آیا می‌خواهید استوری های اینستاگرام حرفه ای طراحی کنید؟ احتمالا اولین راه حلی که به ذهنتان می‌رسد استفاده از فتوشاپ است. طراحی استوری اینستا با فتوشاپ می‌تواند راه حل مناسبی برای شما باشد اما اگر دانشی در طراحی ندارید یا برای کار با فتوشاپ آموزش ندیده اید، راه حل هوشمندانه ای نیست. 
در این مقاله راهنمای کاملی را برای ساخت استوری اینستاگرام با از فتوشاپ را آماده کردیم. در انتها نیز یک استوری ساز آنلاین مطمئن را به شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به هیچگونه آموزشی می‌توانید از آن به جای فتوشاپ استفاده کنید.

چرا استوری اینستاگرام را با فتوشاپ طراحی کنیم؟

استوری اینستاگرام به یکی از محبوب ترین ویژگی های این پلتفرم تبدیل شده است. طی سال های اخیر، این غول رسانه‌های اجتماعی ابزارهای مختلفی را برای کمک به افراد خلاق معرفی کرده است.
همانطور که اینستاگرام محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، ساخت استوری‌های منحصربه‌فرد که مخاطبان را درگیر کند پیچیده‌تر شده است. خوشبختانه نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop و استوری ساز های آنلاین مثل دومینگو، ابزارهای خلاقانه زیادی را برای تولید محتوای حرفه ای و جالب در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید استوری های متمایز و چشمگیر طراحی کنید.

 

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

 

مزایای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ

قبل از اینکه نحوه طراحی استوری اینستا با فتوشاپ و استفاده از ابزارهای آن برای بهبود استوری‌های تان را معرفی کنیم، ابتدا به مزایای این نرم افزار طراحی پیشرفته می‌پردازیم:

1. با فتوشاپ می‌توانید چندین ویدیو را به هر بخش از استوری اینستاگرام اضافه کنید

اگر استوری های خود را با رابط کاربری خود اینستاگرام ایجاد کنید، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای گالری خود را یکی بعد از دیگری به محتوای تان اضافه کنید. اما نمی‌توانید ویدیوهای متعددی را به یک استوری اضافه کنید، بلکه فقط می‌توانید در هر اسلاید یک ویدیو قرار دهید.
برای ساخت استوری های منحصربه‌فرد، باید خلاقیت داشته باشید و چیزهایی را امتحان کنید که دیگران به انجام آن فکر نمی کنند – مثل افزودن چندین ویدیو به یک اسلاید.
در فتوشاپ، می‌توانید چندین ویدئو را به یک اسلاید اضافه کنید تا چندین ویدیو همزمان در یک استوری پخش شوند. البته، نباید در این کار زیاده روی کنید چون نمایش چند ویدئوی همزمان ممکن است بیننده را گیج کند اما پخش یک یا دو ویدئو می‌تواند به نمایش بهتر پیام شما کمک کند.

2. شما می‌توانید بدون استفاده از گوشی موبایل استوری بسازید

به عنوان یک عکاس، داستان سرایی یکی از حیاتی ترین مهارت هایی است که باید آن را توسعه دهید. استوری های اینستا شما باید با پست‌های ثابت و ریلزهایی که منتشر می‌کنید، هماهنگ باشند و در واقع آنها را کامل کنند.
اگرچه می‌توانید مستقیماً در اینستاگرام استوری‌های جالبی بسازید، اما ممکن است نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی تان برای مدت طولانی کمی خسته‌کننده باشد. از طرفی ابزار طراحی اینستاگرام برای گوشی های iPad  به خوبی بهینه نشده است.
اگر وقت کافی برای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ داشته باشید، می‌توانید محتوا های بسیار حرفه ای تری خلق کنید و با تلاش بیشتر برای محتوای خود، مخاطبان تان را آسان تر جذب کنید.

3. با فتوشاپ برای پست‌ها و استوری های اینستاگرام خود یک قالب طراحی کنید

برخی از کاربران معتقدند که داشتن یک قالب ثابت برای طراحی پست های فید اینستاگرام دیگر مثل قبل مهم نیست. اما باید بگوییم، داشتن یک تم منسجم در پیج تان می‌تواند به شما کمک کند زمانی که کاربران روی پروفایل تان کلیک می‌کنند در چشم آنها متمایز دیده شوید.
اگر از ابزارهایی مانند فتوشاپ برای ساخت استوری اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، قدرت بیشتری در ایجاد انسجام خواهید داشت. با طراحی یک قالب آماده به راحتی امکان ایجاد تم های جذاب را در فید خود خواهید داشت. اگر در باره تم های فید اینستاگرام نیاز به ایده های بیشتری برای طراحی دارید می‌توانید مقاله طراحی تم های جذاب با قالب پست اینستاگرام را مطالعه کنید.

4. از طراحی پویا برای نمایش فیلم‌ها و عکس های خود در پست و استوری اینستاگرام استفاده کنید

فتوشاپ فقط در بین عکاسان محبوب نیست. بسیاری از صنایع خلاق از این نرم افزار استفاده می‌کنند زیرا آزادی عمل قابل توجهی در انتخاب نحوه ساختار هر تصویر یا ویدئو به آنها می‌دهد. شما نیز برای طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ تمام این ابزارها را در اختیار دارید.
بنابراین، پس از افزودن عکس‌ها و فیلم های تان به بوم خالی فتوشاپ، می‌توانید از ابزارهای متنوع آن برای تولید محتوای تصویری بسیار جذابی استفاده کنید و همه چیز را در کنار هم قرار دهید. مثلا، می‌توانید کمی عمق بیشتری به تصاویر خود اضافه کنید و بیننده را ترغیب کنید برای شماهده استوری های خلاقانه تری از شما، پیج تان را فالو کند.

چگونه در فتوشاپ، استوری اینستاگرام بسازیم؟

اکنون که علت طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ را مشخص کردیم، بیایید در عمل مراحل ساخت یک استوری را با هم مرور کنیم.

1. مرحله قبل از ورود به نرم افزار فتوشاپ

قبل از باز کردن فتوشاپ، باید عکس‌ها و ویدیوهای خود را در یک فایل ذخیره کنید. اگر قصد دارید از تصاویر آماده استفاده کنید می‌توانید وارد برنامه طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو شده و از بخش گالری تصاویر، چند تصویر مرتبط را دانلود و ذخیره کنید. اما اگر می‌خواهید از تصاویری که خودتان عکاسی کردید استفاده کنید، باید آنها را از گوشی نوبایل روی لپ تاپ یا کامپیوتر منتقل کرده و در یک فایل ذخیره کنید.در این مرحله نیازی به استفاده از ابزارهای Adobe  ندارید. 

2. سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ را ایجاد کنید و از قاب استوری استفاده کنید

هنگامی که محتوای خود را ویرایش کردید، آماده باز کردن فتوشاپ هستید. شما باید برای شروع پروژه خود سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ را که 9x16، وارد کنید. 
پس از تعیین ابعاد پروژه، آماده اضافه کردن قاب استورب هستید. نماد فریم (زیر نماد برش) را در نوار ابزار سمت چپ انتخاب کنید و فضایی را که می‌خواهید هر یک از تصاویر شما پوشش دهد، ترسیم کنید. هیچ قانونی برای نوع قابی که انتخاب می‌کنید، وجود ندارد. هر چیزی که به چشم شما زیبا باشد عالی عمل می‌کند.

3. تصاویر و ویدئوهایتان را به بوم خالی اضافه کنید

در مرحله بعد، باید عکس‌ها و ویدیوهای خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید. صرف نظر از انواع تصاویری که می‌خواهید وارد کنید، روند کار یکسان است. به Files > Import بروید .
اگر می‌خواهید عکس اضافه کنید، Images From Device و برای ویدیوها، Video Frames to Layers را انتخاب کنید . همچنین، می‌توانید تصاویر خود را در قسمت بنر خاصی که می‌خواهید در آن قرار بگیرند بکشید و رها کنید. راه دیگر برای وارد کردن ویدیوها رفتن به File > Video Layers > New Video Layer from File است .

4. طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ را ذخیره و در گوشی هوشمند خود کپی کنید

ذخیره کردن استوری اینستاگرام که توسط فتوشاپ طراحی شده نیاز به چند مرحله انتخاب و تایید دارد. اما نگران نباشید - این روند بسیار ساده است.
بسته به اینکه طراحی استوری اینستا شما ویدیو داشته باشد یا فقط عکس باشد، کمی متفاوت خواهد بود. قبل از ذخیره کردن باید ویدیو را رندر کنید. به File > Export > Render Video بروید .
وقتی تب Render Video باز شد، اندازه را به 1080x1920 تغییر دهید. ابتدا باید از منوی کشویی Custom را انتخاب کنید. همچنین باید مطمئن شوید که فرمت H.264 و فایل شما mp4. است. پس از انجام این مراحل، Render را فشار دهید تا ویدیو ذخیره شود.
اگر استوری شما فقط عکس دارد، فرآیند ساده است. به File > Export As بروید و فرمت را به PNG تغییر دهید. سپس، مقصدی را که می‌خواهید استوری اینستا را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید و همه چیز را نهایی کنید. دقت کنید که سایز استوری در فتوشاپ 1080x1920 باشد.
پس از ذخیره کردن ویدیو بر روی کامپیوتر، می‌توانید آن را به گوشی هوشمند خود انتقال دهید. اگر آیفون دارید و از مک استفاده می‌کنید، می‌توانید استوری تکمیل شده خود را از طریق AirDrop ارسال کرده و در اینستاگرام آپلود کنید. در شرایط دیگر، DropBox یا یکی از برنامه های جایگزین آن را امتحان کنید .

نمونه ای از طراحی استوری اینستاگرام با فتوشاپ Adobe Photoshop

اگر طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ را با یک قالب شروع کنید می‌توانید طرح‌ها، ظاهر و چیدمان عناصر را به راحتی تغییر دهید و کار طراحی برای شما ساده تر می‌شود. برای شروع می‌توانید قالب استوری زیر را در Adobe Photoshop اضافه کنید.
دانلود قالب آماده استوری اینستاگرام برای فتوشاپ
سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: سایز استوری در فتوشاپ را مشخص کنید

در این قالب استوری چندین طرح‌بندی را روی بوم های هنری جداگانه مشاهده می‌کنید. سایز استوری اینستاگرام در فوتوشاپ برای هر آرت برد 1080 در 1920 تعیین شده تا مطابق با ابعاد استوری اینستاگرام باشد. اگر بخواهید می‌توانید محل متن، گرافیک یا عکس‌ها را به‌روزرسانی کنید.

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

مرحله 2: به تصاویرتان، شکل خاصی بدهید

تصاویر دایره ای سرگرم کننده و شیک هستند، اما عکس‌ها به طور کلی مستطیل شکل هستند. اینجاست که ماسک های برش به کار می‌آیند. من یک دایره خاکستری روی اولین تابلوی هنری ایجاد کردم. برای پر کردن این شکل با یک عکس، بیضی را در پانل لایه‌ها انتخاب کنید و سپس یک تصویر را روی تابلوی هنری بکشید تا تصویر جدید درست بالای لایه بیضی قرار گیرد. روی لایه تصویر کلیک راست کرده و Create Clipping Mask را انتخاب کنید. از ابزار Move برای قرار دادن تصویر در دایره استفاده کنید و از Transform، Control+T (ویندوز) یا Command+T (macOS) برای تغییر اندازه آن استفاده کنید.

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

مرحله 3: به طراحی استوری خود متن اضافه کنید

من از متن پرکننده برای تجسم جایی که عناوین و پیام‌های کوتاه در سراسر طراحی ظاهر می‌شوند استفاده کردم. ابزار Type را انتخاب کنید و روی متن دوبار کلیک کنید تا با کلمات خودتان جایگزین شود. تنظیمات پانل کاراکتر را برای سفارشی کردن اندازه، فاصله یا رنگ متن تنظیم کنید.

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

مرحله 4: استوری خود را رنگ آمیزی کرده و از قاب استوری استفاده کنید

یک پالت رنگ سفارشی می‌تواند هر استوری را سفارشی کند. روی لایه شکلی که می‌خواهید به‌روزرسانی شود کلیک کنید و پانل Properties را باز کنید. روی نمونه رنگ سولید یا استروک کلیک کنید. اکنون یا از میان رنگ‌ها یا از پیش تنظیم‌های اخیر موجود انتخاب کنید، یا روی نماد چند رنگ کلیک کنید تا انتخابگر رنگ نمایش داده شود. از آنجا، از ابزار Eyedropper برای انتخاب رنگ از یک تصویر وارد شده در آرت بورد استفاده کنید. پس از کلیک بر روی OK، فتوشاپ شکل را با رنگ جدید پر می‌کند.

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

با سفارشی کردن یک قالب برای نشان دادن رنگ‌ها، متن و تصاویر جدید، چندین استوری را  همین قالب طراحی کنید. طرح خود را با @AdobeCreate به اشتراک بگذارید تا الهام بخش دیگران برای گفتن استوری هایشان باشد.

مرحله 5: استوری را ذخیره کنید

هنگامی که آماده ارسال استوری خود هستید، از Shift+click برای انتخاب تمام لایه های آرتبورد که می‌خواهید ذخیره کنید استفاده کنید، Export As را از منوی Flyout انتخاب کنید و قالب را روی JPG تنظیم کنید. پس از کلیک بر روی Export، فتوشاپ فایل های ذخیره شده را بر اساس نام لایه های آنها نامگذاری می‌کند.
برای ارسال پست در اینستاگرام، باید آن تصاویر را در گوشی خود دریافت کنید. برای انجام این کار، می‌تواتید آنها را در یک برنامه ابری- مانند برنامه Creative Cloud ذخیره کنید تا در گوشی خود به آن دسترسی داشته باشید 

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

فتوشاپ یک راه عالی برای طراحی استوری های جذاب تر در اینستاگرام است.

هر استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

هر تصویر ثابت به مدت پنج ثانیه در استوری ظاهر می‌شود. اما اگر با استافده از فتوشاپ، ویدیو را با تصاویر ترکیب کنید، می‌توانید تا ۶۰ ثانیه نیز مدت زمان نمایش استوری خود را افزایش دهید.

بهترین استوری ساز آنلاین جایگزین فتوشاپ

راهنمای ما اصول اولیه طراحی استوری اینستاگرام در فتوشاپ را به شما آموزش داد، اما بهترین راه برای طراحی پست و استوری اینستا، استفاده از فتوشاپ نیست اگر بخواهید خودتان پست و استوری بسازید اما نحوه کار با فتوشام را بلد نباشید، چه کاری باید انجام دهید؟ ما به شما نرم افزار طراحی پست و استوری اینستاگرام دومینگو را معرفی می‌کنیم! 
بیایید آموزش ساخت استوری اینستاگرام با گوشی در این ویرایشگر آنلاین را با هم بررسی کنیم.
در این ویرایشگر آنلاین به صدها قالب آماده پست و استوری دسترسی دارید که می‌توانید براساس موضوع آنها را فیلتر کنید:

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

سپس می‌توانید قالبی را که انتخاب کردید با ابزارهای آنلاین سفارشی کنید.
در نوار ابزار این ویرایشگر، امکان ویرایش تمام عناصر مثل متن، فونت، تصاویر، شکلکها، تیکت‌ها و غیره به شما داده شده و می‌توانید هر محتوایی مثل تصویر یا لوگو را نیز آپلود کرده و برای طراحی پست و استوری اینستاگرام از آن استفاده کنید.
بیاید چند نمونه از بنرهای تبلیغاتی که به صورت پست و استوری اینستا برای کسب و کارهای مختلف در این نرم افزار طراحی شده با هم مرور کنیم

بنر تبلیغاتی لوازم آرایشی

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

قالب آماده استوری تولد اینستاگرام

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

بنر تبلیغاتی پاکسازی پوست

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

پست برای بهترین پیج های لباس مردانه اینستاگرام

طراحی استوری اینستا با فتوشاپ 

اگر خلاق باشید و برای ساخت پست و استوری اینستا در این ویرایشگر آنلاین وقت بگذارید، کار با آن بسیار راحت و سرگرم کننده است. دومینگو یکی از بهترین ابزارهای آنلاین است که می‌توانید به جای فتوشاپ از آن استفاده کنید و استفاده از این پلتفرم به طرز شگفت آوری برای این منظور آسان است.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین