استوری اینستاگرام نقش بسیار مهمی در زندگی کاربران شبکه های اجتماعی دارد. این استوری ها هستند که ما را در جریان زندگی عزیزانمان، همسالانمان و فالوورهایمان قرار می دهند و اطلاعات جالب، کارهای خنده دار و به روز رسانی های مهم را با ما به اشتراک می گذارند. اما به جز این کاربردهای سرگرم کننده، استوری ها را می توان به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار نیز استفاده کرد.
بنر تبلیغاتی کسب و کار که به صورت استوری اینستاگرام طراحی می شود می تواند ابزار قدرتمندی برای جذب مشتری باشد. شما می‌توانید با استوری هایی که مخاطبانتان می‌خواهند ببینند، مستقیماً توجه آنها را جلب کنید و از آنجایی که استوری های تبلیغاتی اینستاگرام بسیار شبیه به استوری های ارگانیک به نظر می رسد، بازدید و تعامل را جذب می کنند.
در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه بنر تبلیغاتی کسب و کار تان را بسازید و در استوری منتشر کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده، آنها را در دنیای شما غوطه ور کند، و مهمتر از همه - آنها را وادار به کسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما کند.

استوری تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟

تبلیغات در استوری اینستاگرام یک بنر تبلیغاتی عمودی است که بازاریابان می توانند در گوشی موبایل به صورت تمام صفحه به مخاطبین نمایش دهند. این استوری ها دقیقا مشابه استوری های ارگانیک هستند (تمام صفحه و عمودی)، تنها تفاوت شان متن یا عنوان هایی است که برای تبلیغ محصول و خدمات در آنها نوشته می شود تا اهداف کمپین تبلیغاتی را برای افزایش نرخ تبدیل و آگاهی از برند افزایش دهد.
بنر تبلیغاتی در اینستاگرام می تواند شامل عکس‌ها، ویدیوها و استیکرهای مختلف باشد. مدت زمان تبلیغات تصویری در استوری اینستا تا ۱۵ ثانیه و تبلیغات ویدیویی حداکثر تا ۶۰ ثانیه است. محدودیتی در اضافه کردن عکس یا ویدئو به یک استوری وجود ندارد و شما می توانید ترکیبی از عکس‌ها و ویدیوها را برای ساخت بنر تبلیغاتی به کار ببرید تا یک تبلیغ منحصر به فرد ایجاد کنید. 
احتمالا می دانید که استوری اینستاگرام پس از 24 ساعت ناپدید می شود. پس اگر، بنر تبلیغاتی کسب و کار تان را در استوری به اشتراک گذاشتید، بهتر است آن را در یک هایلایت ذخیره کنید تا در آینده بتوانید از آن استفاده کنید.

چرا از بنر تبلیغاتی کسب و کار در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

تبلیغات استوری اینستاگرام ابزار ارزشمندی برای قرار گرفتن در معرض برند شماست. بیش از 500 میلیون نفر هر روز از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند و یک سوم از پربازدیدترین استوری ها مربوط به بنر تبلیغاتی برندها و کسب و کار ها می باشد. پس از پایان یافتن یک استوری، استوری بعدی به طور خودکار پخش می‌شود و که به برندها امکان می دهد بنر تبلیغاتی خود را در میان استوری های خانوادگی، دوستانه و سایر حساب‌های فالو شده پخش کنند.

مزایای تبلیغات در استوری اینستاگرام

مدت زمان زیادی از معرفی اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی نگذشته است، با اینحال اکثر برندهای معروف، استارتاپ ها و کسب و کارهای خانگی متوجه پتانسیل بالای تبلیغات در آن شده اند. فراگیر بودن این اپلیکیشن و تعداد کاربران فعال در آن، بستر مناسبی را فراهم کرده تا برندها با طراحی بنر تبلیغاتی کسب و کار شان به مخاطبین هدف خود دسترسی داشته باشند.
از مزایای تبلیغات در استوری اینستا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
جلب توجه مشتری: از تبلیغات استوری می توان برای جذب کاربران هنگام ورق زدن استوری‌هایشان استفاده کرد
افزایش آگاهی از برند : استوری ها به طور مستقیم در فید استوری افراد نمایش داده می شود 
دستیابی به مخاطبان جدید:  از تبلیغات هدفمند در استوری اینستاگرام می توان برای دستیابی به کاربرانی استفاده کرد که برند شما را دنبال نمی کنند
مطمئنا متوجه شدید که تبلیغات متقاعد کننده استوری اینستاگرام می تواند به شما کمک کند جذابیت بیشتری برای مشتریان تان داشته باشید؟ حالا بیایید به نحوه طراحی بنر تبلیغاتی کسب و کار به شکل Story بپردازیم. 

راهنمای طراحی بنر تبلیغاتی در استوری اینستاگرام

برای شروع طراحی استوری تبلیغاتی باید سایز آن را بدانید. سپس محتواهای تصویری یا ویدئویی و همچنین متن های تبلیغاتی خود را به آن اضافه کنید.

سایز استوری اینستاگرام 

سایز استاندارد:
وضوح 1080 پیکسل در 1920 پیکسل (حداقل 600 پیکسل در 1067 پیکسل)
نسبت تصویر:
9:16 
فرمت های مجاز:
png. یا .jpg برای عکس‌ها
mp4 یا .mov برای ویدیوها
حجم مجاز:
حداکثر 30 مگابایت برای عکس
حداکثر 4 گیگابایت برای فیلم ها
مدت زمان نمایش بنر تبلیغاتی در استوری اینستا:
پخش ۱۵ ثانیه ای برای عکس ها
پخش ۶۰ ثانیه ای برای فیلم ها

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

در زمان های قدیم (یکی دو سال پیش)، ویژگی Swipe Up را داشتیم که به کاربران اجازه می داد به استوری های خود لینک اضافه کنند. با این حال، فقط برای حساب‌های تایید شده اینستاگرام و افرادی که بیش از 10000 فالوور داشتند در دسترس بود.
خوشبختانه، اینستاگرام این ویژگی را حذف کرد و استیکر لینک را به جای آن قرار داد. اکنون همه - حتی آنهایی که دنبال کننده های بسیار کمی دارند – مجاز به قرار دادن لینک در استوری اینستا هستند، پس از آن نهایت استفاده را ببرید! برای افزودن لینک به بنر تبلیغاتی کسب و کار خود، کافیست روی استیکر لینک ضربه بزنید و URL مقصد را اضافه کنید که می تواند پست جدید وبلاگ، لندینگ پیج یا صفحه محصول شما باشد.
استیکر لینک را می توانید در هر کجای صفحه قرار دهید. ببینید چگونه حساب رسمی اینستاگرام BuzzFeed  لینکی را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرده است:

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

تگ کردن محصولات در استوری اینستاگرام

اگر یک پیج فروشگاهی هستید، می‌توانید استوری‌های خود را با استفاده از برچسب‌های محصول به یک مینی مارت تبدیل کنید که به طور چشمگیری تجربه خرید را برای بینندگان استوری شما ساده می کند. خریداران، بنر تبلیغاتی کسب و کار تان را می بینند، ضربه می زنند و خرید می کنند.
برای افزودن استیکرهای محصول به استوری اینستاگرام خود، روی نماد محصول در صفحه استیکر ضربه بزنید. سپس کاتالوگ فروشگاه شما ظاهر می شود. محصولی را که می‌خواهید تگ شود انتخاب کنید، سپس روی Done ضربه بزنید. 
یک نمونه از تگ محصول را در بنر تبلیغاتی زیر می بینید:

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

اضافه کردن نظرسنجی به بنر تبلیغاتی کسب و کار

سؤالات و نظرسنجی ها باعث واکنش طبیعی مخاطبین می شوند. برای پرسیدن سوال از فالوورها، باید استیکر سوال را انتخاب کرده و سوال خود را تایپ کنید.
سؤالات استوری اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد تعامل با مخاطبان، ایجاد پرسشنامه برای پرسش و پاسخ زنده، تعاملی کردن محتوای استوری اینستاگرام، یا به اشتراک گذاری سؤالات متداول و اطلاعات مفید است.
این نمونه‌های پرسش و پاسخ که توسط Evening Standard ارائه شده است را بررسی کنید تا در مورد سؤالاتی که می توانید در استوری اینستاگرام خود بپرسید ایده بگیرید.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

به جز برچسب سوالات، اینستاگرام دو سبک نظرسنجی مختلف را نیز ارائه کرده که می توانید به بنر تبلیغاتی خود اضافه کنید: یک نظرسنجی دو گزینه ای یا یک اسلایدر زیبای ایموجی.
 برای انجام یک نظرسنجی در استوری اینستاگرام خود، استیکر نظرسنجی را انتخاب کرده و سوال خود را وارد کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های «بله» و «خیر» را سفارشی کنید. ممکن است آن را به "اره/نه" تغییر دهید؟ همچنین می توانید آن را به بالایی / پایینی تغییر دهید.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

گزینه دیگر برای ایجاد یک نظرسنجی اسلایدر ایموجی است که با انتخاب آن می توانید سوال خود را وارد کنید. شما همچنین می توانید ایموجی را سفارشی کنید.
نظرسنجی‌ها روشی عالی برای درخواست بازخورد از دنبال‌کنندگانتان هستند (شما می توانید برای تبلیغ یک محصول، نظر مشتریانی که از آن استفاده کرده اند را در استوری اینستا بپرسید؟).
در نمونه زیر می بینید که چگونه اکانت رسمی اینستا Insider از نظرسنجی استفاده کردند.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

طراحی بنر تبلیغاتی به صورت چالش در استوری اینستاگرام 

برای بینندگان استوری خود یک چالش سرگرم کننده نمایش دهید و دانش آنها را در مورد برند، محصولات، موضوعات مرتبط با جایگاه کسب و کارتان یا هر چیزی که نیاز به تبلیغات بیشتر دارد، افزایش دهید. برای ساخت یک بنر تبلیغاتی کسب و کار به صورت یک چالش در استوری اینستاگرام، استیکر Quiz را انتخاب کنید، یک سوال چند گزینه ای با گزینه های صحیح و غلط ایجاد کنید. برای تعیین پاسخ صحیح روی حرف انگلیسی کنار آن کلیک کنید.
به جز برقراری تعامل، کسب و کار شما می تواند از داده های چالش در استوری های خود برای برنامه ریزی محتوای تبلیغاتی بعدی استفاده کند.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

افزودن شمارش معکوس به بنر تبلیغاتی کسب و کار

استیکر شمارش معکوس برای ایجاد هیجان در مورد زمان حراج، فروش ویژه یا افتتاح شعبه جدید، به کار می رود. با این استیکر می توانید به مخاطبان خود درباره ایوینت ها، جشن ها، وبینارها و غیره اطلاع رسانی کنید تا آن‌ها بتوانند برای شرکت در آن یا استفاده از یک فرصت ویژه برنامه ریزی کنند.
برای افزودن شمارش معکوس به استوری اینستاگرام خود، به دنبال استیکر Countdown بگردید، رویداد ویژه تان را نامگذاری کنید و تاریخ و زمان آن را تنظیم کنید. این یک راه هیجان انگیز برای هیجان انگیزتر کردن بنر تبلیغاتی کسب و کار است.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام 

یکی دیگر از ایده های درخشان استوری اینستاگرام استفاده از استیکر منشن است که به شما امکان می دهد یک دوست یا نام تجاری خود را در استوری اینستاگرام خود تگ کنید. روی برچسب @Mention کلیک کنید و نام کاربری را تایپ کنید. پس از برچسب گذاری، کاربر یک اعلان دریافت می کند.
ممکن است یک حرکت ساده به نظر برسد، اما در ایجاد تعامل بیشتر معجزه می کند. شما می توانید فالوورهای خود را تشویق کنید تا با استفاده از استیکر منشن شما را در طراحی پست اینستاگرام تگ کنند و بین آنها قرعه کشی برگزار کنید و به آنها جایزه بدهید.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

اضافه کردن مکان در استوری اینستاگرام

آیا می خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و فالوورهای خود را به فروشگاه تان بیاورید؟ به آنها بگویید کجا هستید! استیکر موقعیت مکانی بنر تبلیغاتی کسب و کار شما را در جستجوی برچسب مکان قابل دسترسی می کند، بنابراین کاربران اینستاگرام می توانند به فروشگاه شما بیایند.
برای افزودن موقعیت مکانی خود به استوری اینستاگرام، روی برچسب موقعیت مکانی ضربه بزنید، مکان خود را تایپ کنید و از نتایج جستجو انتخاب کنید. مکان شما در کنار یک پین ظاهر می شود. در بنر تبلیغاتی زیر، برچسب مکان به استوری اینستاگرام سیدنی و مانیل اضافه شده است .

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

استفاده از استیکرهای "Add Yours" در استوری اینستاگرام

در سال 2021، اینستاگرام استیکرهای «Add yours» را منتشر کرد که در آن کاربران می‌توانند موضوعات عمومی ایجاد کرده و از دیگران دعوت کنند که به آنها بپیوندند.
اکثر مردم از Add Yours برای پاسخ دادن به یک درخواست استفاده می کنند. برای پیوستن به یک استوری Add Yours روی دکمه Add Yours در استوری فردی که دنبال می‌کنید کلیک کنید و طبق درخواستی که از شما شده عکس های خود را اضافه کنید. اضافه کردن عکس یک استوری جدید ایجاد می کند و این زنجیره را گسترش می دهد.
اما زمانیکه می‌توانید استوری خود را بسازید، چرا به یک استوری بپیوندید؟ با ضربه زدن روی استیکر Add Yours و نوشتن درخواست خود، زنجیره جدیدی را شروع کنید. فالوورهای خود را تشویق کنید تا در این چالش شرکت کنند و ببینید چه کسی از آنها به این سرگرمی می پیوندد. در اینجا یک مثال خیره کننده از حساب توییتر اینستاگرام آورده شده است.

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

از قالب های آماده استوری ساز دومینگو برای طراحی بنر تبلیغاتی کسب و  کار کمک بگیرید

برای طراحی بنر تبلیغاتی کسب و کار خود می توانید استفاده از ویرایشگر آنلاین رایگان ما را بررسی کنید  و برای الهام گرفتن برای طراحی خلاقانه، قالب های آماده ما را بررسی کنید.
با استفاده از قالب های بنر تبلیغاتی ودومینگو می توانید انواع بنرهای تبلیغاتی را فقط با چند کلیک طراحی کنید.
بیایید چند نمونه از این بنرها را با هم مرور کنیم:

بنر تبلیغاتی کسب و کار برای کافه

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

ساخت بنر برای کانال ایتا

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

بنر تبلیغاتی برای پست اینستاگرام

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

طراحی بنر تلگرام

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

نمونه بنر تبلیغاتی برای شرکت

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

ساخت بنر تبلیغاتی ایتا

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

بنر تبلیغاتی استوری اینستاگرام

چطور از استوری اینستاگرام به عنوان بنر تبلیغاتی کسب و کار استفاده کنیم؟

تبلیغات د راینستاگرام می تواند برای شما نتایج فوق العاده ای داشته باشد اگر به دنبال افزایش فالوور یا کسب درامد بیشتر هستید، مطمئن باشید انتشار بنر تبلیغاتی به صورت پست یا استوری اینستا به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین