با وجود رقابت فراوانی که بین کسب و کارها در حوزه های مختلف برای فروش محصولات وجود دارد، حتما متوجه شده اید طراحی بنر طبق اصول بازاریابی دیجیتال برای تبلیغات آنلاین به یک راهکار موثر در سال های اخیر تبدیل شده است.

 

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات


اصول طراحی بنر برای سایت‌ها یا سایر پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام شامل ترکیب مناسبی از رنگ های خیره کننده، تصاویر چشمگیر و متن های جذاب است که در مجموع طرح منحصر به فردی را برای جذب مشتریان و افزایش نرخ تبدیل ایجاد کند

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

با دنبال کردن اصول طراحی بنر می‌توانیم بنرهای تبلیغاتی برای فروش محصولات طراحی کنیم که بازخورد مناسبی داشته باشند. از مهمترین اصول ساخت بنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    اندازه بنر را مشخص کنید
•    یک تم رنگی انتخاب کنید
•    عکس های چشم نواز برای جلب توجه به بنر اضافه کنید
•    متنی را وارد کنید که توضیح دهد روی فروش چه محصولی تمرکز کردید و چرا مشتری باید آن را بخرد
•    طراحی بنر را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید
حالا که با اصول طراحی بنر آشنا شدید بیایید انواع بنر برای فروش محصولات را همراه با چند نمونه بنر تبلیغاتی عالی برای وب سایت و رسانه های اجتماعی با هم بررسی کنیم.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

انواع بنرهای فروش محصولات

بنرهایی که با هدف افزایش فروش محصولات طراحی می‌شوند معمولا اولین محتوایی هستند که یک مشتری بالقوه در وب سایت شما می‌بیند پس باید جذاب و متقاعد کننده بوده و فراخوانی واضح برای اقدام داشته باشند.
انواع بنرهایی که باید استفاده کنید به نوع محصول، مخاطبان هدف و اهداف شرکت شما بستگی دارد. برای اینکه یک مشتری بالقوه فوراً یک محصول را بخرد، ضروری است که اصول طراحی بنر رعایت شده باشد و به خوبی ویژگی‌ها و مزایای محصول را که ممکن است آنها را متقاعد به خرید کند، به مخاطب منتقل کند.
بنرهای فروش محصول در انواع، شکل‌ها و اندازه های مختلف طراحی می‌شوند که رایج ترین انواع آن عبارتند از:

بنرهای معرفی محصول:

بنر معرفی محصول، رایج ترین نوع تبلیغات است که معمولاً یک محصول جدید را در یک زمان مشخص معرفی کرده و به نمایش می‌گذارد تا مشتریان با ویژگی های آن آشنا شده و آن را خریداری کنند.
این بنرها را می‌توان در بالا یا پایین صفحات اصلی وب سایت فروشگاه یا وب سایت های پربازدید قرار داد تا توجه مشتریان را جلب کرده و فروش محصول را افزایش داد.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

بنرهای پیشنهاد ویژه:

اصول طراحی بنر پیشنهاد ویژه، ترغیب مشتری به خرید یک یا چند محصول با ارائه پیشنهادهایی مانند تخفیف ویژه یا فری گیفت است. در این بنرها یک پیشنهاد خاص مانند ارسال رایگان یا 15٪ تخفیف برای خرید به مشتری ارائه می‌شود و معمولا در بالای صفحه لیست محصولات نمایش داده می‌شوند.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

بنرهای تبلیغاتی برای اینستاگرام:

اصول طراحی این بنرهای فروش محصولات بیشتر شبیه بنرهای پیشنهاد ویژه هستند اما می‌توانند فروش محصول، معرفی محصول یا حراج محصولات را تبلیغ کنند که برای مدت محدودی مانند روز مادر، عید، روز ولنتاین و غیره مشتریان را تشویق به خر می‌کنند.
نکته مهم در ساخت این بنرها، رعایت اندازه مناسب است. زیرا هر پلکفرمی دارای استانداردهای مخصوص به خود است. به عنوان مثال بنر تبلیغاتی زیر برای استوری اینستاگرام طراحی شده و همانطور که می‌بینید ابعاد آن با بنر سایت کاملا متفاوت است.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

اصول طراحی بنر حرفه ای برای فروش محصولات

بنرها روشی قدرتمند برای تبلیغ کسب و کار و محصولات آن هستند. یک بنر می‌تواند هم به عنوان تبلیغ آنلاین برای افزایش محصولات شما در وب سایت فروشگاهیتان مورد استفاده قرار گیرد و هم به صورت پست و استوری در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام منتشر شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.
عوامل زیادی در طراحی یک بنر حرفه ای نقش دارند، که شامل طرح، رنگ، تایپوگرافی و تصاویر می‌شود.
 برای ساخت یک بنر حرفه ای طبق اصول بازاریابی باید بدانید:
چه چیزی یک بنر جذاب را می‌سازد؟
چگونه یک بنر فروش محصولات جذاب بسازیم؟
بهترین روش برای طراحی بنر چیست؟
در ادامه مهمترین اصولی که باید در ساخت بنر حرفه ای برای فروش محصولات خود رعایت کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

طراحی تایپوگرافی

تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر در طراحی یک بنر موثر است زیرا نه تنها بر میزان خوانایی پیام شما تأثیر می‌گذارد، بلکه بر جذابیت بصری آن نیز می‌افزاید.
بنابراین، فونتی را انتخاب کنید که قابل خواندن باشد و متن پیام شما را به زیباترین شکل ممکن به مخاطبین تان انتقال دهد.  
اصول انتخاب فونت برای طراحی بنرحرفه ای: بیش از دو فونت انتخاب نکنید.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

چیدمان بنر

چیدمان بنر باید ساده باشد و محصول را در کانون توجه قرار دهد.
عناصر طراحی گرافیکی باید با در نظر گرفتن اصول طراحی متعادل شوند، حتی اگر می‌خواهید خلاقیت به خرج داده و مشتریان را به یک طرح شگفت انگیز جدب کنید باید چیدمان تان را ساده نگهداری و از طرح های شلوغ پرهیز کنید.
اصول طراحی چیدمان بنرحرفه ای: از آیتم های کمتری استفاده کنید تا چیدمان بنرتان، شلوغ به نظر نرسد.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

انتخاب محتوای تصویری و پیام بنر

هنگام طراحی بنر، باید از تصاویر و متن های با کیفیت بالا و مرتبط با محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، استفاده کنید. همچنین باید از تصاویری باکیفیت استفاده کنید که توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند. افزودن فیلم‌ها، انیمیشن‌ها یا آیکون های گرافیکی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در جلب نظر مخاطبین داشته باشد.
اصول انتخاب محتوای مناسب برای طراحی بنر: همیشه از تصاویر و متن های مرتبط برای بنرهای فروش محصولات استفاده کنید.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

طراحی دکمه فراخوان برای اقدام

مهم است که یک فراخوان قوی (CTA) در طراحی بنر خود بگنجانید دکمه فراخوان برای اقدام باید چیزی باشد که مشتریان را تشویق کند روی آن کلیک کرده و از وب سایت شما بازدید کنند. مطمئن شوید که CTA به گونه ای طراحی شده که جذاب، متمایز و واضح به نظر می‌رسد.
اصول طراحی CTA برای بنر فروش محصول: طراحی دکمه CTA باید واضح و برجسته باشد..

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

تم رنگ

انتخاب تم رنگی عالی، از مهمترین اصول طراحی یک بنر حرفه ای است. رنگ‌ها باید مکمل هم بوده و در عین حال هماهنگ به نظر برسند. بهتر است رنگ‌ها را نزدیک به هم انتخاب نکنید و که رنگ در همه انواع پس زمینه قابل مشاهده است. به این ترتیب خواندن و پیمایش بنر فروش محصولات شما برای مشتریان تان آسان تر خواهد بود.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

اصول انتخاب رنگ برای طراحی بنر فروش محصول: برای هر کمپین تبلیغاتی جدید یک تم رنگی متفاوت ایجاد کنید.

اندازه بنر

به خوبی ثابت شده است که تبلیغات بنری یک شکل رایج تبلیغات است، اما اگر آن را به درستی انجام ندهید، هیچ ثمری نخواهد داشت. یکی از اصول مهمی که هنگام طراحی بنر فروش محصول باید بدانید این است که اندازه های استاندارد هر پلتفرم را درک کنید.
اندازه بنر مربع برای پست اینستا (300  300 x پیکسل)
اندازه بنر افقی وب سایت (720 × 90 پیکسل)

اصول انتخاب اندازه بنر: بهترین کار این است که یک طراحی بنر ریسپانسیو ایجاد کنید که هم در وب سایت و هم در موبایل به خوبی قابل مشاهده باشد.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

ایده های طراحی بنر طبق اصول بازاریابی برای افزایش فروش محصولات

در حالی که پیروی از اصول سنتی تبلیغات و بازاریابی ممکن است برای شما راحت تر باشد، اما اصول طراحی بنر در بازاریابی دیجیتال، تفاوت های اشکاری داشته است.
طبق اصول جدید، کارآفرینان و بازاریابان باید راهکارهایی را برای بازاریابی و فروش آنلاین محصولات اتخاذ کنند تا بتوانند از رفبا پیشی بگیرند.
برخی از راهکارهای جدیدی که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

تبلیغات نمایشی پویا

تبلیغات نمایشی پویا روشی جدید برای تبلیغ محصولات در اینترنت است. آنها شبیه بنرهای وب سنتی هستند، اما می‌توان آنها را در پاسخ به نحوه تعامل مردم با آنها تغییر داد.
این تبلیغات محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا تعاملی تر هستند و می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد محصول در حال تبلیغ ارائه دهند.

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی درون بنر، ویدیوهای کوتاه یا GIF هایی هستند که در طراحی بنر تبلیغاتی گنجانده شده اند.
بنر های تبلیغاتی متحرک به دلیل توانایی شان در جلب توجه و سرگرم کردن مخاطب، نرخ تبدیل را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. بنرهای ویدیویی روشی عالی برای نمایش محصولات یا خدمات به روشی پویا هستند که بینندگان را برای مدت زمان طولانی تری درگیر خود نگه می‌دارند و به افزایش فروش محصولات منجر می‌شوند.

برندسازی

نام تجاری یک عنصر کلیدی در موفقیت یک کسب و کار است. برندسازی با وجود تعداد زیادی از برندهای دیگر که برای جلب توجه مخاطبین هدف تان با شما رقابت می‌کنند، می‌تواند دشوار باشد.
برندسازی با بنر‌ها، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی است. اصول مختلفی برای طراحی بنر با هدف برندسازی وجود دارد. مثلا می‌توانید از طرح لوگو را روی بنر خود اضافه کنید یا می‌توانید از تم رنگ کسب و کارتان استفاده کنید.
طراحی بنر باید مطابق با برند شرکت باشد و ارزش های آن را منعکس کند. اصول برندسازی موفق با طراحی بنر، داشتن یک پیام واضح است که بازدیدکنندگان را جذب می‌کند و آنها را وادار می‌کند که بیشتر در مورد برند شما جستجو کنند.
طراحی لوگو و طرح های رنگی تنها راه برای برندسازی با بنر نیست. شما می‌توانید از شعار یا پیامی استفاده کنید که به مردم کمک می‌کند تا به خاطر بیاورند که فروشگاه شما چه محصولاتی می‌فروشد یا می‌توانید یک قالب استاندارد برای استایل بنرهای خود خلق کنید و تبلیغات خود را با استفاده از آن، یکسان و هماهنگ جلوه دهید.
در ادامه روش استفاده از قالب های آماده برای طراحی بنر فروش محصول را با بنر ساز آنلاین دومینگو به شما آموزش می‌دهیم.

طراحی بنر فروش محصولات با نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو

کار با بنرساز آنلاین و رایگان دومینگو بسیار ساده است. 
ابتدا وارد نرم افزار شده و گزینه بنر تبلیغاتی را انتخاب کنید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

همانطور که می‌بینید قالب های آماده متعددی به شنا نمایش داده می‌شود که می‌توانید اسکرول کرده و یکی از آنها را انتخاب کنید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

با انتخاب یکی از قالب های آماده بنر تبلیغاتی، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که می‌توانید ابعاد بنر را تغییر دهید. مثلا اگر می‌خواهید بنرتان را به عنوان پست اینستا منتشر کنید، باید ابعاد آن را مربعی کنید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

پس از اینکه طول و عرض را وارد کردید، می‌توانید روی پس زمینه کلیک کرده و آن را جابجا کنید تا کل صفحه را بپوشاند.
سپس نوبت تغییر متن می‌رسد.  روی هر یک از باکس های متن که کلیک کنید، در پایین صفحه گزینه های مربوط به تغییر متن، فونت، اندازه، تراز و غیره را مشاهده می‌کنید.
با کلیک روی تغییر متن، می‌توانید متن دلخواه خود را بنویسید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

سپس می‌توانید روی + گوشه صفحه کلیک کرده و گزینه بیشتر را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می‌شود می‌توانید عکس های مرتبط با محصول را آپلود  کنید یا لوگوی خود را اضافه نمایید. همچنین می‌توانید از اشکال، آیکون‌ها و عکس های آماده برای زیباتر کردن بنر خود استفاده کنید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

در نهایت می‌توانید با کلیک روی هر یک از عناصر، رنگ، اندازه یا چیدمان آنها را تغییر دهید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

به راحتی عناصر را جابجا کنید و اندازه فونت را تغییر دهید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

اگر نیاز به استفاده از شکل جدیدی در طراحی بنر دارید، روی +، بیشتر و سپس اشکال کلیک کرده و از بین گزینه های موجود شکل مورد نظرتان را انتخاب کنید.
می‌توانید رنگ و سایز آن را تغییر دهید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

یا از ابزارهای دیگری مثلا برای اضافه کردن سایه بهره ببرید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

در نهایت زمانیکه، کل طراحی نظر شما را جلب کرد، روی گزینه دانلود کلیک کنید و بنر خود را ذخیره نمایید تا بعدا به صورت پست در اینستاگرام منتشر نمایید:

اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

جمع بندی اصول طراحی بنر برای فروش محصولات

رعایت کردن اصول طراحی بنر حرفه ای موجب می‌شود، پیام شما با موفقیت ارسال شده و بازدیدکنندگان متقاعد شوند که از شما خرید کنند.
بنرهای تبلیغاتی را می‌توان در صفحه اصلی وب سایت، در نوار کناری یا حتی به عنوان یک تبلیغ دپست یا استوری اینستا استفاده کرد.
بنر باید به اندازه کافی چشم نواز و قانع کننده باشد که مشتری را وادار کند روی آن کلیک کند. هدف اصلی بنر این است که مشتریان بالقوه را جذب کرده و آنها را به صفحه فرود هدایت کند.
در زیر لیستی از عناصر معمولی است که باید در بنر فروش محصولات گنجانده شوند را خلاصه کرده ایم:
عنوان محصول
توضیحات محصول
تصویر محصول
متن دکمه Call To Action
قیمت فروش یا پیشنهاد ویژه
هرچه هنر و تکنیک خلاقانه تری در طراحی بنرها به کار ببرید، بهتر می‌توانید روی فروش و رشد کسب و کار خود تاثیر بگذارید.
با استفاده از قالب های آماده بنرساز آنلاین دومینگو، یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین