شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی بر ورزش دارند. ظهور پلتفرم هایی مثل اینستاگرام اساساً نحوه تعامل طرفداران با تیم های مورد علاقه شان را تغییر داده زیرا طرفداران می توانند از طریق طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی یا با کامنت گذاشتن زیر این پست ها با طرفداران واقعی دیگر در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.
چالش جدیدی که بازاریابان پیج های ورزشی با آن مواجهند، جذب فالوورها و تشویق آنها به برقراری ارتباط با یکدیگر در طرفداری از ورزشکاران، تیم ها و مسابقات مختلف است.

چرا طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی مهم است؟

جای تعجب نیست که رسانه‌های اجتماعی به شدت بر صنعت ورزش تأثیر می‌گذارند و تأثیر آن تنها شروع کار است. از زمان همه‌گیری COVID-19، طرفداران تیم های ورزشی به پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام روی آوردند تا جای خالی رفتن به ورزشگاه را پر کنند. اینستاگرام تنها پلتفرمی بود که طرفداران تیم ها می توانستند در مورد موضوعات ورزشی مورد علاقه خود پست و کامنت بگذارند و با یکدیگر صحبت کنند. طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی به خصوص زمانی که طرفداران دیگر نمی توانستند در ورزشگاه ها برای دیدن بازی ها یا رویدادها حضور پیدا کنند، اهمیت زیادی پیدا کرد.
اما با وجود اینکه اپیدمی کرونا به پایان رسید و رفتن به ورزشگاه ها دوباره امکان پذیر شد، طرفداران همچنان در رسانه های اجتماعی فعال باقی ماندند و دیگر نمی توان تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر مشارکت طرفداران را نادیده گرفت.
بسیاری از کسب و کارهایی که در زمینه ورزش و تجهیزات ورزشی فعالیت می کنند نیز از این فرصت استفاده کردند تا به مخاطبین هدف خود دست پیدا کنند.
آمارها نشان می دهد که مخاطبین با سرعت بیشتری نسبت به تماشای پخش زنده تلویزیونی در حال جذب شدن به اینستاگرام هستند. این پلتفرم در حال ایجاد مدل‌های تعامل و مشارکت جدیدی با طرفداران است که رقابت شدیدی را بین سازمان‌های ورزشی برای جلب توجه طرفداران ایجاد کرده است. بنابراین، تیم‌ها و لیگ‌هایی که بتوانند محتوای بیشتری را در اینستاگرام منتشر کنند، برنده این رقابت خواهند بود.
دقیقا به همین دلیل است که تیم های بزرگی مثل رئال مادرید و ورزشکاران مشهوری از جمله رونالدو با طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی خود، سعی در جذب مخاطبین بیشتری دارند.
در حال حاضر، رئال مادرید با 134 میلیون فالور و کریستیانو رونالدو با 580 میلیون دنبال کننده آمار بالاترین پیج ورزشی را به خود اختصاص داده اند.
این آمارها نشان می دهد که اینستاگرام در حال حاضر به عنوان پرطرفدارترین پلتفرم برای مسابقات ورزشی انتخاب شده است. زمان آن فرا رسیده است که بازاریابان تمام لیگ‌های ورزشی، تیم‌ها، فدراسیون های ملی و مسابقاتی که هنوز از پتانسیل این شبکه‌ اجتماعی جدید استفاده نکرده‌اند، با طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی خود هرچه سریعتر وارد آن شوند.

 

چطور با طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی، فالوور جذب کنیم؟

 

چرا اینستاگرام پرطرفدارتر از پخش تلویزیونی است؟

رسانه ها، به طور کلی، دهه ها است که فعالیت بسیاری از صنایع را متحول کرده اند و صنعت ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. دیگر از زمانی که پخش زنده تلویزیونی، محبوب ترین رویداد ورزشی در رسانه بود گذشته و اکنون اینستاگرام جای آن را گرفته است. افزایش تعامل در این شبکه اجتماعی به ویژه در طول سال های قرنطینه به علت کرونا آنقدر سریع بوده که تقریبا جای هر نوع رسانه دیگری را گرفته است. 
علت پرطرفدار بودن اینستاگرام مشخص است. پخش تلویزیونی یک جریان یک طرفه از اطلاعات است درصورتیکه اینستاگرام یک ارتباط دو طرفه است که به طرفداران امکان می دهد با تیم ها و ورزشکارانی که دوست دارند تعامل برقرار کنند، واکنش نشان دهند و احساس ارتباط مستقیم تری با آنها و با یکدیگر داشته باشند.
به طور فزاینده ای، رسانه های اجتماعی عمیقاً در فرهنگ ورزش امروزی ریشه دوانده اند. از آنجایی که افراد بیشتری زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند، طرفداران به رسانه های اجتماعی روی می آورند تا در بحث های مربوط به موضوعات و محتوای مرتبط با ورزش شرکت کنند. همچنین، سازمان ها در حال ایجاد راه های خلاقانه ای برای ارتقای تیم های ورزشی خود و تشویق به گفتگوهای ورزشی هستند.
از پخش زنده در لایو اینستا گرفته تا طراحی و اشتراک‌گذاری پست در پیج های ورزشی و گفتگوی هجو، مردم دیگر فقط ورزش تماشا نمی کنند بلکه با آن تعامل برقرار می کنند.

آمار استفاده طرفداران ورزشی از اینستا

58 درصد از افراد 16 تا 24 ساله و 49 درصد از افراد 25 تا 34 ساله گزارش می دهند که ورزشکاران مورد علاقه خود را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند . 43 درصد در هر گروه سنی نیز لیگ ها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. 
همچنین، تقریباً هر تیم ورزشی چندین کانال اجتماعی دارد که در آن اخبار مرتبط را با طرفداران خود به اشتراک می‌گذارد. طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی یک حرکت هوشمندانه است زیرا طرفداران اکنون بیش از هر زمان دیگری از شبکه های اجتماعی برای اخبار و به روز رسانی های ورزشی استفاده می کنند. نیلسن گزارش می دهد که بین آوریل 2020 و آگوست 2021، استفاده از اینستاگرام برای بررسی اخبار و محتوای ورزشی 30 درصد رشد داشته است. 
الگوی فعلی استفاده از رسانه های اجتماعی توسط طرفداران ورزش آمارهای زیر را نشان می دهد:
41 درصد از طرفداران ورزش جهانی، ورزش های زنده را از طریق سیستم عامل های دیجیتال پخش می کنند .
32 درصد از طرفداران ورزش - و به طور خاص، 43 درصد از طرفداران نسل جدید - هنگام تماشای زنده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده می کنند . 
این آمار و موارد مشابه دیگر یک چیز را ثابت می کند: تأثیر رسانه های اجتماعی بر ورزش و هواداران آن بسیار زیاد است - و هر روز سرعت بیشتری می گیرد.

چرا تیم های ورزشی از اینستاگرام برای جذب فالوور استفاده می کنند؟

رسانه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری اخبار و محتوای ورزشی را به‌عنوان رسانه‌ای برای گفتگوهای دوطرفه آسان کرده‌اند که هزینه‌های بازاریابی را برای تیم های ورزشی کاهش می‌دهد.
برای طرفداران ورزش نیز، رسانه های اجتماعی وسیله ای برای به روز ماندن درباره محتوای ورزشی، دنبال کردن ورزشکاران یا تیم های مورد علاقه خود و تعامل با سایر مخاطبان ورزشی است. 
به طور کلی، محبوبیت ورزش در اینستاگرام در حال افزایش است. یکی از دلایل افزایش محبوبیت اینستا، اشتراک گذاری روزافزون محتوای تعاملی و نیاز تیم‌ها و لیگ‌های ورزشی برای شروع جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری محتوای همه جانبه است .
تیم های ورزشی از طریق انتشار محتواهای زیر می توانند با طرفدارانشان تعامل برقرار کنند:

چطور با طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی، فالوور جذب کنیم؟

پخش زنده

تلویزیون برای چندین دهه تنها راه برای پخش زنده ورزش یا رویدادها بوده است. اما اکنون، تیم های ورزشی می توانند در پیج خود، از طریق لایو اینستاگرام، مسابقات ورزشی و هر رویداد دیگری را به صورت زنده پخش کنند و روی صفحه‌های موبایل طرفدارانشان به اشتراک بگذارند. 
طبق مطالعه ای که در سال 2020 ، انجام شده 39٪ از بزرگسالان آمریکایی ورزش را از طریق پخش زنده آنلاین تماشا می کنند. فالوورهای 18 تا 24 ساله بیش از 2 برابر بیشتر از طرفداران بالای 55 سال، پخش زنده ورزش را از طریق لایو اینستا دنبال می کنند.
طرفداران ورزش اکنون بازی تیم مورد علاقه خود را مستقیماً از دستگاه تلفن همراه شان تماشا می کنند و معمولا این روش را به تماشای تلویزیون ترجیح می دهند.

فروش بلیط و کسب درآمد

تیم های ورزشی به مزایای طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی خود، پی برده اند. آنها از رسانه های دیجیتال برای جذب و حفظ مخاطبان استفاده می کنند. در نتیجه، بازاریابی در اینستاگرام به روشی برای کسب درآمد بیشتر برای لیگ ها تبدیل شده است. 
همین هیاهوی شبکه های اجتماعی پیرامون بازیکنان و تیم ها می تواند فروش بلیت و تجهیزات ورزشی را افزایش دهد. 

طراحی پست اینستا برای تیم های ورزشی

یکی دیگر از تأثیرات قابل توجه رسانه های اجتماعی، باز کردن راهی برای تیم های ورزشی است تا مستقیماً اطلاعات خود را با هواداران به اشتراک بگذارند و آنها احساس کنند که بخشی از تجربه لیگ هستند. مخصوصاً طرفداران معمولی که در بسیاری از رویداد ها حضور مستقیم ندارند، ممکن است تیم ها یا بازیکنان مورد علاقه شان رافالو کنند تا از این طریق با آنها ارتباط بیشتری داشته باشند. 
طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی، یک راه عالی برای تیم های ورزشی است تا روابط مستقیمی با طرفدارنشان برقرار کنند.

چطور با طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی، فالوور جذب کنیم؟

بسیاری از تیم های ورزشی دارای حساب های اینستاگرام هستند تا از این طریق به تبلیغ رویدادها یا فعالیت هایشان بپردازند و طرفداران  بیشتری را با محتوای ورزشی جذب کنند.
تیم ها معمولا از طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی خود جهت اعلام بازی‌های آینده، اشتراک‌گذاری ترکیب‌ نفرات یک بازی جدید یا حتی برجسته کردن عملکرد یک بازیکن استفاده می‌کنند.
رسانه های اجتماعی همچنین به افراد کمک می کنند تا با تیم های ورزشی و ورزشکاران مورد علاقه خود در ارتباط باشند. به عنوان مثال، در روزهای اولیه همه‌گیری COVID-19، بسیاری از مسابقات به حالت تعلیق درآمد. اما رسانه‌های اجتماعی به تیم ها امکان دادند تا با طراحی و انتشار پست و محتوای تازه، طرفداران را در مورد بازیکنان و مربیان مورد علاقه خود به‌روز نگه دارند و با طرفداران خود همچنان تعامل داشته باشند. 
طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی فقط جهت اطلاع رسانی و اخبار مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه به سازمان‌ها کمک می‌کند تا تعامل بیشتری با طرفداران برقرار کرده و فرصت‌های درآمد زایی خود را افزایش دهند. کسب درامد و فروش بیشتر برای تیم های ورزشی از طریق کمپین های بازاریابی ورزشی هدفمند اتفاق می افتد.  

چگونه طراحی پست اینستاگرام بر درآمد تیم ها تأثیر می گذارد؟

در حال حاضر، درآمد پخش تلویزیونی ، حمایت های مالی و فروش بلیت بیشترین درآمد هر تیم یا لیگ را تشکیل می دهد. رسانه های اجتماعی فرصت جدیدی برای گسترش و افزایش درآمد از طریق همین کانال ها را برای تیم های ورزشی فراهم می کند. 
طراحی پست اینستا برای پیج های ورزشی، فرصت های جدیدی را به روی تیم ها باز می کند تا با اشتراک گذاری تصاویر، ویدئوهای کوتاه و پخش زنده، توجه حامیان مالی، طرفداران و انجمن های بیشتری را جلب کنند.
به طور کلی، طراحی پست اینستاگرام به تیم های ورزشی کمک می کند تا طرفداران بیشتری را به روش های زیر جذب کنند:
هواداران را در جریان اخبار تیم مانند قراردادهای جدید، مربیان، بازیکنان، اطلاعیه ها و رویدادها قرار دهند.
تعامل طرفداران را با اعضای تیم، مربیان و بازیکنان تقویت کنند.
رویدادها یا مسابقات را تبلیغ کنند.
محتوای ورزشی زنده مانند ویدیوی زنده، بازی‌های هم‌زمان، به‌روزرسانی‌های در طول یک مسابقه، اعلان‌های گل و غیره را ایجاد و به اشتراک بگذارند.
بازخورد طرفداران را از طریق ابزارهایی مانند نظرسنجی اینستاگرام و UGC معتبر جمع آوری کنند.
هرچقدر تیم ها فالوورهای بیشتری داشته باشند، درآمد آنها از طریق فروش بلیط، فروش تجهیزات ورزشی و شرکت در کلاس های آموزشی بیشتر می شود.

اهمیت طراحی پست اینستا برای ورزشکاران

تقریبا تا یک دهه پیش خود ورزشکاران نمی توانستند توجه طرفدارانشان را جلب کنند. آنها برای جلب توجه طرفدارانشان متکی به تیم ورزشی بودند که در آن بازی می کردند. اما با ظهور رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام، شکاف بین طرفداران ورزش و ورزشکاران پر شد. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای دارای پیج شخصی در رسانه های اجتماعی هستند که در آن با طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی، طرفداران شان را جذب می کنند، از حامیان مالی قدردانی می کنند و رویدادها و اخبار زندگی خود را به اشتراک می گذارند.
جدای از جذب طرفداران، رسانه های اجتماعی نقش بزرگی در افشای جنبه انسانی ورزشکاران ایفا می کنند. بسیاری از ورزشکاران، فعالیت های پشت صحنه یا فعالیت های روزمره خود را در پست های اینستاگرام به اشتراک می گذارند. اینستاگرام برقراری ارتباط با ورزشکارانی که معمولا قهرمان مردم شناخته می شوند را راحت تر می کند.
به اشتراک گذاری استوری نیز به ورزشکاران کمک می کند تا برندهای شخصی خود را بسازند. آنها می توانند از این طریق مستقیما با فالوورهای خود در ارتباط باشند و حتی کمپین های خیرخواهانه ای را راه بیندارند که به افراد نیازمند کمک کنند.
با استراتژی مناسب رسانه های اجتماعی، ورزشکاران می توانند:
وجهه عمومی خود را تقویت کنند،
پیج شخصی خود را برای جذب مخاطبان وفادار بسازند،
موقعیتی برای استفاده از فرصت ها و افزایش درآمدهای آینده خود ایجاد کنند.

طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی با قالب های آماده دومینگو

در این مقاله بررسی کردیم که چگونه رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام توانسته اند، دنیای ورزش را تغییر داده و لیگ‌ها، تیم‌ها و بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهند.
اگر شما هم جزو ورزشکاران یا تیم های ورزشی هستید که می خواهید از طریق طراحی پست اینستا برای پیج ورزشی تان فالوورهای بیشتری را جذب کنید، قالب های آماده دومینگو می تواند به شما کمک کند تا به راحتی پست های جذاب و حرفه ای برای پیج خود طراحی کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین