آیا تعداد فالوورها و نرخ تعامل پیج تان در اینستاگرام کاهش یافته و به دنبال ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در این پلتفرم هستید؟ 
تولید محتوایی که مخاطبان بخواهند با آن درگیر شوند، برای هر برندی متفاوت است، در پلتفرم اینستاگرام که برندهای زیادی درحال ارائه محتوای خود به فالوورها هستند بسیاری از کسب و کارها برای بازاریابی و تبلیغات با مشکل مواجه هستند.
در گزارش سال ۲۰۲۳ اینستاگرام، مشخص شده که هر روز برندهای بیشتری از استوری اینستا در بازاریابی خود استفاده می‌کنند. در حالی که پست‌های اینستاگرام محتوای بهتری برای جذب فالوورها هستند.
اکثر بازاریابان، از برنامه بالا بردن بازدید استوری و تولید فیلم برای استوری برای برقراری تعامل بیشتر با مخاطبین استفاده می‌کنند.
در این مقاله 22 ایده استوری تعاملی اینستاگرام را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا برای بازاریابی کسب و کارتان از آنها کمک بگیرید.
اما قبل از آن بهتر است اصول اولیه استوری اینستا را بیاموزید.

 

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

 

استوری اینستاگرام چند ثانیه است؟

استوری های اینستاگرام پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند به همین علت، برای تولید محتوای غیرفعال و متمرکز بر تعامل ایده‌آل هستند.
البته می‌توانید استوری‌ها را بیش از ۲۴ ساعت در قسمت هایلایت ذخیره کنید .

19  ایده استوری تعاملی

ما برای ساخت استوری تعاملی اینستاگرام و جذب بیشتر دنبال کنندگان چند ایده به شما می‌دهیم. اما به یاد داشته باشید که با کمی خلاقیت می‌توانید این ایده‌ها را از آن خود کنید. 

1. از باکس پرسش و پاسخ برای شنیدن صدای فالوورهای خود استفاده کنید

ساخت استوری اینستا با ایده پرسش و پاسخ مزایای زیادی دارد، از جمله:
به مخاطبان خود نشان می‌دهید که برای شنیدن صدایشان آماده هستید
اطلاعات ضروری را به فالوورها ارائه می‌دهید
آگاهی از برند را افزایش می‌دهید
امکانات طراحی استوری با روش پرسش و پاسخ بی پایان است. برچسب سؤال را در استوری قرار دهید تا افکار دنبال‌کنندگان را در مورد محصولات جدید، رویدادهای خاص، و موارد دیگر ببینید.
سپس می‌توانید با پاسخ دادن به سؤالات آنها در یک استوری ویدیویی یا یک پست متنی تعامل بیشتری ایجاد کنید.
فراموش نکنید که سوالات و پاسخ های خود را در قسمت هایلایت استوری ذخیره کنید تا دنبال کنندگان بتوانند به راحتی به عقب برگردند و به آنها مراجعه کنند.
با دانلود قالب استوری اینستاگرام آماده زیر می‌توانید ایده استوری تعاملی پرسش و پاسخ را به خوبی به کار ببرید:

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

2.  چالش "هرچی میخای بپرس" برگزار کنید

چالش هر چی میخای بپرس به شما کمک می‌کند تا:
نگرش فالوورهای تان را نسبت به برند و محصولات خود بسنجید
به دنبال کنندگان کمک کنید احساس کنند بخشی از برند شما هستند
چالش "از من هر چیزی بپرس" مانند ایده استوری تعاملی پرسش و پاسخ انجام می‌شود، اما به جای تمرکز بر یک موضوع خاص، دنبال کنندگان می‌توانند همانطور که از نام آن پیداست، در مورد هر چیزی که می‌خواهند درباره شما بپرسند.
این نوع چالش‌ها توسط مخاطبان هدایت می‌شوند، به این معنی که می‌توانند دیدگاه های خود را بیان کنند و بینشی را نسبت به مواردی که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده بودید ارائه دهند.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

3. ظاهر استوری های خود را جذاب تر کنید

هدف از جذابتر کردن استوری های اینستاگرام این است که برای مخاطبان وسیع تری جذاب باشند و توجه بیننده را به خود جلب کنند.
همانطور که با مخاطبان تان در استوری‌ها تعامل دارید، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید آنها را برای مخاطبان بیشتری جذاب کنید.
راه‌های مختلفی برای جامع‌تر و کاربرپسند کردن استوری‌ها وجود دارد، مثل: استفاده از فونت‌های بزرگ، برجسته کردن متون با رنگ‌های روشن، اضافه کردن استیکر چشمک زن، و نوشتن توضیحات تصویر.
در نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو به راحتی می‌توانید از بین صدها فونت رایگان که در اختیار شما قرار گرفته، یک فونت مناسب را برای استوری تعاملی خود انتخاب کنید

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

4. راهنمای استفاده از محصول جدید خود را در استوری به نمایش بگذارید

آیا ایده استوری تعاملی برای معرفی ویژگی های محصول را امتحان کرده اید؟ می‌توانید با طراحی استوری اینستا، یک راهنمای خرید یا یک دستورالعمل آموزشی برای استفاده از محصولات تان تهیه کنید، نکات و ترفندهای مفید را به اشتراک بگذارید، داستان برند تان را بگویید، به سؤالات متداول پاسخ دهید، و موارد دیگر.
استوری اطلاع رسانی یا راهنماها تاثیر بیشتری نسبت به پست های آموزشی ریلزها و پست‌های ویدیویی دارند، بنابراین حتماً در استوری، اطلاعات تخصصی درباره محصول تان را به اشتراک بگذارید و دنبال‌کنندگان را تشویق کنید که راهنما را ذخیره کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

5. از ایده استوری تعاملی نظرسنجی برای دریافت بازخورد استفاده کنید

ایده استوری تعاملی نظرسنجی این مزیت را دارد که:
موضوعات متنوع را پوشش می‌دهد
احتمال تعامل فالوورها با آن بیشتر است
می‌توان تاحدودی نیاز مشتری را ارزیابی کرد
نظرسنجی‌ها روشی عالی برای افزایش تعامل هستند زیرا زمان زیادی از فالوورها نمی گیرند.
برخلاف استیکرهای سوال، نظرسنجی‌ها گزینه های از پیش نوشته شده ای را در اختیار دنبال کنندگان قرار می‌دهند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهند این است که روی یک گزینه کلیک کنند. می‌توانید در مورد موضوعات مختلف بازخورد دریافت کنید، در مورد اولویت های آنها بپرسید و موارد دیگر.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

6. از مخاطب تان بخواهید "این یا آن" را انتخاب کند

استوری های اینیا آن، تعامل بالایی با مخاطبین برقرار می‌کنند. اگر به قالب های موجود در بهترین برنامه دانلود استوری اینستاگرام توجه کنید می‌بینید که یکی دیگر از ایده های استوری تعاملی آسان برای جذب فالوورها، همین ایده «این یا آن» است.
با انتخاب دو عکس برای آپلود در یک استوری شروع کنید و آنها را به صورت افقی یا عمودی کنار هم بگذارید. سپس، استیکر نظرسنجی را انتخاب کنید و «بالا» و «پایین» یا «چپ» و «راست» بنویسید، یا از ایموجی‌های اشاره برای علامت دادن به گزینه‌ای که دنبال‌کنندگان به آن رأی می‌دهند، استفاده کنید.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

7. یک ویدیو تعاملی  از پشت صحنه کسب و کارتان تهیه کنید

ویدیوهای تعاملی موجب می‌شود اعتماد ایجاد کنید و داستان برند خود را بگویید. در این ویدیوها می‌توانید تلاش و کیفیت کار خود را نشان دهید و جنبه انسانی تر نام تجاری خود را به نمایش بگذارید
محتوای ویدیویی به‌ویژه در استوری خوب عمل می‌کند. به دنبال‌کنندگان نشان می‌دهد که یک انسان واقعی پشت این کسب و کار وجود دارد و به آن‌ها کمک می‌کند بیشتر با برند شما ارتباط برقرار کنند.
اگر مخاطب کسب و کار شما نسل جدید است شک نکنید که آنها تمایل دارند به سمت برندهایی که ساده و صمیمی هستند، جذب شوند. پس، پرده را کنار بزنید و به مخاطب خود نشان دهید که یک روز معمولی در زندگی شما چگونه است، نشان دهید که چگونه برای شروع کار آماده می‌شوید یا چطور روزتان را شب می‌کنید.
ویدیو های پشت صحنه تعامل بیشتری ایجاد می‌کنند زیرا کاربران همیشه مشتاق هستند بدانند در زندگی واقعی چه می‌گذرد.

8. از نوار لغزنده برچسب ایموجی استفاده کنید

اگر می‌خواهید نگرش فالوورها را نسبت به محصولات یا خدمات تان ارزیابی کنید، نوار لغزنده برچسب ایموجی راهی آسان برای تعامل فالوورها است.
در این ایده استوری تعاملی، یک نوار لغزنده استیکر را روی استوری خود قرار دهید و به فالوورها اجازه دهید احساسات خود را با کشیدن ایموجی انتخابی خود بیان کنند.
می‌توانید از آنها بپرسید که چقدر جدیدترین محصول شما را دوست دارند، چقدر برای شرکت در یک رویداد هیجان‌زده هستند، یا چه امتیازی به شما میدهند.
افزودن یک نوار لغزنده ایموجی به استوری زیر که در آن از کاربران خواسته هرچقدر از تور استانبول لذت بردند، امتیاز دهند، استوری اینستاگرام را تعاملی‌تر از ارسال یک عکس همراه با متن می‌کند.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

9. از برچسب مسابقه به عنوان ایده استوری تعاملی استفاده کنید

برچسب مسابقه ایده استوری تعاملی دیگری است که مخاطبان زیادی را جذب می‌کند. از این روش می‌توانید:
برای راه اندازی رویدادهای هیجان انگیز استفاده کنید
به مخاطبان خود درباره برند و صنعت خود آموزش دهید
میزان آشنایی آنها با موضوعات خاص را بسنجید
با برچسب مسابقه، می‌توانید در مورد هر موضوعی یک استوری جذاب تهیه کنید، به عنوان مثال، «حدس بزنید محصول جدید ما چه زمانی وارد بازار می‌شود…» یا «برند ما چند سال سابقه دارد؟» همچنین می‌توانید زمینه کسب و کارتان بپرسید و برای کسانی که پاسخ صحیح می‌دهند قرعه کشی و جایزه بگذارید.
مسابقه‌ها می‌توانند چهار گزینه ای باشند و پس از اینکه کا بران گزینه درست را انتخاب کردند، دنبال‌کنندگان می‌توانند ببینند که آیا درست حدس زده‌اند یا خیر.

10. یک استوری آموزشی مفید پست کنید

استوری آموزشی اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرامی دهد. به خاطر داشته باشید که باید این استوری‌ها را در یک هایلایت ذخیره کنید تا کاربران هر زمان نیاز داشتند به آنها دسترسی داشته باشند. 
استوری های آموزشی به دلایل زیادی یک ابزار بازاریابی عالی هستند: آنها به دنبال کنندگان کمک می‌کنند تا در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و برند شما را به عنوان یک پیشرو در صنعت مورد اعتماد کاربران قرار دهند.
یکی از سوالات مهم درباره استوری تعاملی اینستاگرام از نوع اموزشی این است که هر استوری چند ثانیه است. چون شما باید آموزش های خود را در مدت زمان محدودی که در اختیار دارد ارائه دهید. 
استوری های تصویری ۱۵ ثانیه و استوری های ویدئویی ۶۰ ثانیه زمان دارند. بنابراین، می‌توانید از ترکیبی از ویدیوها و تصاویر را برای آموزش استفاده کنید تا به مخاطبان خود دستورالعمل‌های گام به گام برای استفاده از یک محصول را ارائه دهید یا یک دستورالعمل خوشمزه را آموزش دهید.

11. از استیکر "Add yours" به عنوان ایده استوری تعاملی اینستا استفاده کنید

استیکر Add yours به شما امکان می‌دهد، در مورد فالوورهای تان بیشتر بدانید و به مخاطبان جدید دست پیدا کنید.
طراحی استوری تعاملی اینستا با استیکرهای «Add yours» یکی از ویژگی‌های نسبتاً جدیدتر اینستاگرام است که به کاربران اجازه می‌دهد موضوعات خاصی روی یک استوری درباره یک موضوع خاص، استوری های دیگری را اضافه کنند. شما می‌توانید چالش های مختلفی را برای ساخت این استوری امتحان کنید. 
بسیاری از چالش های Add yours، وایرال می‌شوند. مثلا اگر کفش ورزشی می‌فروشید می‌توانید تصویر یک کوهنورد را در نوک قله بگدهرید که با کتوهای شما قله را فتح کرده ک سپس از مشتریان بخواهید عکس خودشان را همراه با کفش هایی که از شما خریداری کردند به استوری اضافه کنند.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

12. برنده شدن مشتری در قرعه کشی را به اشتراک بگذارید

زمانیکه برنده قرعه کشی که قبلا برگزار کردید را در یک استوری به اطلاع فالوورها می‌رسانید، مشتریان جدید می‌توانند به شما اعتماد کنند و مشتریان قبلی نیز متوجه قدردانی شما می‌شوند.
اثبات اجتماعی یک مکانیسم قدرتمند برای تبدیل لید به مشتریان است. با نشان دادن اینکه چگونه برند شما تغییر مثبتی در زندگی مشتریان تان ایجاد کرده است، دنبال کنندگان می‌توانند احساس کنند که شما می‌توانید همین کار را برای آنها انجام دهید.
در استوری برنده قرعه کشی بهتر است نام فرد برنده را اعلام کنید و حساب او را نیز در استوری تگ کنید. اگر پرداخت جایزه به صورت واریز به حساب بوده می‌توانید از رسید واریزی اسکرین شات بگیرید و به استوری اضافه کنید.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

13.  تیم خود را در استوری تعاملی اینستاگرام معرفی کنید

استوری هایی که در آنها کارمندان یا تیم متخصص تان را معرفی می‌کنید، به ایجاد حس اجتماعی بین برند و مخاطبان کمک می‌کند. با معرفی تیم خود به دنبال کنندگان تان، چهره ای برای برند خود ایجاد می‌کنید و می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که اعضای تیم در داخل و خارج از دفتر چه کسانی هستند، نقاط عطف و دستاوردهای قابل‌توجه آن‌ها را نشان دهید، از افرادی که به تازگی استخدام کردید، استقبال کنید، و نشان دهید که چگونه همه شما در کنار هم، برند شگفت‌انگیز تان را توسعه داده اید.
فالوورها را تشویق کنید که از تیم شما سؤالاتشان را بپرسند سپس از اعضای تیم تان استوری های ویدیویی تهیه کنید که پاسخ سوالات را داده اند.
این استوری‌ها نه تنها به مخاطبان شما کمک می‌کند تا برند شما را بهتر بشناسند، بلکه می‌توانید از افراد شایسته ای که شرکت شما را آنطور که هست، می‌سازند، قدردانی کنید.

14. پست‌ها و استوری هایی که شما را تگ کردند، مجددا پست کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای طراحی استوری اینستا، این است که به پست‌ها، استوری‌ها و نظراتی که شما را تگ کردند سر بزنید تا ببینید مخاطبان شما چگونه با برند تان تعامل دارند و آن‌ها را مجدداً در استوری‌های خود پست کنید. دنبال کنندگان از دیدن محتوای خودشان در حساب شما لذت خواهند برد، و احتمالا تعامل بیشتری با شما برقرار می‌کنند.

15.  با افزودن استیکرشمارش معکوس به استوری تعاملی اینستاگرام برای یک رویداد، هیجان ایجاد کنید

افزودن استیکر شمارش معکوس در مخاطبین شما احساس فوریت ایجاد می‌کند و از آنها می‌خواهد که منتظر یک رویداد هیجان انگیز باشند.
آیا رویداد خاصی در راه است؟ آیا قرار است که محصول جدید رونمایی شود؟ 
یک عکس پس‌زمینه برای استوری خود انتخاب کنید و سپس برچسب شمارش معکوس را با نام رویداد و تاریخ پایان آن روی استوری قرار دهید.
از این ایده Story برای معرفی محصولات جدید، تبلیغ رویدادهای آینده و اطلاع‌رسانی به دنبال‌کنندگان دوباره کلاس های اموزشی یا وبینارها استفاده کنید. همچنین می‌توانید لینک‌های مستقیم را به وب‌سایت یا صفحه ثبت‌نام تان اضافه کنید تا افراد را تشویق کنید قبل از تاریخ رویداد ثبت نام کنند.
برچسب شمارش معکوس معمولاً هنگام به اشتراک گذاری رویدادها و راه اندازی محصولات مهم برای ایجاد هیجان و فوریت استفاده می‌شود.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

16. یک برچسب لینک را به استوری اضافه کنید

آیا می‌دانستید از اکتبر ۲۰۲۱، هر کاربر اینستاگرام می‌تواند لینک‌هایی را در استوری خود پست کند؟
می‌توانید دنبال کنندگان را در وب سایت خود، به صفحه یک محصول جدید بفرستید، از آنها بخواهید برای یک رویداد یا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند و منابع مهم دیگر را مستقیماً در استوری های شما به اشتراک بگذارند.
می‌توانید برچسب لینک را مطابق با محتوای استوری خود سفارشی کنید یا نام آن را تغییر دهید تا هر طور که می‌خواهید مخاطب را تشویق به کلیک کردن کنید.
با تشکر از این ویژگی اینستاگرام که امکان اضافه کردن استیکر لینک را امکان پذیر کرده است، اکنون بینندگان می‌توانند مستقیماً روی این استیکر کلیک کرده و بدون نیاز به رفتن به لینک بیو به صفحه فرود مورد نظر شما منتقل شوند. این مزیت موجب شده استیکر لینک به یکی از تعاملی ترین استیکرهای اینستاگرام برای استفاده توسط برند‌ها و اینفلوئنسرها تبدیل شود.

17. پست های قدیمی فید اینستاگرام تان را در استوری تعاملی به اشتراک بگذارید

اگر می‌خواهید ترافیک را به پست های خود هدایت کنید، می‌توانید آنها را دوباره در استوری تعاملی اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
برای اطمینان از اینکه فالوورهای تان، پست های جدید تان را می‌بینند، آنها را در استوری منتشر کنید.
همچنین باید نوعی فراخوان برای اقدام که از آنها دعوت می‌کند تا روی پست کلیک کنند، مانند "پست جدید ما را بررسی کنید!" یا "آیا پست جدید ما را در مورد ____ دیده اید؟" به استوری اضافه کنید.
همچنین می‌توانید از یکی از استیکرهای «پست جدید» در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای جلب توجه بینندگان استفاده کنید.
وقتی کاربر روی استیکر پست جدید در استوری اینستاگرام کلیک می‌کند، مستقیماً او را به پستی که قبلا منتشر شده هدایت می‌کند.

18. تخفیف های هیجان انگیز در مناسبت های مختلف ارائه دهید

مشتریان عاشق تخفیف های رایگان هستند. با ارائه تخفیف های هیجان انگیز در مناسبت های مختلف مثل روز مرد یا ولنتاین می‌توانید فالوورها را به پیج تان جذب کنید.
استوری‌ها مکان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن حراجی‌ها و تخفیف هایی هستند که مشتریان را خوشحال می‌کند.
برای مثال پیشنهاد ویژه در روز زن  را در نظر بگیرید. شما می‌توانید یک استوری را به تبریک روز زن اختصاص دهید و در آن اعلام کنید که به این مناسبت روی کالاهایتان تخفیف در نظر گرفته اید.

ایده استوری تعاملی برای بازاریابی در اینستاگرام

19. از قالب پرسشنامه برای طراحی استوری تعاملی اینستاگرام استفاده کنید

قالب پرسشنامه برای به اشتراک گذاشتن پاسخ های فالوورها سرگرم کننده است. این نوع استوری را دنبال کنندگان احتمالا با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.
با قالب‌های پرسشنامه، می‌توانید از دنبال‌کنندگان سؤال‌های جالب مثل «تا به حال بانجی جامپینگ رفتید» بپرسید و از آنها بخواهید نظرات شان را به اشتراک بگذارند.
به عنوان یک ایده استوری تعاملی دیگر می‌توانید سناریوهای «آیا دوست دارید» را به آن‌ها پیشنهاد دهید، و از آن‌ها بخواهید که فقط با استفاده از ایموجی‌ها پاسخ دهند.
این نوع استوری می‌تواند به هر اندازه که بخواهید جدی یا شوخی باشد. تنها کاری که فالوورها باید انجام دهند این است که هر طور دوست دارند به سوال پاسخ بدهند.

جمع بندی

اکثر برندها تصور می‌کنند استوری محتوایی نیست که با آن تعداد زیادی فالوور به دست آورند، حتی اگر اینطور نباشد شما می‌توانید با ایده استوری تعاملی از نزدیک با مخاطبان خود آشنا شوید و آنها را با برند خود درگیر کنید. با استوری های تعاملی اینستاگرام، به مخاطبان خود این احساس را می‌دهید که بخشی از جامعه برند شما هستند.
با استفاده از قالب های استوری آماده دومینگو می‌توانید از ابزارهایی با کاربری آسان، در این نرم افزار استفاده کنید تا تعامل فالوورها با استوری اینستاگرام تان را افزایش دهید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین