انتشار محتوا برای مناسبت های خاص در اینستاگرام، نیاز به تفکر و تلاش بیشتری دارد اما این تلاش بیشتر ارزشش را دارد زیرا نتایج فوق العاده ای برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب خواهد داشت. در دنیایی مملو از برندهایی که حداقل‌ها را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، شما باید کمی بیشتر به خودتان سختی بدهید تا متمایز باشید. یکی از مناسبت های مذهبی که به شما کمک می‌کند خودتان را بیشتر در دل فالوورهایتان جا کنید، عید قربان است. در این مقاله چند ایده طراحی پست اینستا برای تبریک عید قربان را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید از آنها برای تقویت آگاهی از برندتان استفاده کنید.

 

طراحی پست اینستاگرام برای عید قربان

 

ایده برای طراحی پست اینستا در روز عید قربان 

ایده های مختلفی را می‌توان برای تبریک روز عید قربان در اینستاگرام در نظر گرفت. معمولا مخاطبین اینستا به جز یک تبریک ساده به دنبال راهی برای برقراری تعامل بیشتر با شما از طریق پست هایی که منتشر می‌کنید هستند. بنابراین، بهتر است با دادن اطلاعاتی درباره روز عید قربان آنها را تشویق کنید که روی پست شما کامنت بگذارند یا حتی آن را برای اطلاع رسانی دیگران به اشتراک بگذارند.
برخی از اطلاعاتی که در طراحی پست اینستا برای عید قربان می‌توانید استفاده کنید را در ادامه مطرح می‌کنیم:

طراحی پست اینستاگرام برای معرفی روز عید قربان

عید قُربان که به نام عید الأضحی نیز مشهور است را روز ۱۰ام ذی‌حجه برگزار می‌کنند. این عید به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلام شناخته می‌شود که در این روز حجاج باید مناسک خاصی را انجام دهند و گوسفند قربانی کنند.

طراحی پست اینستا درباره سنت قربانی کردن عید قربان

سنت قربانی کردن در روز عید قربان از زمانیکه خداوند به ابراهیم دستور داد که پسرش اسماعیل را در سرزمین منا قربانی کند، انجام می‌شد. زمانیکه ابراهیم، فرزندش اسماعیل را به قربانگاه برد و سر او را برزمین نهاد تا قربانی کند، خنجر گلوی حضرت اسماعیل را به فرمان خدا نبرید اما حضرت ابراهیم از این آزمون سربلند بیرون آمد. سپس جبرئیل «قوچی» را همراه خود آورد و به ابراهیم فرمان داد تا به جای اسماعیل آن را قربانی کند. 

طراحی پست اینستاگرام با بیان داستان حج اکبر

در دورانی که حضرت محمد به رسالت رسید، ساختمان کعبه محل نگهداری بت‌ها بود و مردم عصر جاهلیت، برای بت هایشان قربانی می‌کردند و خون آن را به دیوار کعبه می‌مالیدند یا گوشت قربانی را به دیوار خانه کعبه آویزان می‌کردند. اما پیامبر اسلام طبق دستور قرآن این رسم را مذمت کرد و شرط قربانی کردن را تقوا و خلوص دانست و قربانی کردن در این روز را حج اکبر نامید.

طراحی پست اینستاگرام برای معرفی اعمال و مناسک عید قربان

از اعمال شب عید قربان که مستحب موکد ذکر شده می‌توان به مناسک زیر اشاره کرد:
شب‌زنده‌داری 
غسل 
خواندن زیارت امام حسین(ع) 
قربانی کردن
خواندن دعای ندبه
نماز عید قربان
روزه گرفتن در عید قربان حرام است.
احیا 
دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه
دعای ندبه

طراحی پست اینستاگرام برای عید قربان

طراحی پست اینستا برای معرفی سرزمین منا و شرایط قربانی در حج

قربانی کردن یکی از واجبات مناسک حج است که باید در سرزمین منا انجام شود. در صبح عید قربان، حجاج وارد سرزمین منا می‌شوند و سه عمل زیر را انجام می‌دهند:
رمی جمره
قربانی
حلق و تقصیر
قربانی کردن حتما باید یکی از سه حیوان شتر، گاو یا گوسفند باشد. حیوان ذبح شده را معمولا سه قسمت می‌کنند، یک قسمت را هدیه می‌دهند، قسمت دیگر را صدقه می‌دهند و قسمتی را نیز می‌خورند.

معرفی جشن های کشورهای اسلامی به مناسبت عید قربان در پست اینستاگرام 

عید قربان، از اعیاد مهم کشورهای اسلامی است. بسیاری از کشورهای اسلامی به مدت یک هفته این عید را تعطیل رسمی اعلام می‌کنند اما در برخی کشورها مثل ایران فقط روز عید قربان تعطیل است.

طراحی پست اینستاگرام برای عید قربان

چرا باید تعطیلات رسانه های اجتماعی را جشن بگیرید؟

اگر در حال خواندن این پست وبلاگ هستید، احتمالاً از خود می‌پرسید: « طراحی پست اینستاگرم برای تبریک عید قربان چه مزیتی برای من دارد؟ چرا باید به مناسبت های تقویم در اینستاگرام اهمیت بدهیم؟»
شاید فکر کنید چون پیج شما مثلا در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت می‌کند دلیلی برای انتشار پست تبریک روز عید قربان ندارید. اما اگر عمیق تر فکر کنید متوجه می‌شوید که می‌تواند تأثیر زیادی بر کسب‌وکار شما داشته باشد.
بیایید با چهار دلیل محکم برای شما توضیح دهیم که چرا طراحی پست اینستا برای تبریک عید قربان به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی شما مهم است.

طراحی پست اینستاگرام در مناسبت های خاص می‌تواند فروش پیج را افزایش دهد

به‌عنوان یک برند یا کسب‌وکار آنلاین، در حال جذب مخاطبین هستید تا به آنها محصولات یا خدمات خود را بفروشید، و اعیاد می‌تواند به فروش محصولات یا خدمات شما کمک کند.
آمارها نشان می‌دهد که خرید آنلاین شکلات، کیک و شیرینی در اعیاد بیش از سه برابر می‌شود. همچنین فروش رستوران‌ها و کافی شاپ هایی که با طراحی پست تبلیغاتی اینستا برای روز عید قربان به خریداران تخفیف می‌دهند، دو برابر شده است.
برند شما نیز می‌تواند از این فرصتها استفاده کند و با طراحی پست تبلیغاتی در مناسبت های مختلف فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهد.

با طراحی پست اینستاگرام در روز عید قربان، دسترسی مخاطبین به پیج خود را افزایش دهید

الگوریتم‌ها و حجم بالای محتوایی که هر روز در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، دیدن پست‌های شما را برای فالوورها و کاربران جدید سخت‌تر می‌کند.
راه حل چیست؟ طراحی پست اینستا برای مناسب های خاص مثل روز عید قربان می‌تواند به شما کمک کند تا دسترسی و تعامل خود را افزایش دهید.
با استفاده از هشتگ های مرتبط مانند #تبریک_عید یا #عید_قربان می‌توانید برند خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید و به دنبال کنندگان فعلی خود نشان دهید که برند شما به این اعیاد اهمیت می‌دهد و آن را جشن می‌گیرد.

تعامل با مخاطبان را افزایش دهید

آیا می‌خواهید برند خود را با یک هدف اجتماعی یا جنبش فرهنگی خاص هماهنگ کنید؟ از اعیادی مثل روز عید قربان برای شروع تعامل و نشان دادن ارزش های برند خود استفاده کنید.
نتیجه طراحی پست اینستاگرام برای تبریک روز عید قربان، افزایش آگاهی از نام برندتان است که موجب می‌شود رابطه خود را با مشتریان تان تقویت کنید.

چطور یک پست اینستا جذاب برای تبریک روز عید قربان طراحی کنیم؟

راز اینکه طراحی پست اینستاگرام برای روز عید قربان نتیجه مثبتی برای پیج شما داشته باشد در نحوه چیدمان، تصاویری که انتخاب می‌کنید و متنی که مینویسید نهفته است. 
استفاده از قالب های آماده نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو باعث می‌شود کاربران به محتوای شما اهمیت دهند. این قالب های آماده توسط طراحان حرفه ای برای شما آماده شده و نیازی به تغییرات پیچیده ندارد. فقط کافی است رنگبندی آن را متناسب با تم پیج تان تغییر دهید تا با سایر پست هایی که منتشر کردید هماهنگ شوند.
از دیگر مزایای طراحی پست اینستا برای روز عید قربان با قالب های آماده ویرایشگر آنلاین دومینگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. صدها قالب اندازه از پیش ساخته و از پیش تنظیم شده روی نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو 

قالب های آماده با اندازه سفارشی یکی از مزایای استفاده از نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو هستند که کار شما را برای طراحی پست اینستا راحت کرده اند. با اینحال، یکی از ویژگی های قابل توجه این نرم افزار، دکمه "تغییر اندازه صفحه" است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا اندازه یک طرح واحد را به ابعاد مختلف تغییر دهند تا بتوانید از همان طرح برای پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

2. عدم نیاز به مهارت های "طراح گرافیک حرفه ای" 

همه ما می‌دانیم که استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای چقدر هزینه دارد. با این حال، با نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو ، دیگر لازم نیست برای محتوای بصری چشمگیر به طراحان گرافیک تکیه کنید. این برنامه آنلاین دسترسی به طیف گسترده ای از ابزار‌ها را فراهم می‌کند. تنها مهارتی که نیاز دارید این است که عناصر مختلف را کنار هم قرار دهید یا قالب های آماده را مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای عید قربان

3. هزاران عکس متنوع، قاب، استیکر و موارد دیگر

ایجاد محتوای بی‌نقص و منحصربه‌فرد در رسانه‌های اجتماعی به عناصر متعددی نیاز دارد. ممکن است طراحی پست اینستا برای عید قربان با قالب های آماده آسان به نظر برسد، اما، در واقعیت، یک چالش است. پیدا کردن و انتخاب عکس یا قاب مناسب برای سفارشی کردن یک پست ممکن است چندین ساعت طول بکشد.
اما دومینگو با گردآوری عکس‌های استوک، قابها، فونت‌ها و شکلک های متنوع، کار طراحی را برای شما ساده کرده است. 
ویرایشگر آنلاین دومینگو دسترسی به یک کتابخانه حاوی بیش از صدها عکس، شکلک، قاب، اتیکت، فونت‌ها و غیره را بدون هیچ هزینه اضافی امکان پذیر می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را آپلود کنید و در قالب‌ها مورد استفاده قرار دهید!
فونت های فارسی موجود در این برنامه تحت وب نیز کاملا متنوع هستند و به شما امکان می‌دهند پست های جذابی طراحی کنید که توجه مخاطبین را به خود جلب کند.

4. نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو  کاربر پسند، ساده و آسان است

طراحی پست اینستا برای عید قربان با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، استنسیل، کورل و غیره بسیار مشکل است زیرا کار با بیشتر آنها بسیار پیچیده است و به مهارت یا آموزش طراحی حرفه‌ای نیاز دارند.
در مقابل، نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو  یک راه حل مبتنی بر وب کاربر پسند است که آسان و ساده است. حتی لازم نیست برای طراحی محتوا فوق العاده خلاق باشید. فقط باید قالب های از پیش آماده شده را اصلاح کنید و طراح خودتان باشید.
نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو  قالب‌های تازه‌ای را روزانه و با توجه به هر فصل، مناسبت، رویداد، و غیره ارائه می‌دهد. یعنی شما می‌توانید طرح‌های شگفت‌انگیزی را برای تبریک عید قربان تنها با چند کلیک ایجاد کنید!

5. با ورود به حساب کاربریتان به طراحی های خود در پوشه های مختلف دسترسی دارید

در نرم افزار طراحی آنلاین و رایگان دومینگو می‌توانید همه طراحی های خود را در پوشه های مجزا ذخیره کنید و با همه آنها در یک فضای ابری به صورت مجزا در هر زمانیکه بخواهید دسترسی داشته باشید.

6. نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو  رایگان است

شاید تعجب کنید که ویرایشگر آنلاین دومینگو کاملا رایگان است، احتمالا تصور می‌کنید که برنامه ای با این امکانات باید هزینه زیادی از شما دریافت کند! اما واقعیت این است که در مقایسه با سایر ابزارهای طراحی این برنامه بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. 
برای استفاده از ابزارهای رایگان دومینگو، قالب های آماده، عکس های استوک و فونت های فارسی می‌توانید به صورت رایگان در نرم افزار ما ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین