توانید مواردی مانند تغییر اندازه تصویر ، برش ویدیو ، یا حذف پس‌زمینه را انتخاب کنید تا به سرعت آن تغییرات را در عکس یا ویدیوی خود اعمال کنید—ظاهراً با استفاده از برنامه‌های Photoshop و Premiere Adobe که در فضای ابری کار می‌کنند، این یک روش ایده ال برای دسترسی به ابزارهای کاملاً پیشرفته در سایر برنامه‌ها است. 
به عنوان یک ویرایشگر، CC Express دارای برخی از ویژگی های بسیار پیشرفته است، اما کار با آن ساده است. تقریباً هر کسی باید بتواند با آن یک محتوای مناسب برای رسانه اجتماعی با ظاهر عالی طراحی کند، اما اگر می‌خواهید پست و استوری خود را بیشتر سفارشی کنید، گزینه‌های لایه پیشرفته، حالت‌های ترکیبی، رنگ‌آمیزی و سایر ویژگی‌های برگرفته از Adobe نیز در آن وجود دارد. 
در این نرم افزار طراحی شناخته شده به طور کلی می‌توانید با انتخاب هر عنصر طراحی و بررسی نوار کناری سمت راست به آنها دسترسی داشته باشید که واقعاً رابط کاربری خوبی را نشان می‌دهد: استفاده سریع و آسان برای 90٪ مشاغل، اما با ویژگی های قدرتمندتر که هر زمانی به آن نیاز داشته باشید، د دسترس است. 
CC Express یک برنامه مستقل عالی برای طراحی محتواهای رسانه های اجتماعی است، اما ادغام آن با بقیه Creative Suite ادوبی سخت است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را تا حدی گسترش دهید که نیاز به استفاده (و پرداخت هزینه) از ابزارهای قدرتمندتر Adobe داشته باشید، Creative Cloud Express راهی است که می‌توانید انجام دهید. می‌توانید کتابخانه‌هایی  ایجاد کنید که در همه برنامه‌های Adobe شما در دسترس باشند و عکس‌ها را از لایت روم یا عناصر برند از Illustrator بکشید. تصاویر و گرافیک های Adobe Stock نیز در سراسر برنامه موجود است. 
قیمت Adobe Creative Cloud Express: تقریبا برای استفاده از ویژگی های اساسی و 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان است. از 9.99 دلار در ماه برای ویژگی های ممتاز ، مانند آپلود و قرار دادن لوگو، قالب‌ها و ابزارهای مارک دار، و 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری باید بپردازید.

Pablo by Buffer برای ساخت سریع تصاویر و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

5  نرم افزار طراحی رایگان برای ساخت پست و استوری اینستاگرام در سال 2022

Pablo by Buffer یک برنامه تحت وب است و به عنوان نرم افزار طراحی رایگان طراحی برای ساخت سریع پست و استوری اینستاگرام و برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی  شناخته می‌شود. طراحی بنر، پوستر، و هر نوع محتوای ،رافیکی نمی تواند ساده تر از این باشد. 
پابلو یک برنامه طراحی پست و استوری مبتدی است فقط کافی است وب سایت را باز کنید تا مستقیماً وارد برنامه شوید. نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست - زیرا هیچ حسابی وجود ندارد. در مرکز صفحه، یک پیش نمایش از تصویر شما وجود دارد. در سمت چپ، می‌توانید یک تصویر را از طریق Unsplash جستجو کنید یا برای اضافه کردن تصویر خود، روی آپلود تصویر کلیک کنید. در بالای صفحه، روی Templates کلیک کنید تا یکی از شش حالت پیش‌فرض را انتخاب کنید. در سمت راست، می‌توانید اندازه و شکل بوم را انتخاب کنید، یک فیلتر اضافه کنید، متن را در موقعیت مناسب قرار دهید، و لوگو یا گرافیک دیگری را وارد کنید. روی متن کلیک کنید تا قالب بندی آن را تغییر دهید، برای ویرایش مستقیم روی آن دوبار کلیک کنید. اگر روی Reposition کلیک کنید می‌توانید موقعیت و برش تصویر پس زمینه را تغییر دهید. تمام امکانات این نرم افزار طراحی، به معنای واقعی کلمه همین است. 
هنگامی که از عکس پست خود راضی بودید (که زمان زیادی طول نخواهد کشید) روی اشتراک گذاری و دانلود کلیک کنید تا تصویر خود را ذخیره کرده یا آن را مستقیماً در توییتر، فیس بوک، پینترست یا اینستاگرام پست کنید 
با وجود کمبود گزینه‌ها، پابلو همچنان در این لیست قرار دارد زیرا طراحی تصاویر ساده اما زیبا در رسانه های اجتماعی را بسیار ساده می‌کند و با حذف بیشتر ویژگی‌ها، ایجاد تصاویر زشت را غیرممکن می‌کند. 
قیمت پابلو: رایگان

Desygner برای ساخت طرح و چیدمان پیج اینستاگرام 

Desygner را می‌توانید تحت وب یا در iOS و اندروید اجرا کنید.

5  نرم افزار طراحی رایگان برای ساخت پست و استوری اینستاگرام در سال 2022

در نقطه مقابل پابلو، Desygner دارای برخی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های هر یک از برنامه‌هایی است که تاکنون معرفی کردیم در حالی که استفاده از آن همچنان ساده است. اگر نمی‌خواهید مسیر انتخاب و ویرایش قالب را طی کنید (اگرچه هزاران قالب عالی برای کار کردن دارد)، ویژگی‌های اضافی مانند ابزار قلم طراحی رایگان و امکان وارد کردن از فایل‌های PDF، PSD و SVG به شما این امکان را می‌دهد. آزادی عمل و امکان به کار بردن خلاقیت بیشتر یکی از بهترین ویژگی‌های Desygner  است که می‌توانید دارایی‌های برند خود را برای استفاده در هر طراحی، حتی در طرح رایگان، آپلود و ذخیره کنید. وقتی وارد سیستم شدید، روی Assets در نوار بالا کلیک کنید. سپس می‌توانید یک پالت رنگ ایجاد کنید، تصاویر را آپلود کنید، متن سفارشی ایجاد کنید و موارد دیگر. 
سپس، زمانی که روی طراحی خود کار می‌کنید، می‌توانید در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشید. برای مثال، اگر Image > My Assets را از نوار کناری انتخاب کنید، تمام تصاویری که آپلود کرده‌اید برای قرار دادن در طراحی شما در دسترس هستند. اضافه کردن لوگوها، متن و سایر عناصر هم همینطور است. به طور مشابه، هنگامی که رنگ هر چیزی را انتخاب می‌کنید، این امکان را دارید که از پالت رنگ برند خود انتخاب کنید. 
اگر هر هفته، طرح های مختلف زیادی ایجاد می‌کنید، برنامه ریزی همه آنها در Desygner واقعاً می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند. این بدان معنی است که می‌توانید یک قالب را دانلود کنید و در عرض چند ثانیه، تمام رنگ‌ها و گرافیک‌ها را بر اساس نیازهای خود سفارشی کنید. سپس، فقط مسئله، انتشار آن است.
قیمت دیزاینر: رایگان; از 9.95 دلار در ماه برای قالب‌ها و دارایی های بیشتر، و همچنین ویژگی هایی مانند ذخیره طرح های خود به صورت قالب.

Snappa برای ساخت استوری متحرک

اسنپا یک نرم افزار طراحی تحت وب رایگان است.

5  نرم افزار طراحی رایگان برای ساخت پست و استوری اینستاگرام در سال 2022

از بین تمام برنامه‌های موجود در این لیست، Snappa تنها برنامه‌ای است که برنامه رایگان آن دقیقاً به همان قالب‌ها، گرافیک‌ها، تصاویر و سایر منابع طراحی مانند برنامه پولی دسترسی دارد. نکته مهم این است که به جای اینکه بتوانید هر تعداد قالبی را دانلود کنید، فقط می‌توانید سه طرح را در ماه دانلود کنید. 
اگر فقط گاهی نیاز به ایجاد بنر تبلیغاتی یا پست و استوری برای کانال های رسانه های اجتماعی خود دارید - یا فقط می‌خواهید یک بنر یکباره برای حساب توییتر یا صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید - واقعاً خوب است که دائماً با هشدارهایی برای ارتقاء حساب خود مواجه نشوید یا با قالب هایی که فقط در طرح Pro در دسترس هستند، مواجه شوید، به همان اندازه که Canva و Desygner خوب هستند، این نرم افزار طراحی رایگان از ساخت هر نوع محتوایی پشتیبانی می‌کند.
 قالب های اسنپا در عین حال که عالی هستند، به اندازه برنامه های دیگر کاملا دسته بندی نشده اند و همچنین راه آسانی برای جستجو در آنها وجود ندارد. شما باید به پیش‌فرض‌ها به‌عنوان طرح پایه نگاه کنید تا بتوانید آنها را سفارشی کنید و از روی آنها بسازید، بنابارنی قالب های آماده ای که در آن به سادگی یک عکس اضافه کنید و کلمات را تغییر دهید، وجود ندارد.
برای مثال، اگر می‌خواهید یک پست تولد بسازید، باید به قالب‌ها نگاه کنید و یکی را انتخاب کنید که چیدمانی داشته باشد که دوست دارید. سپس، آن را باز کنید و تصویر خود را با ابزار Bkgrnd در نوار کناری اضافه کنید — یا با آپلود یکی یا پیدا کردن یکی از تصاویر موجود در کتابخانه که برای شما مناسب است آن را به روز کنید. می‌توانید با کلیک کردن روی افکت‌ها و افزودن یک پوشش رنگی، تاری یا تنظیمات دیگر آن را سفارشی کنید - که بیشتر آنها باعث می‌شوند متن های روی تصویر خواناتر شود. 
البته، پس از آن باید بادکنک اضافه کنید. زیرا هر پست تولد دارای بادکنک است. برای انجام این کار، روی ابزار Graphics و سپس Icons کلیک کنید . از جستجو برای یافتن طرح بادکنکی که دوست دارید استفاده کنید و برای افزودن آن کلیک کنید. برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی هماهنگ است، می‌توانید روی گزینه Toggle Grid در نوار ابزار بالا کلیک کنید و از آن برای قرار دادن عناصر در موقعیت درست استفاده کنید. 
وقتی از ظاهر عناصر راضی شدید، روی دانلود کلیک کنید تا تصویر خود را ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید.
قیمت اسنپا: رایگان برای 3 بار دانلود یا اشتراک گذاری در ماه. از 15 دلار در ماه برای Snappa Pro با دانلود نامحدود، اشتراک گذاری، و ادغام با Buffer و حساب های رسانه های اجتماعی شما.

جمع بندی

استفاده از نرم افزارهای طراحی به شما کمک می‌کند که در کوتاهترین زمان ممکن، هر نوع محتوایی را برای شبکه های اجتماعی بسازید. از بین برنانه و‌ها اپلیکیشن های متعدد، نرم افزار طراحی تحت وب دومینگو دارای مزایای بسیار زیادی است که می‌تواند ساخت پست و استوری و طراحی بنر تبلیغاتی را برای شما ساده تر کند. علاوه بر این، ثبت نام در این نرم افزار طراحی تحت وب کاملا رایگان است و صدها قالب آماده برای ویرایش و سفارشی سازی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین