امروزه، اینستاگرام اولین نقطه تماس مخاطبین با یک برند است و تقریباً نیمی از کاربران خرید هر هفته خود را از این پلتفرم انجام می‌دهند . اگر واقعا این پلتفرم نیمی از فروش شما را شامل شود، آیا نمی خواهید از قالب پست اینستاگرام برای جذاب تر کردن تم پیج خود استفاده کنید؟
طراحی یک فید جذاب در اینستاگرام یکی از موثرترین راه‌ها برای جلب کردن توجه مشتریانی است که اکانت اینستاگرام کسب و کار شما را دنبال می‌کنند یا به پست‌های شما اهمیت می‌دهند. شما فقط یک فرصت دارید که اولین تاثیر مثبت را روی مخاطبین تان بگذارید، بنابراین، بسیار مهم است که برای جذاب‌تر کردن فید اینستاگرام خود تلاش کنید.
پیدا کردن قالب های آماده پست اینستا که متناسب با برند شما باشند برای شروع کار سختی است. اگر تجربه طراحی نداشته باشید، احتمالا اولین سوال شما این است که از کجا الهام بگیرید؟ از چه طرح رنگی استفاده کنید؟ چگونه پست های خود را طوری طراحی کنید که شبیه یک هم به نظر برسند؟
اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید پاسخ تمام این سوالات خود را خواهید گرفت.

تم اینستاگرام چیست؟

تم اینستاگرام طرح زیبایی است که با کنار هم قرار گرفتن پست‌ها در پیج اینستاگرام ایجاد می‌شود. افراد و برندها برای ایجاد ظاهری منسجم در فید اینستاگرام خود معمولا از قالب پست اینستاگرام استفاده می‌کنند. تم های اینستاگرام به مدیران رسانه های اجتماعی کمک می‌کند تا انواع مختلف محتوا را در قالب دیجیتالی تنظیم کنند که حس تعادل و یکنواختی را به پروفایل آنها می‌بخشد.

 

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

 

ساخت تم با قالب پست اینستاگرام

اگر یک طراح حرفه ای نباشید و خودتان بخواهید یک تم منسجم و حرفه ای به فید اینستاگرام ببخشید، قطعا نیاز دارید که از قالب پست اینستاگرام استفاده کنید.
این قالب‌ها با طرح های متنوع خود می‌توانند به شما کمک کنند به راحتی تم های جذابی را در پیج تان ایجاد کنید.
بیایید با چند مدل تم رایج اینستاگرام آشنا شوید:

1. قالب آماده پست اینستا برای طراحی تم تک عکس

اگر روی یک موضوع خاص در پیج اینستاگرام خود تمرکز کردید، قالب های آماده پست اینستا که دارای تک عکس هستند بهترین انتخاب برای شما است. در این قالب‌ها می‌توانید تصویر را با رنگ های مختلف ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با پس زمینه سفید شروع کنید و برای تزئین هر تصویر چند عنصر رنگی بگنجانید. در قالب های پست اینستاگرام آماده زیر می‌بینید که ترکیب رنگ های سفید و صورتی با یک عکس موجب شده که ظاهر منسجم و جذاب فید اینستا حفط شود.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

2. قالب آماده پست اینستا برای طراحی تم تک رنگ

تم های تک رنگ می‌تواند به صورت تم سیاه و سفید طراحی شود. هرچند اضافه نکردن رنگ های جیغ، تمام توجه مخاطب را به سوژه اصلی در عکس می‌کشاند اما طراحان حرفه ای توصیه می‌کنند که برای زیباتر کردن فید اینستا با تم تک رنگ حتما از یک رنگ شاد مثل قرمز استفاده کنید.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد تم تک رنگ در فید تان این است که یک رنگ را انتخاب کنید و در تمام پست‌ها از آن استفاده کنید.
همانطور که در تصویر بالا می‌بینید می‌توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید و کاری کنید که فید شما از دور تمیز و منسجم به نظر برسد. 
انتخاب رنگ مناسب به نوع کسب و کار و مخاطبین هدف شما بستگی دارد. رنگ های جیغ برای برندهای مد مناسب تر هستند درحالیکه رنگ های زیبا و آرام مثل صورتی برای پیج های مربوط به زنان و کودکان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم رنگی فانتزی

اگر در پیج تان پست های سرگرم کننده می‌گذارید، هیچ راهی بهتر از طراحی فید با قالب پست اینستاگرام که حاوی رنگ های روشن باشد، وجود ندارد. رنگ‌های روشن توجه مخاطبین را به خود جلب می‌کنند و می‌توانند برای جذب مخاطب جوان‌تر ایده‌آل باشند. 

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

4. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم مینیمالیستی

پیج های هنری معمولا از طرح های مینیمالیستی برای فید شان استفاده می‌کنند. در این مدل طراحی، تصاویر آثار هنری، سادگی خود را حفظ کرده و احساس آرامش و ثبات را به مخاطب منتقل می‌کنند. فیدهای مینیمالیستی کمتر حواس مخاطب را پرت می‌کنند، بنابراین می‌توان بدون کلیک کردن روی هر پست به طور جداگانه، هدف از طراحی آن را درک کرد.
مثلا در قالب های پست اینستاگرام آماده زیر می‌بینید که پست های مینمالیستی فقط روی عکس محصول تمرکز کرده اند و توضیحات اضافی روی تصویر دیده نمی شود.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

5. قالب پست اینستاگرام برای طراحی تم پازلی

ایجاد تم پازلی در فید اینستا کمی پیچیده است و نیاز به برنامه ریزی دارد، اما می‌تواند از نظر منحصر به فرد بودن و جذب مخاطب، تاثیر قابل توجهی به همراه داشته باشد زمانی که به فید پاذلی نگاه می‌کنید، به جای پست‌های مجزا، یک تم منسجم را مشاهده می‌کنید که هم شما را تحت تأثیر نتیجه نهایی قرار می‌دهد و هم مجذوب کننده است.
اگر تصاویر هر تکه از پازل را به صورت جداگانه منتشر کنید، می‌توانید کنجکاوی جدی فالوورها را برانگیزید.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

قالب پست اینستاگرام پاذلی برای به اشتراک گذاشتن فعالیت های روزمره از زوایای غیرمنتظره کاربرد زیادی دارد و توجه مخاطبین را به فید اینستاگرام شما جلب می‌کند. برای ایجاد این تم می‌توانید زاویه‌ها و جهت قاب های به کار رفته در طراحی پست را تغییر دهید. گرفتن عکس از سوژه های مختلف و قرار دادن آنها در قاب هایی با زوایای مختلف همانطور که در تصویر بالا می‌بینید می‌تواند یک تم پازلی منسجم ایجاد کند.

6. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم دو رنگ

اگر علاقه مند به ایجاد یک فید بسیار منسجم هستید اما نمی خواهید از تم ساده تک رنگ استفاده کنید، قالب های پست اینستاگرام دو رنگ را امتحان کنید. تم دو رنگ می‌تواند به فید شما کمک کند مرتب و تمیز به نظر برسد - به علاوه، اگر رنگ های متمایز اما مرتبط با هویت برند خود را انتخاب کنید، می‌تواند به شما در ایجاد انسجام بین سایر محتواهایی که در وب سایت یا پلتفرم های دیگر منتشر می‌کنید، کمک کند. من توصیه می‌کنم دو رنگ متضاد را برای ایجاد ظاهری شیک مانند آنچه در قالب پست اینستاگرام آماده زیر می‌بینید، انتخاب کنید .

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

انتخاب پالت رنگ مرتبط با هویت برندتان ایده خوبی است، مثلا اگر می‌خواهید تم شما کودکانه و شاد به نظر برسد ترکیی رنگ های زرد و صورتی مناسب است.

7. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم متنی

درست است که یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، اما پستی که خوب طراحی شده باشد حتی اگر فقط حاوی متن باشد می‌تواند مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. شاید طبق قوانین اینستاگرام، فقط تصاویر می‌توانند برای مخاطبین جذابیت داشته باشند و بهترین تعامل را ایجاد می‌کنند اما با این تم اینستاگرام می‌توان قوانین را کنار گذاشت.
رنگ های روشن و متن هایلایت شده همانطور که در قالب پست اینستاگرام زیر می‌بینید می‌تواند برای از بین بردن یکنواختی فید اینستا بهترین نتیجه را داشته باشد. با استفاده از فونت های تایپ‌شده و پس‌زمینه روشن، می‌توانید تم جذابی را ایجاد کنید که فقط شامل متن باشد

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

اگر نویسنده یا تولید کننده محتوا هستید، می‌توانید یک فید کامل از نقل قول‌ها یا پست های متنی ایجاد کنید. اگر می‌خواهید تم شما به طور کلی، منسجم و چشم نواز به نظر برسد حتما نقل قول های خود را تایپ کنید و رنگ پس زمینه را تغییر دهید، یا مثل پست های زیر، نقل قول های خود را با دست بنویسید و آنها را در نزدیکی اشیاء جالب مانند گل یا لیوان قهوه قرار دهید.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

منبع تصویر

8. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم موضوعی

اگر پیج فروشگاهی در اینستاگرام داشته باشید، احتمال کل فید خود را بر روی محصولاتتان متمرکز می‌کنید. اما شما نیاز به ایده های منحصر به فرد دارید و باید خلاقیت یا مهارت های عکاسی خود را به نمایش بگذارید، تا یک فید منسجم ایجاد کنید که در آن هر پست یک محصول را معرفی می‌کند، می‌تواند برای مخاطب مفید باشد.
چند نمونه از قالب های آماده موضوعی را در تصاویر زیر می‌بینید: 

قالب آماده پست اینستاگرام برای تم تولد

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

قالب آماده پست اینستاگرام برای تم رستوران و غذا

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

9. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم با قاب

اضافه کردن قاب های سیاه یا سفید که هر تصویر را مشخص می‌کنند فید شما را از سایرین متمایز می‌کند. در قالب های آماده زیر از قاب های سیاه برای جلب توجه مخاطب به تصاویر استفاده شده و فید نهایی نیز بسیار مرموز و لوکس به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید محصولات مرتبط با مد و پوشاک را بفروشید یا بخواهید حس هیجان‌انگیزتری را برای برند خود ایجاد کنید، احتمالاً این تم موفق خواهد بود.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

10. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم سنتی

اگر تم سنتی با برند شما همسو باشد، می‌توانید از قالب های پست اینستاگرام خلاقانه و چشمگیر زیر که هم هنری و هم آرامش بخش هستند، استفاده کنید.
برای طراحی پست های سنتی می‌توانید از فونت های نستعلیق فارسی که در نرم افزار دومینگو به طور رایگان وجود دارد، استفاده کنید. 
برای افزودن رنگ های سنتی مثل زرد و اجری هم می‌توانید از ابزار ویرایش رنگ دومینگو استفاده کنید تا یک پالت رنگ مناسب پیدا کنید که باعث می‌شود عکس های شما به نظر سنتی و قدیمی برسد.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

11. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم تیره

فیدهایی که از قالب پست اینستاگرام با تم تیره استفاده می‌کنند بسیار دیدنی هستند و زیبایی تصاویرشان را با فیلتر رنگ تیره برجسته می‌کنند. برای ایجاد چنین فید جذابی، باید بیشتر فضای محتوای خود را با رنگ های تیره مثل سیاه، سبز تیره، سورمه ای، قهوه ای سوخته و رنگ های مشابه دیگر پر کنید و از رنگ های روشن تر مانند زرد و آبی برای برجسته کررن یک متن کوچک مثل تخفیف ویژه استفاده کنید. فید های دارای تم تیره بسیار تمیز، براق و حرفه ای به نظر می‌رسند.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

12. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم رنگین کمانی

ایا به دنبال راهی برای استفاده از چند رنگ در پست های خود هستید؟ سعی کنید با تم رنگین کمانی، این ایده را امتحان کنید. با استفاده از رنگ های متنوع و جذاب در پست‌های اینستا می‌توانید رنگین کمان ایجاد کنید، این رنگ‌ها می‌تواند شامل طیف گسترده از رنگ های مکمل مثل صورتی، طوسی، سبز،زرد، آجری و غیره باشد.

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

13. قالب آماده پست اینستاگرام برای طراحی تم دودل

اکثر افراد در اینستاگرام به عکس‌های واقعی و فیلترهای موجود در برنامه اکتفا می‌کنند، بنابراین می‌توانید برای متمایز شدن، از طرح‌های کارتونی یا دودل‌ها استفاده کنید و آنها را در بالای پست‌های معمولی اضافه کنید. اگر هنرمند یا طراح وب هستید و می‌خواهید توجه مخاطبین را به توانایی‌های هنری خود جلب کنید، ایده خوبی است که می‌تواند موجب لبخند زدن فالورهایتان شود .

طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام

چگونه یک تم اینستاگرام بسازیم؟

برای ساخت تم های جذاب می‌توانید از قالب پست اینستاگرام استفاده کنید. اما قبل از انتخاب قالب مناسب برندتان، نکات زیر را در نظر بگیرید: 

1. یک پالت رنگ ثابت انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های اصلی هر تم اینستاگرام، سازگاری رنگ های آن است. به عنوان مثال، شما نباید مدام تم خود را از سیاه و سفید به رنگین کمانی تغییر دهید چون می‌تواند فالوورهای شما را گیج کند و به تصویر برند شما آسیب برساند. البته، ممکن است در شرایطی نیاز داشته باشید که تم پیج تان را کاملا تغییر دهید یا شاید استراتژی بازاریابی خود را تغییر داده باشید، اما به جز این موارد باید یک تم منسجم و هماهنگ داشته باشید.
به همین دلیل، باید یک پالت رنگ ثابت را انتخاب کنید تا هنگام ایجاد تم اینستاگرام به آن پایبند باشید. شاید انتخاب کنید که از رنگ های برندتان استفاده کنید یا شاید قالب پست اینستاگرام با رنگ‌های آبی، نارنجی و سفید استفاده کنید، تا پیج تان برجسته و متمایز به نظر برسد. در هر صورت، برای ایجاد یک تم اینستاگرام، بسیار مهم است که در تمام محتوای خود از همان چند رنگ استفاده کنید.

2. برای هر پست از فیلتر یکسانی استفاده کنید یا هر پست را به طور مشابه ویرایش کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، ثبات یک ویژگی ضروری برای هر تم اینستاگرام است، بنابراین شما باید یک یا دو فیلتر مورد علاقه خود را پیدا کنید و از آنها برای تمام پست های پیج تان استفاده کنید. مثلا، اگر به دنبال یک ظاهر مینیمالیستی هستید، ممکن است فیلترها را به طور کامل نادیده بگیرید و به سادگی از چند ابزار ویرایش مانند کنتراست و نوردهی استفاده کنید.
به هر حال، هر ویژگی یا فیلتری را که انتخاب می‌کنید، باید تمام پست های خود را به طور مشابه ویرایش کنید تا یک فید منسجم ایجاد کنید.

3. طرح پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

اگر می‌خواهید یک فید منسجم داشته باشید، برای پست های اینستاگرام خود از قبل برنامه ریزی کنید، تا مطمئن شوید محتوای متنوعی را منتشر می‌کنید که در زمان مناسب برای مخاطبین هدفتان نمایش داده می‌شود.
علاوه بر این، هنگام ایجاد یک تم هماهنگ اینستاگرام، مثل تم پازلی باید از قبل چند قالب پست اینستاگرام آماده را انتخاب کنید تا مشخص کنید که چگونه با هم هماهنگ می‌شوند. تکه‌های محتوای شما باید به طور کلی تم پازلی تان را تقویت کنند. برنامه هایی نیز وجود دارد که یک پیش‌نمایش از فید اینستاگرام را به شما نشان می‌دهند تا قبل از اینکه روی گزینه انتشار هر یک از پست‌های خود ضربه بزنید، مطمئن شوید تم شما به همان شکلی است که می‌خواهید به نظر برسد.

4. قبل از انتخاب موضوع، عکس‌هایی را که می‌خواهید پست کنید انتخاب کنید.

هنگامی که یک تم اینستاگرام را راه اندازی می‌کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. فیلترها، رنگ‌ها، سبک‌ها، زوایا - انتخاب‌ها بی‌پایان هستند. اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این موارد باعث برجسته شدن تم شما نمی شود. تصاویر همچنان ستاره نمایش پست های شما هستند. اگر تصاویر در طراحی پست اینستاگرام بهترین کیفیت ممکن را نداشته باشند، هرچقدر هم تم جذابی بچینید، توجه مخاطبین به پست های شما جلب نخواهد شد.
برای انتخاب تم عالی اینستاگرام، قبل از انتخاب موضوع، عکس‌هایی را که قصد دارید پست کنید، انتخاب کنید. من به شدت توصیه می‌کنم این عکس‌ها را در یک شبکه با نه مربع نیز قرار دهید تا بتوانید ببینید که چگونه عکس‌ها با هم ترکیب می‌شوند.

5. کپشن‌ها را فراموش نکنید.

مطمئناً، هیچ کس وقتی به تم شما در نمای شبکه نگاه می‌کند، کپشن عکس های اینستاگرام شما را نمی بیند، اما زمانی که هر عکس را به صورت جداگانه پست می‌کنید، آنها را می‌بینند. مواقعی پیش می‌آید که تصویری که پست می‌کنید ممکن است چیزی انتزاعی باشد، مانند گوشه‌ای از ساختمان، یک چمدان خالی یا یک عینک آفتابی. به خودی خود، این موارد ممکن است چندان جالب نباشند، اما یک کپشن متفکرانه که تصویر را با موضوع کلی شما مرتبط می‌کند، می‌تواند به جلب توجه فالوورهای شما کمک کند.

بهترین ابزار برای طراحی تم منسجم با قالب اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام فراتر از اعداد است. به‌عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی، آنچه پست می‌کنید و ظاهر آن مستقیماً بر تعامل با فالوورهایتان تاثیر می‌گذارد. یک تم منسجم اینستاگرام می‌تواند به برند شما کمک کند تا یک پیشنهاد ارزشمند ارائه دهید، یک محصول را تبلیغ کنید یا یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید. 
اما برای اجرای این تبلیغات شما به ابزاری برای طراحی پست اینستاگرام نیاز دارید. بهترین ابزار شما، نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو است که صدها قالب آماده و رایگان برای ساخت پست و استوری تبلیغاتی و طراحی بنر در اختیار شما قرار می‌دهد.
اگر به دنبال افزایش فروش و جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام هستید، چرا از همین امروز شروع به طراحی پست های جذاب نمی کنید؟ برای ثبت نام رایگان در برنامه طراحی آنلاین دومینگو کلیک کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین