به گزارش DemandSage، اینستاگرام اکنون 12 ساله شده و هرماه حدود 2 میلیارد کاربر فعال را در سراسر جهان سرگرم می‌کند.این عدد در سه ماهه سوم سال 2021 به دست آمد و تخمین زده می‌شود تا سال 2023 به 2.5 میلیارد برسد. این آمار برای بازاریابان واقعا فوق العاده است، اینطور نیست؟ اگر شما هم می‌خواهید بازاریابی موفقی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار داشته باشید حتما باید با اندازه تصویر بهینه برای ابعاد پست اینستاگرام آشنا باشید.
ابعاد پست اینستاگرام از ابتدا به صورت مربعی بود اما در 6 جولای 2015 کیفیت آن از   640 پیکسلی به 1080 ارتقا پیدا کرد. سپس در 26 آگوست 2015 امکان انتشار تصاویر عمودی به صورت استوری اینستاگرام به این پلتفرم اضافه شد.

 

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

 

بهترین اندازه تصویر برای ساخت پست اینستاگرام چیست؟

اندازه مطلوب عکس برای ساخت پست اینستاگرام 1080 پیکسل عرض در 566 پیکسل ارتفاع، تا 1080 عرض در 1350 پیکسل ارتفاع است.

بهترین رزولوشن عکس برای طراحی پست اینستاگرام چیست؟

بهترین وضوح تصویر برای طراحی پست اینستاگرام 1080 پیکسل عرض است. شما می‌توانید تصاویر بزرگتر را آپلود کنید، اما اندازه آنها به 1080 پیکسل کاهش می‌یابد.
عکس‌هایی با عرض 320 تا 1080 پیکسل با وضوح اصلی خود پست می‌شوند، اما در اکثر صفحه‌نمایش‌ها کشیده می‌شوند.
شما می‌توانید تصاویری با عرض کمتر از 320 پیکسل آپلود کنید و به اینستا اجازه دهید آنها را تا 320 افزایش دهد، اما این تصاویر بدترین ظاهر را خواهند داشت.
اگر تصاویری با عرض 1080 پیکسل آپلود کنید، تصویر شما وضوح خود را حفظ می‌کند و تغییری در آن ایجاد نمی شود.

بهترین نسبت تصویر براساس ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

بهترین نسبت تصویر برای پست های اینستاگرام 1:1 (مربع)، 1.91:1 (منظره) یا 4:5 (عمودی) است.
در اینجا یک نمودار مفید از اندازه و وضوح پست های اینستاگرام  در 3 نسبت آورده شده است

پست اینستاگرام

نسبت تصویر

وضوح

عکس یا فیلم مربعی

1:1

1080 x 1080 پیکسل

عکس یا فیلم منظره

1.91:1

1080 x 566 پیکسل

عکس یا فیلم پرتره

4:5

1080 x 1350 پیکسل


شما می‌توانید یک تصویر افقی را با نسبت تصویر 1.91 به 1 ارسال کنید که دقیقاً مشابه تصویر پیش نمایش لینک فیس بوک است . بنابراین سازگاری بین تبلیغات اینستا و Facebook وجود دارد .
استفاده از تصاویر در اندازه منظره به بازاریابان توصیه نمی شود ، زیرا کمتر از نیمی از فضایی که می‌توانید با یک تصویر پرتره توجه بیننده را جلب کنید، اشغال می‌کند!
اگر عکس منظره یا گرافیکی دارید که نمی‌خواهید آن را طبق ابعاد پست اینستاگرام به صورت مربع برش دهید، از قالب پست اینستاگرام آماده در برنامه ساخت پست اینستاگرام دومینگو استفاده کنید که یک حاشیه به بالا و پایین تصویر اضافه می‌کند تا فضای بیشتری را در فید شما اشغال کند.

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

تصویر پرتره یا عمودی بیشترین تاثیر را در تبلیغات اینستاگرام روی مخاطب شما دارد. از عرض 1080 پیکسل در ارتفاع 1350 پیکسل استفاده کنید.
اگر عکس شما بزرگتر است، نگران نباشید – اینستاگرام هنگام ارسال پست، آن را کاهش می‌دهد. سعی کنید تصاویر کوچک‌تر ارسال نکنید، زیرا تصویر شما کیفیت خود را از دست می‌دهد.
بهترین نسبت تصویر پرتره طبق ابعاد پست اینستاگرام، اندازه 8 در 10 است!

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

در مثال بالا دو نمونه پست اینستاگرام می‌بینید به نظر شما کدام یک تأثیر بیشتری بر اینستاگرام دارد - عکس افقی یا پرتره؟

چگونه یک عکس پرتره یا منظره در اینستاگرام منتشر کنم؟

برای افزودن یک عکس متناسب با ابعاد پست اینستاگرام، روی علامت مثبت در سمت راست بالای صفحه اصلی (فید اصلی) یا در صفحه پروفایل تان ضربه بزنید.
یک عکس یا ویدیو را از گالری تلفن یا لپ تاپ تان انتخاب کنید. برای به اشتراک گذاشتن آن به صورت پرتره یا منظره به جای عکسی با ابعاد مربعی، در همین صفحه:
روی نماد برش در سمت چپ ضربه بزنید تا از حالت مربع به حالت عمودی یا منظره تغییر پیدا کند.
برای تنظیم شکل دقیق، می‌توانید صفحه را با دو انگشت بزرگ یا کوچک کنید.
با حرکت دادن عکس با نوک انگشت خود، محل برش را تنظیم کنید.*
برای فیلتر کردن یا ویرایش روی Next ضربه بزنید .
برای افزودن کپشن و تگ روی Next ضربه بزنید .
با ضربه زدن روی اشتراک گذاری در بالا سمت راست پست را منتشر کنید.
*توجه داشته باشید که پس از خروج از صفحه import image دیگر نمی‌توانید برش را تنظیم کنید، پس این کار را اینجا انجام دهید!

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

همچنین توجه داشته باشید که نوارهای سیاهی که در کناره‌های یک عکس پرتره در حین ویرایش آن مشاهده می‌کنید، پس از ارسال آن باقی نمی‌مانند بلکه فقط برای قرار دادن تصویر در ناحیه ویرایش است. در واقع تصویر به اندازه ابعاد اینستاگرام بزرگتر خواهد شد تا عرض کامل فید را پر کند.

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

نمای فید اینستاگرام

اگر تصاویر غیر مربعی ارسال می‌کنید، توجه داشته باشید که آنها  در فید تصاویر شما (صفحه پروفایل اینستاگرام) به ابعاد مربع برش داده می شوند و قسمت مرکزی تصویر نشان داده خواهد شد - هیچ گزینه ای برای تنظیم برش عکس و نمایش آن در این قسمت وجود ندارد.
به تصویر پروفایل بالا توجه کنید. همه عکس‌ها به صورت پرتره پست شده‌اند، اما در گالری به صورت مربعی برش داده شده‌اند.
به همین علت بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند طراحی قالب اینستاگرام را با همان ابعاد پست اینستاگرام قدیمی انجام دهند تا در فیدشان نیز مشکلی بوجود نیاید.

تنظیمات ابعاد پست اینستاگرام

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

من عاشق ابزارهای ویرایش اینستاگرام هستم. حتی وقتی در فتوشاپ ویرایش عکس انجام می‌دهم، ممکن است ابزارهای عالی Lux یا Saturation را در اینستاگرام اضافه کنم !اگر Save Original Photos را در تنظیمات اینستاگرام خود روی ON تنظیم کرده اید، عکس ویرایش شده شما با وضوح کامل در کتابخانه عکس دستگاه شما ذخیره می‌شود.
اگر می‌خواهید از عکس برای چاپ کردن، یک کتاب تصویری یا چیز دیگری که در آن به وضوح بالا نیاز دارید استفاده کنید… تصاویر اینستاگرام خود را به اندازه‌ای که لازم است برای استفاده بعدی پست کنید .
عکس های شبکه های اجتماعی به طور مداوم در حال بزرگ شدن هستند. بنابراین، بهتر است در صورت امکان پست های خود را با ابعاد  1080 پیکسل مربع منتشر کنید - اگر می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید از تصویر با کیفیت بالا در سال آینده استفاده مجدد کنید، حتی شاید بهتر باشد ابعاد بزرگتری را در نظر بگیرید! چه کسی می‌داند، ممکن است ایعاد پست اینستاگرام دوباره افزایش یابد.

ابعاد ریلز اینستاگرام

ریلز مهم‌ترین نوع پست برای بازاریابان در سال 2023 شناخته شده که در فید منتشر می‌شود.

بهترین اندازه ریلز اینستاگرام چقدر است؟

می‌توانید یک ریلز با نسبت تصویر بین 1.91:1 و 9:16 آپلود کنید. من 9:16 را توصیه می‌کنم، زیرا ریلز اینستاگرام به صورت تمام صفحه با نسبت ابعاد 9:16 مشاهده می‌شوند. شما می‌توانید از اندازه 1080 در 1920 پیکسل، درست مانند ابعاد استوری اینستاگرام استفاده کنید.
ریلز هنگامی که در فید خبری دیده می‌شود، با نسبت تصویر 4:5 یا 1080 در 1350 پیکسل نمایش داده می‌شوند که همان پست تصویر پرتره یا عمودی است.
می‌توان گفت تقریباً 15٪ از بالا و پایین ویدیوی شما در فید بریده می‌شود. هنگام ساخت ریلز خود این را در نظر بگیرید و جزئیات مهم را از بالا و پایین کنار بگذارید.
ریلز  باید حداقل وضوح 720 پیکسل داشته باشند.

ابعاد عکس کاور ریلز اینستاگرام چقدر است؟

اندازه توصیه شده برای عکس کاور Reels اینستاگرام 420 پیکسل در 654 پیکسل (یا نسبت 1:1.55) است. در حال حاضر، پس از آپلود عکس روی جلد خود، نمی توانید آن را ویرایش کنید.

اندازه تصویر بند انگشتی ریلز  چقدر است؟

در پروفایل اینستا، ریلز به یک مربع یا تصویر کوچک با نسبت ابعاد 1:1 برش داده می‌شوند. درست مانند پست‌های تصویر غیر مربعی، شما هیچ کنترلی روی این برش ندارید – بزش ایجاد شده دقیقاً از مرکز ویدیوی شما خواهد بود.
البته می‌توانید انتخاب کنید که تصویر کوچک بهینه شده خود را آپلود کنید، درست مانند کاری که می‌توانید برای تصاویر کوچک YouTube انجام دهید .
به خاطر داشته باشید که در گالری Reels، تصویر 9:16 را به طور کامل نشان می‌دهد (کاهش به اندازه ۳/۱).

مشخصات ریلز اینستاگرام

حداکثر زمان 60 ثانیه (قبلا حداکثر طول 15 و 30 ثانیه بود)
تنظیمات خروجی ویدیو: فایل ویدیویی H.264
نرخ بیت هدف: حدود 2-3 مگابیت در ثانیه
تنظیمات خروجی صدا: کدک AAC
سمپل ریت: 44100 هرتز
کانال‌ها روی مونو تنظیم شدند
بیت ریت: 160 کیلوبیت بر ثانیه

ابعاد استوری اینستاگرام 

خبر خوب برای بازاریابان: ۳/۱ از پربازدیدترین استوری‌ها مربوط به مشاغل هستند! و 62 درصد از مردم می‌گویند که پس از دیدن یک نام تجاری یا محصول در Stories، علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند.
اینستاگرام با 10.7 درصد دومین نرخ جذب مشتری را برای سایت های فروشگاهی دارد.
چگونه اینستاگرامرها به سایت شما هدایت می‌شوند؟ لینک استوری های تان! این ویژگی اکنون برای همه حساب‌های تجاری قابل استفاده است، حتی اگر کمتر از 10 هزار دنبال کننده داشته باشید.
فرقی ندارد در حال پست کردن یک عکس، گرافیک یا ویدیو در استوری خود باشید، تمام صفحه موبایل را اشغال می‌کند.

بهترین اندازه استوری اینستاگرام چقدر است؟

ابعاد استوری اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل یا هر تصویری با نسبت 9:16 است.
اگر عکسی را آپلود می‌کنید، تقریباً هر اندازه یا شکلی قابل نمایش است، اما در برنامه اینستاگرام به یک مستطیل عمودی تبدیل می‌شود.
با استفاده از قالب استوری اینستاگرام آماده دیگر نگران تنظیم کردن اندازه آن نباشید. چند نمونه از قالب های آماده استوری اینستا در استوری ساز آنلاین دومینگو را در تصویر زیر می‌بینید:

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

نگران نباشید می‌توانید از دو انگشت خود برای بزرگ کردن، کوچک کردن و قرار دادن تصویر دقیقاً همانطور که دوست دارید استفاده کنید یا از قالب های آماده استوری اینستاگرام استفاده کنید. اندازه دقیق پیکسل مهم نیست، اما شکل یا نسبت ابعاد مهم است.
اگر قصد دارید ویدیویی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید ، اگر آن را در فرمت عمودی بگیرید و گوشی خود را عمودی نگه دارید، ساخت استوری بسیار آسان تر می‌شود زیرا زمانی که آن را به استوری خود اضافه می‌کنید، درست به نظر می‌رسد.

هر استوری چند ثانیه است؟

توجه داشته باشید که ویدیوهای اضافه شده به استوری‌ها به کلیپ های 15 ثانیه محدود می‌شود! از سال 2019، اینستاگرام ویدیوهای طولانی تر را به 15 ثانیه تقسیم می‌کند.
با این حال، باید ویدیوهای Story را نسبتاً کوتاه نگه دارید. ویدیوهای طولانی تر را در ریلز اینستاگرام پست کنید.

اندازه هایلایت استوری اینستاگرام چقدر است؟

اگر در حال ساخت کاور هایلایت با برنامه طراحی آنلاین دومینگو هستید، اندازه پیکسل 1080 در 1920 ایده آل است. وقتی می‌خواهید عکس روی کاور را سفارشی کنید، می‌توانید قسمتی از عکس خود را که می‌خواهید در دایره هایلایت نمایش داده شود، بزرگ‌نمایی کنید.

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

سایز تبلیغات اینستاگرام 2023

اگر یک حساب تجاری اینستاگرام دارید، می‌توانید از قابلیت تبلیغات اینستا استفاده کرده و حتی به راحتی یک پست را مستقیماً در برنامه اینستاگرام تبلیغ کنید.
طبق آمار وب سایت رسمی اینستاگرام، 60 درصد از مردم محصولات جدید را در این پلتفرم پیدا می‌کنند و حدود 25 میلیون پروفایل تجاری با 2 میلیون تبلیغ کننده فعال در اینستاگرام وجود دارد.
روزانه حدود 200 میلیون کاربر اینستاگرام از پروفایل های تجاری بازدید می‌کنند. آیا این قابل توجه نیست که مطالعات بازاریابی اینستاگرام نشان می‌دهد که 72٪ از کاربران محصولاتی که از طریق محتوای اینستاگرام پیدا کردند، خریداری می‌کنند!
این یعنی 130 میلیون کاربر اینستاگرام که هر ماه روی پست های خرید ضربه می‌زنند. آیا نباید کاری کنید که آنها از کسب و کار شما خرید کنند ؟
با تبلیغات اینستاگرام به تعداد بیشتری از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید! میزان بالقوه تبلیغات اینستاگرام 849.3 میلیون کاربر است. 

1. ابعاد و مشخصات پست تبلیغاتی تصویری اینستاگرام

تبلیغات تصویری پرکاربردترین نوع تبلیغات برای اینستاگرام و فیسبوک است.
از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس است، اشتراک گذاری محتوای بصری جذاب ضروری است.
اینستاگرام تصویر شما را هنگامی که در فید نمایش داده می‌شود به صورت مربع برش می‌دهد، اما می‌توانید آن را به صورت تصویر افقی یا پرتره نیز نمایش دهید.
برخی از مشخصات تبلیغات تصویری اینستاگرام:
عنوان: حداکثر 2200 کاراکتر
فرمت تصویر jpg یا .png
حداکثر حجم فایل: 30 مگابایت
مربع (نسبت تصویر 1:1):600×600 پیکسل (حداقل)، 1936×1936 پیکسل (حداکثر)
منظره (نسبت تصویر 1.91:1):600×315 پیکسل (حداقل)، 1936×1936 پیکسل (حداکثر)
پرتره (نسبت تصویر 4:5):600×750 پیکسل (حداقل)، 1936×1936 پیکسل (حداکثر)

بهترین اندازه تصویر برای ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

2. اندازه و مشخصات تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی به شما امکان می‌دهد برند یا پیشنهادات خود را با یک ویدیو یا GIF معرفی کنید.
ویدیوهای اینستاگرام با باز شدن برنامه شروع به پخش می‌کنند. ماهیت متحرک تبلیغات ویدیویی به جلب توجه کاربران در حین پیمایش فیدهای اینستاگرام خود کمک می‌کند.
زمان صرف شده برای تماشای ویدیوها در اینستاگرام در سال 2019 بیش از 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مشخصات اولیه :
حجم فایل - تا 4 گیگابایت
زمان - 120 ثانیه
طول عنوان - 2200 کاراکتر
نسبت تصویر:مربع – 1:1 

3. ابعاد و مشخصات استوری تبلیغاتی اینستاگرام

استوری یکی از ویژگی های محبوب در اینستاگرام است.
استوری های اینستاگرام شبیه اسنپ چت هستند زیرا به کاربران و برندها اجازه می‌دهند عکس‌ها و ویدیوهای خود را در بالای صفحه با کاربران به اشتراک بگذارند. آنها با Stories Highlights توجه را به برند شما جلب می‌کنند، زیرا تا زمانی که آنها را حذف نکنید در نمایه شما باقی می‌مانند.
در استوری های اینستاگرام می‌توانید ویدیوهای ضبط شده، عکس‌ها، ویدیوهای زنده، بومرنگ، متن و موسیقی را پست کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌هایی مانند مکان، برچسب‌های کاربر، دما و هشتگ‌ها را اضافه کنید.
 مشخصات استوری های تبلیغاتی اینستا:
قالب: تبلیغات عمودی تمام صفحه (9:16)
محتوای عکس: به مدت 5 ثانیه قابل مشاهده است
نسبت تصویر: از 1:91 تا 4:5
نوع فایل mp4  mov jpg یا .png
حداکثر حجم فایل:4 گیگابایت (ویدئو)، 30 مگابایت (عکس)
حداکثر زمان: ۱۵  ثانیه
تصاویر به طور پیش فرض به مدت 5 ثانیه نمایش داده می‌شوند
ابعاد: وضوح: 1080در  1920

با قالب های استوری اینستاگرام آماده در استوری ساز آنلاین و رایگان دومینگو به راحتی می‌توانید یک استوری تبلیغاتی جذاب برای کسب و کار خود بسازید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین