درک اینکه چگونه بهترین فونت را برای برند خود انتخاب کنید می‌تواند بسیار دشوار باشد. شناخت انواع فونت فارسی و انگلیسی می‌تواند کار شما را برای انتخاب بهترین فونت عنوان و تیتر پست و استوری اینستاگرام ساده کند.
استفاده از فونت هایی که هم جذاب باشند و هم با تصاویر، رنگ‌ها و هویت برند شما هماهنگ باشد می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبایتان متمایز شوید.
فونت‌ها به شما کمک می‌کنند تا در طراحی خود هماهنگی ایجاد کنید. هنگامی که فونت عنوان و تیتر را به درستی انتخاب کنید، اثربخشی و خوانایی پست و استوری تان را بهبود می‌بخشید.

 

راهنمای انتخاب فونت عنوان و تیتر برای پست و استوری اینستا

 

انواع فونت مناسب برای عنوان و تیتر پست و استوری اینستا

فونت های فارسی و انگلیسی هرکدام دارای انواع مختلفی هستند که می‌توانید برای جذابیت بیشتر پست و استوری اینستاگرام تان از آنها استفاده کنید. 
بیایید با انواع فونت های فارسی و انگلیسی انلاین که برای فونت عنوان و تیتر یا افزودن متن به عکس پست و استوری اینستا مناسب هستند، آشنا شویم.

فونت سریف Serif چیست؟

فونت‌های Serif حروفی هستند که در انتهای حروف آن‌ها خطوط اضافی وجود دارد. این حروف الفبا احساساتی مانند تاریخی بودن، سنتی بودن، صداقت و درستکاری را برمی انگیزند. فونت های زیادی وجود دارند که در دسته سریف قرار می‌گیرند که دارای اشکال، ضخامت‌ها و طول های مختلف هستند. برخی از انواع مختلف فونت های سریف عبارتند از:
1.    سبک قدیم : فونت سریف سبک قدیم دارای زوائدی گوه‌ای شکل هستند و کنتراست بالایی بین خطوط ضخیم و نازک آنها وجود دارد. این فونت عنوان و تیتر، سنتی ترین و کلاسیک ترین فونت سریف است. 
گاراموند یک سبک فونت سریف قدیمی است - نام آن از حکاکی پاریسی قرن شانزدهم کلود گاراموند گرفته شده است - که با اعداد اریب یا زوائد برجسته مشخص می‌شود و اغلب به عنوان فونت عنوان و تیتر متن و کتاب دیده می‌شود.
2.    سبک انتقالی : فونت سبک انتقالی دارای کنتراست بیشتری بین استروک و زوائد پهن است که تکامل یافته فونت سریف به سبک قدیمی است.
  Times New Roman یک فونت انتقالی است و معمولا برای متن ساده استفاده می‌شود زیرا شکل حروف باعث استفاده اقتصادی از فضا می‌شود.
 Libre Baskerville یک فونت سنتی دیگر است که به طور خاص برای متن دیجیتال طراحی شده و کنتراست کمتری نسبت به فونت سنتی Baskerville دارد.
3. Slab Serif : فونت‌های Slab Serif مانند Clarendon دارای زوائد ضخیم و کلفت هستند. از دیگر فونت های سری slab می‌توان به Courier، Excelsior و Rockwell اشاره کرد.
4. Didone : فونت های خانواده Didone که به عنوان فونت های سریف مدرن شناخته می‌شوند دارای با کنتراست بالا و ضخامت زیادی هستند. این فونت‌ها برای فونت عنوان و تیتر کاملا مناسب اند و برای اضافه کردن متن به عکس نیز می‌توان از آنها استفاده کرد.
فونت هایی مانند Didot و Bodoni به عنوان فونت های Didone در نظر گرفته می‌شوند.

فونت های Sans-Serif چیست؟

فونت‌های Sans-serif حروفی هستند که در انتهای حروف آنها زائده وجود ندارند. آنها مدرن تر و مینیمالیستی تر در نظر گرفته می‌شوند و به دلیل خوانایی بالای خود شناخته می‌شوند. این فونت‌ها فاقد زائده اضافی هستند و ظاهر منظم و تمیزتری دارند. برخی از انواع مختلف فونت های sans-serif عبارتند از:
1. گروتسک : فونت‌های sans-serif گروتسک از نظر ظاهری نسبتاً یکنواخت هستند. Franklin Gothic نمونه‌ای از فونت sans-serif گروتسک با طراحی فوق‌العاده توپر است که می‌تواند برای فونت عنوان و تیتر یا نوشتن روی عکس آنلاین مناسب باشد.
2. نئو گروتسک : فونت های نئوگروتسک sans-serif بر بی طرفی و خوانایی ساده تأکید دارند. این فونت‌ها زوائد بسیار کمتری نسبت به حروف سریف استاندارد دارند و در مقایسه با فونت های سنتی گروتسک شکل حروف اصلاح شده تری دارند.
 Arial یک تایپ فیس نئوگروتسک با زائده کمتری نسبت به حروف سریف استاندارد است. خطوط منحنی در فونت‌های Arial sans-serif کامل‌تر و نرم‌تر هستند، درحالیکه در فونت Helvetica خطوط انتهایی به صورت مورب بریده شده  یک حروف متراکم با ارتفاع x زیاد و فاصله تنگ بین کاراکترها است.
3. هندسی : فونت های هندسی دارای حروفی هستند که تحت تأثیر اشکال هندسی قرار گرفته اند و ظاهر مدرن تری دارند. Futura نمونه‌ای از حروف هندسی sans-serif با حروفی است که ضخانت بیشتری دارد و می‌تواند فونت عنوان و تیتر مناسبی باشد.

فونت های اسکریپت چیست؟

فونت های اسکریپت انواع فونت هایی هستند که شبیه دست خط یا نستعلیق هستند. این فونت‌ها، حس کلاسیک یا معاصر را تداعی می‌کنند. فونت‌های معمولی مانند فونت فارسی نستعلیق، در این دسته قرار می‌گیرند. اما فونت های اسکریپت دیگری نیز طراحی شدند که نسبت به فونت‌های رسمی، حالت فانتزی تر و سرگرم کننده تری دارند و برای طراحی مست و استوری اینستاگرام مناسبند.

فونت انلاین فارسی برای طراحی پست و استوری اینستا

اگر به دنبال طراحی پست و استوری اینستا با ظاهری حرفه ای و جذاب هستید حتما نیاز به استفاده از فونت های آنلاین فارسی دارید. معمولا باید دو یا سه فونت را برای عنوان و تیتر پست و استوری خود انتخاب کنید که ارزش فوق العاده ای به برند شما می‌افزاید. مخاطبان هدف شما فونت هایی را که در تمام محتوای بازاریابی تان استفاده می‌کنید به خاطر خواهند آورد.
به عنوان مثال، برندهایی مانند کوکاکولا، گوگل، مایکروسافت، نتفلیکس و بسیاری دیگر از فونت های مخصوص خود استفاده می‌کنند تا برای مخاطب قابل شناسایی باشند. برای انتخاب بهترین فونت انلاین فارسی باید به نکات زیر توجه کنید:

فونت های عنوان و تیتر باید کاملا خوانا باشند

خوانایی به معنی سهولت خواندن متن های پست و استوری در مدت زمان کوتاه است. از سوی دیگر، خوانایی به این اشاره دارد که چقدر راحت می‌توان هر حرفی را در متن تشخیص داد. خواندن عنوان و تیتر نباید برای مخاطبانتان چالش برانگیز باشد.
فونت‌ها به شدت بر خوانایی متن پست و استوری شما تأثیر می‌گذارند. در قالب پست اینستاگرام زیر فونت‌ها را تغییر داده ایم تا به شما نشان دهیم که چگونه بر خوانایی آن تأثیر می‌گذارد. استفاده از قالب های آماده به شما کمک می‌کند تا بهترین فونت را برای طراحی پست و استوری اینستاگرامی خود را پیدا کنید.

راهنمای انتخاب فونت عنوان و تیتر برای پست و استوری اینستا

فونت‌ها باید هویت برند تان را مشخص کنند

 قبل از انتخاب فونتی که با هویت برند شما ارتباط برقرار می‌کند، باید شخصیت برند خود را درک کنید. با انتخاب چند کلمه برای توصیف هویت برند تان شروع کنید. اگر کسب و کار شما "معتبر" یا "آموزشی" است، ممکن است بخواهید یک فونت سریف انتقالی انتخاب کنید. اما اگر "عجیب" یا "سرگرم کننده" هستید، یک فونت اسکریپت فانتزی ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر «نوآور» و «مدرن» هستید، فونت sans-serif را انتخاب کنید.
به فونت های برند رقبایتان توجه داشته باشید . برندهایی را که تحسین می‌کنید، جستجو کنید و به نوع تایپ فیس آن‌ها دقت کنید . درباره تأثیری که سبک های مختلف حروف می‌تواند روی بیننده بگذارد تحقیق کنید. زمانیکه اطلاعات کافی داشته باشید می‌توانید فونت اسکریپت سرگرم کننده را با تایپ فیس مدرن یک برند دیگر هماهنگ کنید تا به فونت عنوان و تیتر مناسب برند خودتان برسید.

فونت عنوان و تیتر را پس از تحقیقات کامل انتخاب کنید

قبل از انتخاب فونت مناسب، درباره آناتومی حروف، نحوه تمایز بین فونت‌های مختلف و اینکه چگونه اشکال یا سبک‌های حروف مختلف می‌توانند احساسات خاصی را برانگیزند، مطالعه کنید. تمام این اطلاعات به شما در انتخاب نهایی فونت مناسب تان کمک می‌کند.
 مطمئن شوید که فونت انتخاب شده در همه محتواها قابل استفاده است. فونتی که انتخاب می‌کنید باید در تمام محتوای بازاریابی شما، از تبلیغات چاچی گرفته تا طراحی وب سایت و پست و استوری اینستا، سازگار باشد. اگر طرح لوگوی شما حاوی عبارتی است، فونتی را انتخاب کنید که بسیار خوانا باشد. اگر قرار است روی بنر تبلیغاتی یا تراکت قرار بگیرد، فونتی را می‌خواهید که پررنگ اما خوانا باشد.

راهنمای انتخاب فونت عنوان و تیتر برای پست و استوری اینستا

چند فونت را برای عنوان و تیتر انتخاب کنید که با هم تناسب داشته باشند

انتخاب خود را به سه فونت مختلف برای نام برندتان محدود کنید و ظاهر عنوان و تیتر را با هر کدام مقایسه کنید. آنها را به تنهایی و همچنین در کنار به کار ببرید.
 ترتیب قرار گرفتن فونت‌ها را در نظر بگیرید تا اندازه و ضخامت فونت‌ها را طوری تنظیم کنید که چشم بیننده را به مؤثرترین شکل ممکن جلب کنند. اگر چند فونت را برای نام تجاری خود انتخاب کردید، مطمئن شوید که درکنار هم چگونه به نظر می‌رسند. شما باید تعیین کنید که کدام سبک فونت برای عنوان و تیتر باشد و کدام باید برای متن اصلی استفاده شود. سبک فونت را چندبار عوض کنید تا ببینید کدام فونت بهترین طرح‌بندی ساختاری را دارد.

راهنمای انتخاب فونت عنوان و تیتر برای پست و استوری اینستا

مراحل انتخاب فونت عنوان و تیتر در 6 مرحله

اکنون انواع فونت و فونت های مناسب برای تیتر و عنوان را می‌شناسید. حالا، بیایید ببینیم که چگونه فونت‌ها را برای طراحی پست و استوری اینستاگرام تنها در هفت مرحله آسان انتخاب کنید.

شماره 1 هدف و موضوع پست و استوری اینستا را تعریف کنید

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید موضوع و هدف طراحی شما است. هدف از طراحی پست و استوری بیشتر با استراتژی بازاریابی مرتبط است تا زیبایی شناسی. ممکن است بخواهید از پست اینستاگرام برای نعرفی محصول استفاده کنید یا یک بنر تبلیغاتی در استوری اینستا بسازید. اگر اهداف شما افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول یا خدماطلاع رسانی ات درباره افتتاح کسب و کارتان است، قالب های آماده پست و استوری ما را بررسی کنید تا نحوه استفاده از فونت های مناسب در این نوع محتوای بازاریابی را یاد بگیرید.

شماره 2 مخاطب هدف خود را بشناسید

شناخت مخاطبان هدف زمانی که نوبت به انتخاب فونت مناسب عنوان و تیتر برای طراحی پست و استوری اینستاگرامی می‌رسد بسیار مهم است.اگر اطلاعات جمعیتی و روانشناختی مخاطب هدف خود را درک کنید، به شما کمک می‌کند بفهمید چه نوع طراحی آنها را جذب می‌کند و انتخاب فونت تیتر و عنوان را برای شما آسان تر می‌کند.
به عنوان مثال، در قالب پست اینستاگرام غذا که هدف آن جذب افراد شکمو 😁 است، یک فونت دست نویس فانتزی بیشتر تاثیرگذار است تا یک فونت رسمی بی روح.

راهنمای انتخاب فونت عنوان و تیتر برای پست و استوری اینستا

شماره 3 روانشناسی فونت را در نظر بگیرید

هنگامی که مخاطبان هدف و موضوع طراحی خود را مشخص کردید، زمان آن است که احساساتی را که می‌خواهید منتقل کنید در نظر بگیرید و بر اساس آن یک فونت عنوان و تیتر را انتخاب کنید. 

شماره 4 یک فونت عنوان و تیتر برجسته و پررنگ انتخاب کنید

اکنون زمان آن است که یک فونت عنوان و تیتر را برای طراحی خود انتخاب کنید. در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که این فونت به خوبی با فونت متن هماهنگ می‌شود.
فونت عنوان یا تیتر در طراحی شما باید توجه مخاطبان را به خود جلب کند، آنها را به سمت برند شما بکشاند و آنها را تشویق کند تا درباره شما بیشتر بدانند. بنابراین، شما باید فونت های درشت و بزرگ را برای عنوان و تیتر خود انتخاب کنید.
دو تا سه فونت خوانا و بزرگ را انتخاب کنید که فکر می‌کنید ممکن است در عنوان و تیتر با طرح شما مطابقت داشته باشد. هدف شما در اینجا یافتن چند فونت است که می‌توانید قبل از نهایی کردن یک فونت، آنها را در طراحی خود امتحان کنید. 

شماره 5 فونت نازکتر اما خوانایی را برای متن انتخاب کنید

اکنون، با در نظر گرفتن فونت عنوان و تیتر، یک فونت برای متن اصلی انتخاب کنید. خوانندگان شما بیشترین اطلاعات خود را از متن دریافت خواهند کرد. بنابراین در انتخاب فونت متن علاوه بر در نظر گرفتن فونت عنوان و تیتر به نکات زیر نیز توجه کنید.
فونت های بسیار واضح و خوانا که در اندازه کوچک نیز کاملا قابل تشخیص باشند، انتخاب کنید
اطمینان حاصل کنید که فونت‌های متن نسبت به تیتر و عنوان نازک تر هستند
فونت های منن باید ضخامت کمتری داشته باشند

شماره 6  ترتیب استفاده از فونت‌ها را براساس اندازه و ضخامت فونت در نظر بگیرید

هنگامی که فونت های مورد نظرتان را که به خوبی با طراحی هماهنگ هستند انتخاب کردید، از فونت های خود برای ایجاد یک سلسله مراتب بصری استفاده کنید. برای انجام این کار، باید با اندازه و ضخامت فونت بازی کنید تا متون برجسته و کم اهمیت تر را مشخص کنید.

راهنمای انتخاب فونت عنوان و تیتر برای پست و استوری اینستا

صدها فونت رایگان فارسی در برنامه طراحی پست و استوری دومینگو

در مجموع باید گفت برخی از فونت‌ها با طراحی شما مرتبط هستند و برخی دیگر مناسب نیستند، اما نمی توانید فونت‌ها را به دو دسته خوب یا بد دسته بندی کنید. در عوض، می‌توانید آنها را به عنوان فونت های مناسب یا نامناسب دسته بندی کنید.
هدف اصلی انتخاب فونت مناسب جذب مخاطب است. بنابراین، قبل از اینکه با یک فونت کنار بیایید، همیشه مطمئن شوید که چه کسی متن را می‌خواند و چه پیامی به مخاطب منتقل می‌شود.
اکنون که می‌دانید چگونه فونت عنوان و تیتر را برای طراحی پست و استوری خود انتخاب کنید، ساخت محتوای تعاملی حرفه ای برای شما آسان تر خواهد شد. 
اگر آماده اید که ماجراجویی تان را آغاز کنید، برای ثبت نام رایگان در نرم افزار طراحی دومینگو کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین