شب یلدا نزدیک است و وقت آن رسیده که فروشگاه‌ها خودشان را برای فروش بیشتر در این شب آماده کنند. روش های متنوعی برای بازاریابی شب یلدا وجود دارد که به شما کمک می‌کند توجه مشتریان را برای خرید شب یلدا به خود جلب کنید. روش هایی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی یا بنرهای تبلیغاتی وب سایت بسیار رایج هستند اما هیچیک از این روش‌ها به اندازه طراحی پست های اینستاگرامی شب یلدا تاثیر گذار نخواهد بود. اگر مطمئن نیستید چطور از پست تبریک شب یلدا به نفع فروش بیشتر خود استفاده کنید یا نمی دانید چگونه با استفاده از قالب های آماده پست های جذاب برای شب یلدا طراحی کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا بازاریابی در شب یلدا مهم است؟

شب یلدا، اخرین شب پاییز و طولانی ترین شب سال است. رسم بسیار زیبایی بین ما ایرانیان وجود دارد که شب یلدا را در کنار خانواده و بزرگان فامیل جشن می‌گیریم. در این شب مصرف خوراکی هایی از جمله انار، هندوانه، آجیل و شیرینی و کیک کاملا رایج است. به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین از این فرصت استفاده می‌کنند تا با معرفی محصولات جدید یا تخفیف های متعدد بر روی محصولات، فروش خود را افزایش دهند.
اگر در فروشگاه آنلاین خود محصولاتی مرتبط با شب یلدا می‌فروشید برای رقابت با سایر برندها، باید یک استراتژی بازاریابی برای افزایش درآمد و رضایت مشتریان تان داشته باشید که مهمترین آن طراحی پست اینستاگرام جذاب برای شب یلدا و جذب مشتریان است. می‌پرسید چگونه؟ 
ابتدا بیایید چند ایده برای طراحی پست اینستا در شب یلدا به شما بدهیم. سپس یک نرم افزار طراحی و ویرایش رایگان و آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از قالب های آماده آن، پست مورد نظرتان را در مدت زمان کوتاهی بسازید.

 

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

 

بهترین ایده برای بازاریابی با پست های اینستاگرام در شب یلدا

در ادامه 9 ایده بازاریابی برای ساخت پست اینستا در شب یلدا که باید برای سال ۱۴۰۱ در نظر بگیرید را به شما معرفی می‌کنیم:

1. پیشنهاد برگزاری شب یلدا را در رستوران یا کافی شاپ خود بده

رسانه‌های اجتماعی اکنون به جایی تبدیل شده‌اند که مصرف‌کنندگان به دنبال پیشنهادهای ویژه در ایام خاص می‌گردند و درباره محصولات، خدمات و برندها اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند. در سال 2020، تجارت رسانه های اجتماعی 26.97 میلیارد دلار فروش داشت که انتظار می‌رود تا سال 2023 به 56.17 میلیارد دلار برسد. پس چرا تبلیغ در شبکه های اجتماعی را در استراتژی بازاریابی شب یلدای خود وارد نکنید؟

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

اگر رستواران یا کافی شاپ دارید، می‌توانید در پیج اینستاگرام خود پیشنهاد برگزاری جشن شب یلدا را با تخفیف ویژه به مشتریان بدهید. همچنین می‌توانید خدمات ویژه ای را تدارک ببینید و از مشتریان دعوت کنید که برای دیدن موسیقی زنده به رستوران شما بیایند. 
با این اطلاع رسانی، نه تنها درآمد بیشتری کسب می‌کنید، بلکه فالوورهای جدیدی را نیز در اینستاگرام به سمت برند خود جذب خواهید کرد.

2. از بازاریابی محصولات در پست اینستاگرام شب یلدا استفاده کنید

قبل از شب یلدا، شروع به ایجاد یک لیست از محصولات پرفروش فروشگاه تان کنید تا در پست های اینستاگرامی شب یلدا آنها را با تخفیف یا پیشنهاد ویژه به مشتریان ارائه دهید.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

مطمئن شوید که یک انگیزه برای خرید محصول تان در شب یلدا برای مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال، 30٪ تخفیف برای خرید محصول در شب یلدا در نظر بگیرید. 
طراحی پست های ویژه برای محصولات پرفروش، یکی از روش های بازاریابی بسیار کارآمد است که با استفاده از آن می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا نه فقط برای شب یلدا بلکه در اینده نیز مشتری ثابت شما باقی بمانند.

3. پیج اینستای خود را برای خرید شب یلدا بهینه کنید

در حالت ایده آل، شما باید از چند روز قبل شروع به اطلاع رسانی در خصوص محصولات و خدماتی کنید که در شب یلدا دارای تخفیف هستند یا حراج خورده اند. هرچقدر اطلاع رسانی شما جذاب تر و پرتکرارتر باشد، امکان فروش شما بیشتر خواهد بود.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

بنابراین، فقط به انتشار یک پست اینستاگرام در شب یلدا اکتفا نکنید. بهتر است از چند روز قبل به مشتریان بگویید که چه برنامه های ویژه ای برای شب یلدای آنها تدارک دیدید یا چه محصولاتی را وارد حراج کرده اید. 
اطلاع رسانی درخصوص پیشنهادهای ویژه شب یلدا نه تنها فروش شما را بهبود می‌بخشد بلکه عملکرد کلی پیج شما را در تمام طول سال بهینه خواهد کرد.

4. محصولات جدید مخصوص شب یلدا را معرفی کنید

بازدیدکنندگان پیج شما بیشتر وقت خود را صرف مرور محصولات و خدمات تان می‌کنند و به دنبال مواردی هستند که می‌خواهند برای شب یلدا تهیه کنند. بنابراین، باید پست های اینستاگرامی برای معرفی محصولات جدید مخصوص شب یلدا طراحی کنید تا مطمئن شوید که یک تجربه خرید دلپذیر و کارآمد را بل آنها ارائه می‌دهید. 

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

توضیحات محصول را در کپشن شب یلدا ارائه دهید و از هشتگ های مرتبط برای تقویت پست خود بهره بگیرید.
محصولات خود را بر اساس کاربردهایی که دارند، دسته بندی کنید. به عنوان مثال، "مواد خوراکی برای شب یلدا" یا "وسائل تزئینی شب یلدا".
۲ تا ۳ عکس از محصول که از زوایای مختلف گرفته شده در طراحی پست اینستاگرام استفاده کنید تا مشتریان تصویر واضحی از ظاهر محصول داشته باشند.
طراحی پست اینستا برای معرفی محصول به بهبود تجربیات مشتریان شما کمک می‌کند و خریداران را قانع می‌کند که چرا در شب یلدا به آن محصول نیاز دارند.

5. به مشتریان قدیمی خود پیشنهادهای غیر قابل مقاومت بدهید

با ارائه پیشنهادهای ویژه به مشتریان قدیمی خود نشان دهید که از وفاداری آنها به برند خود قدردانی می‌کنید. مثلا می‌توانید در پست اینستاگرام برای مشتریانی که یک بار از شما خرید کرده اند، در صورت خرید مجدد، هدایایی برای شب یلدا در نظر بگیرید. این هدایا، آنها را تشویق می‌کند تا مدت‌ها بعد از شب یلدا نیز به پیج شما برگردند و خرید خود را ادامه دهند.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

6. پیشنهاد هدیه در صورت خرید شب یلدا از فروشگاه انلاین

راه دیگر برای تشویق مشتریان به خرید شب یلدا از فروشگاه تان، پیشنهاد هدیه در صورت خرید تا مبلغ مشخصی است. اگر در پست اینستاگرامی شب یلدا، اطلاع رسانی کنید که اگر مشتریان بیش از مقدار مشخصی خرید کنند، هدیه ای دریافت می‌کنند، قطعا خریداران سعی خواهند کرد که مبلغ سبد خرید خود را به آن میزان برسانند.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

پیشنهاد هدیه در صورت خرید تا مبلغ مشخص، مشتریان شما را تشویق می‌کند که بیشتر خرید کنند و فروش انلاین شما را افزایش خواهد داد.

7. در پست های تبلیغاتی شب یلدا احساس فوریت ایجاد کنید

ترغیب مصرف کنندگان برای اقدام سریع یک راه عالی برای افزایش فروش شب یلدا است. اکثر فروشگاه های آنلاین معتقدند که ایجاد حس فوریت به انها کمک می‌کند تا فروش خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

راه های مختلفی برای ترغیب مصرف کنندگان به اقدام فوری وجود دارد، از جمله:
فروش فوری فقط چند ساعت یا فقط یک روز باشد. 
در پست تبلیغاتی بیان شود که تعداد کالا محدود است.
در طراحی پست اینستاگرامی فروش فوری در شب یلدا باید از کلماتی مانند «آخرین فرصت»، «فقط امروز» یا «فقط شب یلدا» استفاده کنید.
بازاریابان می‌توانند فروش فوری را از طریق طراحی پست اینستا تبلیغ کنند یا استوری های جذابی منتشر کنند تا خریداران را هیجان زده و آماده خرید کنند.

8. بعد از شب یلدا، مشتریان خود را فراموش نکنید

فقط به این دلیل که شب یلدا به پایان رسیده است به این معنی نیست که بازاریابی پیج فروشگاهی شما در اینستاگرام متوقف می‌شود. شما باید در کل سال، از طریق انتشار استوری های تعاملی با مشتریان ارتباط برقرار کنید و در مورد تجربه خرید آنها بپرسید. آیا از خرید خود در شب یلدا راضی بوده اند؟ همچنین می‌توانید محصولات دیگری را بر اساس کالاهایی که در شب یلدا خریداری کرده اند به آنها پیشنهاد کنید یا آنها را برای برخورداری از تخفیفات بعدی هیجان زده کنید.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

ساخت پست اینستاگرام شب یلدا یک فرصت عالی برای بازاریابی و افزایش فروش است اما انتشار استوری های نظرسنجی یا پرسش و پاسخ بعد از آن فرصتی استثنایی برای دریافت بازخورد صادقانه از خریداران است که نباید از دست بدهید.

9. برای مناسبت های بعدی موجود در تقویم، از همین الان استراتژی های بازاریابی در نظر بگیرید

کلید موفقیت هر استراتژی بازاریابی، سازماندهی و برنامه ریزی است. برای پیگیری استراتژی های بازاریابی شب یلدا خود یک تقویم ایجاد کنید. حتی ممکن است برای بازاریابی در مناسبت های بعدی، به تقویم های جداگانه نیاز داشته باشید.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

پیگیری استراتژی های بازاریابی برای سایر مناسبتها، می‌تواند احساس اعتماد بیشتری را در مخاطبین شما ایجاد کند و آنها را از مشتریان بالقوه تبدیل به خریداران وفادار کند.

نکاتی برای بازاریابی شب یلدا در اینستاگرام

مهم نیست که چه استراتژی هایی را برای شب یلدای امسال انتخاب می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که موارد زیر را انجام دهید:

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

روش های بازاریابی خود را سازماندهی کنید و یک یا چند تقویم ایجاد کنید تا استراتژی های شب یلدا خود را پیگیری کنید.
اطمینان حاصل کنید که پست های اینستاگرام شما برای جذب خریداران هدف بهینه شده اند.
از انتشار چندین پست و استوری با موضوعات مختلف اما مرتبط با شب یلدا استفاده کنید تا در ذهن مشتریان خود بمانید.
شب یلدا لزوماً نباید یک فصل پر استرس از سال برای تجارت شما باشد. با اجرای هر یک از استراتژی های بالا، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید و مشتریان خود را خوشحال کنید.

طراحی پست شب یلدا با نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو

اکنون که با ایده‌ها و استراتژی های مختلف بازاریابی برای شب یلدا در اینستاگرام آشنا شدید بهتر است از یک نرم افزار حرفه ای برای طراحی پست های خود استفاده کنید برنامه طراحی آنلاین و رایگان دومینگو، یکی از نرم افزارهای تحت وب با ابزارهای حرفه ای و محیط کاربرپسند است که به شما امکان می‌دهد به صورت کاملا رایگان به صدها قالب آماده دسترسی داشته باشید و با ابزارهای موجود آنها را ویرایش کنید.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

قالب های آماده دومینگو توسط طراحان حرفه ای طبق اصول طراحی گرافیک تهیه شده اند و شما می‌توانید با اضافه کردن متن، لوگو، تصاویر محصول یا فراخوان و پیشنهاد ویژه خود آنها را به پست های جذابی برای بازاریابی پیج اینستای خودتان سفارشی سازی کنید

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو امکان دانلود رایگان قالب های ویرایش شده را نیز به شما می‌دهد بنابراین، نگران پرداخت هزینه نباشید.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

حتی اگر مبتدی هستید و هیچگونه دانشی درخصوص طراحی پست و استوری اینستاگرام ندارید، این قالب های آماده به شما کمک می‌کنند که با ابزارهای رایگان و ساده، محتوای حرفه ای و جذابی طراحی کنید که توجه مشتریان را در شب یلدا به فروشگاه شما جلب می‌کند.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

تمام اجزای قالب های متنوع پست و استوری اینستاگرام قابلیت ویرایش دارند و شما می‌توانید به دلخواه رنگ، متن یا چینش عناصر مختلف آن را تغییر دهید.

بهترین استراتژی های افزایش فروش با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا

اگر می‌خواهید با طراحی پست اینستاگرامی شب یلدا، فروش خود را چندین برابر کنید، فرصت را از دست ندهید. همین الان به صورت رایگان در دومینگو ثبت نام کنید تا به صدها قالب آماده دسترسی داشته باشید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین