اشتراک گذاری محتوا در استوری اینستاگرام به راهی آسان برای برقراری ارتباط تبدیل شده است. برخی از برندها برای جذب فالوور، افزایش تعامل پست های اینستاگرام و برجسته کردن برند شان از استوری استفاده می‌کنند.اما کاربران شخصی برای هر مناسبت یا رویدادی با انتشار استوری هایی مثل دعوت به جشن تولد یا پوستر تسلیت، با دیگر فالوورها ارتباط برقرار می‌کنند.
در حال حاضر، استوری اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یک ابزار مهم برای اهداف بازاریابی است. بیش از 36 درصد از مشاغل کوچک از این رسانه برای انتشار بنر تبلیغاتی محصولات خود استفاده می‌کنند، در حالی که 25 درصد از نسل جدید، محصولات مورد نیازشان را از طریق استوری های اینستا پیدا می‌کنند. اما تبلیغ محصول تنها کاربرد استوری اینستاگرام نیست. تقریبا تمام کاربران اینستا از این ویژگی برای اطلاع رسانی درباره هر اتفاق مهمی مثل مراسم تولد یا ختم استفاده می‌کنند.
احتمالا یک یا چند فالوور شما باید جزو آن دسته افرادی باشند که برای هر اتفاق کوچک و بزگی در اینستا پست و استوری می‌گذارند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که این افراد چطور وقت می‌کنند برای هر اتفاقی یک استوری بسازند؟ در واقع، آنها زمان زیادی را صرف طراحی پست و استوری اینستا نمی کنند، زیرا از قالب استوری اینستاگرام آماده برای ساخت پوستر تسلیت، استوری تولد یا هر رویداد دیگری استفاده می‌کنند. با دانلود استوری اینستاگرام از طریق قالب‌ها می‌توانید استوری های زیبا و جذاب اینستاگرام را تنها با چند کلیک ایجاد کنید.
ما نحوه طراحی سریع استوری‌های جذاب و حرفه ای اینستاگرام را با دومینگو – ابزار طراحی اسان و رایگان – و قالب های پوستر تسلیت که می‌توانید از امروز در استوری‌های خود از آنها استفاده کنید را مرور می‌کنیم.

 

راهنمای طراحی پوستر تسلیت با قالب آماده

 

مزایای استفاده از قالب های استوری اینستاگرام

قالب استوری اینستاگرام در نرم افزار دومینگو یا قالب پست اینستاگرام psd رایگان یک طرح از پیش ساخته و آماده برای طراحی استوری اینستا است که می‌توانید به سرعت آن را با متن، عکس‌ها یا فیلم برای استوری دلخواه خود پر کنید.
این قالب‌ها ابزاری عالی هستند که می‌توانند زمان تولید محتوای شما را تسریع کنند و همچنین مهارت های طراحی گرافیکی شما را ارتقا دهند.
با استقاده از قالب استوری اینستاگرام برای طراحی پوستر تسلیت می‌توانید: 

در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

استفاده از قالب های استوری اینستاگرام در طولانی مدت باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. به جای طراحی ظاهری جدید برای هر استوری اینستاگرامی که پست می‌کنید، به سادگی می‌توانید از قالب های استوری از پیش ساخته شده استفاده کنید. این کار زحمت طراحی پوستر تسلیت از ابتدا و بدون هیچ ایده ای را از بین می‌برد و انتشار استوری های اینستاگرام را به فرآیندی سریع و بدون استرس تبدیل می‌کند.
قالب‌های استوری اینستاگرام نیز یک راه آسان برای داشتن طرح‌های زیبایی‌شناختی با هزینه کم هستند. شما می‌توانید به جای سرمایه گذاری روی نرم افزارهای طراحی پرهزینه، از قالب هایی استفاده کنید که معمولاً رایگان یا نسبتاً ارزان هستند.

طرح های حرفه ای ایجاد کنید

شاید لازم نباشد که پوستر تسلیت در اینستاگرام فوق العاده شیک به نظر برسد، اما بازهم قالب های آماده می‌توانند به شما کمک کنند طرحی تمیز ایجاد کنید که رنگ‌ها و فونت‌ها در آن کاملا هماهنگ هستند.
به طور معمول، طراحی بنر و پوستر برای اینستاگرام نسبت به سایر کانال های رسانه های اجتماعی مانند TikTok جذاب تر است. با استفاده از قالب استوری اینستاگرام، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پوستر تسلیت شما حرفه‌ای، سازگار و باکیفیت به نظر می‌رسد. نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو، به شما امکان می‌دهد با ادیت عکس آنلاین و فونت انلاین، درست مانند فتوشاپ استوری های خود را ویرایش کنید.
برترین مزیت قالب‌ها این است که طرح های مختلفی از یک موضوع مثل پوستر تسلیت را دارند بنابراین، شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید و می‌توانید خلاقیت خود را در آن به کار ببرید تا یک قالب اینستاگرام رایگان را مال خود کنید.

راهنمای انتخاب فونت مناسب برای طراحی پوستر تسلیت

طراحی بنر ترحیم می‌تواند به شما کمک کند تا یک استوری به یاد ماندنی بسازید و به یاد عزیزانتان احترام بگذارد. علاوه بر جمع آوری تمام اطلاعات مورد نیاز برای طراحی پوستر تسلیت، از جمله زمان برگزاری مراسم مثل ختم، اشعار و اطلاعات شخصی در مورد عزیزی که از دست رفته، باید یکی از قالب های آماده را برای طراحی پوستر تسلیت انتخاب کنید که با شخصیت فرد متوفی هماهنگ باشد. یکی از مهمترین نکاتی که دز ساخت بنر ترحیم باید به آن توجه کنید، انتخاب فونت برنامه است.
بسیاری از طراحان مبتدی زمان بی شماری را صرف تلاش برای انتخاب بهترین فونت پوستر تسلیت می‌کنند، زیرا انتخاب‌ها بی پایان به نظر می‌رسند. با این حال، تصمیم گیری در مورد تایپ فیس مناسب، با در نظر گرفتن چند قانون طراحی راحت تر می‌شود. شما می‌خواهید یک طرح زیبا برای طراحی پوستر ترحیم داشته باشید از طرفی انتشار اعلامیه ترحیم باید به موقع باشد و نباید آنقدر برای طراحی وقت بگذارید که زمان مراسم به تعویق بیفتد.
هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی پوستر تسلیت، مطمئن شوید که زمان زیادی را صرف انتخاب یک فونت خاص نمی کنید. وقت خود را صرف بررسی صدها فونت فارسی انلاین که در بنر ساز آنلاین دومینگو موجود است کنید و به سرعت یکی را انتخاب کنید که شخصیت عزیزان شما و همچنین احساس کلی پوستر تسلیت یا مراسم یادبود را منعکس کند.
 زمانی که شک دارید یا وقت ندارید، از هملن فونتی استفاده کنید که در قالب آماده استوری اینستا وجود دارد. اگر یک الگوی طراحی پوستر تسلیت خریداری کرده اید، فونت‌ها از قبل برای شما انتخاب و فرمت شده اند. با این حال ممکن است تصمیم بگیرید که فونت را تغییر دهید. این دستورالعمل‌ها می‌توانند به شما در انتخاب نوع متفاوتی از فونت طراحی پوستر تسلیت کمک کنند.

مطمئن شوید که فونت برای پوستر تسلیت مناسب است

در قالب طراحی پوستر تسلیت متن هایی با فونت پیش‌فرض نوشته شده است. شما همیشه می‌توانید از همان فونت‌ها استفاده کنید یا فونت فارسی انلاین دیگری را به دلخواه خود انتخاب کنید. در هر صورت باید مطمئن شوید که فونت انتخاب شده خیلی فانتزی، پررنگ، جسورانه یا نامناسب نباشد. 
برخی از فونت‌های فارسی آنلاین رایگان که می‌توانید برای ساخت بنر ترحیم در نرم افزار طراحی دومینگو از آن‌ها استفاده کنید، را در نمونه بنرهای زیر می‌بینید:

راهنمای طراحی پوستر تسلیت با قالب آماده

یک فونت خوانا را برای طراحی قالب اینستاگرام انتخاب کنید

شما می‌خواهید متن پوستر تسلیت یا یادبود تان قابل خواندن باشد. فونت‌های ریز، فونت‌های به هم چسبیده یا آنهایی که ارتفاع کمی دارند در نظر خوانندگان مناسب نیستند. این مسئله به خصوص زمانیکه می‌خواهید متن یا شعری طولانی را به قالب پوستر آماده عزیزتان اضافه کنید، اهمیت زیادی دارد چون باید مطمئن شوید که فالوورهایتان برای خواندن کل متن مشکلی ندارند.

اگر از چند فونت در پوستر تسلیت استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که با هم هماهنگ هستند

لزوماً لازم نیست از یک فونت در کل طراحی بنر تسلیت استفاده کنید، به خصوص اگر متن زیادی داشته باشد. مثلا در طراحی استوری تسلیت می‌توانید دو یا چند فونت را که مکمل یکدیگر هستند هماهنگ کنید. برای تیترهای بزرگتر از یک فونت و سپس برای خود متن از فونت دیگری استفاده کنید. هیچ قانون کلی برای تشخیص اینکه کدام دو فونت با هم سازگار هستند وجود ندارد. کاربران باید همه آنها را امتحان کنند تا فونت هایی که با هم بهتر به چشم می‌آیند را پیدا کنند.

اندازه فونت پوستر تسلیت را درست تنظیم کنید

به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر سایز فونت برای متن پوستر باید حداقل 12pt باشو، اگرچه بسیاری از طراحان، سایز 14pt را برای فونت فارسی انلاین مناسب تر می‌دانند.
 هدف از بیشتر کردن اندازه، فونت، خوانایی بهتر پوستر است پس مطمئن شوید که سایز فونت متن را خیلی کوچک نکنید، اما آنقدر هم بزرگ نباشد که برای اضافه کردن تصاویر یا گرافیک‌ها، فضای کافی نداشته باشید. 

راهنمای انتخاب رنگ برای طراحی پوستر تسلیت

پوستر تسلیت، برای یک مراسم غم انگیز طراحی می‌شود و شما باید مطمئن شوید که رنگ بنر، منعکس کننده همان وضعیت است. در حالی که مشکی یک رنگ سنتی برای طراحی پوستر ترحیم است، همیشه لازم نیست حتما از رنگ سیاه استفاده کنید. رنگ پوستر، نشان دهنده احترامی است که عزیزتان سزاوار آن است. 
با این حال، وقتی نوبت به پاسخ به این سوال می‌رسد که در پوستر تسلیت که مشکی نیست چه رنگی استفاده کنیم، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می‌تواند دشوار باشد. برای کمک به شما در یافتن رنگ مناسب، نگاهی دقیق‌تر به رنگ هایی می‌توانید در پوستر تسلیت به کار ببرید، انداخته‌ایم.

رنگ سیاه برای ساخت بنر ترحیم

طراحان تقریبا در سراسر جهان از رنگ مشکی در پوستر تسلیت استفاده می‌کنند و این رنگ، رایج ترین تم رنگی برای قالب پست اینستاگرام اعلامیه ترحیم است و نشانه احترام به حساب می‌آید. با این حال، این سنت در واقع به روم‌های باستان بازمی‌گردد، زمانی که عزاداران از توگای تیره‌تر در پوشش خود استفاده می‌کردند تا نشان دهند که در سوگ هستند. 
با گسترش امپراتوری روم در سراسر اروپا، آنها این سنت را با خود در همه جا توسعه دادند و فرهنگ های دیگر شروع به پوشیدن لباس سیاه در مراسم خاکسپاری کردند. در قرون وسطی، لباس های سیاه عزا به نمادی برای ثروتمندان تبدیل شده بود و این سنت با مهاجران اولیه آمریکایی در سراسر اقیانوس اطلس گسترش یافت. 
با این حال، شاید مشهورترین لباس سیاه، ملکه بریتانیا ویکتوریا بود. پس از مرگ همسرش شاهزاده آلبرت در سال 1861، او تا پایان عمر لباس سیاه پوشید. این ارادت به سوگواری همسرش به عنوان نمادی در سراسر جهان تلقی شد و به یک سنت برای همه طراحان در ساخت پوستر تسلیت تبدیل شد.
به همین علت است که اولین انتخاب همه ما برای طراحی بنر ترحیم در برنامه ساخت بنر تبلیغاتی، رنگ مشکی است. با اینحال، شما می‌توانید به جای آن از رنگ های دیگری هم استفاده کنید که در ادامه معرفی می‌کنیم.

سایر رنگ های تیره برای طراحی بنر ترحیم

بالاخره به این نکته رسیدیم که وقتی نمی خواهیم در طراحی پوستر تسلیت از مشکی استفاده کنیم پس چه رنگی را انتخاب کنیم؟ واقعیت این است که مجموعه ای از تم های رنگی جایگزین وجود دارد که می‌توانید برای ساخت پست و استوری اینستا و اعلامیه ترحیم استفاده کنید. اگرچه مشکی سنتی ترین رنگ است، اما تمام رنگ های تیره در طراحی بنر ترحیم قابل قبول است. 
رنگ خاکستری تیره یا آبی تیره به اندازه مشکی مناسب است، در عین حال، قهوه ای و خاکستری روشن نیز برای پوستر تسلیت مناسب است. البته، باید از رنگ های روشن مانند زرد، نارنجی، صورتی و قرمز خودداری کنید. 
برای رنگ های مکمل نیز می‌توانید از رنگ که سفید رایج ترین تم رنگی مکمل است، استفاده کنید. رنگ های دیگری مثل کرم، آبی کمرنگ یا قهوه ای روشن و البته گاهی اوقات قرمز نیز می‌تواند استفاده شود اما باید به حداقل برسد و خیلی پر زرق و برق نباشند.
در امه چند نمونه بنر ترحیم با رنگ های مناسب را می‌بینید:

راهنمای طراحی پوستر تسلیت با قالب آماده

راهنمای انتخاب طرح برای پوستر تسلیت

طرح هایی که می‌توان دز پوستر تسلیت استفاده کرد بسیار متنوع هستند اما اکثر آنها به نحوی با عزاداری در ارتباط می‌باشند. از رایج ترین طرح های مورد استفاده در بنر ترحیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    گل
•    شمع
•    پروانه
•    طرح های اسلیمی
•    متن های قرانی با خطوط کوفی یا نستعلیق
•    و غیره

در اعلامیه های زیر از این طرح‌ها برای یادبود استفاده شده است:

راهنمای طراحی پوستر تسلیت با قالب آماده

راهنمای انتخاب عکس برای بنر تسلیت

استفاده از عکس در اعلامیه ترحیم بسیار رایج است. البته انتخاب تصویر برای پوستر تسلیت زنان و مردان با هم متفاوت است. معمولا اگر بنر برای پدر، برادر، همسر یا هر مرد دیگری باشد یکی از جدیدترین تصاویر فرد متوفی انتخاب می‌شود. اما در ساخت پوستر تسلیت برای مادر، خواهر یا همسر از تصاویری مثل گل یا طبیعت استفاده می‌شود.
انتخاب عکس کاملا سلیقه ای است و به خود شما بستگی دارد که کدام تصویر از متوفی را ترجیح می‌دهید. اما به طور کلی بهتر است تصویری باشد که متوفی در آن لباس رسمی پوشیده و چهره ای خندان دارد.

طراحی پوستر تسلیت با قالب های آماده برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو

در طراحی پوستر تسلیت باید تمام عناصر از فونت های فارسی گرفته تا طرح های گرافیکی با تم رنگی و تصاویر انتخاب شده مطابقت داشته باشند. سبک‌ها و اندازه های عناصر نیز باید به درستی انتخاب شوند. اگر می‌خواهید یک پوستر تسلیت حرفه ای طراحی کنید اما فرصت کافی ندارید یا نمی دانید طراحی بنر را از کجا شروع کنید، قالب های آماده برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو به شما کمک می‌کند در کوتاهترین زمان ممکن یک اعلامیه ترحیم به یاد ماندنی بسازید.
ما هر روز قالب های بیشتری را برای شما طراحی و آماده می‌کنیم. برای طراحی با دومینگو آماده اید؟ روی این لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین