بازاریابان و صاحبان مشاغل دائماً به دنبال راه هایی برای تعامل با مخاطبان خود هستند. اینستاگرام با بیش از 1.4 میلیون کاربر فعال ماهانه پتانسیل جدی برای رشد و توسعه برند شما دارد. اما برای استفاده کامل از این پلتفرم به چیزی بیش از یک حساب کاربری برای جذب مخاطب نیاز دارید.یکی از روش های جلب توجه مخاطبین، تولید محتوای هدفمند در مناسبت های مختلف مانند روز دختر است. اگر مخاطبین هدف برند شما زنان و دختران جوان هستند می توانید با طراحی پست اینستا برای روز دختر با آنها تعامل بهتری برقرار کنید.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

با طراحی پست های تعاملی می توانید نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، نشان کردن ها و سایر اقداماتی که نشان می‌دهد محتوای شما توجه مخاطبان تان را جلب کرده، بدست بیاورید.
در این پست، 12 روش طراحی پست برای روز دختر را با شما به اشتراک می گذاریم که می توانید تعامل اینستاگرام خود را افزایش دهید و ارتباط عاطفی با فالوورهای خود ایجاد کنید.

چرا تعامل اینستاگرام اهمیت دارد؟

تعامل اینستاگرام فقط این معنی نیست که چند کاربر شما را دنبال می کنند، بلکه به نحوه تعامل فالوورهای شما با پست های تان مربوط می شود. معیارهای تعامل عبارتند از:
کامنت گذاشتن
لایک کردن
نشان کردن
اشتراک گذاری محتوا
تعامل با استیکرهای استوری
تگ کردن
کلیک روی لینک بیو
پیام مستقیم (DM)
طراحی پست های تعاملی اینستاگرام نه تنها نشان می دهد که محتوای شما با مخاطبان تان ارتباط برقرار کرده، بلکه الگوریتم اینستاگرام هنگام تصمیم گیری اینکه چه محتوایی را به کاربران نشان دهد، تعاملی بودن آن را نیز در نظر می گیرد.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

اگر پست‌های شما تعامل بالایی داشته باشند، به احتمال زیاد در فیدهای کاربرانی که دائماً با آنها در ارتباط هستید ظاهر می‌شوند و به افزایش دسترسی و آگاهی از برند شما کمک می‌کنند.

 

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

 

نحوه افزایش تعامل در طراحی پست اینستا برای روز دختر

با توجه به محبوبیت اینستاگرام ، بازاریابان موفق رسانه های اجتماعی، تعاملی بودن پست های اینستاگرام را یک اولویت می دانند. 
برای تعاملی بودن طراحی پست اینستا برای روز دختر باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

1. مخاطبان خود را بشناسید

اولین گام در جذب فالوورهایتان، شناسایی مخاطبانتان است . اگر ندانید چه محتواهایی آنها را جذب و تحریک می کند یا چگونه محتوایی طراحی کنید که آنها را درگیر کند می توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:
شخصیت خریدار خود را تعریف کنید که نشان می دهد مشتری ایده آل شما کیست. نیازها و خواسته های آنها چیست؟ سرگرمی های آنها چیست؟ چه انتظاری از برند شما دارند؟ برنامه بازدید آنها از اینستاگرام چگونه است؟
به بخش insight مخاطبان اینستاگرام نگاهی بیندازید و اطلاعات جمعیت شناختی مخاطبان خود را بیابید. در بخش  اطلاعات آماری روی مخاطب کلیک کنید تا جزئیاتی در مورد افرادی که با پست‌های شما تعامل دارند، از جمله موقعیت مکانی، سن و جنسیت آن‌ها را ببینید.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

همچنین می توانید به پروفایل رقبای خود نگاه کنید تا ببینید کدام مخاطبین پست های آنها را لایک می کند و نظر می دهد؟ چه محتوایی را به اشتراک می گذارند؟ چگونه با فالوورهای خود ارتباط برقرار می کنند؟

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

این اطلاعات در طراحی پست اینستا برای روز دختر به شما کمک می کند تا محتوایی تولید کنید که برای فالوورهایتان جذاب تر باشد.

2. در طراحی پست اینستا برای روز دختر از  CTA قوی استفاده کنید

کال تو اکشن قوی سه مزیت زیر را دارد:
متن مناسبی را به تصاویر پست شما اضافه می کند 
شخصیت برند شما را برجسته می کند
مخاطبان شما را تشویق می کند تا یک اقدام مناسب انجام دهند
 پس از نوشتن یک متن جذاب روی تصاویر پست تبریک روز دختر و افزودن هشتگ ها و ایموجی ها، وقت آن است که از مخاطبین تان بخواهید اقدامی انجام دهند. به عنوان مثال، "در کامنت ها نظر خود را با من به اشتراک بگذارید" یا "برای کسب اطلاعات بیشتر روی پیوند موجود در بیو ما کلیک کنید."
قالب آماده زیر یکی از بهترین قالب هایی است که می توانید با ابزارهای رایگان نرم افزار دومینگو آن را ویرایش کرده و متن و CTAخود را به آن اضافه کنید.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

3. مخاطبان خود را از طریق استیکرهای تعاملی خلاقانه درگیر کنید

اینستاگرام دارای تعداد زیادی استیکر تعاملی است که می توانید آنها را برای ایجاد تعامل با پست های خود به کار ببرید. می توانید از استیکرها به روش های مختلفی استفاده کنید:
از برچسب مسابقه برای پرسیدن سوالات سرگرم کننده از دنبال کنندگان خود، از جمله سوالات چند گزینه ای، استفاده کنید .
از استیکر موسیقی برای اضافه کردن موسیقی یا متن به استوری های خود استفاده کنید . خلاق باشید و آهنگ را با حال و هوای پست مطابقت دهید، مانند موسیقی شاد در طراحی پست اینستا برای روز دختر یا یک موسیقی دراماتیک با یک پست الهام بخش.
از برچسب نظرسنجی برای پرسیدن نظرات مخاطبین استفاده کنید که می تواند در مورد اینکه کدام محصولات را بیشتر دوست دارند یا کدام محصولات بیشترین کاربرد را برای دختران جوان دارد، باشد.
با برچسب سوالات نظر دنبال کنندگان خود را در مورد روز دختر بپرسید. همچنین می توانید از آنها بخواهید در مورد محصولات مناسب برای دختران از شما هر سوالی دارند، بپرسند. 
استفاده از استیکرها در استوری باعث می شود مخاطبان شما احساس کنند که به نظر آنها اهمیت می دهید. هر سؤالی که پرسیده می شود یا نظرسنجی که انجام می شود یک تعامل واقعی با مخاطبین است.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

4. استوری های متحرک و پست های ویدیویی جالب اینستاگرام ایجاد کنید

چه کسی پست های ویدیویی و متحرک های اینستاگرام را دوست ندارد، به خصوص وقتی جالب باشند؟ این ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده راهی عالی برای بازاریابان و صاحبان کسب و کار برای جلب توجه و تعامل با فالوورهایشان هستند.
از استوری های متحرک می توانید برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتری، ویدیوهای قبل و بعد، ویدیوهای تعاملی نحوه ارائه خدمات و تصاویری از پشت صحنه کسب و کارتان استفاده کنید.
شما همچنین می توانید از قالب های استوری اینستاگرام دومینگو استفاده کنید تا از ابتدا شروع به طراحی نکنید!

5. از پست های آلبومی برای تعامل بیشتر استفاده کنید

طبق آمار Socialinsider ، از بین انواع پست های اینستاگرام، طراحی پست اینستا از نوع آلبومی با 1.92٪ (و 2.33٪ زمانی که از هر 10 اسلاید پست آلبومی استفاده می کنید) بالاترین نرخ تعامل را دارند .

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

شما نمی توانید از این مزیت برای افزایش تعامل در طراحی پست اینستا برای روز دختر غافل شوید. راه‌های زیادی برای استفاده از پست‌های آلبومی وجود دارد - فقط باید خلاق باشید و هر تصویری را انتخاب نکنید. برای اینکه از دنبال‌کنندگان خود انتظار داشته باشید که با پست اینستا برای روز دختر تعامل برقرار کنند باید خلاق باشید و تصاویر را با هم ترکیب کنید تا توجه بیشتری را به خود جلب کنید. 
در طراحی پست اینستا برای روز دختر می توانید از ایده های زیر استفاده کنید:
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
آموزش درباره کاربرد محصول
بازدیدهای متعدد از محصول
عکس های قبل و بعد
داستان برندتان
نظرات مشتریان

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

هر پست آلبومی فرصتی برای برقراری تعامل  با 10 تصویر در 1 پست را به شما می دهد پس این فرصت را از دست ندهید. 

6. از نظرسنجی ها و سوالات برای دریافت بازخورد استفاده کنید

آیا می خواهید بدانید مخاطبان شما چگونه برند و محصولات شما را درک می کنند؟ در پست های اینستاگرام خود نظرسنجی برگزار کنید یا سوال بپرسید و از انها بخواهید نظرشان را در رابطه با برند شما یا خدمات و محصولات تان کامنت کنند.
پست های نظرسنجی، بر خلاف قرعه کشی، بانیازی به مناسبت خاص ندارند. فقط به یک سوال سریع فکر کنید که پاسخ آن برای طراحی پست های بعدی به شما کمک می کند.
از این پست های نظرسنجی می توانید برای پرسش در مورد اولویت ها، ترجیحات، علایق و موارد دیگر استفاده کنید.

7. محتوای ارزشمند تولید کنید

به اشتراک گذاری محصولات مرتبط در پست های اینستاگرام یک روش بازاریابی عالی است، اما نباید فراموش کنید که برای فالوورهای تان پست های ارزشمند تولید کنید. محتوای منحصر به فردی که بتواند توجه فالوورتان را جلب کند می تواند یکی از ایده های زیر باشد:
نکات مفید که به صورت اینفوگرافیک چشم نواز نمایش داده شده
نمودارها و گراف ها برای تجسم داده ها
آموزش های گام به گام
ایده های خلاقانه
اگر در حال طراحی یک پست آلبومی با موضوع راهنمای گام به گام نحوه تهیه یک غذا، یا لیستی از نکات آموزنده هستید، فراموش نکنید که یک فراخوان برای اقدام « این پست را نشان کنید» به محتوای خود اضافه کنید. دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا آن را ذخیره کرده و بعداً برای به آن مراجعه کنند.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

8. از قدرت هشتگ ها استفاده کنید

اگر از هشتگ های اینستاگرام استفاده نمی کنید ، فرصت ارزشمندی را برای وارد کردن محتوای خود به فیدهای فالوورهای بالقوه تان از دست می دهید. هشتگ ها به شما کمک می کنند تا پست های خود را دسته بندی کنید تا زمانی که افراد در حال جستجوی موضوعات خاص هستند، آنها را پیدا کنند. هشتگ ها یک راه عالی برای ارائه محتوای شما به افرادی است که به احتمال زیاد با پست شما تعامل برقرار می کنند درحالیکه جزو فالوورهایتان نیستند.
اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا از 30 هشتگ استفاده کنید، اما لزومی ندارد از همه آنها در هر پست استفاده کنید. بهتر است به هشتگ هایی که بیشتر مرتبط با طراحی پست اینستا برای روز دختر هستند، توجه کنید تا بتوانید مخاطبان مرتبط با آن ها را جذب کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن هشتگ‌ها، جستجوی مستقیم آنها در اینستا است.

9. زمانی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند پست بگذارید

محتوای پست های شما ممکن است جذاب و ارزشمند باشد، اما اگر زمانی پست بگذارید که مخاطبان شما خواب هستند، خوب... مطمینا نمی توانید توجه آنها را جلب کنید. بنابراین، شما باید زمانی پست بگذارید که مخاطبان تان بیشتر فعال هستند.
بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام بسته به مخاطب، مکان و نوع محتوای شما متفاوت است.
برای یافتن زمان مناسب، معیارهای مختلفی را باید در نظر بگیرید اما به طور کلی پست گذاشتن در روز های آخر هفته و ساعات بعد از ظهر و شب مخاطبین بیشتری دارد.
اگر می خواهید پستی که برای روز دختر طراحی کردید را منتشر کنید باید به این نکته توجه کنید که مخاطبین جوان بیشتر در چه ساعاتی از اینستاگرام استفاده می کنند، آمارهای مربوط به مخاطبین زیر ۱۸ سال نشان می دهد که آنها بیشترین فعالیت را در ساعات بین ۳ بعدازظهر تا ۸ شب در اینستاگرام دارند. بنابراین، بهتر است پست خود را در این ساعات منتشر کنید.

10. محصولات مرتبط را در طراحی پست اینستا برای روز دختر معرفی کنید

تصاویر عالی از محصولات مرتبط با روز دختر می تواند برای دنبال کنندگان شما جالب باشد. محصولاتی که کاربردی باشند می توانند توجه مخاطبان شما را به خود جلب کنند، به خصوص اگر به مناسبتی که برای آن پست طراحی کردید، مربوط باشند و با دنبال کنندگان شما ارتباط برقرار کنند.
به عنوان مثال اگر می خواهید مخاطبین تان را ترغیب به خرید گل برای روز دختر کنید می توانید از قالب آماده زیر برای طراحی پست اینستا برای روز دختر استفاده کنید و در تصاویر بعدی دسته گل های زیبای خود را که مشتریان می توانند سفارش دهند، معرفی کنید: 

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

برای ویرایش این قالب آماده فقط باید در ویرایشگر آنلاین دومینگو ثبت نام کنید.
برخی دیگر از برندهایی که می توانند از طراحی پست اینستا برای روز دختر به منظور تبلیغ محصولات خود استفاده کنند، عبارتند از:
پیج فروش عطر
پیج فروش کتونی دختران
پیج لوازم ارایشی و بهداشتی
پیج فروش کتاب
پیج فروش ساعت مچی
پیج فروش گوشی اپل آیفون
پیج پوشاک و لباس دخترانه
و ...
در نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو صدها قالب رایگان مرتبط با تمام این پیج های اینستاگرام موجود است که می توانید برای طراحی پست های معرفی محصول یا تخفیف ویژه خود از آنها استفاده کنید. 
تمام این قالب های آماده قابلیت ویرایش در با ابزارهای رایگان دومینگو را دارند و امکان اضافه کردن هر نوع لوگو، تصویر، استیکر، قاب، برچسب و متنی به آنها وجود دارد.

چطور با طراحی پست اینستا برای روز دختر تعامل با برندتان را افزایش دهید؟

پس فرصت را از دست ندهید و با طراحی پست اینستا برای روز دختر با یک تیر دو نشان بزنید: هم با فالوورهای جوانتان ارتباط برقار کنید هم آنها را ترغیب کنید که محصولات شما را سفارش دهند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین