نرم افزار ادیت عکس آنلاین، برنامه ای برای ویرایش عکس است که می‌توانید از ابزارهای اولیه و پیشرفته آن برای رسیدن به هر ظاهری که در تصاویرتان نیاز دارید، استفاده کنید.
این نرم افزارها معمولا دارای یک ابزار های قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد عکس های خود را سازماندهی، مرتب سازی و ذخیره کنید. 
محبوبترین ویژگی نرم افزار ادیت عکس آنلاین، افکت های از پیش تنظیم شده است که مجموعه‌ای از ویرایش‌های آماده هستند که می‌توانید با یک کلیک روی عکس‌های جدید اعمال کنید.
ویژگی محبوب دیگر امکان اضافه کردن متن به عکس است که به خصوص برای ساخت پست و استوری اینستاگرام کاربرد دارد. 
در این مقاله برخی از بهترین نرم افزار های ادیت عکس آنلاین را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه استفاده از آنها را نیز توضیح می‌دهیم.

نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو 

برنامه طراحی دومینگو یک ویرایشگر آنلاین نسبتاً جدید است که برای طراحی پست و استوری اینستاگرام، بنر تبلیغاتی، کارت ویزیت و غیره شده است . این نرم افزار مبتنی بر قالب های آماده است، که به نوعی از تنظیمات پیش‌فرض هوش مصنوعی کمک می‌گیرد، به این معنی که هوش مصنوعی  بهترین طرح های ممکن را به شما پیشنهاد می‌کند تا بتوانید عکس های خود را به آنها اصافه کرده و محتوای مناسب تان را بسازید.
به لطف ابزارهای هوش مصنوعی ساده ای که در این نرم افزار وجود دارد شما می‌توانید تنظیماتی مانند برش تصویر، چرخش تصویر، نوشتن روی عکس آنلاین و استفاده از عکس های آماده را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید صدها فونت انلاین را از ابزار متن آن انتخاب کرده و گزینه‌های بیشتری را برای بهینه کردن تصویرتان امتحان کنید.
مزیت ویرایشگر آنلاین دومینگد این است که کار با آن نیازی به مهارت خاصی ندارد. هفرد مبتدی که هیچگونه آموزش طراحی نیز ندیده باشد می‌تواند به راحتی از ابزار دطراحی دومینگو استفاده کند.

برنامه طراحی حرفه ای فتوشاپ

فتوشاپ شناخته شده ترین ابزار ادیت عکس آنلاین موجود است. در مقایسه با دومینگو، ابزارهای بسیار بیشتری دارد، اما استفاده از آن نیز دشوارتر است. وقتی صحبت از ویرایش عکس با فتوشاپ به میان می‌آید، حتما باید آموزش کار با این نرم افزار را دیده باشید. می‌توانید یک دوره آموزش ویدئویی ویرایش عکس با فتوشاپ را از سایت لوگونومی دانلود و خودتان عکس‌ها را به زیبایی ادیت کنید.

نرم افزار ادیت عکس آنلاین رایگانGIMP

برنامه GIMP جایگزین رایگان و قدرتمند برای فتوشاپ است. ابزارهای آن تا حدودی کمتر از فتوشاپ هستند، اما دارای یک انجمن فعال است که افزونه های متعددی را منتشر می‌کند.
اگر منصف باشیم، مهم نیست که کدام ویرایشگر عکس را انتخاب می‌کنید، زیرا همه می‌توانند نتایج عالی ارائه دهند. این به شما بستگی دارد که بهترین را براساس نیازهای خود انتخاب کنید.

چطور از نرم افزار ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

هنگام استفاده از نرم افزار ادیت عکس آنلاین باید سعی کنید سبک منحصر به فرد خود را توسعه دهید.
ایجاد سبک با ویرایش عکس، مهمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. زیرا در غیراینصورت با میلیون‌ها پست در اینستاگرام، تقریبا غیرممکن است که متمایز شوید.
بنابراین، شما می‌خواهید عکس های شما در نگاه اول قابل تشخیص باشند. برای مثال به ونسان ون گوگ فکر کنید. هیچ راهی وجود ندارد که به نقاشی او نگاه کنید و نگویید: "اوه، این نقاشی ون گوگ است!".
و این چیزی است که می‌خواهید با عکس های خود به دست آورید.
حالا، اگر مبتدی هستید، ممکن است حتی بسیاری از تکنیک‌هایی را که می‌تواند به شما کمک کند برجسته شوید، ندانید. اگر واقعا می‌خواهيد سبک خود را توسعه دهید، چند ایده وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید:

افکت اورتون

این یک تکنیک ادیت عکس آنلاین محبوب است که توسط مایکل اورتون معرفی شده است. با اعمال افکت اورتون، عکس شما ظاهری نرم و ابریشمی پیدا می‌کند که حالتی مرموز، عرفانی و حتی عاشقانه را منتقل می‌کند.

کالیبراسیون رنگ

کالیبراسیون رنگ یک ابزار در نرم افزار ادیت عکس آنلاین است که به شما امکان می‌دهد رنگ و میزان اشباع سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی را تنظیم کنید. با انجام این کار، می‌توانید به پالت‌های رنگی مختلف، از رنگ‌های پرطرفدار نارنجی و آبی تا سبز لجنی دست پیدا کنید. طبیعتاً برنامه های ویرایش عکس مختلف، ابزارهای مشابهی با نام های مختلف دارند.

افکت رنگ گرم و سرد

عکس های گرم و سرد دو نقطه مقابل یکدیگر هستند. عکس‌های گرم بسیار روشن، دارای اشباع کم با رنگ‌های گرم (قرمز، نارنجی، زرد) هستند، در حالی که عکس‌های سرد دارای رنگ‌های تیره و سرد (سبز، آبی)، با کنتراست بالا و نوردهی کم مشخص می‌شوند.

افکت محو یا تار کردن

محو کردن یا تار کردن عکس به معنای گمرنگ کردن سفیدی ک سیاهی است. در این افکت، تیره‌ترین رنگ‌ها مشکی نیستند، بلکه سایه‌های تیره خاکستری هستند و رنگ‌های سفید نیز سفید نیستند، بلکه سایه روشن خاکستری هستند. با انجام این کار به ظاهری تمیز و شبیه به عکس های قدیمی تر می‌رسید.

Split Toning

این تکنیک به شما امکان می‌دهد رنگ های مختلفی را به هایلایت‌ها و سایه های تصویر خود اضافه کنید. با آزمایش ترکیب رنگ های مختلف، می‌توانید طیف متنوعی از حالات و فضاها را با نرم افزار ادیت عکس آنلاین ایجاد کنید.

دانه و نویز

اضافه کردن دانه یا نویز به تصاویر شما می‌تواند کیفیتی قدیمی و شبیه به فیلم ارائه دهد. این تکنیک می‌تواند عکس های شما را نوستالژیک کند یا ظاهری ارگانیک و بافت دار به آنها بدهد.

سلکتیو فوکوس

با استفاده از سلکتیو فوکوس، می‌توانید توجه بیننده را به قسمت های خاصی از تصویر خود جلب کنید و در عین حال سایر قسمت‌ها را عمداً خارج از فوکوس نگه دارید. این تکنیک می‌تواند حس عمق ایجاد کند و به تاکید بر مهمترین عناصر در تصویر شما کمک کند.

نوردهی دوگانه

این تکنیک شامل ترکیب دو یا چند تصویر برای ایجاد یک عکس منسجم و منفرد است. نوردهی دوگانه را می‌توان برای انتقال احساسات یا ایده های پیچیده یا به سادگی برای ایجاد تصاویر بصری چشمگیر استفاده کرد.

محدوده دینامیکی بالا (HDR)

عکاسی HDR شامل ترکیب نوردهی های متعدد از یک صحنه برای ثبت طیف وسیع تری از تن‌ها و جزئیات است. نتیجه آن می‌تواند تصاویری زنده تر و پرنور تر با کنتراست و عمق بیشتر ایجاد کند.

سیاه و سفید

عکاسی تک رنگ می‌تواند با تأکید بر اشکال، بافت‌ها و کنتراست‌ها تأثیر قدرتمندی داشته باشد. امتحان کردن حالت سیاه و سفید در نرم افزار ادیت عکس آنلاین می‌تواند ابعاد جدیدی را در عکس های شما نشان دهد و احساسی بی انتها ایجاد کند.

تنظیمات سفارشی

بسیاری از برنامه های ویرایش عکس به شما امکان می‌دهند تنظیمات خودتان را ایجاد و ذخیره کنید. با توسعه یک کتابخانه از تنظیم های سفارشی، می‌توانید به سرعت سبک منحصر به فرد خود را بر روی تصاویر مختلف اعمال کنید و یکپارچگی را در نمونه کارها خود حفظ کنید.

 

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

 

چگونه عکس بگیریم از خودمان؟

نحوه عکاسی تاثیر قابل توجهی روی نتیجه نهایی ویرایش عکس دارید. بنابراین اگر به دنبال تبدیل عکس به فیلم برای استوری اینستا هستید احتمالا مهمترین سوال شما این است که چگونه عکس های زیبا بگیریم از خودمان.
برای راهنمایی شما به چند نکته زیر اشاره می‌کنیم: 

از تنظیمات دوربین خود استفاده کنید

همه نکاتی که تا به حال در مورد ویرایش عکس صحبت کرده ام مربوط به ویرایش با نرم افزار ادیت عکس آنلاین و تنظیماتی هستند که برای کل تصویر پس از عکاسی اعمال می‌شوند. اما دوبین گوشی شما تنظیمات جالبی دارد به طور خاصی بر تصویر شما تأثیر می‌گذارد. با تغییر این تنظیمات، کنترل بیشتری بر فرآیند ویرایش خواهید داشت تا بتوانید تصاویر شخصی یا منحصر به فرد ایجاد کنید.

خلاق باشید

برای ویرایش عکس با ظاهر واقعاً حرفه‌ای، باید خلاق باشید، سبک خود را توسعه دهید و چیز جدیدی را به جهان نشان دهید.
با این حال، به عنوان یک مبتدی، شما احتمالا نمی دانید از کجا شروع کنید و چگونه سبک خود را توسعه دهید، من این را درک می‌کنم. من متوجه شده ام که ساده ترین راه برای یافتن سبک خودتان این است که با آپلود عکستان در قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام شروع کنید. با این کار به سرعت به یک طرح منحصر به فرد می‌رسید و به تدریج راهی برای ایجاد تغییر در ویرایش هایی که فقط مال شما هستند پیدا می‌کنید.

افزودن متن به عکس را امتحان کنید

بسیاری از حرفه ای‌ها برای منحصر به فرد کردن طراحی پست و استوری خود از اضافه کردن متن روی عکس آنلاین استفاده می‌کنند! اما نه به این دلیل که آنها نمی دانند چگونه عکس‌ها را ویرایش کنند…
اضافه کردن فونت آنلاین، یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به طراحی پست و استوری و ویرایش قالب های آماده در چند ثانیه است.

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

چگونه می‌توان از دومینگو برای نوشتن روی عکس آنلاین استفاده کرد؟

اگر بخواهید فونت های مختلف را روی عکس خود به صورت دستی امتحان کنید، می‌توانید یک قالب آماده پست اینستاگرام را از نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو انتخاب کرده و برای تغییر متن و فونت محتوایی که در قالب وجود دارد یا حتی افزودن یک متن جدید روی ابزار متن در نوار ابزار کناری کلیک کنید:

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

حالا اگر روی باکس فونت کلیک کنید لیست کاملی از انواع فونت فارسی به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید روی هر یک از آنها کلیک کنید و بلافاصله می‌توانید نتیجه را ببینید.

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

اکنون، این شما هستید که همه اینها را امتحان کنید و یک سبک منحصر به فرد پیدا کنید.

نحوه گذاشتن لوگو روی عکس در نرم افزار ادیت عکس آنلاین برای اینستاگرام

اگر به دنبال یک ابزار ساده و رایگان برای ادیت عکس آنلاین و قرار دادن لوگو روی پست و استوری اینستاگرام هستید، بهترین انتخاب شما نرم افزار طراحی دومینگو است.
در این برنامه به راحتی می‌توانید عکس‌ها و لوگوی خود را آپلود کنید و چیدمان آنها را تغییر دهید:

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

برای این کار ابتدا در سایت ثبت نام کنید. سپس از بین گزینه های موجود، قالب موردنظرتان را انتخاب نمایید.
به عنوان مثال، اگر روی پست اینستاگرام کلیک کنید:

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

تمام قالب های موجود به شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید در کادر جستجو موضوع مورد نظرتان را وارد کنید تا قالب‌ها را فیلتر کنید:

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

حالا از بین قالب های موجود روی یکی از آنها کلیک کنیدتا وارد ویرایشگر شوید. در این صفحه، تمام ابزارهایی که برای گذاشتن لوگو روی عکس اینستاگرام نیاز دارید را می‌بینید:

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

ابتدا روی گزینه آپلود کلیک کرده و عکس یا لوگو خود را وارد نرم افزار کنید.

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

با کلیک و درگ کردن می‌توانید جای لوگو را تغییر دهید و آن را بزرگ تر یا کوچکتر کنید. همچنین می‌توانید از نوار ابزار بالا برای تغییر رنگ، برش، تغییر میزان شفافیت و سایر ویرایش های مورد نیازتان استفاده کنید:

از چه نرم افزارهایی برای ادیت عکس آنلاین استفاده کنیم؟

پس از اینکه قالب را به دلخواه خودتان ویرایش کردید، می‌توانید روی گزینه دانلود کلیک کرده و با فرمت مناسب آن را دانلود کنید تا بتوانید در اینستاگرام منتشر کنید.
برای شروع آماده اید؟ کلیک کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین