طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر با تصاویر زیبا، یک ایده فوق العاده است! اما هدف شما از طراحی این پست، ایجاد تعامل و برقراری ارتباط بهتر با مخاطبین است، برای رسیدن به این هدف چه می کنید؟
لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، پیام‌های مستقیم، پاسخ‌های نظرسنجی (و موارد دیگر!) نقش مهمی در موفقیت یک پست اینستاگرام و به طور کلی پیج شما دارند. تعاملی که مخاطب با پست شما برقرار می کند، به الگوریتم اینستاگرام سیگنال های مهمی در مورد اینکه آیا پست طراحی شده توسط شما برای مخاطبان جالب بوده یا خیر ارسال می کند. اگر آنها به راحتی از پست شما رد شوند و بدون لایک کردن یا نظر دادن به پیمایش خود ادامه دهند، نتیجه مثبتی از طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر نخواهید گرفت.
بنابراین، نیازی به گفتن نیست، تولید محتوایی که مخاطبان شما با آن در تعامل باشند، باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد.
در این مقاله می خواهیم ببینیم چرا تعامل با پست های اینستاگرام اینقدر اهمیت دارد و چگونه می توانید با تولید محتوای تعاملی، مخاطبان بیشتری را در اینستاگرام جذب کنید. 
نگران نباشید ما ایده های خلاقانه ای که می تواند در طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر به کار ببرید را نیز با شما به اشتراک می گذاریم.

 

طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر

 

تعامل در اینستاگرام به چه معنی است؟

در فرهنگ لغت کمبریج، تعامل اینگونه تعریف می شود: "موقعیتی که دو یا چند نفر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند یا نسبت به یکدیگر واکنش نشان می دهند." 
بنابراین تعامل در اینستاگرام به معنی واکنش برندها و فالوورهای آنها با یکدیگر نسبت به یک محتوا و انجام اقداماتی مانند لایک کردن یا کامنت گذاشتن روی یک پست اینستاگرام است.
به طور خلاصه، تعامل در اینستاگرام شامل لایک‌ها، کامنت ها، پیام‌های مستقیم، اشتراک‌گذاری، ذخیره‌سازی، پاسخ‌های نظرسنجی، بازدید از پروفایل، کلیک کردن روی لینک‌ها، منشن‌ها، برچسب‌گذاری و موارد دیگر می شود. همه این اقدامات تعاملی می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا مخاطب هدف شما واقعاً به محتوای شما علاقه مند است یا خیر. 
در نهایت به این نتیجه می رسیم که هدف از طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر ترغیب مخاطب به تعامل با برند شما است. 

چرا باید به تعامل با پست های اینستا اهمیت دهید؟

پاسخ این سوال واقعا ساده است. اگر مخاطبان با محتوای پیج کسب و کار شما تعامل برقرار کنند، نشان می‌دهد آنها نه تنها محتوای شما را می بینند، بلکه آنچه را که می‌بینند دوست دارند و طراحی پست های شما با آنها ارتباط برقرار کرده است.
تفاوتی ندارد نحوه تعامل با پست های شما چگونه باشد، پاسخ به نظرسنجی در استوری اینستاگرام یا اشتراک‌گذاری محتوای با دوستان. در هر صورت این تعاملات نشان می‌دهد که پست اینستاگرام شما توجه مخاطب را جلب کرده و جذاب است.
البته، ارزیابی میزان تعامل با پست های شما برای بهبود استراتژی های بازاریابی اینستاگرام شما ضروری است. 

ایده های طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر

طراحی پست های جذاب با ایده‌ها های خلاقانه همان چیزی است که برای تعامل با مخاطبین تان نیاز دارید. 

در ادامه 12 نوع پست مختلف که می توانید برای ایجاد تعامل، افزایش تعامل و مهمتر از همه، علاقه مند کردن مخاطبان به محتوای پیج تان از آنها استفاده کنید را با شما به اشتراک می گذاریم.

1. درباره روز عید غدیر اطلاعاتی به کاربران بدهید

غدیر خم منطقه ای است که بین مکه و مدینه قرار دارد و حجاج به علت وجود برکه‌ای که در آن آب باران جمع می شود، معمولا در این منطقه توقف می کردند.  
در ۱۸ ذی‌حجه سال دهم هجری زمانیکه پیامبر و همراهانش در حال بازگشت از حجةالوداع، بودند، حضرت محمد در این محل توقف کرد تا همه همراهانش به او بپیوندند.
جبرئیل در این محل آیه تبلیغ را که گفته می شود آخرین وحی به پیامبر بود را نازل کرد و از او خواست تا ولایت علی بن ابی طالب را ابلاغ کرده و دین اسلام را تکمیل کند. 
زمانیکه کل کاروان به دستور محمد توقف کردند، منبری برای پیامبر ساخته شد و ایشان پس از نماز ظهر، خطبه ای ایراد کردند. در این خطبه ایشان خبر دادند که مرگشان به زودی فرا می رسد و مسلمانان در نیود ایشان باید از قرآن و اهل بیت پیروی کنند.
پس از اتمام خطبه، محمد دست علی را بالا برد و جمله معروف «هرکس من مولای او هستم، از این پس علی مولای اوست» را طوری کا همه بشنوند ابلاغ کرد .
پس از اتمام این ابلاغیه، پیامبر همراه علی به چادر ایشان رفتند و همه همراهان حتی ابوبکر و عثمان نیز با علی بیعت کردند و جانشینی او را پذیرفتند. 
در نهایت، کاروان به مدینه بازگشت و پیامبر در فاصله کوتاهی درگذشت. اما دسیسه هایی که ابوبکر و عثمان چیدند مانع جانشینی حضرت علی با عنوان خلیفه مسلمانان شد و ۱۲۵ سال طول کشید تا علی به جایگاهی که حق او بود برسد.
این اطلاعات تنها بخشی از مطالبی هستند که می توانید برای طراحی پست اینستا در وز عید غدیر استفاده کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید اطلاعات بسیار بیشتری را نیز پیدا کنید که شاید برای فالوورهایتان جالب باشد.
فراموش نکنید که علاوه بر متن باید تصاویر جالب و باکیفیتی را نیز به طراحی پست اینستا اضافه کنید.
قالب های آماده دومینگو به شما کمک می کند که به راحتی از ایده های جذاب و عکس های فوق العاده باکیفیت برای طراحی پست اینستا و تبریک عید غدیر استفاده کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر

2. به مناسبت عید غدیر قرعه کشی برگزار کنید و جایزه بدهید

پست های قرعه کشی در اینستاگرام بسیار محبوب هستند. جایزه دادن در اینستا نیز راهی عالی برای صاحبان کسب و کارها است تا با مشتریان جدید و بالقوه تعامل برقرار کنید و آنها را واردار کنید به پست شما واکنش نشان دهند.
جوایز پست قرعه کشی اینستاگرام می تواند تخفیفی روی یکی از محصولات یا خدمات شما باشد تا بتوانید از این طریق برند خود را نیز تبلیغ کنید.
برای قرعه کشی بین فالوورها می توانید از آنها بخواهید شما را در پست هایشان تگ کنند یا یکی از پست های شما را در پیج شان به اشتراک بگذارند. این اقدامات باعث ایجاد تعامل و افزایش تعامل در حساب اینستاگرام برند شما می شود.

3. از مخاطبین بخواهید تا درباره عید غدیر یا خاطره ای که از آن دارند، نظر بدهند

نظرسنجی از مخاطبان یکی دیگر از روش های برقراری تعامل با آنها است. اگر از فالوورهایتان بخواهید که درباره عید غدیر یا خاطره ای که از آن دارند، نظر بدهند، تعداد کامنت های زیر پست شما افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است پست شما اکسپلور شود.
پرسیدن سوالات یکی دیگر از ایده های طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر است که اگر به خوبی انجام شود، می تواند به برقراری ارتباط مناسب با مخاطبین تان کمک کند. 
برای تعامل بیشتر می توانید علاوه بر پست در استوری ها یا حتی در کپشن سوالاتی از مخاطب بپرسید. سوالات باید ساده باشند و نیاز به پاسخ پیچیده یا تامل و فکر کردن زیاد نداشته باشند. با طرح یک سوال ساده می توانید مخاطبان را به پاسخ دادن دعوت کنید و حتی بین فالوورهایی که پاسخ درست را کامنت کردند قرعه کشی برگزار کنید.

4. در کپشن پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر، یک چالش برگزار کنید

اگر برای برند شما مناسب است، می توانید چالشی را میزبانی کنید تا واقعاً مخاطبان بیشتری را جذب کنید. یک چالش از مخاطبان شما دعوت می کند تا آن چالش را انجام دهند و با استفاده از یک هشتگ خاص و یا با تگ کردن شما پستی در مورد آن بگذارند.
چالش هایی که پیشنهاد می کنید باید با حال و هوای عید غدیر مرتبط باشند. مثلا می توانید چالش #شعر_تبریک_عید_غدیر را برگزار کنید و از مخاطبین بخواهید یک بیت شعر برای این عید مهم مسلمانان کامنت بگذارند.

5. استوری های تعاملی اینستاگرام طراحی کنید

تعامل با مخاطبین فقط به فید خبری محدود نمی شود بلکه با استوری اینستاگرام نیز می توانید محتوای تعاملی ایجاد کنید.
اگر در حال ارسال ویدیو هستید، مستقیماً با مخاطبان خود صحبت می کنید - از آنها سؤال کنید. خاص باشید. بازخورد بخواهید. لزومی ندارد که همیشه چیز جدی باشد، اما طوری صحبت کنید که انگار دارید با یک دوست صحبت می‌کنید و از پاسخ‌ها دعوت کنید.
از ویژگی‌هایی مانند پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها یا آزمون‌ها برای دریافت پاسخ از کسانی که استوری های شما را تماشا می‌کنند، استفاده کنید. اگر برای راه اندازی یا چیزی مشابه شمارش معکوس می شمارید، حتی می توانید شمارش معکوس را به اشتراک بگذارید. تعامل با این ویژگی‌ها ساده است و اگر به خوبی از آنها استفاده شود، احتمالاً افراد زیادی را خواهید دید که به محتوای شما پاسخ می‌دهند و درگیر آن هستند.

6. محصولات مرتبط با عید را تبلیغ کنید

آیا محصول جدیدی دارید که به مناسبت عید غدیر برای آن آفر ویژه گذاشته اید؟ آیا محصولی دارید که در روز عید قابل استفاده باشد؟ اگر اینطور است می توانید در طراحی پست اینستا برای روز عید غدیر محصول جدید خود را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید و آنها را هیجان زده کنید.
حتی می‌توانید با پرسیدن سؤالاتی در مورد انتظاراتشان از محصول جدید، فالوورهای خود را بیشتر درگیر کنید. در حالی که این مست های تعاملی را طراحی می کنید، با مشتریان بیشتر درگیر شوید!

7. یک ترفند یا آموزش را در طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر اشتراک بگذارید

پست هایی که در انها یک ترفند آموزش داده می شود جزو تعاملی ترین محتواهای اینستاگرام هستند. پس اگر می خواهید با طراحی پست اینستا برای روز عید غدیر ارتباط نزدیکتری با مخاطبین تان برفرار کنید، سعی کنیر به آنها بک ترفند آموزش دهید.
آموزش ها بهتر است با عید مرتبط باشد مثلا می توانید دستور پخت شیرینی خانگی، صنایع دستی، تزئینات دکوری و سایر موارد را آموزش دهید. 
به این ترتیب، به جای اینکه فقط سعی کنید محصولات تان را بفروشید، به محتوایی فکر کنید که ممکن است برای مخاطبان مفید و ارزشمند باشد. 

8. اگر مراسمی به مناسبت عید غدیر دارید، یک دعوتنامه طراحی کنید

ایده دیگری که می تواند در طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر با شما کمک کند، دعوت از فالوورها برای شرکت کردن در مراسمی به مناسبت عید است.  این ایدهوبرای مشاغلی مثل رستوران ها، کافی شاپ ها، شزریگی فروشی و غیره کاملا ایده آل است.
برگزاری مراسم در روز عید می تواند همراه با تخفیف ویژه روی چند غذا یا دسر در منو باشد که مشتریان را ترغیب کند در آن روز به شما سر بزنند.
علاوه بر طراحی پست اینستا می توانید در استوری اینستاگرام نیز تصاویر یا ویدئویی از مراسم هود را به اشتراک بگذارید. 
لایو اینستاگرام نیز می تواند برای پخش مستقیم سرگرمی هایی مثل موسیقی های محلی یا احرای زنده نمایش طنز و غیره ایده خوبی باشد.

9. تصاویری از خودتان را در مراسم عید غدیر منتشر کنید

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک یا مستقل هستید، می توانید تصاویری از خودتان را در حال برگزاری مراسم عید غدیر منتشر کنید.
اگر تابحال به سفر حج رفته اید و تصاویری در غدیر خم از خود دارید می توانید در  طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر، از آنها استفاده کنید.
این کار، برند شما را انسانی تر جلوه می دهد و مخاطبین را ترغیب می کند که از پیج شما خرید کنند یا با شما تعامل برقرار کند. 
با استفاده از قالب زیر در ویرایشگر آنلاین دومینگو به راحتی می توانید تصاویر خود را اضافه کرده و متن پست را نیز هر طور که تمایل دارید ویرایش کنید. امکان تغییر رنگ و فونت نیز برای مطابقت دادن پست با تم پیج شما وجوددارد.
برای ویرایش این قالب در نرم افزار طراحی دومینگو کلیک کنید.

طراحی پست اینستاگرام برای تبریک عید غدیر

10.از هشتگ ها استفاده کنید

اگر می‌خواهید تعامل با پست های اینستاگرام را افزایش دهید، هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید بسیار مهم هستند. اگر از استراتژی مناسبی برای استفاده از هشتگ ها کمک بگیرید می توانید از هر محتوایی که در صفحه اینستاگرام تان منتشر می کنید بیشترین بهره را ببرید.
بدون هشتگ، دسترسی مخاطبین به پست هایتان را محدود می کنید . بدون دسترسی مخاطبین، تعامل و مشارکت آنها به شدت کاهش می یابد.
به طور کلی، بهتر است از چند سری هشتگ متفاوت در پست های اینستا استفاده کنید اما با انتشار پست های مناسبتی باید هشتگ های مرتبط با آن مناسبت را نیز به هشتگ های خود اضافه کنید. 

11. برای پست تبریک عید غدیر، کپشن جذاب بنویسید

کپشن جذاب به اندازه طراحی پست اینستاگرام مهم است. آنقدر روی محتوای بصری تمرکز نکنید که فراموش کنید برای همراهی با آن یک کپشن خوب بنویسید. 
برای نوشتن کپشن جذاب نکات زیر را در نظر بگیرید:
محتوای اصلی را در ابتدای کپشن مطرح کنید.
از طریق کپشن، یک داستان بگویید.
از ایموجی ها برای افزودن احساسات بیشتر به کپشن استفاده کنید، به خصوص اگر با پیام برند شما مطابقت داشته باشد.
از کپشن های طولانی کمک بگیرید. گاهی اوقات آنها جذاب تر هستند (اگر خوب نوشته شده باشند) و می توانند تعاملات بهتری را ایجاد کنند.
از مخاطبین بخواهید نظر بدهند یا سوال بپرسید. 
پاراگراف های طولانی را به جملات کوتاه بولت دار تبدیل کنید
از فراخوان برای اقدام مناسب استفاده کنید، به طوری که مخاطبین دقیقاً بدانند که پس از خواندن کپشن شما چه کاری انجام دهند.

برای طراحی پست اینستاگرام روز عید غدیر با قالب های آماده ویرایشگر آنلاین دومینگو کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین