ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام می تواند با هدف انتشار در استوری، پست، Reel ها یا پخش ویدئوی زنده انجام شود که به عنوان یکی از استراتژی های تبلیغاتی بسیار ضروری در این رسانه اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند شما شناخته می شود.
ساخت کلیپ و محتوای ویدیویی اینستاگرام در حال حاضر در چهار فرمت Reels، Live، Stories و Instagram Video در دسترس است که استقبال از آن در سال‌های اخیر در این پلتفرم افزایش یافته است، به طوری که ۹۱ درصد از کاربران اینستاگرام گزارش داده‌اند که به تماشای ویدئوها نسبت به پست های تصویری علاقه بیشتری دارند.
فرمت‌های مختلف ویدیو که امکان انتشار آن در اینستاگرام وجود دارد، ممکن است شما را کمی گیج کند و ندانید کدام فرمت ویدیوی اینستاگرام برای برند شما مناسب است؟ اما امکان انتشار این فرمت های مختلف، راه‌های جدیدی را برای بازاریابان ایجاد کرده است تا تبلیغات را به روش های جذابتری ارائه دهند و به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند.
در این راهنما، ویژگی ها، مشخصات و بهترین روش ساخت کلیپ آنلاین را به شما آموزش می دهیم. به علاوه، بهترین نرم افزارهای آنلاین که ساخت ویدیوی اینستاگرام را بسیار آسان‌تر می‌کند، را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

 

انواع ویدیو اینستاگرام

اگر به دنبال شروع کار با ویدیوی اینستاگرام هستید، بهتر است ابتدا با فرمت های مختلفی که در حال حاضر می توانید در این پلتفرم منتشر کنید، آشنا شوید.

نکات ساخت کلیپ آنلاین برای استوری اینستاگرام

کلیپ های استوری اینستاگرام با الهام از اسنپ چت، ویدیوهای 15 ثانیه ای هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.
ویدئوهای استوری را می‌توان با کشیدن انگشت به سمت راست از صفحه اصلی یا با ضربه زدن روی نماد مثبت و انتخاب Stories ضبط کرد. آنها را همچنین می توانید از کتابخانه عکس گوشی خودتان آپلود کنید.
استوری های منقضی شده را می توان در قسمت هایلایت های پروفایل اینستاگرام که درست بالای پیج تان نمایش داده می شود، ذخیره کرد.
همچنین می‌توانید عناصر تعاملی مانند فیلترها، ایموجی‌ها، برچسب‌ها و مکان را برای ساخت کلیپ آنلاین اینستا اضافه کنید. چندین برند - حدود چهار میلیون در هر ماه بر اساس آمار کشور امریکا - راه‌های جدیدی برای استفاده از این ویژگی‌ پیدا کرده‌اند، از نظرسنجی «این یا آن» گرفته تا پرسش و پاسخ و برچسب‌های محصول، ساخت کلیپ آنلاین برای استوری اینستاگرام می تواند یکی از تعاملی ترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارها باشد.

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

استوری های اینستاگرام نیز یکی از مکان های کمیاب در اینستاگرام است که در آن می توان لینک مستقیم ارسال کرد. لینک ها روش قابل توجهی برای هدایت مشتریان ارگانیک و تبدیل آنها به شمار می آیند.
در واقع، بیش از 50 درصد از افرادی که توسط فیس بوک در نظرسنجی شرکت کردند، می گویند که پس از دیدن یک کلیپ آنلاین در استوری اینستا، از وب سایت یک برند بازدید کرده اند.
علیرغم ماهیت کوتاه و زودگذر، استوری ها  همچنان یکی از محبوب ترین ویژگی های این پلتفرم است .

نکات ساخت پست های ویدیویی اینستاگرام

ویدیو قابل انتشار در پست اینستاگرام فرمتی است که در سال 2021 معرفی و  جایگزین ساخت کلیپ IGTV شده است.
پست‌های ویدیویی اینستاگرام را می توان مانند تصاویر منتشر کرد: ساخت کلیپ آنلاین با استفاده از دوربین داخلی اینستاگرام یا با آپلود کردن ویدئو های آماده از گالری گوشی.
ویدیوهای اینستاگرام می‌توانند حداکثر 60 دقیقه باشند که به شما آزادی کافی می‌دهد تا ویدئوهای تبلیغاتی برای محصولات خود بسازید.
برای مشاهده یک نمونه کلیپ آنلاین، این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید
پست به اشتراک گذاشته شده توسط جسی کوک (@musicianjessecook)
مانند یک پست تصویری، برای ساخت کلیپ آنلاین اینستاگرام نیز می‌توانید از فیلتر، مکان، کپشن و همچنین تگ کردن کاربر استفاده کنید.
پس از انتشار، افراد می‌توانند با لایک‌ها و نظرات خود با شما تعآمل داشته باشند و حتی می‌توانند ویدیوهای شما را در استوری‌ها و پیام‌های مستقیم به اشتراک بگذارند.

نکات ساخت کلیپ لایو اینستاگرام

Instagram Live به کاربران امکان می دهد ویدیوها را مستقیماً در فیدهای مخاطبان خود پخش کنند . برندها و سازندگان به طور یکسان از اینستاگرام لایو برای میزبانی کارگاه ها، مصاحبه ها و موارد دیگر استفاده کرده اند.
برای ساخت کلیپ آنلاین پخش زنده می توانید با کشیدن انگشت تان به سمت راست یا ضربه زدن روی نماد بعلاوه و تغییر حالت به  Live شروع کنید. کلیپ های پخش‌های زنده می‌توانند تا چهار ساعت طول بکشند و می‌توانند توسط یک یا دو حساب میزبانی شوند .
هنگامی که کلیپ زنده در یک حساب فعال می شود، در جلوی نوار stories نماد Live ظاهر می شود. پس از اتمام، ویدیوهای لایو اینستاگرام به مدت 30 روز قبل از حذف شدن در دسترس است و می توان آنها را به اشتراک گذاشت.
وقتی در حال پخش زنده هستید، می‌توانید ببینید که چند نفر لایو شما را در بالای صفحه تماشا می‌کنند.
مخاطبان شما همچنین می توانند با افزودن نظرات یا واکنش های ایموجی با شما ارتباط برقرار کنند. 
میزبان‌های لایو اینستاگرام می‌توانند نظرات را پین کنند، نظر دهی را خاموش کنند یا فیلترهایی برای کلیدواژه ها قرار دهند تا نظرات را محدود کنند.
Instagram Live از کمک‌های مالی نیز پشتیبانی می‌کند ، بنابراین سازمان‌های غیرانتفاعی در رسانه‌های اجتماعی و سازندگان می‌توانند از این رسانه برای جمع‌آوری کمک مالی استفاده کنند.

نکات ساخت کلیپ آنلاین برای Reel های اینستاگرام

Reels جدیدترین فرمت ویدیویی اینستاگرام است. با الهام از TikTok، این کلیپ های 15-30 ثانیه ای را می توان با دوربین اینستاگرام ایجاد کرد یا از گالری عکس گوشی آپلود کرد.
افکت های ساخت کلیپ آنلاین برای Reels شامل متن زمان‌دار، فیلترهای واقعیت افزوده، حالت صفحه سبز، کنترل‌های تایمر و سرعت و دسترسی به کتابخانه صوتی می شود.

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

Reelها در حالت عمودی (9:16) ضبط شده و در فیدهای کاربران، برگه Reels و یک برگه نمایه اختصاصی نمایش داده می‌شوند .
مانند پست های ویدئویی، Reels می‌تواند شامل کپشن، هشتگ‌ها و اخیراً تگ های محصول باشد.
افراد می‌توانند با لایک کردن، نظر دادن، یا اشتراک‌گذاری آن‌ها در استوری‌ها و پیام‌های مستقیم، با Reels ارتباط برقرار کنند.

ابعاد مناسب ویدیو اینستاگرام

اگر برای شروع کار با فرمت‌های ویدیویی اینستاگرام آماده هستید، اولین کاری که باید برای ساخت کلیپ آنلاین اینستا انجام دهید این است که با ابعاد و اندازه‌های ویدیوی اینستاگرام آشنا شوید

اندازه استوری اینستاگرام

استوری ها کل صفحه موبایل را پوشش می دهند و متناسب با دستگاه تلفن همراه هستند. به همین دلیل، مشخصات دقیق آنها متفاوت است. اما مشخصات توصیه شده عبارتند از:
نوع فایل MP4 یا .MOV
مدت: حداکثر 15 ثانیه (ویدئوهای طولانی تر را می توان در چندین استوری، منتشر کرد)
اندازه پیشنهادی برای ساخت کلیپ آنلاین استوری: بالاترین وضوح ویدیوی موجود را آپلود کنید که با محدودیت‌های اندازه و نسبت فایل مطابقت دارد.
حداکثر حجم فایل ویدئویی  30 مگابایت
نسبت ها: 9:16 16:9 تا 4:5
حداقل عرض 500 پیکسل
حداقل نسبت تصویر 400 x 500
حداکثر نسبت تصویر 191 x 100 یا90 x  160
فشرده سازی: فشرده سازی H.264 توصیه می شود
پیکسل‌های مربعی، نرخ فریم ثابت، و فشرده‌سازی صدای استریو AAC با سرعت ۱۲۸+ کیلوبیت بر ثانیه
نکته : حدود 14٪ (~250 پیکسل) از بالا و پایین ویدیو را بدون متن یا تصاویر ضروری نگه دارید. در این قسمت، ممکن است عکس پروفایل یا فراخوان برای اقدام نمایش داده شود.
اگر طراحی با ابعاد استاندارد ویدئوهای اینستاگرام برای شما مشکل است می توانید از قالب های آماده نرم افزار طراحی رایگان دومینگو استفاده کنید.

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

ابعاد ویدیو فید اینستاگرام

ویدیوهای فید اینستاگرام در فیدهای کاربران و همچنین در صفحه پروفایل شما نمایش داده می شوند. از ساخت کلیپ آنلاین و انتشار در فید اینستا می توان برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا همکاری با مخاطبان استفاده کرد.
در ادامه مشخصات ویدیوی فید اینستاگرام توصیه می شود:
نوع فایل MP4 یا .MOV
مدت زمان 3 تا 60 ثانیه
نسبت 9:16
اندازه پیشنهادی: بالاترین وضوح ویدیوی موجود را آپلود کنید که با محدودیت‌های اندازه و نسبت فایل مطابقت دارد.
نوع فایل پیشنهادی:
حداکثر حجم فایل 30 مگابایت
حداکثر نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه
حداقل عرض 500 پیکسل
فشرده سازی: فشرده سازی H.264 توصیه می شود
پیکسل‌های مربعی، نرخ فریم ثابت، و فشرده‌سازی صدای استریو AAC با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه
با ابزارهای ویرایش حرفه ای دومینگو می توانید به راحتی هر نوع افکت، برچسب یا متنی را به ویدئوی خود اضافه کنید.

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

اندازه ویدئو لایو اینستاگرام

پخش زنده اینستاگرام فقط از دوربین داخلی خود اینستاگرام قابل ضبط است  و مشخصات آن مشابه استوری اینستا است. قبل از پخش زنده، مطمئن شوید که اتصال اینترنتی قابل اعتماد و سریعی دارید .

ابعاد مناسب ساخت کلیپ آنلاین برای Reels اینستاگرام

Reelهای اینستاگرام، ویدیوهای عمودی تمام صفحه هستند که در استوری‌ها، فیدها، جستجو و تب Reels پخش می‌شوند.
در اینجا مشخصات Reels اینستاگرام توصیه شده است:
نوع فایل MP4 یا .MOV
مدت زمان 0 تا 60 ثانیه
رزولوشن 500 x 888 پیکسل
حداکثر حجم فایل 4 گیگابایت
حداکثر نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه
حداقل عرض 500 پیکسل
فشرده سازی: فشرده سازی H.264 توصیه می شود
نکته: متن روی صفحه، موسیقی، و کپشن اضافه کنید تا Reelهای خود را جذاب و قابل دسترس کنید.

بهترین نرم افزارها برای ساخت کلیپ آنلاین اینستاگرام

برای ساخت ویدئوهای جذاب و مخاطب پسند اینستا می توانید این برنامه های طراحی و ویرایش کلیپ آنلاین را امتحان کنید تا محتوای خود را کامل کنید.

Adobe Creative Cloud Express

از Adobe Spark می توانید برای ساخت ویدیوهای اینستاگرام، اضافه کردن عناصر تعاملی و دسترسی به گالری عکس و فایل های صوتی استفاده کنید.

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

ساخت کلیپ آنلاین اینستاگرام با نرم افزار Hootsuite

پلت فرم مشترک Hootsuite برای محتوایی که نیاز به کار گروهی و تایید دارد، ایده آل است . شما همچنین می توانید تمام مطالب ویدیویی خود را با کتابخانه محتوای Hootsuite مدیریت کنید.
از Hootsuite Planne r برای مشخص کردن زمان انتشار، برنامه‌ریزی ساخت ویدئوها و پیدا کردن جاهای خالی در تقویم محتوای خود استفاده کنید.

طراحی ویدئوهای جذاب اینستا با Pictory

Pictory یک ابزار هوش مصنوعی است که به شما کمک می کند تنها با چند کلیک، متن را به ویدیوهای با کیفیت حرفه ای تبدیل کنید.
چگونه کار می کند؟ شما متن را در Pictory کپی و جایگذاری می کنید و هوش مصنوعی به طور خودکار بر اساس ورودی شما، یک ویدیوی سفارشی ایجاد می کند. این برنامه، یک کتابخانه وسیع با بیش از 3 میلیون کلیپ ویدیویی و موسیقی بدون حق امتیاز را شامل می شود.
Pictory با Hootsuite ادغام می شود، بنابراین می توانید به راحتی ویدیوهای خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید بدون اینکه داشبورد آنها را ترک کنید.

ساخت کلیپ آنلاین با نرم افزار Clipomatic

Clipomatic یک برنامه ساخت کلیپ آنلاین اینستاگرام است که به شما امکان می دهد کپشن زنده را به ویدیوهای اجتماعی اضافه کنید. این برنامه، توسط بسیاری از کاربران برجسته، از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتز از ایالات متحده و Karamo Brown از Queer Eye استفاده شده است.
هنگامی که صحبت می کنید، می توانید به ویدیوی از پیش ضبط شده زیرنویس اضافه کنید . ابزار زیرنویس به بیش از 30 زبان موجود است و متن را می توان قبل از انتشار، ویرایش و سفارشی کرد.
 پست به اشتراک گذاشته شده توسط الکساندریا اوکاسیو کورتز (@aoc)

برنامه ساخت کلیپ آنلاین Clips برای اپل

ویرایشگر کلیپ آنلاین Clips که برای گوشی های  اپل طراحی شده به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از اشتراک‌گذاری در اینستاگرام، ویدیوها را هر طور که می خواهید برش دهید.
این برنامه همچنین شامل طیف وسیعی از فیلترها، جلوه های ویژه و گرافیک است و  مانند نرم افزار Clipomatic، به شما امکان می دهد زیرنویس و متن زنده را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

نرم افزار طراحی ویدئو آنلاین Lumen5

Lumen5 یک برنامه ساخت کلیپ آنلاین اینستاگرام است که به کسب و کارها کمک می کند پست های وبلاگ خود را به ویدیوهای اجتماعی جذاب تبدیل کنند. در این  برنامه ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی، می توانید تصاویر و کلمات را به یک استوری‌برد بکشید و متناسب با نیازهای برند خود ویرایش و سفارشی سازی کنید.
یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط Lumen5 (@lumenfive)

برنامه آنلاین طراحی و ویرایش ویدئو Headliner

اگر می‌خواهید کلیپی بسازید که فقط شامل صدا و متن باشد اما جذاب به نظر برسد، Headliner برای شما مناسب است.
این برنامه که در اصل برای کمک به ترویج پادکست ها ساخته شده بود، توسط Wondery، BBC، CNN و دیگر پلتفرم ها برای ترنسکریپت کلیپ های صوتی و تبدیل آنها به ویدیوهای قابل اشتراک گذاری و متحرک استفاده می شود.

نرم افزار آنلاین و رایگان طراحی پست و استوری اینستاگرام دومینگو

با استفاده از قالب های آماده نرم افزار آنلاین و رایگان طراحی دومینگو، شما نیز می توانید حضور در اینستاگرام خود را افزایش دهید.

ساخت کلیپ آنلاین برای اینستاگرام

در این برنامه تحت وب به راحتی می‌توانید بنر تبلیغاتی، پست‌ها و استوری‌های جذاب بسازید کلیپ های ویدئویی یا تصاویر خود را آپلود کرده و با ابزار های ویرایشگر حرفه ای آن، محتوای خود را سفارشی سازی کنید.
اگر برای شروع ساخت یک کلیپ حرفه ای هیجان زده هستید، همین امروز این نرم افزار طراحی رایگان را امتحان کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین