بسیاری از کسب و کارها اعیاد و تعطیلات را به عنوان فرصتی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی و رسیدن به اهداف فروش نهایی خود در طول سال می‌دانند. این روش بازاریابی درصورتیکه به درستی اجرا شود می‌تواند کاملا موفقیت آمیز باشد. تعطیلات فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد روابط قوی و معتبر با مشتریان است که راهکاری موثرتر از بازاریابی سنتی است. یکی از اعیادی که به شما امکان می‌دهد تا با ایجاد ارتباط قوی تر با مشتریان خود از طریق طراحی پست اینستاگرام بر رشد فروش و ارتقای نام برند خود تمرکز کنید، روز عرفه است. در این مقاله با تاثیری که طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه روی بهبود رابطه شما با مشتریان تان می‌گذارد، می‌پردازیم و درباره اینکه چرا انتشار پست در اینستا برای اعیاد و مناسبت های مختلف مهم است و چگونه می‌توانید از آن برای رشد برندتان استفاده کنید،صحبت می‌کنیم.

 

طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه

 

چرا طراحی پست های اینستا برای اعیاد مثل روز عرفه بسیار مهم هستند؟

طراحی پست اینستاگرام برای مناسبت های خاص به این دلیل مهم است که به افزایش تعامل با کاربران در این شبکه اجتماعی کمک می‌کند. در روزهای تعطیل و اعیاد، کاربران اوقات فراغت بیشتری برای لذت بردن از محتواهای جالب در شبکه های اجتماعی دارند و از این طریق می‌توان علاقه آنها را به خرید ترغیب کرد.
دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا طراحی پست اینستاگرام برای اعیادی مثل روز عرفه مهم است:

جذب مخاطبین بیشتر

پست های اینستاگرام که به موقع و مرتبط منتشر شوند، می‌توانند نتیجه فوق العاده ای در جذب مخاطب داشته باشند. تخمین زده می‌شود که بیش از 4.48 میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند و این پلتفرم‌ها به منبع اصلی سرگرمی و اطلاعاتی ما تبدیل می‌شوند. شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مکانی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و به دست آوردن ارتباط اجتماعی بیشتر هستند. از آنجایی که ما از نزدیک با رسانه های اجتماعی در ارتباط هستیم، جای تعجب نیست که استفاده از آن در مناسبت های خاص و به خصوص روزهای تعطیل افزایش یابد.

فرصت بیشتر برای تعامل در اینستاگرام 

در روزهای تعطیل و اعیاد، کاربران اوقات فراغت بیشتری دارند و زمان بیشتری را برای تعامل در رسانه های اجتماعی صرف می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که زمان استفاده از اینستاگرام در اعیادی مثل روز عرفه افزایش می‌یابد و اشتراک گذاری محتوا نیز در این روزها بیشتر است. هشتگ های مخصوص روز عرفه یک راه عالی برای نتیجه گرفتن از طراحی پست اینستا برای روز عرفه است.

فرصت تبلیغاتی برای خدمات و محصولات

اگر در عصر مدرن زندگی می‌کنید، احتمالاً محصولات زیادی را آنلاین خریداری کرده اید. خرید اینترنتی سال هاست که در حال افزایش است و آمارهای مختلف نشان می‌دهد که رغبت مردم به خرید در روزهایی که نزدیک به مناسبت های خاصی است، بیشتر است.
ارسال پست های تبلیغاتی در اینستاگرام در روزهای نزدیک به اعیاد و تعطیلات می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود.
در مجموع، اعیاد و تعطیلات زمان مهمی برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی است. کارآفرینان اغلب این روزها را زمان خوبی برای مشارکت بیشتر در رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام می‌دانند.

از تعطیلات برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید

همانطور که گفته شد، استفاده از شبکه های اجتماعی در تعطیلات افزایش می‌یابد که یک فرصت عالی برای کارآفرینان است تا افزایش ترافیک را در انحصار خود درآورند و دسترسی به محتوای خود را بهینه کنند.
با طراحی پست اینستا برای روز عرفه و استفاده از هشتگ های پرجستجو می‌توانید آگاهی از برند را افزایش داده و ارزش بیشتری در دید مخاطب ایجاد کنید.

ایده برای طراحی پست اینستاگرام روز عرفه

در طراحی پست های مذهبی که مرتبط با اعیاد و مناسبت های دینی باشند می‌توان ایده های بسیار متنوعی را به کار برد. بسیاری از این ایده‌ها را می‌توانید در قالب های آماده نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو پیدا کنید. 
ما کار شما را ساده تر کردیم و ۴ ایده مخاطب پسند را از بین صدها ایده موجود در این ویرایشگر آنلاین به شما معرفی می‌کنیم:

طراحی پست اینستا برای معرفی روز عرفه و اعمال و مناسک آن

روز عرفه روز دعا و نیایش است و یکی از روزهای مهم برای حجاج است که در آن باید اعمال خاصی را انجام دهند و در مکان خاصی حضور داشته باشند.
طراحی پست روز عرفه با قالب آماده زیر که در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو در اختیار شما قرار گرفته بسیار آسان است.
شما می‌توانید این قالب را به همین شکل دانلود کرده و در پیج خود منتشر کنید.
در عین حال امکان اضافه کردن عکس و متن های دلخواه نیز با ابزارهای رایگان دومینگو به این قالب وجود دارد.

طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه

اگر بخواهید از طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه به منظور معرفی این روز مهم استفاده کنید یا اعمال مستحبی را که افراد می‌توانند در این روز خاص انجام دهند به اشتراک بگذارید می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید:

روز عرفه چیست و چرا به این نام نامگذاری شده است؟

در تقویم هجری قمری، نهم ذیحجه روز عرفه نامگذاری شده که یک روز پیش از عید قربان است. طبق روایات شیعیان، حجاج باید در روز عرفه از ظهر تا غروب آفتاب در صحرای عرفات بمانند و به دعا و نیایش بپردازند. حج اصلی شیعیان از این روز آغاز می‌شود و مناسک خاص حج باید به ترتیب از همین روز انجام شود.
«عَرَفَة» در زبان عربی، به معنای فهم و شناختن چیزی همراه با تفکر و تدبر در آثار آن است. اما علت نامگذاری روز عرفه به علت ماندن حجاج در صحرای عرفات است. این صحرا یک منطقه تقریبا بیابانی است که بین چند کوه محصور شده و در مکه قرار دارد. 

چرا روز عرفه برای مسلمانان مهم است؟

اهمیت روز عرفه به این جهت است که مناسک حج در این روز آغاز می‌شود و حجاج باید در صحرای عرفات دعا و استغفار را شروع کرده و به شکرگزاری بپردازند.
روایات بسیاری روز عرفه را به عنوان روزی ویژه برای بخشایش گناهان و استجابت دعا معرفی کرده‌اند. همچنین امامان شیعه احترامی خاص برای این روز قائل بوده و مردم را به بزرگداشت این روز فرا می‌خوانده‌اند و سائلان را به هیچ روی، دست خالی رد نمی‌کرده‌اند.

اعمال روز عرفه چیست؟

شیعیان معتقدند که حجاج به عنوان یکی از ارکان حج باید از ظهر روز عرفات (۹ ذی‌الحجه) تا مغرب در عرفات به نیایش بپردازند و صحرای عرفات را ترک نکند. 
اعمال و مستحبات متعددی در روایات برای روز عرفه ذکر شده که از بین آنها می‌توانکبه موارد زیر اشاره کرد:
دعا و استغفار با فضیلت‌ترین عمل روز عرفه 
دعای عرفه امام حسین(ع)
غسل
زیارت امام حسین(ع)
بیتوته در منا از شب عرفه را تا طلوع فجر 
صدقه.
روزه.

بهترین دعا برای روز عرفه چیست؟

دعا و استغفار و شکرگذاری از اصلی ترین مناسک روز عرفه است به همین علت ادعیه و مناجاتی ویژه ای از معصومین و بزرگان دینی نقل ششدهتا حجاج و مومنین در این روز برای ادای فریضه خود به آنها رجوع کنند.
از بهترین ادعیه ای که برای روز عرفه ذکر شده چند مورد زیر ارجحیت دارد:
دعایی از پیامبر(ص) برای روز عرفه
 دعای عرفه امام حسین(ع) 
دعای عرفه امام سجاد(ع) 

طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه

طراحی استوری درباره مراسم روز عرفه

به جز اطلاعاتی که می‌توانید درباره روز عرفه برای طراحی پست و استوری از آن استفاده کنید، این روزها زمان فوق العاده ای برای اطلاع رسانی درباره مراسمی است که قرار است برگزار شود.
 استوری های اینستاگرام یکی از بهترین روش های اطلاع رسانی در خصوص مراسم روز عرفه هستند. 
اگر به مناسبت روز عرفه مراسم خاصی دارید یا می‌خواهید در مراسمی حضور پیدا کنید می‌توانید در مورد آن به مخاطبین تان اطلاع دهید.
در نرم افزار دومینگو علاوه بر قالب های آماده که برای طراحی پست اینستا روز عرفه می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، استوری هایی نیز طراحی شده که انکان ویرایش آنها با ابزارهای این برنامه تحت وب وجود دارد.
در ادامه یکی از این استوری های تاثیرگذار را مشاهده می‌کنید: 

طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه

از چه زمانی باید شروع به ارسال محتوای درباره روز عرفه کنم؟

زمان انتشار پشت و استوری واقعا به مخاطب شما بستگی دارد. البته طبق آمارهای موجود، معمولا بهتر است پست و استوری اطلاع رسانی را یک روز قبل از روز عرفه منتشر کنید اما اگر قرار است اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید می‌توانید صبح همان روز یا تا قبل از ظهر پست تان را منتشر کنید.

آیا انتشار پست در اینستاگرام در روز عرفه ایده خوبی است؟ 

روز عرفه می‌تواند زمان فوق العاده ای برای ارسال پست و برقراری تعامل با مخاطبین تان باشد. با انتشار این پست نه تنها می‌توانید ترافیک و فرصت‌های تعامل بیشتری بدست آورید، بلکه اگاهی از برندتان را نیز افزایش داده و نشان می‌دهد که برای عقاید مخاطبین تان ارزش قائلید.

مزایای طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه با قالب های آماده ویرایشگر آنلاین دومینگو

قالب‌های ویرایشگر آنلاین دومینگو طرح های از پیش آماده شده ای هستند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان نقطه شروع برای طراحی پست اینستا برای روز عرفه استفاده کنید. این قالب‌ها راهی سریع و آسان برای طراحی پست با ظاهر حرفه ای بدون نیاز به شروع از ابتدا هستند.
قالب‌های نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو در طیف وسیعی از سبک‌ها موجود هستند و می‌توانند مطابق با نیازهای خاص شما سفارشی شوند. شما می‌توانید از بین قالب های مختلفی که برای انواع مناسبت‌ها طراحی شده، یکی را انتخاب کنید و از ویرایشگر بصری با رابط کشیدن و رها کردن برای اضافه کردن و سفارشی کردن عناصری مانند متن، تصاویر و اشکال استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کتابخانه گسترده دومینگو، عناصر طراحی، از جمله آیکون‌ها، تصاویر و عکس‌ها را پیدا کرده و برای بهبود طرح‌های خود از آنها استفاده کنید.
قالب‌های نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو ابزار مفیدی برای هر کسی است که به دنبال طراحی سریع و آسان پست های اینستاگرام با کیفیت حرفه ای است.

1.  صرفه جویی در زمان با قالب های آماده پست اینستا برای روز عرفه 

زمان تا حد زیادی با ارزش ترین دارایی یک تولید کننده محتوا است. حتی اگر یک طراح حرفه ای باشید قالب‌های نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو به شما امکان می‌دهد صدها ساعت در ماه صرفه جویی کنید!
این قالبها با ارائه یک طرح آماده که می‌توانید از آن به عنوان نقطه شروع برای طراحی خود استفاده کنید، به صرفه جویی در زمان کمک می‌کند. با استفاده از آنها نیازی به صرف زمان برای طراحی پست اینستا برای روز عرفه از ابتدا ندارید، که می‌تواند زمان بر باشد و نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد.
در دومینگو می‌توانید به سادگی قالبی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و شروع به سفارشی‌سازی آن بر اساس نیازهای خاص خود کنید. با استفاده از ابزار کشیدن و رها کردن، می‌توانید به راحتی عناصری مانند متن، تصاویر و اشکال را اضافه و سفارشی کنید، که ایجاد سریع و آسان طرح های با کیفیت و حرفه ای را آسان می‌کند.
با استفاده از ابزارهای ویرایشی می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و در عین حال محتوای باکیفیتی تولید کنید. اگر نیاز به طراحی تعداد زیادی پست اینستا برای روز عرفه دارید یا اگر فرصت محدودی برای طراحی کردن پست دارید، این ابزار‌ها می‌تواند مفید باشد. قالب‌های ویرایشگر آنلاین دومینگو می‌توانند به شما کمک کنند تا در مدت کوتاهی طرح‌هایی با ظاهر حرفه‌ای آماده کنید تا بتوانید روی برنامه های بازاریابی دیگری نیز تمرکز کنید.

2. طراحی مقرون به صرفه پست اینستاگرام برای روز عرفه

دومینگو طیف گسترده ای از قالب‌ها را ارائه می‌دهد که بسیاری از آنها رایگان هستند. 
 دومینگو همچنین امکان دسترسی به کتابخانه بزرگتری از قالب‌ها و همچنین ویژگی های بیشتر مانند امکان آپلود تصاویر و گزینه هایی برای تغییر اندازه صفحه را به شما می‌دهد.

3. طراحی آسان (حتی بدون تجربه طراحی گرافیک!) پست اینستا برای روز عرفه

دومینگو طوری طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، حتی اگر تجربه طراحی نداشته باشید به راحتی و با چند کلیکی می‌توانید شروع به طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه کنید. این ویرایشگر بصری با ابزار کشیدن و رها کردن، اضافه کردن و سفارشی کردن عناصری مانند متن، تصاویر و اشکال را برای شما ساده می‌کند. همچنین شامل طیف وسیعی از عناصر طراحی مانند آیکون‌ها، قاب‌ها و عکس‌ها است که می‌توانید از آنها برای بهبود طرح های خود استفاده کنید.
 دومینگو همچنین طیف وسیعی از قالب‌ها را در سبک‌های مختلف ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید یکی از قالب‌ها را که متناسب با نیازهای شما باشد انتخاب کرده و شروع به سفارشی‌سازی آن برای مطابقت با نیازهای خاص خود کنید. اگر در طراحی تازه کار هستید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ویرایشگر دومینگو همان ابزاری است که به آن نیاز دارید.

طراحی پست اینستاگرام برای روز عرفه

4. ویرایش و سفارشی سازی قالب‌های نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو

قالب‌های نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو کاملا قابل تنظیم و ویرایش هستند. می‌توانید از ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن برای اضافه کردن و سفارشی کردن عناصری مانند متن، تصاویر و اشکال استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کتابخانه گسترده کانوا از عناصر طراحی، از جمله آیکون‌ها، تصاویر و عکس‌ها برای بهبود طرح‌های خود استفاده کنید.
برای سفارشی کردن یک  قالب دومینگو، به سادگی الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس تغییراتی را در عناصر صفحه اعمال کنید. می‌توانید عناصر را اضافه یا حذف کنید، رنگ‌ها، فونت‌ها و اندازه‌های عناصر را تغییر دهید و خیلی چیزهای دیگر. همچنین می‌توانید از ابزارهای چینش و چینشنرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو برای چیدمان عناصر در صفحه به گونه ای استفاده کنید که حرفه ای و از نظر بصری جذاب به نظر برسد.
قالب‌های ویرایشگر آنلاین دومینگو بسیار قابل تنظیم هستند و به راحتی می‌توانند مطابق با نیازهای خاص و هویت برند شما ویرایش شوند. این آنها را به ابزاری مفید برای هر کسی تبدیل می‌کند که به دنبال ایجاد سریع و آسان طرح های با کیفیت حرفه ای است.
به طور کلی، قالب‌های ویرایشگر آنلاین دومینگو می‌توانند به شما کمک کنند تا طرح‌های با کیفیت حرفه‌ای را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید و در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی می‌کند و در عین حال نتایج با کیفیت بالا تولید می‌کند.نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو یک ابزار طراحی گرافیکی شگفت انگیز است و امیدوارم که این نمای کلی از مزایای استفاده از قالب‌های نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو برای شما مفید بوده باشد! می‌توانید یک حساب رایگاننرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو ایجاد کنید یا نرم افزار طراحی پست اینستا دومینگو را به صورت رایگان امتحان کنید .

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین