طبق گزارش TechCrunch، تا ژانویه امسال، تقریباً 500 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز استوری ارسال می‌کردند و می‌توان فرض کرد که این تعداد تا امروز افزایش یافته است. این ویژگی فقط برای پروفایل های شخصی نیست. حساب تجاری شما نیز از آنها سود زیادی خواهد برد. اگر می‌خواهید با طراحی استوری به موفقیت برسید، 9 ترفند استوری اینستاگرام را که در این مقاله با شما به اشتراک می‌گذاریم، دنبال کنید.
همانطور که انتظار داشتیم، استوری‌ها با گذشت زمان، هوشمندتر و قدرتمندتر شده اند. امروزه آنها می‌توانند ابزاری باورنکردنی برای رشد برند شما در اینستاگرام باشند. با این حال، مانند هر محتوای آنلاین دیگری، طراحی استوری اینستا نیز استراتژی دقیقی را می‌طلبد.

 

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

 

9 ترفند استوری اینستاگرام برای ساخت استوری تبلیغاتی

در این مقاله ترفند های استوری اینستاگرام که باید برای بازاریابی دیجیتال خود از آنها استفاده کنید، مطرح می‌کنیم. مهم است که یاد بگیرید چگونه فالوورهای بیشتری را از این طریق بدست آورید ! بنابراین ترفند استوری اینستاگرام ما را به دقت دنبال کنید.

1. از هشتگ‌ها و برچسب های مکان برای افزایش دسترسی خود استفاده کنید

احتمالاً قبلاً دیده‌اید که چگونه در پست‌های معمولی اینستاگرام خود، افزودن هشتگ‌ها اغلب لایک‌ها، نظرات و بازدیدهای بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.
این امر به این دلیل است که پست شما را برای افرادی که هنوز شما را فالو نمی‌کنند، اما آن هشتگ را جستجو می‌کنند، قابل مشاهده‌تر و به راحتی قابل دسترس تر می‌کند.
همین قانون در مورد استوری های اینستاگرام نیز صدق می‌کند.
یکی از بهترین ترفند های استوری اینستاگرام اضافه کردن یک یا دو هشتگ به استوری های خود است. البته نباید زیاده روی کنید و 10 هشتگ به استوری تان اضافه کنید. شاید برای یک پست معمولی ۱۰ هشتگ مناسب باشد اما در Stories، تعداد هشتگ‌ها بسیار محدودتر است.
اگر از ظاهر هشتگ‌ها در استوری خود خوشتان نمی آید، سعی کنید آنها را زیر یک استیکر پنهان کنید!
دو راه برای اضافه کردن هشتگ وجود دارد. یکی استیکر هشتگ (ردیف بالا، سمت راست) است که فقط یک بار به شما امکان می‌دهد از آن استفاده کنید.
راه دوم این است که هشتگ را با استفاده از ابزار تایپ متن معمولی وارد کنید.
برچسب های موقعیت مکانی
آیا می‌دانستید که وقتی موقعیت مکانی خود را به پست های معمولی اینستاگرام خود اضافه می‌کنید، عملکرد پست را بهبود می‌بخشد؟
هنگامی که مکانی را به استوری تبلیغاتی اینستاگرام خود اضافه می‌کنید، نیز احتمالا تجربه مشابهی خواهید داشت. این استیکر در استیکرهای اینستاگرام (ردیف بالا، سمت چپ) موجود است که یک راه ساده برای افزایش بازدید از استوری شماست.

2. استوری های مهم را در هایلایت خود ذخیره کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت فعال هستند. تنها راه برای جلوگیری از این امر این است که آنها را در قسمت هایلایت خود ذخیره کنید. 
وقتی این کار را انجام می‌دهید، استوری در آنجا باقی می‌ماند تا زمانی که تصمیم بگیرید آن را حذف کنید.
با این حال، فقط به همین اکتفا نکنید. با طراحی "کاوری" که با برند شما مطابقت دارد، در پیج تان هماهنگی ایجاد کنید.
می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی یکی از هایلایت‌ها، ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه پایین سمت راست، ضربه زدن روی Edit Highlights و ضربه زدن روی Edit Cover انجام دهید.
با ذخیره کردن استوری در هایلایت می‌توانید از قدرت آن استفاده کنید و بیش از 24 ساعت آنها را به فالوورهای خود نشان دهید!
هایلایت خود را بر اساس موضوع سازماندهی کنید، به طوری که جستجو کردن برای دنبال کنندگان شما آسان باشد.

3. حداقل یک بار در روز پست کنید تا در صدر فیدهای خبری مردم بمانید

یکی از دلایلی که استوری‌ها بسیار قدرتمند هستند این است که شما را در صدر فیدهای خبری مردم قرار می‌دهند. نام تجاری شما در بخش بالایی فید مخاطبان کاملا قابل مشاهده است. این با یک پست معمولی که ممکن است در بین صدها پست دیگر ی دفن شود و کاربران به راحتی می‌توانند بدون نگاه دوم از کنار آن عبور کنند، بسیار متفاوت است. 
اما این مهم است که به طور منظم استوری بگذارید، استوری های شما پس از 24 ساعت از بالای صفحه کاربران محو می‌شوند، حتی اگر آنها را در قسمت هایلایت خود ذخیره کنید. این بدان معناست که اگر می‌خواهید در دید کاربر باقی بمانید، باید حداقل هر 24 ساعت یک بار یک استوری جدید ارسال کنید.
احتمالا می‌دانید که وقتی صحبت از موفقیت در شبکه های اجتماعی به میان می‌آید، داشتن نظم در طراحی پست اینستاگرام و انتشار آن، نکته کلیدی است. استوری های اینستاگرام شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یک بار در هفته استوری گذاشتن، نتایج زیادی را به همراه نخواهد داشت. شما باید آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
اگر فرصت کافی برای طراحی استوری تعاملی اینستا را ندارید، می‌توانید از قالب های آماده استوری اینستاگرام دومینگو استفاده کنید. طراحی استوری با این قالب‌ها فقط چند دقیقه وقت شما را می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد هر روز حتی بیشتر از یک استوری در پیج خود منتشر کنید.

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

4. با ترفند پرسیدن سوالات و برگزاری نظرسنجی در استوری اینستاگرام ، تعامل را افزایش دهید

کاربران اینستاگرام دوست دارند که در نطرسنجی‌ها شرکت کنند. بنابراین، دعوت از آنها برای به اشتراک گذاشتن افکار شان با شما می‌تواند بسیار مفید باشد. خوشبختانه، برچسب نظرسنجی Stories این کار را آسان می‌کند.
در استیکرهای اینستا، پنج گزینه وجود دارد که می‌توانید برای طراحی استوری تعاملی اینستا بررسی کنید:
•    نظرسنجی
•    سوالات
•    امتحان
•    چت 
•    نوار لغزنده
هر پنج مورد کاربران را دعوت می‌کنند تا با شما تعامل داشته باشد. اگر از این استیکرها به درستی استفاده کنید، کاربران دلیل خوبی برای توقف روی استوری شما و دقیق تر نگاه کردن به آن خواهند داشت.

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

استوری تبلیغاتی ابزاری پویا است که می‌توانید از آن به عنوان ترفند استوری اینستاگرام برای برقراری ارتباط واقعی با مخاطبان تان استفاده کنید. از این پنج ویژگی استفاده کنید تا مردم با برند شما ارتباط برقرار کنند.

5. از استوری تعاملی اینستا برای ارسال ترافیک به سایت خود استفاده کنید

قبلاً گفته بودیم، اما دوباره تکرار می‌کنیم. شبکه های اجتماعی ابزاری برای بازگرداندن افراد به وب سایت شما هستند. جادو معمولاً در آنجا اتفاق می‌افتد.
ساده‌ترین راه برای انجام این کار با استفاده از ویژگی “swipe up” در استوری است. اینجاست که می‌توانید لینکی به استوری اضافه کنید که وقتی افراد صفحه را به سمت بالا بکشند،  به آن لینک هدایت شوند.
البته در طراحی استوری‌های تعاملی اینستا باید توجه مخاطب را به لینک موجود معطوف کنید. توجه داشته باشید که برای هر استوری فقط یک لینک را می‌توانید اختصاص دهید. این تنها لینک قابل کلیکی است که در اینستاگرام درج می‌شود زیرا حتی اگر URL را به طور کامل در یک پست یا استوری تایپ کنید، قابل کلیک نخواهد بود!
خوشبختانه، در ویرایشگر آنلاین دومینگو اتیکت هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید توجه مخاطب را برای بالا کشیدن صفحه جلب کنید. 
چند نمونه از این اتیکت‌ها را در تصویر زیر می‌بینید:

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

6. برای حفظ صدای برند و زیبایی شناسی پیج تان، چند ویژگی مشابه در استوری های خود منتشر کنید

از آنجایی که استوری‌ها نسبت به پست‌های معمولی ساده تر هستند و تقریباً برای انجام فوری ساخته شده‌اند، اشتراک‌گذاری آن‌ها بدون نیاز به خلاقیت زیاد، آسان است.
بهتر بگوییم، استوری‌ها در واقع بسیار ساده تر از پست های معمولی هستند. آنها واقعاً به جزئیات و ویرایش زیاد نیاز ندارند. این طبیعت آنها نیست.
با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید آنها را بدون فکر و ایده منتشر کنید.
اما همینکه مطمئن شوید که نام تجاری و پیام‌های شما در استوری های مختلف یکسان و منسجم است، کافی است.
به فونت‌ها، رنگ‌ها، پس زمینه‌ها، استیکرها و موسیقی هایی که استفاده می‌کنید توجه کنید. آیا آنها با هم در استوری های مختلف مشابهند؟ به یاد داشته باشید: شما می‌خواهید اینستاگرامرها استوری های شما را تماشا کنند و بدانند که متعلق به برند شما هستند.
مثلا به چند نمونه بنر تبلیغاتی که به صورت استوری اینستاگرام طراحی شده و قالب آماده ان در برنامه طراحی آنلاین دومینگو قابل ویرایش است، نگاهی بیندازید. می‌بینید که در تمام آنها از رنگ های مشابه استفاده شده تا انسجام آن حفظ شود:

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

7. پست های دیگران را در استوری های خود به اشتراک بگذارید

لزومی ندارد که فقط محتوای خود را پست کنید. در واقع این کار باعث "خستگی مخاطب از برند" شما می‌شود و دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. کاربران در نهایت از دیدن استوری های تبلیغاتی هایی که صرفا برای تبلیغ برند شما منتشر می‌شود، خسته می‌شوند.
به اشتراک گذاری پست های دیگران یک ترفند استوری اینستاگرام عالی برای ایجاد روابط جدید و افزایش ترافیک و تعامل شما با گذشت زمان است.
برای اشتراک‌گذاری پست کاربران، به سادگی روی نماد سمت راست زیر عکس او ضربه بزنید. با این کار یک پنجره جدید باز می‌شود که در آن گزینه "Add post to my story" را خواهید دید.
اگرچه آن شخص اعلانی دریافت می‌کند که پست او را در استوری خود به اشتراک گذاشته‌اید، بهتر است خود او را در استوری تگ کنید. این کار باعث می‌شود کمی بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و مشخص می‌کند که محتوا را از کجا آورده اید.
نکته جانبی: این فرصت عالی برای به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. فرض کنید شما یک برند لباس هستید و یک خریدار یک سلفی با لباس شما پست می‌کند و شما را تگ می‌کند یا از یک هشتگ مارک دار (یا هر دو) استفاده می‌کند. این UGC است و اساساً تبلیغات رایگان است.
از این لحظه استفاده کنید! تصویر آن شخص را در استوری خود به اشتراک بگذارید. برای ایجاد فعالیت بیشتر در پست، چند لایک اینستاگرام بخرید . مردم دوست دارند برجسته شوند و از این شناخت قدردانی خواهند کرد. و می‌توانید به دنبال کنندگان خود نشان دهید که خریداران وفاداری دارید که عاشق برند شما هستند.
این یک وضعیت برد-برد است.
حتماً یک یادداشت تشکر سریع به استوری اضافه کنید و از کلمات محبت آمیز تشکر کنید.
حتی می‌توانید برای کاربرانی که با محصولات شما عکس می‌گیرند و شما را تگ می‌کنند، قرعه کشی برگزار کنید و جایزه بدهید.

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

8. سعی کنید به جای دوربین اینستاگرام از دوربین گوشی خود استفاده کنید

درست است که عکس یا ویدیو گرفتن مستقیما در اینستاگرام کمی در وقت شما صرفه جویی می‌کند، اما احتمالا متوجه شدیدص که دوربین گوشی شما کیفیت بهتر و وضوح بالاتری دارد. علاوه بر این، کمی آزادی بیشتری برای ویرایش محتوا قبل از ارسال پست در اینستاگرام خواهید داشت، به خصوص اگر از برنامه های شخص ثالث اضافی استفاده می‌کنید.
به یاد داشته باشید که به صورت عمودی عکس و ویدیو بگیرید، زیرا در استوری بهتر دیده می‌شود. 
اگر نمی توانید عکس های باکیفیت بگیرید، نگران نباشید در کتابخانه عکس های دومینگو، صدها عکس باکیفیت با موضوعات مختلف وجود دارد که می‌توانید برای طراحی استوری تعاملی اینستا از آنها استفاده کنید.

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

9.  از مناسبت های خاص به نفع برند خود برای طراحی استوری تعاملی استفاده کنید

طراحی استوری تعاملی در مناسبت های خاص روشی هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مخاطبان و تعامل به روشی کاملاً متفاوت است. در استوری ساز آنلاین دومینگو، برای مناسبت های مختلف چندین قالب آماده استوری طراحی شده که به راحتی می‌توانید لوگو یا متن مورد نظرتان را به آن اضافه کنید تا استوری مورد نظرتان در کمتر از چند دقیقه طراحی شود.

9 ترفند استوری اینستاگرام برای جذب فالوور

سوالات متداول

آیا می‌توان از استوری انلاین برای تبلیغ استفاده کرد؟

بله. با طراحی استوری تعاملی اینستا، می‌توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و برند یا محصول خود را تبلیغ کنید. استوری اینستاگرام با هشتگ های مناسب به افرادی که شما را فالو نمی کنند اما اکانت های مشابه را دنبال می‌کنند نشان داده می‌شود. این استوری‌ها به افزایش تعامل با برند شما کمک می‌کند و افراد بیشتری با نام برند یا محصول شما آشنا می‌شوند.

تبلیغ در استوری اینستا بهتر است یا پست اینستاگرام؟

پست‌ها برای دستیابی به مخاطبان جدید در اینستاگرام بهتر هستند. وقتی پست می‌کنید، فالوورهایتان آن را در فیدهایشان می‌بینند و دوستانشان که شما را دنبال نمی‌کنند، اگر نام شما را جستجو کنند، می‌توانند آن را ببینند. اگر استوری تبلیغاتی منتشر کنید، فقط افرادی که قبلاً شما را دنبال کرده‌اند آن را می‌بینند.

آیا می‌توانید با نظرسنجی در استوری آنلاین تبلیغ کنید؟

بله، می‌توانید یک برچسب نظرسنجی به استوری خود اضافه کنید تا نظر مشتریان تان را در مورد محصولات تان یا نحوه استفاده از آنها بپرسید. استیکرهای نظرسنجی یک راه عالی برای دریافت اطلاعات از طرفداران و برقراری تعامل با آنها است.

جمع بندی

تا به حال باید درک خوبی از ترفند استوری اینستاگرام برای افزایش ترافیک کسب و کار یا وب سایت خود پیدا کرده باشید. نکته کلیدی این است که خلاق باشید و انواع مختلف محتوا را امتحان کنید، همچنین از هشتگ‌ها و منشن‌ها برای جلب توجه مخاطبان جدید استفاده کنید.
اگر برای کشف این ویژگی فوق العاده و تاثیری که روی برند شما می‌گذارد آماده اید همین الان در استوری ساز آنلاین دومینگو ثبت نام کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین