وقتی یکی از عزیزانمان را از دست می‌دهیم، برایمان مهم است که او را همانطور که در زندگی مان ارزشمند بوده به خاطر بسپاریم و تکریم کنیم. غم و اندوه و احساس از دست دادن عزیزمان می‌تواند بر جان و روح ما تأثیر بگذارد، و ساخت پوستر تسلیت راهی عالی برای "بزرگداشت" یاد و خاطره آنها است. 
پوستر تسلیت نوعی یادبود و روشی خلاقانه برای احترام به عزیزی است که از دست دادیم. بسیاری از دوستان و اعضای خانواده می‌توانند با ساخت پیام تسلیت آنلاین به بازماندگان ادای احترام کنند و از افرادی که شخص متوفی برایشان مهم بوده دعوت کنند که در مراسم تشییع جنازه یا مراسم یادبود این عزیز شرکت نمایند. 
برای ساخت بنر تسلیت با گوشی نیازی به سفارش بنر ترحیم گران قیمت ندارید. با کمی خلاقیت و استفاده از قالب های آماده بنر ترحیم دومینگو، می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک پوستر تسلیت بسازید. در این راهنما، مراحل ساخت اعلامیه ترحیم با گوشی برای یکی از عزیزان تان و همچنین ایده‌هایی برای ساخت بنر تسلیت رایگان را به اشتراک می‌گذاریم. 

 

چگونه پوستر تسلیت بسازیم؟

 

پوستر تسلیت چیست؟

پوستر تسلیت، که گاهی اوقات اعلامیه ترحیم یا بنر ترحیم نیز نامیده می‌شود، بنری است که عکس یا عکس‌هایی از فردی که درگذشته در آن قرار داده می‌شود و مکان برگزاری مراسم ختم، هفتم، چهلم یا هر مراسم یادبود دیگری همراه با چند جمله زیبا یا یک شعر به اطلاع اقوام و آشنایان می‌رساند. 
پوستر تسلیت راهی برای زنده کردن خاطره یک عزیز است که معمولا به نحوی طراحی می‌شود که قابلیت چاپ کردن داشته باشد. با اینحال، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی فرصتی برای به اشتراک گذاشتن پوستر تسلیت را به صورت آنلاین با افراد فامیل و دوستانی که شاید به بنر ترحیم چاپ شده دسترسی نداشته باشند، فراهم کرده است.
هدف از ساخخ اعلامه ترحیم، دعوت از دوستان و آشنایان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه یا سایر مراسم یادبود فرد متوفی است. ساخت بنر تسلیت آنلاین همچنین می‌تواند یادآور خاطراتی باشد که نشان می‌دهد آن مرحوم زندگی شاد و پرباری داشته است. نوشتن چند بیت شعر یا یک جمله زیبا در پوستر تسلیت، یکی از راه‌های متعددی است که می‌توان به شخص متوفی ادای احترام کرد. 
آن صفحه را به صورت چاپی روی پوستر خود نیز قرار دهید. این به هر کسی که پوستر را می‌بیند این امکان را می‌دهد که از صفحه بازدید کند و ادای احترامی به فرد درگذشته بنویسد. صفحات یادبود آنلاین کیک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که برای پرداخت هزینه های تشییع جنازه یا اهدای خیریه به نام عزیزتان کمک های مالی جمع آوری کنید.
اگر قصد ساخت بنر تسلیت آنلاین رایگان را دارید می‌توانید از برنامه ساخت بنر تسلیت برای اندروید یا بنرساز آنلاین دومینگو کمک بگیرید.

مراحل ساخت پوستر تسلیت

ساختن یک پوستر تسلیت به یاد فردی که دوستش داشتیم با پوستر ساز آنلاین دومینگو آسان است. شما می‌توانید از چند عکس از فرد مرحوم، چند بیت شعر و زمان و مکان برگزاری مراسم یادبود استفاده کنید و با قالب های آماده بنر در کمترین زمان یک بنر ترحیم بسازید. این ادای احترام به شما در زمان  سوگواری کمک می‌کند تا دوستان و آشنایانتان را با خبر کنید. 
یک نمونه قالب آماده پوستر تسلیت را که در بنر ساز آنلاین دومینگو طراحی شده در زیر می‌بینید:

چگونه پوستر تسلیت بسازیم؟

صدها قالب آماده پوستر تسلیت دیگر نیز در این نرم افزار طراحی شده که می‌توانید از لینک زیر به آنها دسترسی داشته باشید و با استفاده از تصاویر و متن مورد نظرتان آنها را ویرایش کنید.
پوستر استوری ترحیم
پوستر ترحیم پست اینستاگرام

چگونه پوستر تسلیت بسازیم؟

همانطور که گفتیم ویرایش این قالب های آماده بیشتر از چند دقیقه وقت شما را نمی گیرد. بیایید مراحل ویرایش یکی از این قالب های پوستر تسلیت را با هم مرور کنیم:

1. قالب آماده پوستر تسلیت را انتخاب کنید

ابتدا در بنر ساز آنلاین دومینگو به صورت رایگان ثبت نام کنید. سپس وارد نرم افزار شده و پلتفرم مورد نظرتان را انتخاب کنید. قالب های آماده پوستر تسلیت به صورت پست و استوری اینستاگرام طراحی شده که با انتخاگزنه مناسب به آنها دسترسی خواهید داشت.
به عنوان مثال اگر گزینه پست اینستاگرام را انتخاب کنید، تمام قالب های آماده پست اینستا به شما نمایش داده می‌شود.
در نوار ابزار سمت راست، امکان فیلتر کردن بنر‌ها براساس موضوع وجود دارد. یک باکس جستجو نیز موجود است که می‌توانید در آن کلمه ترحیم را جستجو کنید. با کلیک روی گزینه ترحیم، تمام قالهای آماده پست اینستاگرام مربوط به پوستر تسلیت برای شما فیلتر می‌شود. یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. 

2. بهترین عکس مرحوم را انتخاب کنید

مرحله بعدی مهم ترین مرحله است. شما باید از بین عکس هایی که از مرحوم دارید، بهترین عکس را انتخاب کنید اگر می‌خواهید پوستر را علاوه بر انتشار در شبکه های اجتماعی، چاپ کنید، حتما عکس بسیار باکیفیتی را انتخاب کنید. 
وقت آن است که عکس های قدیمی خود را از کمد بیرون بکشید یا از آشنایان بپرسید. تصاویر دیجیتال را که با تلفن هوشمند خودتان گرفتید یا در شبکه های اجتماعی از دیگر آشنایان دریافت کردید، بررسی کنید. از آنجایی که احتمالاً تعداد عکس‌ها معمولا خیلی زیاد هستند بهتر است از سایر اعضای خانواده کنک بگیرید تا بهترین عکس را انتخاب نمایید. 
عکس برجسته شما باید واقعی به نظر برسد. نباید روتوش شود و بهتر است شادترین لحظات مرحوم را نشان دهد. از آنجایی که این عکس احتمالاً در مرکز پست و استوری قرار می‌گیرد، باید مطمئن شوید که وضوح کافی دارد. در پوستر تسلیت معمولا استفاده از یک تصویر مرحوم معمول است، اما بسته به شرایط ممکن است نخواهید عکس عزیزتان را در پست و استوری قرار دهید. داین صورت می‌توانید از گالری تصاویر دومینگو استفاده کنید و عکس های مرتبط مثل شمع، گل و غیره را به پوستر ترحیم اضافه کنید.

3. عکس را در بنرساز آنلاین دومینگو آپلود کنید

اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای ایجاد پوستر تسلیت خود دست به کار شوید. اگر یک عکس از مرحوم انتخاب کردید، می‌توانید آن را در در برنامه ساخت بنر دومینگو آپلود کنید.
در مرحله بعد، شما باید عکس را در قاب مناسب قرار دهید. معمولا در قالب های آماده اعلامیه ترحیم دومینگو، قاب مناسبی برای عکس انتخاب شده اما اگر می‌خواهید قاب متفاوتی داشته باشید از نوار ابزار کناری استفاده کنید و بهترین قاب را برای تصویر انتخاب کنید.

4. متن و چیدمان عناصر را ویرایش کنید

اضافه کردن حاشیه یا برچسب گل نیز به پوستر ترحیم آن را شکیل تر می‌کند. با انتخاب گزینه استیکر می‌توانید برچسب های موجود را بررسی کنید و هرکدام مناسب بود با پوستر تسلیت اضافه کنید.
سپس باید متن بنر ترحیم را ویرایش کنید. روی هر یک از نوشته هایی که در قالب آماده اعلامیه ترحیم می‌بینید یک بار کلیک کنید تا ابزارهای مربوط به متن به شما نشان داده شود. حالا می‌توانید فونت، متن، اندازه و رنگ را تغییر دهید.
فراموش نکنید که یک بیت شعر یا یک جمله زیبا بنویسید و زمان و مکان مراسم را نیز اعلام کنید.

5. پوستر تسلیت را دانلود و ذخیره کنید

زمانیکه ویرایش پوستر تسلیت به پایان رسید روی گزینه دانلود کلیک کنید و آن را با فرمت مناسب در کامپیوتر یا گوشی موبایل تان ذخیره کنید. حالا می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و پست یا استوری را منتشر کنید.

ایده برای طراحی بنر تسلیت

بنر تسلیت قابل ویرایش که در بنر ساز آنلاین دومینگو در دسترس است می‌تواند یک راه عالی برای ساخت بنر تسلیت باشد. بااستفاده از آگهی ترحیم خام که برای همین مناسبت طراحی شده را می‌توانید جایگزین سفارش بنر تسلیت کنید.
اما زمانیکه بنر تسلیت لایه باز را در صفحه ویرایش دومینگو باز کردید می‌توانید از ابزارهای رایگان اگهی ترحیم ساز آن استفاده کنید تا متن تسلیت یا عکس و استیکر های مناسب را به آن اضافه کنید و پوستر تسلیت را متناسب با سلیقه خود سفارشی کنید. 
اگر ایده ای برای سفارشی سازی اعلامیه ترحیم رایگان به ذهنتان نمی رسد، می‌توانید راه های مختلفی که برای طراحی پست و استوری اینستاگرام وجود دارد را امتحان کنید. همچنین اگر قصد دارید، آگهی ترحیم بسازید ایده های زیر را در نظر بگیرید. 

از استیکر گل استفاده کنید

گل‌ها اغلب به عنوان نماد زندگی در نظر گرفته می‌شوند. استفاده از طرح های گلدار، گل های طراحی شده یا حتی گل های واقعی در طراحی پوستر تسلیت یک ادای احترام قابل توجه است. 

عکس گل و شمع را به جای تصویر مرحوم قرار دهید

آیا نمی خواهید عکس مرحوم را در بنر ترحیم قرار دهید؟ به جای عکس عزیزتان می‌توانید عکس گل و شمع قرار دهید. اگر عکس های باکیفیت پیدا نمی کنید به راحتی آنها را در کتابخانه بزرگ دومینگو پیدا خواهید کرد.

تصاویری از طبیعت را به پوستر تسلیت استفاده کنید

استفاده از یک عکس از طبیعت به عنوان پس‌زمینه، یادآور این است که زندگی ادامه دارد و می‌تواند تسلی خاطری برای بازماندگان باشد.

برای متن تسلیت از یک بیت شعر یا یک جمله ادبی استفاده کنید

جدا از خود طرح، پیدا کردن کلمات مناسب برای خداحافظی با یک عزیز همیشه آسان نیست. برای راحتتر کردن طراحی پوستر تسلیت چند متن آماده را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید در آگهی ترحیم قرار دهید:

متن آگهی ترحیم مادر لایه باز رایگان

با موهای سپیدش، پاکی قدمش، صفای وجودش
سنگینی سکوتش، نجابت و غرورش، و با زمزمه کلامش در جذبه محراب
گستره وسیع جنت بود، و من فقط پدر می‌خواندمش
و من فقط مادر می‌خواندمش
بازگشت همه به سوی اوست

نمونه شعر اطلاعیه ترحیم دختر

نوگلی پرورده بودم
خاک از دستم ربود
آن چنان در بر گرفت
انگار در عالم نبود
سالها زحمت کشیدم تا گلی پرورده شد
ناگهان پیک اجل آن غنچه را از من ربود

نمونه شعر پوستر تسلیت همسر

تودر من آتشی هستی که خاموشت نخواهم کرد   
به گلزاران گلی هستی فراموشت نخواهم کرد
قسم بر جامه پاکی که از مهرت به تن دارم        
 که تا جان در بدن دارم فراموشت نخواهم کرد.

از قاب استوری سفارشی استفاده کنید

یکی از ویژگی هایی که برای طراحی پست و استوری اینستاگرام به کار می‌رود استفاده از قاب هایی متناسب با موضوع طراحی است. برای ساخت آگهی ترحیم نیز می‌توانید از قاب های مناسب که دارای طرح گل هستند استفاده کنید. 

دانلود بنر تسلیت رایگان از بنر ساز آنلاین دومینگو

پوستر تسلیت برای گرامیداشت عزیزی است که به تازگی از دست رفته و معمولا با هدف دعوت از دوستان و آشنایان برای شرکت در مراسم یادبود طراحی شود. 
زمانیکه یکی از عزیزانمان را از دست میدهیم، ناراحتی و غم زیاد تمام ذهن ما را درگیر می‌کند و احتمالا زمان و حوصله کافی برای طراحی بنر ترحیم نداریم. 
دانلود بنر تسلیت رایگان از بنر ساز آنلاین دومینگو در این شرایط به شما کمک می‌کند در این شرایط به راحتی یک پوستر تسلیت به افتخار عزیزان خود طراحی کنید. 
هرچند ساخت یک یادبود منحصر به فرد ممکن است تنها یکی از چالش‌هایی باشد که پس از فوت عزیزانتان با آن مواجه می‌شوید اما حداقل قالب های آماده پوستر تسلیت دومینگو به شما کمک میکند که به سرعت یک آگهی ترحیم طراحی کنید و از این بابت دغدغه ای نداشته باشید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین