پیج رستوران شما در اینستاگرام فعال است، اما شما فقط زمانی پست می‌گذارید که دوست داشته باشید یا زمانی که چیزی «جدید» برای گفتن دارید. فید شما مملو از پیشنهادات تبلیغاتی است و پست های شما کمترین تعامل را دریافت می‌کنند.
آیا شما همین برند رستوران کسل کننده در اینستاگرام هستید؟ برای تبدیل شدن به یک پیج پویا که هر روز فالوورهای بیشتری جذب می‌کند، آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام ما را دنبال کنید.
بازاریابی اینستاگرام برای رستوران‌ها، باید روی نمایش شخصیت برند شما در عین یافتن راه های خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی تمرکز کند.
ما هم می‌دانیم که یافتن ایده های جدید برای انتشار پست و استوری کار آسانی نیست. اما اگر می‌خواهید از اینستاگرام برای رشد فروش رستوران خود استفاده کنید، باید هر روز فعال باشید و پست و استوری بگذارید.
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، ادامه مقاله را بخوانید تا با 11 ایده خلاقانه و آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام برای تقویت پیج و جذب مخاطبان بیشتر آشنا شوید.

 

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

 

1. غذاهای رستوران خود را با ساخت پست حرفه ای اینستاگرام به نمایش بگذارید

اولین ایده ای که برای انتشار پست مربوط به رستوران در اینستاگرام به ذهن همه می‌رسد، تبلیغ غذاهای آن است. مشخص است که شما یک برند رستوران هستید و باید غذاهای خود را برای جذب مشتریان به نمایش بگذارید. 
از آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام می‌توانید برای معرفی یک غذای جدید یا نشان دادن یک غذای محبوب، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، هیچ چیز به اندازه یک تصویر خوب از یک غذای اشتها آور مشتریان گرسنه را وسوسه نمی کند.
شاید استخدام یک عکاس حرفه ای، بتواند تاثیر قابل توجهی در خلق پست های جذاب از غذاهای شما داشته باشد، اما هر رستورانی بودجه لازم برای انجام این کار را ندارد.
خبر خوب این است که برای گرفتن عکس های خوب از غذا به دوربین حرفه ای نیاز ندارید. دوربین گوشی هوشمند و تکنیک مناسب نیز می‌تواند به شما کمک کند تا عکس هایی با ظاهر حرفه ای و باکیفیت برای اینستاگرام بگیرید.
در این بخش از آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام، بهترین روش هایی که باید هنگام عکس گرفتن از غذا در نظر بگیرید، آورده شده است:
• از نور طبیعی استفاده کنید
• از استفاده از فلاش خودداری کنید
• شلوغی پس زمینه را حذف کنید
• از زوایای مختلف عکس بگیرید
•  تنظیمات را تغییر دهید و چندین عکس بگیرید تا ببینید کدامیک جلوه بهتری دارد 
• از یک برنامه طراحی و ویرایش عکس مانند دومینگو استفاده کنید تا عکس خود را به یک پست کاربرپسند تبدیل کنید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

2. تصاویری از فضای داخلی رستوران خود پس کنید

عکس هایی که از فضای داخلی رستوران تان پست می‌کنید، تجربه صرف غذا در فضایی که برای مشتریان تان آماده کرده اید را به آنها منتقل می‌کند.
بنابراین، علاوه بر پست کردن تصاویر غذاهای خود، باید تصاویری از فضای داخلی رستوران تان نیز در پیج خوددقرار دهید. ساخت این نوع پست حرفه ای اینستاگرام به مشتریان حس و حال فضای شما را نشان می‌دهد و نقش مهمی در جذب مشتریان جدید ایفا می‌کند.
اگر رستوران شما منظره ای زیبا دارد که مشتریان حین خوردن غذا می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند، باید آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

3. آموزش های آشپزی را با ساخت پست حرفه ای اینستاگرام به اشتراک بگذارید

آیا می‌دانستید که آموزش‌های آشپزی محبوب‌ترین شکل محتوای اینستاگرام هستند؟ اگر می‌خواهید فالوورهای بیشتری جذب کنید شروع به ساخت پست حرفه ای اینستاگرام درباره آموزش آشپزی کنید.
از سرآشپز خود بخواهید تا برخی آموزش‌ها، نکات و ترفندهای سریع آشپزی را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارد.
حتما نباید آموزش های پیچیده و سطح بالا را پست کنید. ساخت پست حرفه ای اینستاگرام می‌تواند به سادگی درباره آموزش نحوه تسلط یافتن بر استفاده از چاقو برای خورد کردن سبزیجات، نحوه صحیح کباب کردن ماهی یا تهیه یک کیک ساده در فر باشد.
می‌توانید ویدیوهای یک دقیقه‌ای یا ویدیوهای طولانی‌تر IGTV بسازید تا آموزش های آشپزی مفیدی را با ساخت پست حرفه ای اینستاگرام ارائه دهید که مطمئناً فالوورهایتان را درگیر می‌کند تا درباره پست و استوری های شما نظر دهند.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

4. بنر تبلیغاتی اینستا بسازید و رزرو مستقیم را تشویق کنید

همانطور که تبلیغات کلیکی در گوگل به شما امکان می‌دهد برای رزرو مستقیم مشتری جذب کنید، همین امر در مورد اینستاگرام نیز صدق می‌کند.
می‌توانید لینک «رزرو» را در بیو اینستاگرام خود اضافه کنید و از آن برای تقویت رزرو مستقیم استفاده کنید. 
تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع به ساخت بنر تبلیغاتی حرفه ای اینستاگرام کنید.
تبلیغ این ویژگی و تشویق افراد به رزرو مستقیم از اینستاگرام، با انتشار پست‌ها یا استوری‌های تبلیغاتی اینستاگرام میسر می‌شود که سریع، آسان و راحت است.

5. استوری هایی درباره کارکنان خود به اشتراک بگذارید

یکی از بهترین راه‌ها برای ترغیب فالوورها به تعامل بیشتر با پست های برند رستوران تان، به اشتراک گذاشتن تصاویری از افرادی است که در رستوران شما کار می‌کنند. پست گذاشتن از این افراد که می‌توانند مالک، مدیران، سرآشپزها یا پیش خدمت‌ها باشند به شما کمک می‌کند تا ارتباطات عمیق تری با مخاطبان خود ایجاد کنید و وفاداری آنها را به برند خود افزایش دهید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

6. با ساخت پست حرفه ای اینستاگرام از پشت صحنه رستوران خود مخاطب را جذب کنید

یکی دیگر از تاکتیک های بازاریابی اینستاگرامی برای رستوران‌ها، انتشار محتوا درباره پشت صحنه رستوران است. مردم همیشه شیفته این هستند که ببینند چه چیزی باعث می‌شود رستوران شما به آن چیزی که هست تبدیل شود.
می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام، بومرنگ‌ها یا Reelها استفاده کنید تا به مشتریان اجازه دهید نگاهی اجمالی به پشت صحنه آشپزخانه‌تان، بیندازند. می‌توانید اقدامات بهداشتی که انجام می‌دهید یا حتی ارائه یک ترفند آشپزی جالب را برای ساخت پست حرفه ای اینستاگرام به کار ببرید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

7. با ساخت پست های قرعه کشی و برگزاری مسابقه، هیجان ایجاد کنید

چه کسی یک مسابقه سرگرم کننده در اینستاگرام را دوست ندارد؟
میزبانی مسابقات، قرعه کشی‌ها و دادن هدایا یک راه عالی برای افزایش تعامل با دنبال کنندگان تان است. این نوع پست‌ها، مردم را هیجان زده می‌کند و اجرای آن آسان است.
آنچه مهم است این است که مسابقه را ساده نگه دارید و قوانین را به وضوح به مخاطب خود منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که شرکت در آن آسان است و برای مدت طولانی ادامه نمی یابد زیرا ممکن است افراد علاقه خود را از دست بدهند.
مخاطبان در مسابقات و قرعه کشی‌ها برای دریافت جایزه شرکت می‌کنند، بنابراین به آنها پیشنهادهای فریبنده بدهید که حداکثر مشارکت را جلب کند. شما می‌توانید ایده های جایزه مانند یک وعده غذایی رایگان، کارت های هدیه یا سفارش نوشیدنی های رایگان را در نظر بگیرید.
نکته سریع: یک هشتگ برای مسابقه ایجاد کنید تا ردیابی نتایج، افزایش دسترسی و افزایش شانس وایرال شدن شما بیشتر باشد.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

8. یک جلسه "هرچی میخای ازم بپرس" برگزار کنید

Ask Me Anything (AMA) یک جلسه سرگرم کننده است که شامل پاسخ دادن به سوالاتی است که توسط فالوورهای اینستاگرام شما پرسیده می‌شود.
شما می‌توانید انتخاب کنید که به صورت زنده پخش شود و آن را در زمان واقعی انجام دهید. از طرف دیگر، می‌توانید از استیکر «سوالات» در استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید - که از مردم می‌خواهد سؤالات خود را ارسال کنند - و سپس پاسخ‌های شما را دریافت کنند.
ایده خوبی است که این جلسه را با متخصصی مانند سرآشپز خود میزبانی کنید و از او بخواهید به سؤالاتی که ممکن است جامعه شما داشته باشد، پاسخ دهد.
فراموش نکنید که قبل از برگزاری چنین جلسه زنده ای، با ساخت پست حرفه ای اینستاگرام روز و ساعت برگزاری آن را به اطلاع مخاطبین برسانید.

9. نظرات مثبت مشتریان را در پست حرفه ای اینستاگرام به اشتراک بگذارید

87 درصد از رستوران‌های بریتانیا موافق هستند که نظرات مشتریانی که از آنها غذا سفارش دادند، بر تصمیم سایر مشتریان آنها تأثیر می‌گذارد.
اما آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام برای تقویت نظرات مشتریان و جلب هر چه بیشتر افراد برای دیدن آنها چگونه است؟
برای انتشار پست نظرسنجی یا نظر مشتریان، بهتر است از یک قالب آماده در نرم افزار پست و استوری ساز دومینگو استفاده کنید. به این ترتیب، هر بار که می‌خواهید یک نقطه نظر مثبت را به اشتراک بگذارید، فقط باید آن را در همان قالب قرار دهید.
به اشتراک گذاشتن نظرات مثبتی که دریافت می‌کنید، راهی است برای اینکه به مخاطبان خود نشان دهید که به آنها گوش می‌دهید و از تعریف و تمجید آنها قدردانی می‌کنید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

10. محتوای تولید شده توسط کاربر را بازنشر کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که به طور داوطلبانه توسط کاربران ایجاد شده است. مردم به اینستاگرام می‌روند تا تجربیات خود را با برندها به اشتراک بگذارند و در عین حال آنها را تگ می‌کنند. احتمالاً این پست‌ها را در بخش «برچسب‌شده» نمایه خود پیدا خواهید کرد.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

وقتی چنین محتوایی را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارید، به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا ببینند برند شما چگونه درک می‌شود و به اعتبار آن می‌افزاید.
قبل از اینکه پست شخص دیگری را در پلتفرم خود به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که با نظر دادن روی پست او یا ارسال پیام مستقیم از طریق اینستاگرام، اجازه کاربر را دریافت کرده اید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

11. پیشنهادهای ویژه رستوران خود را با ساخت پست حرفه ای اینستاگرام تبلیغ کنید

انتشار پسست و استوری تبلیغاتی در اینستاگرام راه حلی ارزان است.
مطمئن شوید که پیشنهاد را به روشی جذاب نمایش می‌دهید، در ادامه ما آموزش ساخت یک پست حرفه ای تبلیغاتی اینستاگرام را با نرم ایزار دومینگو برای شما قرار داده ایم.
البته خودتان را به پست های ثابت محدود نکنید. شما می‌توانید از فرمت هایی مانند استوری های متحرک و GIF برای جلب توجه و تعامل بیشتر استفاده کنید

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

آموزش ساخت پست تبلیغاتی حرفه ای اینستاگرام با نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو

ساخت پست در برنامه طراحی آنلاین دومینگو فقط چند دقیقه زمان می‌برد. برای اینکار کافی است مراحل زیر را طی کنید:
1.    وارد نرم افزار شده و از بین محتواهایی که می‌توانید بسازید، پست اینستاگرام را انتخاب کنید

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

2.    از بین قالب های آماده، یکی را برگزینید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

3.    در صفحه جدیدی که باز می‌شود، روی هر قسمت از قالب کلیک کنید و در صورت نیاز آن را ویرایش نمایید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

4.    اگر می‌خواهید عکس، آیکن، برچسب یا متن اضافه کنید روی علامت + کلیک کرده و یک گزینه را انتخاب کنید.
5.    با انتخاب گزینه عکس، وارد گالری عکس های نرم افزار دومینگ می‌شوید و می‌توانید از بین عکس های موجود یک یا چند مورد را به پست اینستاگرام خود اضافه کنید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

6.    در مرحله بعد آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام، می‌توانید برای عکس خود یک قاب انتخاب کنید. 
قاب های نرم افزار بسیار متنوع هستند مثلا می‌توانید قابی به شکل حرف اول نام رستوران خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

7.    متن مربوط به پیشنهاد ویژه خود را اصافه کرده و فونت یا رنگ آن را از نوار ابزار پایین صفحه تغییر دهید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

8.    با انتخاب گزینه ایموجی می‌توانید شکلک مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به پست تبلیغاتی اینستا اضافه شود.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

9.    اگر پست تبلیغاتی شما کاملا گویا و جذاب به نظر می‌رسد، روی گزینه دانلود کلیک کرده و آن را ذخیره کنید. اگر آموزش ساخت پست حرفه ای اینستاگرام را در کامپیوتر دنبال کردید، می‌توانید عکس ذخیره شده را به گوشی موبایل منتقل کرده و در اینستاگرام منتشر کنید.

آموزش ساخت پست حرفه ای برای بهترین پیج غذا اینستاگرام

جمع بندی

اینستاگرام یک کانال ارتباطی دو طرفه است و بهترین روش بازاریابی برای رستوران شما است. شما باید در این پلتفرم فعال باشید، پست و استوری بگذارید، به نظرات کاربران پاسخ دهید و با فالوورهای خود تعامل برقرار کنید.
اگر بودجه کافی برای استخدام یک ادمین حرفه ای اینستاگرام را ندارید، نگران نباشید. قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو به شما کمک می‌کند، مثل یک حرفه ای محتواهای جذاب و کاربرپسند بسازید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین