اکثر کلینیک‌ها و مراکز درمانی اهمیت حضور در رسانه های اجتماعی را درک کرده اند. بسیاری از پزشکان و متخصصان نیز با ایجاد یک پیج در اینستاگرام و اعلان اخبار و اطلاعیه های مهم، از بازاریابی در این شبکه اجتماعی به نفع خود استفاده کرده اند. با این حال، بسیاری از آنها هنور از مزایای اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بازاریابی غافل هستند. اگر شما هم جزو این دسته هستید و اینستاگرام بخشی از استراتژی بازاریابی شما نیست، پس بهتر است با طراحی پست اینستا برای روز پزشک، تبلیغات خود را در این پلتفرم شروع کنید.

چرا اینستاگرام؟

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، راهی سریع و موثر برای دستیابی به یک بازار بزرگ از مخاطبین هدف شما است. به علاوه، مطالعات نشان می‌دهد که پست‌های حاوی تصاویر واقعی مثل قبل و بعد بیماران، نرخ تعامل بسیار بهتری از سوی مخاطبان نسبت به پست های غیرواقعی یا متنی دارند.
با طراحی پست اینستا برای روز پزشک و استفاده از چند تصویر واقعی می‌توانید نرخ تبدیل بهتری را نیز تجربه کنید. اگر امیدوارید تعداد بیماران را در کلینیک یا مرکز درمانی خود افزایش دهید، بازاریابی اینستاگرام می‌تواند بهترین استراتژی شما باشد.

 

۵ ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

 

ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

هنگامی که کاربران در اینستاگرام اسکرول می‌کنند، کمتر از یک ثانیه برای مشاهده هر پست زمان می‌گذارند. اگر می‌خواهید محتوای شما آنقدر برجسته باشد که آنها را واردار کند بیشتر از یک ثانیه روی پست شما تامل کرده و حتی به آن واکنش نشان دهند، باید از تصاویر با کیفیت، حرفه ای، چشم نواز و جالب استفاده کنید. 
در طراحی پست اینستا برای روز پزشک، انتخاب تصاویر واقعی و باکیفیت تاثیر زیادی در تبلیغ کلینیک یا خدمات تخصصی شما در مطب تان دارد. البته شما نباید بیماران را با تصاویر غم انگیز جراحی، یا تصاویر ترسناک از تجهیزات پزشکی از آمدن با کلینیک پشیمان کنید! نصاویر جذاب و باکیفیت از نتیجه یک عمل جراحی روی بیمار یا لبخند رضایتی که بر لب او نشسته، تصاویری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند بیماران جدیدی را جذب کنید.
تصاویر کلینیک های درمانی، مطب‌ها و کارکنان شما می‌تواند برای بیماران جدید که استرس زیادی را قبل از شروع پروسه درمان تجربه می‌کنند، بسیار اطمینان بخش باشد.
مثلا طراحی پست اینستا برای روز پزشک برای جراحان زیبایی و دندان، می‌تواند شامل عکس های قبل و بعد یکی از بیمارانی که لمینت کرده و یک جمله تبریک روز پزشک به تمام متخصصین از ازبان او باشد.
این نوع پست های واقعی، بهترین راه برای نشان دادن نتایجی است که بیماران می‌توانند از خدمات شما انتظار داشته باشند. 
بعلاوه، اطلاعات تخصصی زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها و نمودارهای هوشمندانه و مختصر در طراحی پست اینستا برای روز پزشک با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.
بیایید این ایده های طراحی پست اینستاگرام برای تبریک روز پزشک را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

رضایت بیماران خود را در پست اینستاگرام بیان کنید

اگر از عکس‌ها یا فیلم‌های بیماران برای تبلیغ خدمات خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که اجازه ارسال پست از آنها را دارید. شما همچنین باید از تبلیغ غیرمستقیم در هر پست استفاده کنید. به جای اینکه خودتان شروع به معرفی خدمات و تبلیغ درباره کیفیت آنها کنید، بهتر است از بیماران بخواه یک جمله درباره شما و خدمات تخصصی تان بگویند و همان را در متن پست یا در کپشن بیاورید. 
این یک استراتژی قدرتمند برای تصاحب رسانه های اجتماعی است و ایده خوبی برای متخصصاتی است که نمی خواهند ادمین پیج شان فرد دیگری باشد کهوتجربه و تخصصی در پزشکی ندارد. 
علاوهوبر طراحی پست اینستا برای روز پزشک می‌توانید از استوری اینستاگرام نیز برای انجام مصاحبه پرسش و پاسخ با مهمانان استفاده کنید. با پرسیدن سوال از فالوورهای خود و پاسخ دادن به آنها در یک استوری جدید، تعامل بیشتری ایجاد کنید.
یکی از روش های جالب، انتشار یک استوری پرسش و پاسخ با فالوورها و سپس انتشار یک استوری حاوی ویدئویی است که خودتان به آن سوال به طور تخصصی پاسخ داده اید.
برای ایجاد تعامل بیشتر، حتما به دنبال کنندگان اطلاع دهید که چه زمانی باید انتظار پست شدن استوری پاسخ را داشته باشند .

۵ ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

از اینستاگرام برای تبلیغ خدمات خود استفاده کنید

آیا می‌خواهید یک استراتژی اینستاگرام قوی برای تبلیغات خود ایجاد کنید؟ هرچند همیشه می‌توانید از متخصصان بازاریابی و رسانه های اجتماعی که دانش عمیقی از حرفه پزشکی و نیازهای منحصر به فرد آن دارند، کمک بگیرید، اما خودتان هم می‌توانید راه‌حل‌های مؤثر را برای مطب یا کلینیک تان در نظر بگیرید.
مثلا از طراحی پست اینستا برای تبریک روز پزشک برای جذب بیماران جدید و تبلیغ خدماتی که ارائه می‌دهید استفاده کنید. 
شاید بگویید طراحی پست اینستاگرام کار آسانی نیست و نیاز به خلاقیت زیاد و تجربه در طراحی با نرم افزارهای حرفه ای دارد. اما باید به شما بگویم که اصلا اینطور نیست! اگر برای طراحی پست اینستا برای روز پزشک به کمی الهام نیاز دارید، همیشه می‌توانید از قالب های آماده ویرایشگر آنلاین دومینگو استفاده کنید.
قالب های آماده ما به شما ایده‌های تازه‌ای برای پست‌های جدید ارائه می‌دهد که می‌توانید برای پیج اینستاگرام خود آنها را به کار ببرید. 

یک چالش ایجاد کنید

چالش‌ها می‌توانند یک اتفاق روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه باشند. برگزاری یک چالش به خود شما بستگی دارد اما برای طراحی پست چالشی، باید  چالش هایی که از قبل فالوورهای زیادی را به خود جذب کردند جستجو کنید البته خودتان هم می‌توانید چالشی ایجاد کنید که برای برند شما منطقی باشد.
مثلا اگر در زمینه طب سنتی کار می‌کنید، می‌توانید چالش موثرترین گیاه دارویی را برگزار کنید. خودتان یکی از گیاهان دایی را که خواص فوق العاده ای دارد معرفی کنید و از فالوررهایتان هم بخواهید که نام گیاهانی که توانسته یکی ازبیماری های آنها را درنان کند، زیر پست شما کامنت بگذارند.
در هر صورت باید چالشی را انتخاب کنید که مخاطبان شما را تشویق به مشارکت و ارسال برداشت خود از آن چالش کند. همچنین می‌توانید از هشتگ های منحصر به فرد اینستاگرام برای افزایش تعامل با چالش خود استفاده کنید.
محتوای خلاقانه اینستاگرام موجب افزایش تعامل، اشتراک گذاری و برقراری ارتباط بهتر با بیماران تان می‌شود. 

از مطالب آموزشی در طراحی پست اینستا برای روز پزشک استفاده کنید 

شما در حرفه خود یک متخصص هستید، بنابراین اطلاعات تخصصی زیادی دارید که می‌توانید با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید. اما باید سعی کنید این اطلاعات را با عکس های جذاب یا به صورت اینفوگرافیک ترکیب کنید تا سرگرم کننده باشند. 
با قالب های آماده نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو به راحتی می‌توانید اطلاعات علمی خود را به شورت یک پست حرفه ای و حذاب با نخاطبین تان به اشتراک بگذارید

راهنمای طراحی پست اینستا برای روز پزشک

هدف اصلی طراحی پست اینستاگرام، تعامل با مخاطبان شماست. قالب های زیادی در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو وجود دارد که می‌توانید از آنها ایده بگیرید، اما نقبل از انتشار پست، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

ابتدا کپشن پست اینستاگرام را بنویسید، سپس عکس مناسب آن را پیدا کنید

اگر می‌خواهید پیج شما متمایز از کلینیک‌ها و مطب های دیگر باشد ابتدا کپشن پست خود را بنویسید، سپس عکسی را که با آن مطابقت دارد پیدا کنید و پست اینستاگرام را طراحی کنید. با این کار متوجه می‌شوید که طراحی پست اینستا برای روز پزشک آسان‌تر می‌شود، زیرا به‌جای نوشتن یک توضیح خاص برای عکسی که از قبل داخل پست گذاشتید، عکسی را پیدا می‌کنید که با پیام یا حالتی که می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید، هماهنگی داشته باشد.

۵ ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

وقتی یک کپشن قوی بنویسید، می‌توانید از آن برای انتخاب عکسی مطابق با توضیحات تان استفاده کنید.
البته به این نکته نیز توجه کنید که ایجاد صدای برند، یک فرآیند مهم در استراتژی بازاریابی است. شما می‌توانید از نحوه نوشتن کپشن های اینستاگرام سط سایر برندها الهام بگیرید اما باید یک لحن مخصوص خودتان را ایجاد کنید که برای مخاطب آشنا به نظر برسد و هر بار که آن را می‌خواند برند شما در ذهنش تداعی شود .

از تصاویر مرتبط و جالب برای طراحی پست اینستا برای روز پزشک استفاده کنید

ما اغلب در زندگی‌مان آنقدر مشغول هستیم و از برای انجام کارها عجله می‌کنیم که خودمان را فراموش می‌کنیم و برای مراقبت از خودمان وقت نمی گذاریم. اگر بتوانید به جای پست کردن یک عکس معمولی، عکسی را در طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک به کار ببرید که مخاطبانتان کمی مکث کنند و فکر کنند که چطور می‌توانند بیشتر به فکر سلامتی خود باشند، احتمالا با پست شما تعامل برقرار خواهند کرد.

۵ ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

خدمات شما نشان می‌دهد که برای سلامتی مخاطبین تان ارزش قائلید بنابراین، پست هایی که طراحی می‌کنید نیز باید منعکس کننده این ارزش باشند. این پست‌ها می‌توانند با استفاده از گرافیک‌ها و انیمیشن‌های زیبا، عکس های باکیفیت از خدمات پزشکی و هر روش اطلاع رسانی دیگری، مخاطبین را جذب کنند. 
شما حتی می‌توانید سوالاتی را درباره سلامتی افراد مطرح کنید  وبرای کسانی که پاسخ صحیح را دریافت کنند، تخفیفی در ارائه خدماتتان در نظر بگیرید. 
استفاده از برچسب سوالات در استوری و پست اینستا می‌تواند تعامل مستمری با مخاطبین برقرار کند.

اگر وب سایت دارید کلیک روی لینک بیو را به طراحی پست اینستا برای روز پزشک اضافه کنید

همانطور که می‌دانید اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که یک لینک در بیو خود قرار دهید. اگر برای کسب و کار خودتان وب سایتی طراحی کردید که در آن محتوای ارزشمند قرار می‌دهید، می‌توانید لینک آن را در بیو خود قرار دهید. محتوای ارزشمند می‌تواند شامل عکس، متن یا ویدیویی باشد که پاسخ سوالات کاربران را به زبانی ساده می‌دهد. این نوع محتوا می‌تواند به اعتبار حضور شما در رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام بیفزاید.
اگر یک وبلاگ پرمحتوا در وب سایت خود دارید، می‌توانید لینک آن را در بیو قرار دهید سپس در پست هایتان یک کال تو اکشن قرار دهید که مخاطبین تان را تشویق می‌کند برای یافتن پاسخ سوالاتشان روی لینک بیو کلیک کنند.
تفاوتی ندارد که چه نوع پستی در اینستاگرام منتشر میکنید می‌توانید از پست های آلبومی یا یک نقل قول در طراحی پست اینستا برای روز پزشک استفاده کنید و یک کال تو اکشن مناسب نیز به آن اضافه کنید.
این نوع پست یک راه عالی برای استفاده مجدد از محتوای موجود در وب سایتتان است.

خدمات خود را با یک تخفیف ویژه اضافه کنید

آیا محصولات یا خدمات جدیدی را در کلینیک یا مطب خود ارائه می‌کنید؟ به جای تبلیغ مستقیم یک محصول جدید، از استوری‌ها و پست‌ها برای جلب توجه استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق طراحی پست تبلیغاتی، ویدیوهای معرفی و برچسب‌های نظرسنجی، توجه مخاطبین را به محتوای مقالات جلب  کنید.

۵ ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

یکی از بهترین روش های طراحی پست تبلیغاتی برای تبریک روز پزشک، اضافه کردن تخفیف وِیژه برای خدماتتان است. نیازی نیست که به طراحی پست های خیلی پیچیده فکر کنید. شما میتوانید مانند نمونه بالا یک عکس ساده و یک متن کوتاه را در نظر بگیرید. در همین پست ساده یک تخفیف ویژه اضافه کنید تا بیماران تان تشویق شوند در روز پزشک برای دریافت تخفیف به کلینیک یا مطب شما مراجعه کنند.
حتی می‌توانید از نظرسنجی یا برچسب سوال برای ایجاد تعامل با فالوورهای خود استفاده کنید. آن را به یک بازی حدس زدن تبدیل کنید و به اولین نفراتی که پاسخ صحیح می‌دهند، تخفیف بدهید.

به پست های خود استیکر اضافه کنید

بسیاری از طراحان مبتدی تصور می‌کنند که استیکرها و کلاژها فقط برای استوری استفاده می‌شوند. درصورتیکه افزودن چند برچسب سرگرم‌کننده و دیگر عناصر گرافیکی به پست‌های اینستاگرام، آن‌ها را از پست های ساده دیگر متمایز می‌کند. متخصصانی مانند پزشک اطفال می‌توانند از این برچسب های رنگی برای جذابتر کردن پیج خود استفده کنند.
برخی از استیکرها نیز برای متمایز کردن پست شما از سایر پست‌ها بسیار مناسب اند. به عنوان مثال اگر روی تمام پست های فید خود از یک استیکر ماسک استفاده کنید، زمانیکه مخاطب پست شما را ببیند پیج شما را می‌شناسد و نام شما را به خاطر می‌آورد.
استیکرها یک روند جدید در اینستاگرام هستند. بازی با آنها سرگرم کننده است و اگر درست استفاده شود، نه تنها تصاویر شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به شناسایی بردن شما نیز کمک می‌کند.
اگر پست های خود را با نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو بسازید می‌توانید به صدها استیکر جذاب و دوس داشتنی دسترسی داشته باشید و آنها را به طراحی پست اینستا برای روز پزشک و سایر پست های خود اضافه کنید.

از قالب های آماده دومینگو در طراحی پست اینستا برای روز پزشک استفاده کنید

با الگوریتم همیشه در حال تغییر اینستاگرام ، ارائه ایده های جدید برای طراحی پست می‌تواند یک چالش باشد. امیدواریم که این 9 ایده بتواند به شما ایده بدهد که پست های جذابی را برای روز پزشک طراحی کنید.
با استفاده از قالب های آماده دومینگو می‌توانید ایده های بیشتری را در طراحی پست اینستا برای روز پزشک به کار ببرید.

۵ ایده طراحی پست اینستاگرام برای روز پزشک

اگر به دنبال الهام بیشتر هستید، برخی از حساب‌های اینستاگرام پیشنهادی ما را برای دنبال کردن بررسی کنید . روند یک صنعت می‌تواند الهام بخش چیز بزرگ بعدی در زمینه شما باشد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین