اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در بین جوانان تبدیل شده است و علت آنهم ویژگی های فوق العاده جذاب این پلتفرم است که آن را محبوب کرده است. به جرات می‌توان گفت بهترین ویژگی اینستاگرام که این پلتفرم را پرطرفدار کرده، استوری آنلاین است! سایز استوری اینستاگرام طوری تنظیم شده که کل صفحه گوشی موبایل را پر می‌کند و به نظر می‌رسد این ابعاد سفارشی کاملا به مذاق کاربران خوش آمده است.
در 2 آگوست 2016، اینستاگرام ویژگی "استوری‌" را منتشر کرد تا به کاربران خود مانند اسنپ چت امکان ارسال ویدئو و عکس را ارائه دهد که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. 
در اکتبر 2016 (در عرض دو ماه)، استوری های اینستا بیش از 100 میلیون کاربر را سرگرم کرد و آنها روزانه با استوری های جدید تعامل برقرار می‌کردند. این آمارها نشان می‌دهد اینستاگرام یکی از پرکاربردترین و بهترین اپلیکیشن‌ها برای اشتراک گذاری عکس و فیلم بوده است. 
استوری اینستاگرام ویژگی های متفاوتی نسبت به پست اینستا دارد. به همین علت هنگام طراحی استوری آنلاین باید این ویژگی‌ها در نظر گرفته شود. یکی از مهمترین ویژگی‌ها، سایز استوری اینستاگرام است که برای طراحی در برنامه های مختلف مثل فتوشاپ باید حتما به آن توجه کنید.
در این مقاله علاوه بر سایز استوری در فتوشاپ سایر ویژگی های این محتوای تعاملی اینستا را نیز بررسی می‌کنیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد تمام لحظات روزتان را به اشتراک بگذارید.
در طراحی استوری اینستا می‌توانید چندین عکس و ویدیو را به اشتراک بگذارید و آنها را با هم در قالب اسلایدی به نمایش بگذارد. استوری‌های اینستاگرام به شما امکان می‌دهند در طول روز هر چقدر که می‌خواهید عکس و فیلم به اشتراک بگذارید. خلاقیت‌هایی که می‌توانید در طراحی استوری اینستا به خرج دهید بسیار بیشتر از پست اینستاگرام است شما می‌توانید با کلمات، استیکرها، گیف‌ها، ایموجی‌ها و بسیاری موارد دیگر پیام تان را به مخاطبین برسانید.
اگر به دنبال خلاقیت بیشتری هستید می‌توانید با استفاده از قالب های آماده در استوری ساز دومینگو و به کار بردن متن و ابزارهای طراحی رایگان، تعامل بیشتری برقرار کنید. 
ویژگی مهم استوری اینستا این است که عکس‌ها و ویدیوهای آن بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند و در پروفایل یا فید شما ظاهر نمی‌شوند.
استوری افرادی که فالو می‌کنید در نوار بالای فید شما دیده می‌شوند و اگر یک استوری جدید برای نمایش وجود داشته باشد، عکس پروفایل آنها با یک حلقه رنگارنگ در اطرافش دیده می‌شود. 
برای مشاهده استوری یک شخص، فقط کافی است روی عکس پروفایل او ضربه بزنید و می‌توانید به آن شخص در دایرکت اینستاگرام پیام دهید یا فقط استوری را لایک کنید یا به استوری او واکنش نشان دهید.

کاربران فعال روزانه استوری اینستاگرام

اینستاگرام گزارش داده که بیش از 500 میلیون کاربر روزانه با استوری های اینستاگرام تعامل دارند، در حالی که از ژوئن 2018 تعداد کاربران حدود 400 میلیون افزایش یافته است. 
6 سال طول کشید تا اسنپ چت به 150 میلیون کاربر فعال روزانه برسد، در حالی که استوری‌ها و استفاده از اینستاگرام از هشت ماه پس از راه اندازی از این نقطه عطف فراتر رفت. 
11.01 درصد از 4.54 میلیارد کاربر فعال اینترنت جهان روزانه به اینستاگرام دسترسی دارند. این امار نشان می‌دهد که اینستاگرام مخاطبان زیادی دارد و شما می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. فقط باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید. با توجه به این آمار و ارقام می‌توان نتیجه گرفت که تبلیغ در اینستاگرام یکی از موثرترین روش های بازاریابی است! 

 

سایز استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۳)

 

سایز مناسب استوری اینستاگرام چقدر است؟

ابعاد استوری اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 9:16 است. ویدیو یا عکس استوری  نیز باید 1080 پیکسل عرض و 1920 پیکسل ارتفاع داشته باشد. 

 

نوع استوری

سایز استوری اینستاگرام

فرمت

حجم

عکس

1080 پیکسل در 1920 پیکسل

PNG، JPG

کمتر از 30 مگابایت

فیلم

1080 پیکسل در 1920 پیکسل

MP4، MOV.video

کمتر از 4 گیگابایت

سایز عکس های استوری اینستاگرام

ابعاد مناسب برای ارسال عکس در استوری اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است. فرمت های فایل تصویری پشتیبانی شده PNG و JPG هستند. اندازه تصویر استوری اینستاگرام شما باید کمتر از 30 مگابایت باشد.

سایز ویدیوهای استوری اینستاگرام

به طور مشابه، ابعاد صحیح برای ارسال ویدیو در استوری های اینستاگرام نیز 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است. 
اندازه فایل ویدیو نیز باید کمتر از 4 گیگابایت باشد. فرمت MP4  و MOV تنها دو فرمت پذیرفته‌شده فایل ویدیویی اینستاگرام هستند .

منطقه امن سایز استوری اینستاگرام چیست؟

سایز استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۳)

اگر بخواهید ویدیو یا تصویری را در استوری قرار دهید، اینستاگرام توصیه می‌کند یک حاشیه اطراف استوری را خالی بگذارید که با خط آبی، در تصویر بالا نمایش داده شده است.
شما باید نزدیک به 250 پیکسل از پایین و بالا را نیز خالی بگذارید و از برچسب، متن یا عناصر دیگر استفاده نکنید. 
چرا؟ زیرا این قسمت‌ها برای سایر عناصر ضروری مانند دکمه کشیدن به بالا، نام پروفایل یا هر نوع دکمه CTA که افراد برای بازدید از لینک در استوری فشار می‌دهند، مناسب هستند.
این قاب استوری که برای عملکردهای خاص خالی گذاشته می‌شود، به عنوان منطقه امن اندازه استوری اینستاگرام شناخته می‌شود.
بنابراین اگر می‌خواهید سایز استوری در فتوشاپ را به درستی تعیین کنید و از طراحی خود حداکثر استفاده را ببرید، بهتر است عناصر مختلف مثل متن، استیکر، برچسب و غیره را در منطقه امن قرار دهید.

چرا باید سایز استوری اینستاگرام را در طراحی رعایت کنیم؟

اینستاگرام در مورد اندازه استوری هایش بسیار سختگیر است. بنابراین، اگر عکس یا ویدیویی را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید که با ابعاد لازم مطابقت نداشته باشد، اینستاگرام عکس یا ویدیوی شما را برش می‌دهد و گاهی اوقات آن را بزرگ‌نمایی می‌کند. 
این کار باعث از دست رفتن کیفیت و گاهی اوقات بریده شدن جزئیات ضروری استوری شما می‌شود. 
به همین دلیل است که باید به سایز استوری در فتوشاپ را به درستی مشخص کنید. در ادامه به چند دلیل دیگر نیز اشاره می‌کنیم که بدانید چرا هنگام طراحی استوری اینستاگرام باید اندازه‌ها آن را به درستی در نظر بگیرید.

سایز استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۳)

طراحی استوری با ابعاد مناسب موجب می‌شود، محتوای شما حرفه ای و با کیفیت به نظر می‌رسد

اگر ویدیو یا عکس را با ابعاد صحیح در استوری اینستا قرار دهید، هیچ یک از جزئیات مهم بریده نمی‌شوند و همه انها مورد توجه قرار می‌گیرند. با رعایت اندازه استوری اینستاگرام در فتوشام، کاربران می‌توانند تمام جزئیات ضروری را مشاهده کنند
علاوه بر این، جذابیت بصری بر روی مخاطب تأثیر می‌گذارد و نتیجه آن برای حساب شما سودآور است. 
اگر از قاب استوری اینستاگرام با سایز مناسب استفاده کنید، استوری هایتان حرفه ای جلوه می‌کند و به ثبات برندتان می‌افزاید. 

رعایت سایز اینستاگرام در فتوشاپ روی برقراری ارتباط بهتر و تعامل با مخاطبین تأثیر می‌گذارد

یک تصویر واضح یا یک ویدیو با کیفیت خوب و پیام مناسب برای مخاطبان مناسب، بازدیدها و تعاملات بیشتری خواهد داشت، در نتیجه با مخاطب مناسب، وایرال می‌شود. 
رعایت سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ تضمین می‌کند که همه عناصر شما قابل مشاهده هستند، بنابراین مخاطبان می‌توانند CTA را ببینند و اقدام کنند. 
بنابراین، به شما کمک می‌کند تا انگیزه های خود را بهتر بیان کنید و به طور موثر به مخاطبان هدف برسید. 

نکات و ترفندهای طراحی استوری اینستاگرام با سایز مناسب

نکات زیر می‌تواند به شما در طراحی بهتر استوری اینستاگرام کمک کند. 

شماره 1: محتوای خود را قبل از آپلود در اینستاگرام ویرایش کنید

اینستاگرام فیلترهای عالی از پیش ساخته و طراحی شده به صورت دستی را ارائه می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوهای شما را حتی بهتر نشان دهد. 
با هزاران گزینه برای استیکرها و عکس‌های گیف تعاملی، می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و حتی عجیب و غریب به نظر برسید و سلیقه خود را که فوراً با حال و هوای برند شما سازگار است به آن اضافه کنید.
همیشه توصیه می‌شود قبل از آپلود ویدیو در اینستاگرام، آن را ویرایش کنید. می‌توانید با وارد کردن سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ، یک قاب استوری  بسازید و عکس‌ها و ویدئوهای خود را همیشه وارد آن کنید، تا مطمئن شوید ابعاد آن صحیح است.

شماره 2: از ابزارهای استوری ساز آنلاین استفاده کنید

شما می‌توانید محتوای از پیش طراحی شده را نیز در اینستاگرام آپلود کنید. بنابراین، می‌توانید به جای طراحی وقت گیر و مششکل در فتوشاپ، از قالب های آماده استوری اینستا در برنامه ساخت پست و استوری اینستاگرام مثل دومینگو استفاده کنید.

سایز استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۳)

به لطف قالب های آماده پست و استوری دومینگو می‌توانید در عرض چند دقیقه شروع به ساخت هر نوع محتوایی در اینستاگرام کنید. 
این قالب های آماده نه تنها حرفه ای به نظر می‌رسند بلکه می‌توانند به عنوان بنر تبلیغاتی برای رشد کسب و کار شما نیز مورد استفاده قرار گیرند.
برخی از ابزارها مانند Offeo Instagram Story Maker نیز به شما در ساخت استوری های متحرک کمک می‌کنند. 

شماره 3: ویدئوی عمودی با گوشی موبایل خود ضبط کنید

همانطور که گفتیم سایز استوری اینستاگرام در فتوشاپ باید 9:16 و به صورت عمودی باشد. پست های مربع شکل اینستاگرام با استوری آن متفاوت هستند. بنابراین، عکس یا فیلم عمودی که با گوشی خود می‌گیرید، بهترین ابعاد برای استوری اینستاگرام هستند. 
اگر از قالب های آماده استوری ساز دومینگو استفاده می‌کنید نیازی نیست نگران سایز استوری اینستاگرام باشید چون تمام قالب‌ها با ابعاد صحیح طراحی شده اند. اما برای شروع طراحی در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ باید سایز استوری در فتوشاپ را به درستی با نسبت 9:16 وارد کنید. 
در نهایت به خاطر داشته باشید، هر محتوایی که با گوشی موبایل خود از آن عکس یا فیلم می‌گیرید باید در قالب عمودی باشد، تا تمام آن در استوری اینستا نمایش داده شود در غیر اینصورت بخشی از آن حذف می‌شود. 

شماره 4: اطمینان حاصل کنید که سبک استوری اینستاگرام شما با پیج تان هماهنگ است

ضرری ندارد اگر حال و هوای خاصی داشته باشید یا سبکی منحصر به فرد و شخصی ایجاد کنید که در استوری‌ها و پست های خود از آن استفاده کنید. 
اینستاگرام گزینه های زیادی برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از اینکه سایز استوری اینستاگرام را به درستی در فتوشاپ وارد کردید، می‌توانید به روش هایی برای جذاب‌تر کردن آن‌ها فکر کنید. مثلا افزودن قاب استوری می‌تواند ایده جالبی باشد که به هماهنگ شدن پست‌ها و استوری های شما کمک می‌کند.
اگر با ایده درست، شروع به طراحی کنید، دقیقا می‌دانید که چه نوع عناصری را می‌خواهید در استوری اینستاگرام خود بگنجانید و با توجه به این ایده‌ها و ابعاد صحیح محتوا ایجاد کنید.
به طور کلی می‌توانید موارد زیر را به استوری های خود اضافه کنید:
قاب استوری
استیکر سوال
برچسب مکان
استیکر نظر سنجی
موسیقی 
استیکر پرسش و پاسخ
هشتگ 
لینک
شمارش معکوس
سایر استیکرهای پیشفرض اینستاگرام

از چه نرم افزاری برای طراحی استوری اینستا استفاده کنیم؟

می‌توان گفت که اینستاگرام بخش بزرگی از زندگی ما در دوران رشد بوده است و آمار‌ها نیز ثابت می‌کند که چگونه اینستاگرام به بخشی از زندگی میلیون‌ها نفر تبدیل شده است. 
اگر ما بتوانیم بهترین استفاده را از طراحی پست و استوری اینستاگرام داشته باشیم، بازاریابی در اینستاگرام می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد! امیدواریم در این مقاله اطلاعات کافی در مورد سایز استوری اینستاگرام بدست آورده باشید. 
اگر می‌خواهید یک کمپین موفق در اینستاگرام راه اندازی کنید، می‌توانید از بسیاری از ویژگی‌ها، تنظیمات و ابزارهای نرم افزار ساخت پست و استوری اینستاگرام دومینگو استفاده کنید تا بیشترین بهره را از حساب اینستاگرام خود ببرید.

سایز استوری اینستاگرام (به‌روزرسانی ۲۰۲۳)

قالب های آماده پست و استوری اینستا در این ویرایشگر آنلاین رایگان به شما کمک میکند فقط با چند کلیک ساده بهترین پست و استوری های تبلیغاتی را برای بازایابی برندتان بسازید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین