با نزدیک شدن به سال جدید، بسیاری از کسب و کارها مشغول تعیین اهداف و برنامه ریزی برای افزایش فروش شب عید در اینستاگرام هستند. ایده های مختلفی به طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز و جلب توجه مخاطبین به محصولات شما کمک می‌کند پس چرا شما جزو پیج های پرفروشی نباشید که با به اشتراک گذاشتن برخی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی امسال را با سربلندی به پایان نرسانید؟
آخرین چیزی که هر کسی می‌خواهد این است که مجبور شود در تعطیلات کار کند. اما اینکه اجازه دهید پیج اینستاگرام کسب و کار شما نزدیک عید نوروز خالی و بی روح باشد نیز ایده خوبی نیست. شما باید در هرج و مرج تعطیلات شب عید، از استراتژی مناسبی برای افزایش درآمد پیج تان استفاده کنید، این زمان از سال فرصتی عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید است. با استفاده از قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین و رایگان دومینگو می‌توانید بدون صرف زمان زیادی، چندین پست برای تبریک عید نوروز طراحی کنید و با انتشار آنها در زمان مناسب وقت کافی برای لذت بردن از سرگرمی های تعطیلات را نیز داشته باشید.

بهترین استراتژی طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

فعال نگه داشتن حضور تان در اینستاگرام در طول تعطیلات در جذب مخاطبین تاثیر قابل توجهی دارد. آمارها نشان داده است که استفاده کاربران جدید از اینستا در این زمان از سال افزایش می‌یابد زیرا آنها به دنبال فرصت های خرید استثنایی شب عید هستند. هنگامی که خرید فوری آنها برای عید نوروز تمام شود، ممکن است رقابت کمتری برای خرید بین کاربران وجود داشته باشد.
البته ما نمی گوییم تمام وقت آزاد و با ارزش خود را در این فصل تعطیلات صرف پست گذاشتن و توییت کردن کنید. در عوض ما قصد داریم با معرفی قالب های آماده و ابزارهای حرفه ای نرم افزار طراحی پست اینستا دومینگو به شما کمک کنیم که علاوه بر لذت بردن از دورهمی های خانوادگی و سرگرمی های تعطیلات، از این فرصت برای رشد و توسعه پیج اینستاگرام تان نیز بهره کافی را ببرید.
برای رسیدن به این هدف، فقط کافی است ۴ مرحله زیر را طی کنید:

مرحله 1: برنامه ریزی برای طراحی و انتشار پست اینستا برای تبریک عید نوروز

تصمیم گیری برای زمان پست گذاشتن می‌تواند سخت ترین بخش برنامه شما باشد. قبل از شروع، چند دقیقه وقت بگذارید و این سوالات را از خود بپرسید:
مخاطب من کیست؟
به چه اهدافی امیدوار هستم؟
مخاطبان من از چه اطلاعاتی لذت می‌برند؟
هنگامی که به این موارد پاسخ دادید، می‌توانید شروع به برنامه ریزی طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز کنید. 

1. قانون 80/20 را در طراحی و ساخت پست اینستاگرام برای شب عید اعمال کنید.

80 درصد محتوای شما باید سرگرم کننده، جالب یا آموزشی و مهمتر از همه غیر مزاحم باشد. 20٪ آن نیز می‌تواند مستقیماً محصولات پیج شما را برای خرید شب عید تبلیغ کنند یا از مشتری اقدامی را بخواهد.
یک نمونه از محتوایی که کمتر از 80 درصد آن مربوط به تبلیغات خرید تعطیلات عید است را در قالب آماده زیر می‌بینید:

 

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

 

شما می‌توانید این قالب را با استفاده از ابزارهای رایگان دومینگو با برخی نکات مربوط به تعطیلات مرتبط با حوزه کاری خودتان تکمیل کنید.
20٪ باقیمانده را نیز می‌توانید به محتوایی مانند اشتراک گذاری لیست محصولات، تبلیغ ویژه تعطیلات و به طور کلی ارائه خدمات خود به مشتریان بالقوه اختصاص دهید.

2. به یاد داشته باشید که یک عکس ارزش هزار کلمه دارد و معمولاً حتی بیشتر از محتوای متنی لایک می‌شود!

آماری که توسط BuzzSumo منتشر شده نشان می‌دهد پست‌های اینستاگرام دارای تصاویر نسبت به پست‌های بدون تصویر 2.3 برابر بیشتر موجب تعامل مخاطبین شده‌اند.
پس چشمان خود را برای عکاسی از فرصت های عالی شب عید باز نگه دارید.
در حالی که در حال آماده کردن غذای مورد علاقه خود برای تعطیلات عید نوروز هستید یا قصد رفتن به خرید را دارید، چند عکس بگیرید و به یاد داشته باشید که این لحظات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

3. در ساخت پست اینستاگرام برای تبریک عید نوروز خلاق باشید.

هرچند تصاویر در طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز بسیار مهم هستند، اما با افزودن ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و موارد دیگر به آنها می‌توانید محتواها را با هم ترکیب کنید و پست و استوری متحرک اینستاگرام را طراحی کنید که برای فالوررهایتان جذابیت بیشتری دارد.
برای مثال، اگر یک ویدیوی پرسش و پاسخ ضبط کرده‌اید می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید یا یک اینفوگرافیک درباره مزیت خرید عید در اوایل اسفندماه به جای چند روز مانده به شب عید پست کنید.
نکته حرفه ای: اگر در یافتن ایده برای طراحی پست اینستاگرام مشکل دارید، قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو را بررسی کنید.

مرحله 2: زمان بندی را مشخص کنید

انتخاب بهترین زمان برای طراحی و انتشار پست در طول تعطیلات عید نوروز می‌تواند به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد، اما لزوما سخت نیست. هرچند قرار است در روزهای پر ترافیک حضور داشته باشید، باید زمان مناسب انتشار هر پست را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک پست شب سال نو احتمالاً باید به جای عصر که اکثر مردم مشغول هستند و لزوماً فیس بوک را چک نمی کنند، صبح به اشتراک گذاشته شود.
تا حدی، روز و ساعتی که در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنید، بر تعاملی که محتوای شما دریافت می‌کند، تأثیر می‌گذارد. بهترین زمان برای ارسال پست در طول سال‌ها تغییر کرده است و ممکن است برای مخاطب خاص شما متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان خاص شما نوجوانان هستند ممکن است متوجه شوید که آنها بیشتر هنگام عصر اینستاگرام را چک می‌کنند چون مجبور نیستند برای رفتن به مدرسه در تعطیلات، صبح زودتر از خواب بیدار شوند و تا نزدیک ظهر می‌خوابند. پس بازدید آنها در عصر افزایش می‌یابد زیرا تعطیلات آغاز شده است.
به طور کلی، تجزیه و تحلیل آمارهای مربوط به پست و استوری شما نشان می‌دهد که آیا عادات مخاطبان شما در تعطیلات تغییر می‌کند یا خیر. به این ترتیب می‌توانید برنامه ریزی طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز را بر اساس آن تنظیم کنید.

مرحله 3: از قالب های آماده برنامه طراحی پست اینستا دومینگو به نفع خود استفاده کنید

قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام برنامه دومینگو می‌توانند به شما کمک کنند زمان خود را برای تمرکز روی مسائل مهم‌تر آزاد کنید.
ابزارهای ویرایش حرفه ای این نرم افزار به شما امکان می‌دهند هر نوع محتوایی رو به طراحی پست‌های خود اضافه کرده و آنها را ویرایش کنید.
از امکانات این نرم افزار جهت طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز می‌توان به چند نمونه زیر اشاره کرد:

افزودن متن

با استفاده از ابزار اضافه کردن متن در برنامه طراحی پست اینستاگرام دومینگو می‌توانید از صدها فونت رایگان فارسی برای زیباتر کردن نوشته پست اینستاگرام استفاده کنید. همچنین امکان چرخش، تغییر سایز، اضافه کردن افکت های مختلف و تغییر فاصله بین حروف نیز امکان پذیر است.

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

افزودن عکس

در نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را آپلود کنید یا تصاویر رایگان موجود در کتابخانه نرم افزار را به طراحی پست اینستا اضافه کنید.

افزودن ایکون، ایموجی، شکل و غیره

در این نرم افزار طراحی پست اینستا ابزارهای متنوعی برای اضافه کردن آیکون، ایموجی، شکل و غیره در نظر گرفته شده تا شما بتوانید به راحتی پست های خود را ویرایش کرده و برای تبریک عید نوروز در پیج خود منتشر کنید.

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

مرحله 4: با مخاطبین خود ارتباط صمیمانه تری برقرار کنید

با اولویت دادن به برخی تعاملات در طول تعطیلات عید که ارزش مشارکت مستقیم و بی‌درنگ فالوورها را دارند، می‌توانید ارتباط بهتری با مخاطبین خود برقرار کنید.
پس از طراحی پست تعاملی اینستا و انتشار آن در پیج خود باید بر تعاملات مخاطبان تان مانند نظرات یا کامنت‌ها نظارت داشته باشید و از این فرصت برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و ارائه خدمات عالی به آنها استفاده کنید. شما باید به نوتیفیکیشن هایی که دریافت می‌کنید، توجه کنید و به سرعت به واکنش آنها پاسخ دهید.
اگر نمی دانید که چه نوع پست هایی برای تعامل بیشتر با مشتریان تان منتشر کنید، می‌توانید از ۸ ایده زیر کمک بگیرید.

8 ایده برای پست های شبکه های اجتماعی سال نو

برای کمک به شما، چند ایده از محتوایی که می‌توانید در طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز به کار ببرید را با شما به اشتراک می‌گذاریم. همچنین می‌توانید از بین قالب های آماده نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو، مواردی را انتخاب کنید که برای پیج شما مناسب اند و فکر می‌کنید مخاطبان شما بیشتر به دیدن آنها علاقه مند هستند.

1. یک گالری عکس از سال گذشته را برای طراحی پست اینستا تبریک عید نوروز یه کار ببرید

مهم نیست که یک سال برای شما چقدر سخت بوده است، همیشه دلیلی برای جشن گرفتن وجود دارد! و یک راه عالی برای طراحی پست اینستاگرام شب عید این است که عکس های سال گذشته دوربین خود را مرور کنید و برخی از خاطرات سال گذشته خود را دوباره زنده کنید.
شما می‌توانید عکس محصولات پرفروش سال گذشته تان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که کپشن جذابی بنویسید که به مخاطبین نشان دهد هدف شما از ارسال این پست چه بوده است. شما حتی می‌توانید فالوورهایتان را تشویق کنید که اگر عکس مرتبطی دارند در پیج خود به اشتراک بگذارند و شما را تگ کنند.

2. اهدافی را که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید به اشتراک بگذارید

در این زمان از سال، همه ما در حال تعیین اهداف و رویاپردازی در مورد آنچه می‌خواهیم در 12 ماه آینده رخ دهد، هستیم. بنابراین، چرا در طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز آنها را به اشتراک نمی گذاریم؟ وقتی به مخاطبین تان می‌گویید که قرار است روی چه هدفی در سال جدید تمرکز کنید، آنها مطمئن می‌شوند که شما برنامه ریزی مشخصی دارید و برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان تلاش می‌کنید.

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

3. از قالب های آماده برنامه ویرایش و طراحی آنلاین دومینگو برای به اشتراک گذاشتن نقل قول مشتریان کمک بگیرید

اگر مجموعه ای از نقل قول های الهام بخش دارید از مشتریان خود دارید، نزدیک عید زمان عالی برای به اشتراک گذاشتن آنها است زیرا همه ما به دنبال محتوایی هستیم که روحیه مان را بالا ببرد.
من عاشق به اشتراک گذاشتن نقل قول های اینستاگرام هستم. زیرا نه تنها به من انگیزه می‌دهد، بلکه می‌دانم که به کسانی که من را دنبال می‌کنند نیز انگیزه می‌دهد. یکی دیگر از مزایای نقل قول‌ها این است که تاثیر مثبتی روی مخاطبین می‌گذارد.

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

4. درس هایی که از سال گذشته آموختید را به اشتراک بگذارید

راه دیگر برای طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز به اشتراک گذاشتن درس های ارزشمندی است که آموخته اید. همه ما اشتباه می‌کنیم و ممکن است شکست را تجربه کنیم. وقتی آنچه را که از اتفاقات ناگوار آموخته اید با دیگران به اشتراک می‌گذارید، با مخاطبین تان ارتباط بهتری برقرار می‌کنید
به اشتراک گذاشتن این محتواها می‌تواند به دیگران کمک کند تا در شرایط مشابه دچار همین اشتباه نشوند. از اینکه به مخاطبین تان نشان دهید مسیر اشتباهی را رفته بودید و سعی کردید آن را جبران کنید، نترسید. مخاطبین دوست دارند در مورد برندهای مورد علاقه شان داستان های شفاف و واقعی را به اشتراک بگذارند.

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

5. یک پست در مورد برنامه ای که برای سال آینده دارید، منتشرکنید

اگر می‌خواهید مخاطبین تان را در مورد کاری که قرار است سال جدید انجام دهید، هیجان زده کنید، بهترین راه، طراحی پست اینستا تبلیغاتی همراه با تبریک عید نوروز است.
با انتشار این پست اینستاگرامی، مخاطبین تان می‌دانند که باید منتظر چه چیزی باشند و می‌توانند همراه با شما هیجان زده شوند.
مثلا اگر قصد برگزاری یک برنامه آموزشی جدید، فروش یک کالکشن جدید، یا شاید طراحی یک اپلیکیشن جدید را دارید، ایده آن را به اشتراک بگذارید! با انتشار این پست، مطمئناً همه در مورد پروژه آینده شما هیجان‌زده خواهند شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام طراحی پست اینستاگرام بخش های کوچکی از پروژه جدید خود را به اشتراک بگذارید. 

طراحی پست اینستا برای تبریک عید نوروز

6. به مخاطبین تان در کنار تبریک عید نوروز، یک هدیه بدهید

اگر می‌توانید، چند پست اینستاگرامی طراحی کنید که در آن به ازای انجام کاری هدایایی را به مخاطب هدف تان پیشنهاد کنید. می‌توانید به آنها کارت هدیه همراه با خرید یکی از محصولات تان برای شب عید اهدا کنید یا پیشنهاد بدهید که یکی از محصولات یا خدمات تان را رایگان دریافت کنند.
همچنین می‌توانید از بین فالوورهای قدیمی که حضور فعالی در پیج شما داشتند، قرعه کشی کرده و به آنها در شب عید هدیه بدهید. این یک راه ساده برای تشکر از کسانی است که در طول یک سال گذشته شما را دنبال کرده و حمایت کرده اند. بعلاوه، طراحی این نوع پست اینستاگرام می‌تواند به ایجاد آگاهی بیشتر از برند شما و جذب افراد جدید با ورود به سال جدید کمک کند.

7. برای تبریک عید نوروز، لابو اینستاگرام برگزار کنید

اگر کسی را ندارید که در خانه و حضوری جشن بگیرید، می‌توانید با جامعه آنلاین خود برای جشن سال نو یک جشن مجازی برگزار کنید.
لایو اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید در کنار فالوورهایتان بنشینید و با آنها صحبت کنید. از این زمان برای فکر کردن به سال گذشته و بحث در مورد اهداف سال پیش رو استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را به یک جلسه پرسش و پاسخ سرگرم‌کننده تبدیل کنید که در آن به تمام سؤالات داغ فالوورهایتان پاسخ می‌دهید. یا اگر نکات و ترفندهای ارزشمندی دارید که به نفع مخاطبان شما در سال جدید است، می‌توانید آن را نیز به اشتراک بگذارید.

8. یک پست اینستاگرام با مضمون پیشنهاد فروش برای شروع سال جدید طراحی کنید 

پیشنهاد فروش، یک راه عالی دیگر برای قدردانی از مخاطبین در شروع سال جدید است. اگر محصولی دارید که می‌توانید برای آن کد تخفیف ایجاد کنید و با شروع سال آن را تبلیغ کنید، این کار را انجام دهید. طراحی پست اینستا برای فروش ویژه، یک راه فوق العاده برای افزایش فروش شب عید خواهد بود.
طراحی پست اینستاگرام فروش ویژه به شما کمک می‌کند آگاهی از برندتان را افزایش دهید. در پست و استوری تبلیغاتی در مورد محصولی که ارائه می‌دهید و مزایایی که دارد به فالوورهایتان بگویید. آنها را آزاد بگذارید تا سوالات بیشتری بپرسند و به تردیدهای آنها پاسخ دهید.

طراحی پست تبریک عید نوروز با قالب های آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو

اگر طراحی پست اینستا در شب عید را نادیده بگیرید، فرصتی عالی برای ارتباط با مشتریان را از دست می‌دهید. اما با کمک قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو مطمئن خواهید بود که بهترین استفاده را از این فرصت می‌برید و حتی می‌توانید وقت خود را برای کارهای مهم تر آزاد کنید.
با استفاده از ابزارهای رایگان این برنامه تحت وب نیز می‌توانید طراحی پست اینستاگرامی خود را جذاتر از رقبا کنید و برای شروع یک سال پرهیجان آماده شوید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین