در عصر دیجیتال، بنرها بهترین ایده برای تبلیغات هستند و انتشار تبلیغاتی مانند بنرها به شما امکان می دهد برند خود را تقویت کنید. از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها در فضای دیجیتال مشغول فعالیت اند، طراحی بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام و سایر پلتفرم ها باید با ایده های جدیدی انجام شود تا برند شما برجسته تر از رقبا باشد.
اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا 10 ایده طراحی بنر که برای جذاب تر کردن آن باید بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

1. ابتدا به جایگاه برند خود فکر کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد طراحی، مطمئن شوید که می دانید هدف شما از طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام چیست و بنر شما قرار است چطور منتشر شود. ممکن است فکر کنید که نیازی نیست تا زمانی که بنر خود را خلق نکرده اید به این موضوع فکر کنید، اما اینطور نیست.
نحوه انتشار بنر روی عواملی نظیر انتخاب رنگ، فونت  و از همه مهمتر اندازه بنر تأثیر می گذارید زیرا انواع مختلفی از بنر را می توان در اینستاگرام منتشر کرد که هر کدام ابعاد متفاوتی دارند. 
از پرکاربردترین نوع محتواهای تبلیغاتی در اینستاگرام می توان به پشت و استوری تبلیغاتی اشاره کرد. اگر قرار است بنر تبلیغاتی خود را در بین پست های اینستاگرام منتشر کنید اولا به خاطر داشته باشید که نسبت ابعاد آن ۱:۱ و دوما طرح و رنگ بنر باید با تم پیج شما همخوانی داشته باشد. از طرف دیگر اگر می خواهید استوری تبلیغاتی منتشر کنید، باید برای طراحی بنر نسبت ابعاد ۱۶:۹ را در نطر بگیرید اما دست شما برای انتخاب رنگ و طرح بنر بازتر است زیرا نیازی نیست استوری شما حتما با تم پیج هماهنگ باشد.

2. برای انتخاب بهترین رنگ بنر تبلیغاتی اینستاگرام وقت بگذارید

رنگ بنر یکی از اولین نکاتی است که هنگام اجرای ایده های جد باید به آن فکر می کنید. انتخاب رنگ های مناسب منجر به طراحی هدفمند و موثر می شود.
تا جایی که ممکن است به رنگ های کسب و کار خود پایبند باشید تا پیام برند خود را بهتر منتقل کنید. همچنین برای خوانا بودن متن، پس زمینه تیره با متن روشن یا پس زمینه روشن با متن تیره را انتخاب کنید.
به عنوان یک قانون ساده به خاطر داشته باشید که رنگ های روشن تقریبا همیشه توجه افراد را به خود جلب می کنند. رنگ قرمز یک انتخاب محبوب برای طراحی استوری تبلیغاتی اینستاگرام است زیرا در عین حال که توجه مردم را به خود جلب می کند، تبلیغات را هیجان انگیز و پرشور جلوه می دهد.

3. فونت بنر را به درستی انتخاب کنید

هنگامی که به ایده های طراحی بنر فکر می کنید، انتخاب فونت یک جنبه اساسی و مهم است زیرا بر خوانا بودن بنر شما تأثیر می گذارد.
تجربه طراحان حرفه ای نشان می دهد که بهتر است برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام از حروف شکسته یا دست خطی اجتناب کنید. همچنین بهتر است حروفی که بسیار نزدیک به هم هستند، را نیز انتخاب نکنید. فونت های خنثی مانند انواع فونت هایی که در نرم افزار بنر ساز انلاین دومینگو در اختیار شما قرار گرفته، بهترین گزینه هستند.

5 ایده برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

4. پیام های ساده بهترین روش تبلیغات هستند

هنگام طراحی بنر خود، فراموش نکنید که مردم همیشه وقت زیادی برای تماشای آن نمی گذارند. بسیاری از تبلیغات بنری به علت ساده بودن بسیار موفق هستند. راهی بیابید که پیام خود را با کمترین کلمات ممکن منتقل کنید. از پاراگراف های طولانی و متن های اضافی کاملاً پرهیز کنید زیرا مردم وقت و حوصله خواندن آن را ندارند.
به یاد داشته باشید که بسیاری افراد در حال پیاده روی یا رانندگی پست و استوری های اینستاگرام را می بینند.
بنابراین، به تبلیغاتی فکر کنید که در کوتاهترین زمان ممکن پیام شما را منتقل می کنند و به طرز شگفت انگیزی توجه زیادی را به برند شما جلب می کنند. این پیام ها می تواند اعلانی درباره افتتاحیه ها یا حراج های بزرگ باشد که فقط در یک جمله کوتاه توجه کاربر را جلب می کند.

5. همه اطلاعات مهم را در بنر تبلیغاتی بگنجانید

همانطور که در بالا توضیح داده شد، بهتر است پیام بنر را ساده نگه دارید تا مخاطبین هدفتان بتوانند آن را سریع بخوانند. اما در عین حال شما باید اطلاعات مرتبط و کافی را در پست و استوری تبلیغاتی اینستاگرام درج کنید تا خوانندگان بدانند برای اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنند.
برای تصمیم گیری در مورد آنچه که باید در بنر به آن اشاره کنید، ابتدا آنچه را که می خواهید مخاطبان انجام دهند، مشخص کنید. هدف از طراحی بنر تبلیغاتی چیست؟ آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید یا محصول خاصی را که اخیراً عرضه کرده اید به مخاطبین نشان دهید؟
اگر فقط قصد افزایش آگاهی از برند را دارید، نام تجاری و لوگوی شما به همراه لینکی که مخاطب را به سایت تان هدایت می کند، کافی است.
اما اگر هدف تان تبلیغ یک محصول باید به جمله ای فکر کنید که مزیت خرید محصول شما را به مخاطب نشان می دهد. سپس از یک دکمه فراخوان برای اقدام مناسب استفاده کنید که دقیقا به مخاطب نشان می دهد پس از مشاهده تبلیغات چه کاری باید انجام دهد.
به طور کلی داشتن یک بنر با یک پیام ساده ایده خوبی است. این امر به ویژه برای استارت‌آپ‌ها صادق است، زیرا هدف آن‌ها اساساً اطلاع‌رسانی به مشتری هدف در مورد محصول و/یا خدمات اصلی‌شان است. بنابراین، طراحی بنر را با متن زیاد، شلوغ نکنید زیرا می تواند خواندن آن را برای مخاطبان شما سخت کند.
در حقیقت، بیشتر مخاطبین بنرهایی را دوست دارند که فقط چند کلمه دارند. نکته کلیدی این است که روی پیام تان متمرکز بمانید. شما در حال نوشتن خلاصه یک کتاب ۳۰۰ صفحه ای نیستید فقط سعی می کنید محصولات خود را به نحو جذابی تبلیغ کنید.

6. ایده های رقبا را برای طراحی بنر بررسی کنید یا از قالب های آماده پست و استوری تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید

اکثر مردم فکر می کنند که بهترین ایده های طراحی بنر باید با رنگ ها و اشکال عجیب و غریب و پیچیده همراه باشد. اما واقعیت این است که بنرهای پیچیده ممکن است زیبا به نظر برسند، اما اغلب توسط خواننده فراموش می شوند. اگر به تبلیغات تمام شرکت‌های موفق - کوکاکولا، آمازون، اپل و بسیاری از شرکت‌های دیگر نگاه کنید، می بینید که همه آنها لوگوی ساده ای دارند و از بنرهای تبلیغاتی ساده استفاده می‌کنند.
ترفند طراحی یک بنر اینستاگرام موفق این است که محتوایی بسازید که در ذهن مخاطبان هدف شما ثبت شود و به سادگی یک جمله قابل درک باشد.

7. طراحی بنر تبلیغاتی باید با مخاطبین هدف تان ارتباط برقرار کنند

قبل از اینکه بنر خود را طراحی کنید، از خود بپرسید: چه پیامی را می خواهید به چه افرادی منتقل کنید. آیا قرار است خدماتی را به جوانانی که دنبال خرید یا اجاره خانه هستند، ارائه دهید؟ آیا قرار است محصولاتی مرتبط با کودکان را بفروشید؟ یا قرار است یک محصول عجیب و غریب با تکنولوژی پیشرفته را معرفی کنید؟ مناسب ترین کلمه ای که بازار هدف تان برای آن ارزش قائل است را انتخاب کنید و با آن بنر تبلیغاتی خود را تکمیل کنید.

 

5 ایده برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

 

8. طراحی بنر را هیجان انگیز کنید

هنگامی که ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام را شروع می کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که روی طراحی پست یا استوری کار کنید و برای هیجان انگیز کردن آن وقت بگذارید. شما می خواهید که تبلیغات نام برند شما را در ذهن مخاطب فریاد بزند. شما می خواهید که بنر تبلیغاتی تان فوراً توجه آنها را به خود جلب کند. 
برای انجام این کار:
از رنگ های زیاد استفاده نکنید زیرا این کار باعث سردرگمی مشتری می شود.
اطمینان حاصل کنید که کنتراست بین پس زمینه و متن شما وجود دارد تا متن به وضوح قابل مشاهده باشد.

9. تعداد فونت های مورد استفاده برای پست و استوری تبلیغاتی اینستاگرام را محدود کنید

به طور کلی، ایده های طراحی شما نباید بیش از دو فونت را شامل شود، بنابراین، ابتدا یک فونت ساده و سنگین انتخاب کنید و سپس با چندین طرح فونت بازی کنید تا ترکیب مناسبی را به دست آورید. به طور کلی در متن بنر نباید از فونت فانتزی یا شکسته استفاده شود، بهتر است برای تیتر از فونت های تومر استفاده کنید زیرا باید خوانا باشد.

10. یک تم غالب داشته باشید و طراحی بنر را با برند خود هماهنگ کنید

هنگامی که ایده های طراحی بنر را برای پست و استوری تبلیغاتی اینستاگرام ارائه می کنید، باید فونت و رنگ های مورد استفاده را اولویت بندی کنید. اگر می خواهید عنصر بصری برجسته باشد، آن را به گونه ای طراحی کنید که بیشتر پس زمینه را تشکیل دهد. اگر می خواهید متن برجسته شود، آن را پررنگ و بزرگ کنید. با این حال، آنقدر فونت را بزرگ نکنید که تاثیر سایر اطلاعات روی بنر را از بین ببرید.
شما باید مطمئن شوید که طراحی بنرتان منعکس کننده و مطابق با ظاهر و احساس برند شما است. اگر لوگو دارید، از آن استفاده کنید. اگر بروشور دارید و از طرح رنگ خاصی پیروی می کنید، به همان رنگ ها پایبند باشید و بنر خود را با آن رنگ ها طراحی کنید زیرا به مخاطب کمک می کند تا ظاهر برند شما را در ذهن خود ثبت کند که هدف نهایی استفاده از بنر است.
به یاد داشته باشید، بنرها هم به صورت پست و استوری در اینستا استفاده می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که اندازه بنر شما با اندازه پلتفرمی که استفاده می کنید مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر قصد طراحی یک استوری تبلیغاتی را دارید باید انتخاب اندازه آن به نحوی باشد که تمام صفحه گوشی موبایل را پر کند. اما اگر برای پست اینستاگرام طراحی می کنید، ابعاد 300×300 را در نظر بگیرید، پیام خود را مختصر بیان کنید و با تم پیج خود هماهنگ باشید.
نکته کلیدی ایجاد طرحی است که به راحتی خوانده شده و دیدن آن جذاب باشد. این امر نه تنها در مورد بنرها، بلکه برای هر نوع ابزار تبلیغاتی دیگری، نیز صدق می کند. اگر این دو ایده ساده اما موثر را رعایت کنید، می توانید به طرز باورنکردنی نظر مخاطبین را به برند خود جلب کنید.

5 ایده برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

با قالب های آماده بنرساز آنلاین دومینگو بهترین محتوای تبلیغاتی را طراحی کنید

ما در مورد بنرهای تبلیغاتی که در پلتفرم بازاریابی اینستاگرام منتشر می کنید صحبت کردیم. بنرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی هستند که اغلب برای بازاریابی آنلاین در این ملتفرم استفاده می شوند. این محتواهای تبلیغاتی برای نمایش نام برند و پیام بازاریابی شما بسیار موثر هستند. تفاوتی ندارد که به شکل پست منتشر شوند یا استوری، در هر صورت تبلیغات بنری هرگز ارزش خود را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از دست نداده است.
با این حال، طراحی یک بنر منحصر به فرد آسان نیست. صدها، شاید هزاران طرح بنر در هر رنگ، سبک و فرمتی وجود دارد که به راحتی می تواند شما را گیج کند تا ندانید کدام یک برای شما مناسب تر است.
اگر برای استفاده از این ایده های طراحی دچار مشکل شده اید، می توانید از قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام که در نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو به صورت رایگان ارائه شده، استفاده کنید.
با این قالب های آماده می توانید ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام را به راحتی شروع کنید و توجه مخاطبین تان را به کسب و کار یا محصول خود جلب کنید.
برای طراحی یک محتوای تبلیغاتی جذاب آماده اید؟ همین حالا وارد نرم افزار رایگان ما شوید تا ما به شما کمک کنیم بنر مناسبی را برای هر پلتفرمی طراحی کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین