اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

اینستاگرام با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو همچنان به تحول رسانه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد. قابلیت استوری اینستاگرام یکی از بزرگترین موفقیت های این پلتفرم است و همچنان با تمام ویژگی های جدیدی که به آن اضافه شده به جذابیت آن افزوده می شود. با انتشار استوری‌ اینستاگرام در اندازه استاندارد، می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را درباره کارهایی که در هر لحظه انجام می‌دهید به‌روزرسانی کنید. می توانید استوری های اینستاگرام را در قالب یک ویدیوی کوتاه یا یک عکس عمودی ارسال کنید که در عرض 24 ساعت ناپدید می شود. شما می توانید پیگیری کنید که چه کسی استوری های اینستاگرام شما را مشاهده می کند و حتی می توانید استوری خود را به صورت هایلایت به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید.

 

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)


هر روز برندهای بیشتر و بیشتری به استفاده از استوری های تبلیغاتی و متحرک اینستاگرام روی می آورند پس شما نیز نباید از این قافله عقب بمانید. در این مقاله بهترین اندازه استوری اینستاگرام را به شما نشان دهیم تا ویدیوها و تصاویر شما به درستی در برنامه ظاهر شوند.
با دنبال کردن بهترین روش های طراحی استوری به همراه آگاهی از ابعاد کامل استوری اینستاگرام می توانید استوری های حرفه ای و جذابی را در پیج خود منتشر کنید.
از نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو نیز می توانید برای ساخت استوری های خیره کننده اینستاگرام تنها با یک کلیک استفاده کنید. قالب های آماده نرم افزار ما به طور خودکار اندازه ویدیوی شما را تغییر می دهد تا با ابعاد مورد نیاز اینستاگرام مطابقت داشته باشد. 

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

اندازه استوری اینستاگرام چقدر است؟

ابعاد استوری اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 9:16 است. این بدان معناست که ویدیو یا عکس استوری IG شما باید 1080 پیکسل عرض در 1920 پیکسل در ارتفاع داشته باشد.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

فرمت های فایل تصویری پشتیبانی شده PNG  و JPG هستند و تصویر استوری اینستاگرام شما باید کمتر از 30 مگابایت حجم داشته باشد.
اندازه استوری اینستاگرام برای ویدیو برابر با 1080 در 1920 پیکسل است و اندازه فایل ویدیوی استوری IG شما باید کمتر از 4 گیگابایت باشد. تنها دو فرمت پذیرفته شده فایل ویدئویی اینستاگرام MP4 (که به شدت توصیه می شود) و MOV می باشند.
اینستاگرام در مورد اندازه استوری های اینستاگرام شما بسیار سختگیر است. اگر عکس یا ویدیویی را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید که با ابعاد لازم مطابقت نداشته باشد، اینستاگرام عکس/فیلم شما را برش می دهد و گاهی اوقات آن را بزرگنمایی می کند که باعث از دست دادن کیفیت و گاهی اوقات حذف تصاویر مهم می شود.

چگونه می توانم یک استوری اینستاگرام با اندازه استاندارد بسازم؟

اگر به دنبال اضافه کردن یک عکس یا ویدیوی ساده به استوری خود هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویدیوی عمودی رکورد کنید یا با دوربین گوشی هوشمند خود عکس عمودی بگیرید.
بله... درست است... برعکس نحوه فیلمبرداری معمول شما باید  ویدیوی عمودی بگیرید که به شما این امکان را می دهد که تمام محتوای خود را در صفحه نمایش اینستاگرام استفاده کنید.
اگر به دنبال ساخت استوری اینستاگرام با متن های جذاب و تصاویر حرفه ای هستید، چند مرحله دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
می توانید از برنامه تحت وب دومینگو برای خلق استوری اینستاگرام شخصی یا کسب و کارتان استفاده کنید. از میان انواع قالب های استوری اینستاگرام که به خوبی طراحی شده اند، یکی را انتخاب کنید ، که می توانید از آنها برای سفارشی کردن نیازهای اجتماعی خود استفاده کنید.
علاوه بر این، می‌توانید ویدیویی را که با دوربینتان به صورت عمودی گرفته شده با استفاده از برنامه‌هایی مانند iMovie، Adobe Premiere Pro یا Final Cut  برش دهید. هر یک از این برنامه های ویرایش ویدیو به شما این امکان را می دهد که ویدیوی خود را با ابعاد 1080 در 1920 برش دهید که متناسب با اندازه مناسب ویدیوی استوری اینستاگرام باشد.

نکات و ایده های خلاقانه برای ساخت استوری اینستاگرام با اندازه کامل

استوری های اینستاگرام به دلیل همه کاره بودنشان عالی هستند. شما می توانید از استوری های IG برای فروش یک محصول، تبلیغ برند خود (شخصی یا شرکتی)، یا حتی از آن به عنوان رسانه ای برای به روز نگه داشتن دنبال کنندگان خود استفاده کنید.
در اینجا چند نکته جالب وجود دارد که می توانید برای افزایش تعامل و برقراری ارتباط با فالوورهای خود به استوری اینستاگرام تان اضافه کنید.

Call-to-Action با افزودن لینک

بسیاری از کاربران می پرسند "چگونه می توان لینکی به استوری اینستاگرام اضافه کرد؟" اگر یک پروفایل تجاری با بیش از 10 هزار دنبال کننده دارید، می توانید لینکی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید استوری را به سمت بالا بکشند و از یک صفحه وب خاص بازدید کنند. اگر پست وبلاگ یا محصولی برای تبلیغ دارید، این کار ضروری است.
اگر یک پیج تجاری ندارید، همچنان می توانید پست های جدید خود را تبلیغ کنید. شما باید به کاربران بگویید که پروفایل شما را ببینند و برای اطلاعات بیشتر روی لینک موجود در بیو کلیک کنند. لینک موجود در بیو اینستاگرام شما باید آنها را به صفحه مربوطه هدایت کند.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

ساخت استوری ویدئویی از پشت صحنه کسب و کارتان

نگاه به پشت صحنه از ایده های جذابی است که می توانید برای ساخت استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید تا به دنبال‌کنندگان خود نگاهی اجمالی به اتفاقات زندگی روزمره یا کسب‌وکارتان بیاندازید.انتشار بنرهای تبلیغاتی متحرک در استوری اینستاگرام راه خوبی برای ایجاد هیجان و انتشار محتوا و محصولات آینده هستند.

نظرسنجی استوری اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی را اضافه کرده که به شما امکان می دهد نظرسنجی را در استوری های خود اضافه کنید. شما می توانید هر سوالی را که دوست دارید بپرسید و با یک ضربه بر روی صفحه نمایش می توانید ببینید که فالوورهای شما چه پاسخی می دهند و دقیقاً به شما می گوید که چه کسی به چه چیزی پاسخ داده است.
این یک شیوه جذاب برای درگیر کردن مخاطب است و می تواند برای تحقیقات بازار مخاطبین مورد استفاده قرار گیرد. اگر سؤالات درستی بپرسید، می توانید بینش خوبی در مورد مخاطبان خود به دست آورید.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

نمایش محتوای تولید شده توسط کاربر و ویژگی های برند

اگر می‌خواهید ظاهر یا سبک خاصی را در فید اصلی اینستاگرام خود حفظ کنید، احتمالاً بهترین ایده این نیست که عکس‌ها یا ویدیوهای مشتریان یا بینندگان خود را مجدداً ارسال کنید زیرا شما کنترل زیادی روی نحوه تولید و اندازه این عکس‌ها یا ویدیوهای اینستاگرام توسط مشتریان خود ندارید، اما این محتواها می توانند همیشه منبع خوبی برای طراحی استوری اینستاگرام شما باشند.
استوری های اینستاگرام راهی عالی برای نمایش محتوایی است که کاربران شما در مورد محصول تان به اشتراک می گذارند بدون اینکه فید اینستاگرام شما را خراب کند. حتی ممکن است با انتشار مجدد فیلم آنها، توجه مخاطبین تان را جلب کنید!

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

علاوه بر این، اگر برند شما هر گونه تبلیغاتی را انتخاب کرد، ایده خوبی است که از استوری های اینستاگرام خود برای نمایش آن استفاده کنید. همانطور که می بینید، آریتزیا متوجه شد که هیلی بالدوین مشهور، یکی از لباس های آنها را پوشیده است. این شرکت از این فرصت استفاده کرد و از مقاله اسکرین شات گرفت و آن را با اندازه مناسب استوری اینستاگرام با فالوورهایش به اشتراک گذاشت.

اشتباهات استوری اینستاگرام که باید از آنها اجتناب کنید

قبل از شروع، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و به برخی از اشتباهات استوری اینستاگرام که باید قبل از به اشتراک گذاشتن اولین استوری IG خود از آنها اجتناب کنید، نگاهی بیاندازیم.

استوری های طولانی و زائد

با توجه به اندازه و مدت زمان نمایش استوری های اینستاگرام، شما به 15 ثانیه محدود می شوید. اما… شما می توانید هر تعداد استوری که می خواهید پست کنید. نکته کلیدی این است که از رد کردن استوری توسط مخاطب دوری کنید! رد کردن استوری توسط یک فالوور نشان می دهد که استوری شما خیلی طولانی بوده یا جذابیتی برای او نداشته پس باید با کوتاه و مختصر کردن استوری‌های خود این را به حداقل برسانید.
درست مانند اسنپ چت، کاری که باید انجام دهید نمایش یک فیلم کوتاه هنگام مشاهده یک استوری است. استوری ها به دلایلی به 15 ثانیه محدود شده اند، بنابراین هنگام ارسال مطالب خود این را در نظر بگیرید.

تبلیغات بیش از حد

درست مانند هر شکلی از رسانه های اجتماعی، از تبلیغ بیش از حد کسب و کار یا برند خود اجتناب کنید.  طراحی بنر تبلیغاتی جذاب و انتشار آن در استوری اینستاگرام با اندازه استاندارد به طور کلی به معنای ارائه محتوایی است که دنبال کنندگان شما با آن ارتباط برقرار کرده و فراخوان برای اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

متن بیش از حد با توجه به اندازه استوری اینستاگرام

به یاد داشته باشید... شما به 15 ثانیه برای هر استوری اینستا محدود هستید که زمان کافی برای خواندن یک یا دو عنوان فرعی است، اما زمان کافی برای خواندن سه گانه جی کی رولینگ وجود ندارد، پس متن استوری های خود را کوتاه نگه دارید!
آخرین چیزی که هر کسی می خواهد ببیند صفحه ای پر از متن در گوشی خود است، بنابراین در بیان پیام خود مختصر باشید و مطمئن شوید که محتوای شما با توجه به اندازه استوری اینستاگرام جلب توجه می کند و نوعی ارزش و سرگرمی را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

هشتگ های بی ربط استوری اینستاگرام

یکی از ویژگی‌های استوری اینستاگرام این است که می‌توانید از هشتگ‌ها در محتوای خود استفاده کنید که به کاربران در سراسر پلتفرم کمک می‌کند محتوای شما را کشف کنند. آنچه باید اجتناب کنید استفاده از هشتگ‌های بیش از حد است، زیرا استوری شما اسپم به نظر می‌رسد، با توجه به اینکه اندازه استوری اینستاگرام برای قاب گوشی در نظر گرفته شده باید از اضافه کردن هشتگ‌های نامربوط به محتوای خود، خودداری کنید.
چند هشتگ را در جایی که منطقی است اضافه کنید و مطمئن شوید که برای مخاطب شما ارزشمند باشد. 

بهترین نمونه های استوری اینستاگرام از برندها با اندازه استاندارد 

تا اینجا با اندازه استاندارد استوری اینستاگرام آشنا شدید و می دانید از چه اشتباهاتی خودداری کنید، حالا وقت آن است که به شما چند ایده بدهیم تا استوری های عالی اینستاگرام بسازید. در ادامه چند برند وجود دارد که این کار را انجام داده اند.

1. HubSpot

HubSpot همراه با عکس نمایه اینستاگرام عالی خود ، نمونه ای عالی از یک برند است که از استوری های اینستاگرام با اندازه استاندارد به عنوان راهی برای ایجاد تعامل بیشتر بین برند و مخاطبان  استفاده می کند. به عنوان مثال، شما یک مقاله جالب در حال تبلیغ دارید، یک فراخوان برای اقدام برای تعامل مستقیم با کاربر، و انگیزه ای برای دنبال کنندگان برای تعامل.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

2. استوری های تبلیغاتی Pumawomen با اندازه کامل

به نظر می رسد که اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر در بازاریابی رسانه های اجتماعی رایج شده است. Puma women در استوری های IG خود از اینفلوئنسرها برای پوشیدن محصولات خود استفاده می کنند و با ترکیب ویژگی نظرسنجی اینستاگرام کار بسیار خوبی انجام می دهند. اگرچه ممکن است آنها اطلاعات ارزشمندی از این نظرسنجی به دست نیاورند، اما همچنان با مخاطبان خود در تعامل هستند و می توانند ببینند که دقیقا چه کسی با برند آنها درگیر است.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

3. استوری های تبلیغاتی مرسدس بنز با اندازه استاندارد

تیم مرسدس بنز کار فوق العاده ای انجام می دهد و از پشت صحنه نمایش اتومبیل خود در مرکز همایش های لس آنجلس استوری های جذاب تهیه می کند. چه راهی بهتر از نمایش هیاهوی انبوهی از علاقه مندان به خودرو با برخی فیلم های با کیفیت بالا از آنچه که می توانند انتظار دیدن آن را داشته باشند، وجود دارد؟ دیدن یک ماشین از طریق عکس یک چیز است، اما دیدن یک ماشین به صورت شخصی تجربه ای کاملا متفاوت است و مرسدس با این استوری ها کار خوبی برای جذب فالوور انجام داده است.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

علاوه بر این، تیم مرسدس بنز AMG کار بزرگی انجام می دهد و سری کلاس AMG خود را به دنبال کنندگان خود نشان می دهد. در اینجا ما شاهد استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ با @michelletakeaim هستیم که کمپین She's Mercedes این برند را تبلیغ می کند.
با لذت بردن میشل از ماشین خود در بورلی هیلز، می توانید زندگی روزمره او را که با رانندگی ماشین مرسدس بنزش می گذرد، ببینید. اگرچه این استوری ها، تبلیغ واضحی برای برند این خودرو هستند، اما محتوای قانع‌کننده‌ای ایجاد کرده‌اند و به وضوح سبک زندگی ایده‌آل یک مصرف‌کننده زن هدفمند را نشان داده‌اند که می‌خواهد جای میشل باشد.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۲)

جمع بندی

انتشار استوری در اینستاگرام با اندازه استاندارد قطعا یکی از بهترین روش ها برای جلب اوجه مخاطب است اما شما نباید طراحی و انتشار پست را متوقف کنید و فقط استوری ارسال کنید.
استوری های اینستاگرام یک ویژگی اضافی است که می تواند به شما کمک کند برای فالوورها، جذابیت بیشتری داشته باشید. این رسانه‌ای است که می‌توانید با افزودن لینک هایی به استوری‌های IG خود، از آن برای افزودن CTA استفاده کنید و فالوورهای خود را به مکان خاصی هدایت کنید. حتی می توان از آن برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند استفاده کرد.
طراحی استوری اینستاگرام با اندازه استاندارد در نرم افزار استوری ساز دومینگو نیازی به صرف زمان زیادی ندارد، هرچند ساخت یک استوری جذاب می تواند کمی تلاش بیشتری را ببرد. به یاد داشته باشید برای این که فالوورهای خود را تحت تأثیر قرار دهید باید از تصاویر و گرافیک قوی استفاده کنید تا واقعاً به برند شما کمک کند تا از همه برندهای دیگر متمایز شود.
به یاد داشته باشید که از اندازه مناسب استوری اینستاگرام 1080 در 1920 استفاده کنید تا بتوانید به بهترین کیفیت دست پیدا کنید.با رعایت این ابعاد در ساخت استوری، اینستاگرام تصاویر شما را برش نمی دهد و آنها را خراب نمی کند. این ابعاد برای ساخت استوری های تبلیغاتی اینستا  نیز یکسان است !
از استوری ساز رایگان دومینگو برای شروع در کمتر از 5 دقیقه استفاده کنید!
خلاق  منحصر به فرد و با شخصیت باشید تا با استفاده از استوری های اینستاگرام موفقیت زیادی کسب کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین