روز پدر نزدیک است، و مانند هر مناسبت رسمی دیگری، فرصت خوبی برای طراحی پست اینستاگرام و تبلیغ محصولات یا خدماتی است که متناسب با این روز عرضه شده باشند. یکی از نکات مهمی که باید در هنگام طراحی پست اینستاگرام برای روز پدر در نظر داشته باشید این است که در حقیقت مخاطبین هدف شما پدران نیستند بلکه زنان، دختران و پسرانی هستند که می‌خواهند برای همسر، پدر، برادر یا پدربزرگشان هدیه مناسبی بخرند. 
خانواده‌ها مناسبت روز پدر را به روش های مختلفی جشن می‌گیرند. هرچند آمارها نشان می‌دهد که میزان خرید مردم به مناسبت روز مادر بسیار بیشتر از روز پدر است و به طور کلی، مخاطبین پول بیشتری را برای هدیه روز مادر خرج می‌کنند تا روز پدر، اما به هر حال اگر محصولات و خدمات شما به نحوی با این روز متناسب است نباید فرصت استثنائی فروش بیشتر را از دست بدهید.

 

7 ایده طراحی پست اینستاگرامی برای افزایش فروش کسب و کار شما به مناسبت روز پدر

 

چه نوع پست هایی به مناسبت روز پدر طراحی کنیم؟

از آنجایی که روز پدر، یک رویداد تجاری نیست بهتر است به جای ساخت پست اینستاگرامی که فروش یک محصول را به طور مستقیم تبلیغ می‌کند، روی تولید محتوایی تمرکز کنید که احساسات مخاطب را بر می‌انگیزد و وفاداری مشتری را به برند شما بیشتر می‌کند. شما همیشه می‌توانید محصولات و خدمات خود را به عنوان هدیه روز پدر تبلیغ کنید، اما توجه داشته باشید که احتمال کمتری دارد که در بین کمپین های متعددی که برای روز پدر فروش مستقیم را تبلیغ می‌کنند، در جذب مشتری موفق عمل کنید.
در عوض با 7 ایده ای که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید به افتخار روز پدر پست های مناسبی بگذارید و توجه مخاطب را به پیج خود جلب کنید. از این ایده‌ها می‌توانید برای افزایش فروش به صورت غیرمستقیم در روز پدر استفاده کنید.

1. ادای احترام به پدران، یا پدر خودتان در طراحی پست اینستاگرام

ادای احترام به پدر تان، محتوای شخصی را به اشتراک می‌گذارد و جنبه انسانی کسب و کار شما را نشان می‌دهد. همچنین می‌تواند برخی از ارزش‌های مهم برند شما را نیز به مخاطب منتقل کند. می‌توانید عکسی از پدرتان را برای طراحی پست اینستاگرام روز پدر استفاده کنید و در کپشن، محتوایی در مورد او بنویسید که به موفقیت برند شما مربوط می‌شود. اگر از قالب های نقل قول نرم افزار طراحی پست و استوری اینستاگرام دومینگو استفاده کنید می‌توانید به سادگی درباره نکاتی که در زندگی از او آموخته‌اید توضیح دهید و نشان دهید چرا قدر دان او هستید.
شما همچنین می‌توانید از کارمندان یا همکاران تان بخواهید که از خودشان همراه با پدرشان عکس بگیرند، سپس از این تصاویر برای طراحی پست یا استوری متحرک تبلیغاتی اینستا استفاده کنید. این نوع محتواهای شخصی برای مخاطبین جذابیت زیادی دارد و موجب می‌شود در بین پست هایی که در فیدشان مشاهده می‌کنند رو آن تامل کنند و درباره پیج شما بیشتر کنجکاو شوند. 
ایده دیگر برای ادای احترام به پدران در پست اینستاگرام ، به اشتراک گذاشتن جملات کوتاه یا نقل قول هایی است که شاید ارتباطی با کسب و کار شما نداشته باشد اما نشان می‌دهد که شما برای پدران ارزش قائل هستید و همین امر، توجه مخاطبین را به برند شما جلب می‌کند.
مثلا با جمله زیر: 
ما برای تمام پدرانی که برای فرزندانشان فداکاری کرده اند، جشن می‌گیریم. #روز_پدر_مبارک 
با انتخاب یکی از قالب های آماده دومینگو که از تصویری مرتبط با روز پدر در طراحی آن استفاده شده، می‌توانید یک پست جذاب بسازید که فالوورهایتان را راضی کند.

7 ایده طراحی پست اینستاگرامی برای افزایش فروش کسب و کار شما به مناسبت روز پدر

2. نقل قول الهام بخش برای تبریک روز پدر در پست اینستا

اگر نمی دانید چه نوع محتوایی را برای طراحی پست اینستاگرام روز پدر به اشتراک بگذارید، همیشه می‌توانید از یک نقل قول استفاده کنید. نقل قول‌ها می‌توانند جملاتی از افراد مشهور درباره تاثیر و نقش پدرتان در زندگی باشند یا یک جمله خنده دار یا تکان دهنده، اما مهم ترین نکته این است که مطمئن شوید تکراری و کلیشه ای نباشد. برای طراحی پست های جذاب اینستاگرامی حتما همراه با نقل قول از یک تصویر گرافیکی جالب یا یک ویدیوی کوتاه استفاده کنید.
قالب های اماده برنامه طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو می‌تواند برای طراحی پست های نقل قول روز پدر به شما ایده های خوبی بدهد. این قالب‌ها را می‌توانید متناسب با کسب و کارتان سفارشی کنید:

7 ایده طراحی پست اینستاگرامی برای افزایش فروش کسب و کار شما به مناسبت روز پدر

ابزارهای رایگان نرم افزار دومینگو به شما امکان می‌دهد پست های زیبایی خلق کنید که می‌توانید تنها در چند دقیقه در فید اینستاگرام خود با مخاطبین تان به اشتراک بگذارید. در کتابخانه این برنامه آنلاین و رایگان می‌توانید متن، تصاویر، استیکرها قاب های جذابی برای سفارشی سازی پست اینستاگرامی خود پیدا کنید.

3. یک جوک درباره پدران بگویید یا از مطلب طنز برای ساخت پست اینستاگرامی روز پدر استفاده کنید

شوخی با پدران مفهومی نسبتاً جدید است. معمولاً در طراحی این پست‌ها، یک خط متن خنده دار نوشته می‌شود که همراه با عکسی مرتبط با تبریک روز منتشر برای طراحی پست اینستا به کار می‌رود.
جوک های روز پدر می‌توانند جایگزینی زیبا و ساده به جای نقل قول باشند. اگر بتوانید مطلب طنزی پیدا کنید که با کسب و کار شما مرتبط باشد با اضافه کردن یک تصویر گرافیکی یا ویدیوی جذاب مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار خواهید داد.
مثلا اگر پیج فروش سیستم های سرمایشی و گرمایشی مثل اسپلیت و کولر در اینستاگرام دارید، طراحی پست با این جوک می‌تواند ایده جالبی باشد:
پدرم به مناسبت روزت
هرچی کولر رو نصفه شبا خاموش میکردی رو می‌بخشم!!!

4. پست قرعه کشی و هدیه روز پدر

قرعه کشی و هدیه دادن همیشه راهی عالی برای جذب مخاطبین هستند. محصول یا خدماتی را برای هدیه دادن انتخاب کنید که مربوط به پدران باشد و بر اساس اهداف بازاریابی خود قوانینی را برای شرکت در قرعه کشی مطرح کنید.
اگر می‌خواهید قرعه کشی شما، فالوورهای بیشتری جذب کند یا حتی محتوای تولید شده توسط کاربر عالی ایجاد کند، از فالوورهای خود بخواهید که عکسی را همراه با پدر خود در پیج شان منتشر کنند و برند شما را تگ کنند یا یک داستان خنده دار یا الهام بخش در مورد پدر خود بگویند و آن را با یک هشتگ خاص پست کنند. 
سپس بین افرادی که از آن هشتگ استفاده کرده اند یا پیج شما را تگ کرده اند، قرعه کشی برگزار کنید و به برنده‌ها تخفیف یا هدیه رایگان بدهید.
شما همچنین می‌توانید محتواهایی که شما را تگ کرده اند مجددا در پیج خودتان بازنشر کنید.

5. یک محصول یا خدمات را به عنوان یک هدیه عالی برای روز پدر به نمایش بگذارید

آیا محصولی می‌فروشید یا خدماتی را به بازار عرضه می‌کنید که ممکن است یک هدیه خوب برای روز پدر باشد؟ یک عکس یا ویدیو از آن پست کنید و به دنبال کنندگان خود بگویید که چرا باید آن را برای پدرشان بخرند. هدایای معمولی روز پدر شامل پوشاک مردانه، تجهیزات ورزشی، ساعت و وسایل الکترونیکی یا لوازم جانبی برای سفر است.
در نرم افزار آنلاین و رایگان دومینگو چندین قالب آماده برای طراحی پست اینستاگرام به مناسب روز پدر توسط طراحان حرفه ای قرار گرفته که می‌توانید از آنها برای ساخت محتوای جذاب پیج خود و معرفی محصولات و خدماتتان کمک بگیرید.

7 ایده طراحی پست اینستاگرامی برای افزایش فروش کسب و کار شما به مناسبت روز پدر

6. طراحی پست های آموزشی در اینستاگرام به مناسبت روز پدر 

برای طراحی پست های آموزشی مرتبط با روز پدر می‌توانید از ایده های مختلفی استفاده کنید. بیایید چند نمونه از آنها را به شما معرفی کنیم:
طراحی پست اینستاگرام برای آموزش ساخت کارت هدیه روز پدر
شما می‌توانید با طراحی یک پست آموزشی اینستا به دنبال کنندگان خود نشان دهد چگونه کارت یا هدیه روز پدر را خودشان بسازند. 

طراحی پست اینستا برای آموزش ساخت صنایع دستی به عنوان هدیه روز پدر

برخی از ایده‌ها برای ساخت صنایع دستی به عنوان هدیه روز پدر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
کیف پول
تزئین لیوان
قاب عکس
کیف ابزار چرمی یا پارچه ای

طراحی پست اینستاگرام برای آموزش تهیه کیک و دسر به مناسبت روز پدر

دستور العمل های پخت کیک و دسر در روز پدر بسیار پرطرفدار هستند. اگر پیج کافی شاپ یا رستوران دارید، انتشار این نوع پست های آموزشی می‌تواند برای مخاطبین تان واقعا جذاب باشد. 

ساخت پست اینستا برای آموزش کادو کردن هدیه روز پدر

یکی از آموزش های جذاب که می‌تواند در مناسبت های مختلف و جشن‌ها برای طراحی پست اینستاگرام مورد استفاده قرار گیرد، آموزش نحوه کادوپیچ کردن هدایا با روش های خلاقانه است. انتشار این پست‌ها هیچ محدودیتی ندارد و تمام پیج های فروشگاهی اینستاگرام می‌توانند از این ایده برای طراحی پست روز پدر استفاده کنند.

7. همکاری با برندها یا اینفلوئنسرها

همیشه می‌توانید با یک برند یا اینفلوئنسرهای دیگر برای انتشار محتوای سرگرم‌کننده به مناسبت روز پدر همکاری کنید.
از قالب های آماده زیر می‌توانید برای طراحی پست های جذابی که در پیج اینفلوئنسرها منتشر شود، الهام بگیرید:
قالب آماده برای طراحی پست پیشنهاد ویژه روز پدر و تخفیف خرید محصول

7 ایده طراحی پست اینستاگرامی برای افزایش فروش کسب و کار شما به مناسبت روز پدر

قالب آماده برای طراحی پست حراج به مناسبت روز پدر

7 ایده طراحی پست اینستاگرامی برای افزایش فروش کسب و کار شما به مناسبت روز پدر

تمامی این قالب های آماده در نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو به صورت رایگان در دسترس شما است و می‌توانید با ثبت نام رایگان در این برنامه تحت وب، از ابزارهای ویرایشی حرفه ای برای حذف، تغییر یا اضافه کردن عناصر مختلف موجود در قالب‌ها استفاده کنید تا پست مورد نظرتان در کمتر از چند دقیقه طراحی کرده و در پیج اینستاگرام تان به اشتراک بگذارید.
اگر به دنبال افزایش فروش به مناسبت روز پدر هستید، فرصت را از دست ندهید و همین امروز به راه اندازی کمپین بازاریابی خود فکر کنید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین