ابزار فونت آنلاین دومینگو

برای ایجاد فونت‌ و استایل‌های مختلف، متن خود را در باکس زیر وارد کنید:

نمونه خروجی فونت آنلاین دومینگو

font online sample 4
font online sample 4
font online sample 4
font online sample 4


آیا میخواهید بدانید بهترین فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام چیست؟ آیا به دنبال فونت فارسی انلاین برای اضافه کردن متن به عکس اینستا و هرچه بهتر دیده شدن در میان کاربران و فالوورهای خود هستید؟
دراین مقاله برای شما اطلاعاتی کامل و به روزی را در زمینه فونت های فارسی انلاین و نوشتن روی عکس انلاین برای اینستاگرام گردآوری کردیم تا بتوانید پست و استوری های جذاب و پر مخاطبی را طبق الگوریتم و استانداردهای این پلتفرم برای کاربران فارسی زبان خود طراحی و آماده نمایید.

تاریخچه اینستاگرام

این پلتفرم در سال ۲۰۱۰ با هدف اولیه نمایش عکس‌هایی که با موبایل گرفته میشد، برای اولین بار برنامه‌ ریزی گردید، البته به نام(barbn) که بعداز زمانی کوتاه به اینستاگرام تغییر نام پیدا کرد.
اما محبوبیت این برنامه تا جایی پیش رفت که بین افراد مشهور و عادی در نقاط مختلف دنیا شناخته شد، شرکت متا یا همان شرکتی که ارائه دهنده پلتفرم فیسبوک و واتس اپ هم بود تصمیم گرفت که روی طرح اولیه سرمایه‌گذاری کرده و سهام و حق امتیاز آن را بخرد وتوسعه‌اش بدهد.
 تا امروزه شاهد پیشرفت مرحله به مرحله آن بوده ایم و تا این لحظه به نظر می رسید که اینستاگرام از نظر کیفیت برآورده کردن نیاز کاربران و خلاق بودن در ارائه خدمات بی رقیب باقی مانده است. این شبکه اجتماعی به طوری خاص حاوی اطلاعاتی گوناگون و به روز دنیا است که به طور ویژه بین مردم ایران پس از طرح ریزی و گنجاندن فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام بسیار پرطرفدار شده است.
اینستا بزرگترین مرکزخبری دنیا است به طور جدی در تمام زمینه های اقتصادی، سیاسی، صنعت مد و فشن و… بسیار فعال و پیشرو بوده، به طوری که در برخی زمینه ها صاحب سبک منحصر به فرد خودش است.

 

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

 

مضرات اینستاگرام و تاثیر آن در زندگی واقعی

لازم به یادآوری است که این پلتفرم هم شامل مضرات و معایبی در حد همان عملکرد خوب خود در سطح جهانی است.
البته بعد از اضافه شدن فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام به پست و استوری ها در ایران، کابران فارسی زبان نیز علاوه بر بهره گیری از مزایای آن، درگیر این مضرات نیز شدند که باعث به وجود آمدن عواقبی مخرب به خصوص برای نوجوانان و حتی کودکان بوده است.
تحقیقات متعددی روی عادات نادرست کاربران اینستاگرام انجام گرفته که نشان می دهد استفاده نادرست از این پلتفرم می تواند مشکلات زیر را در آنها ایجاد کند:
●     تاثیر بسیار بد بر کیفیت خواب یا بیخوابی کاربران 
●     رواج دادن برخی عادت های سمی و مخرب مانندعمل های زیبایی متعدد واندام هایی غیر متعارف 
●     انتشار شایعات بی اساس برای افراد و چهره های به نام.
●     روانشناسی غیراصولی یا همان(روانشناسی زرد) 
 هرچند که شرکت متا مدعی است که تمام سعی خود را با در نظر گرفتن تمهیداتی مانند ریپورت کردن پست یا چک کردن محتویات تصویری و متنی طبق اصول برنامه ریزی شده برای ترویج نیافتن خشونت و برای سالم نگهداشتن محیط روانی این اپلیکیشن داشته است ، اما کماکان باز هم شاهد اثرات مخرب آن در دنیای واقعی می باشیم. 

جایگاه اینستاگرام در دنیای سیاست امروز

اینستاگرام یکی از بالاترین تعداد کاربران در تمامی پنج قاره جهان و در تمامی سطوح اجتماعی و سیاسی را دارا می‌باشد.
از این رو، میزان اطلاع رسانی مخصوصاً اخبار سیاسی بالاترین میزان انتشار و بازدید در بین کاربران را دارد.
به طوری که کشورهای دارای اختلافات و جنگ‌های داخلی ویا دارای استبداد و دیکتاتوری مانند کره شمالی، چین، روسیه و غیره دسترسی کاربران به این پلتفرم بسیار محبوب را محدود نموده‌اند، تا از انتشار اخبار و رویداد داخلی آنها جلوگیری کنند.
اما از زمانی که فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام طراحی شد برای مردم ایران بعد از جریانات دگرگونی های سیاسی اجتماعی شهریور 1401 به اصلی ترین منبع خبری مبدل شد همین امرباعث جریان فیلترینگ شدید بر روی ip های این پلتفرم گردید.

تاثیر اینستاگرام بر کسب و کارها

پس از گذشت زمانی اندک کاربرانی که صاحب برند وبیزینسی مطرح بودند با در نظر گرفتن رشد جهانی این پلتفرم شروع به ارائه خدمات و محصولات خود کردند تا از این طریق هم یک تبلیغ بسیار گسترده و سازنده در سطح جهانی انجام داده و هم سودی بسیار فراوان بدون پرداخت هزینه های هنگفت برای تبلیغات و مالیات های مستقیم برایشان ایجاد شود.
 قابلیت بی نظیری که در مرحله دوم رشد اینستاگرام، پیشرفت قابل توجهی داشته تبلیغات کسب و کارهای کوچک و خانگی بود البته بعد از پیدایش فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام، مشاغل خانگی، استارتاپ ها و کسب و کارهای ایرانی هم از این قافله عقب نماند و باعث به وجود آمدن دو میلیون کسب و کار اینترنتی فعال در این پلتفرم گردید.
در نتیجه شغل هایی جدید و نوین به وجود آمدند که پدیده ایی عجیب و سودآوری را ایجاد کردند.
مانند بلاگری، ادمین اینستاگرام، محتوا نویس، ادیتور و عکاس، غیره.

بهترین فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام

شاید فکر کنید که به خاطر ماهیت اینستاگرام که یک پلتفرم محتوایی ویدیویی و تصویری است متن تاثیر مهمی ندارد.
مخصوصا متن فارسی چون الگوریتم این برنامه بر اساس زبان انگلیسی نهادینه شده است. در صورتی که با انتخاب یک فونت بسیار مناسب و افزودن متن به عکس با محتوای نوشتاری خود می توانید به اندازه محتوای ویدیویی بر پیج خود تاثیرگذار باشید و به علت جذابیت بصری جذب مخاطب بیشتری داشته باشید.
فونت‌ها به طور کلی در دنیای مجازی به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

فونت های انلاین رایگان

فونت‌هایی که دانلود آنها رایگان است را تقریبا می توان در هر پلتفرمی پیدا کرد و برای نوشتن متن از آنها استفاده کرد. برخی از محبوب ترین فونت های انلاین رایگان عبارتند از:
●    Instagram Fonts
●    IG Fonts
●    Fonts For Instagram
●    Instagram Fonts Top
●    Cool Symbol

فونت های انلاین پولی

فونت های فارسی انلاین پولی که برای آنها باید وجهی پرداخت شود، ظاهر بسیار منحصر به فردی دارند و معمولا طراحان حرفه ای برای زیباتر و جذابتر کردن طراحی پست اینستاگرام از آنها استفاده می کنند مانند:
●    فونت دبستان
●    فونت بهمن
●    فونت ایران شارپ
●    فونت ری
●    فونت نیان
بسیاری از این فونت ها در برنامه طراحی آنلاین دومینگو به رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید برای افزودن متن به عکس پست و استوری های خود از آن ها استفاده کنید:

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام

فونت هایی که به صورت انلاین و معروف به فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام هستند را می‌توانید برای تولید محتوای نوشتاری خود به صورت مستقیم در محتوای نویسی و ادیت عکس انلاین استفاده کنید.
لازم به توضیح است که باید بدانید که هر نوع از خط‌ ها و فونت ها در چه زمینه هایی کاربرد دارد تا نهایت بهره وری بهتری از محتوایی که در دست تولید دارید، داشته باشید.
در ادبیات فارسی هر مدل خط و فونت برای منظور و هدفی خاص طراحی شده است و به علت سبک و تنوع مدل نوشتاری در فرهنگ زبان فارسی که فقط مختص به این زبان خاص است.
با توجه به نکات گفته شده و اینکه تولید محتوای شما شامل متنی طولانی است یا تیتر یا استوری اینستاگرام یا تبلیغاتی و یا آموزشی است نیازمند به فونتی مربوط به موضوع محتوای تولید شده است و باید از نوع مناسب آن را استفاده کنید
بهترین فونت عنوان و تیتر که در طراحی استوری اینستا یا پست تبلیغاتی اینستاگرام به کار می رود، معمولا فونت لاله زار یا فونت چمران است.
برای متن های طولانی یا طراحی پست اینستا با موضوعاتی مثل آیا می دانستید یا اخبار، بهتر است فونت های استفاده شود که مخاطب را درگیر متن می کند و از لحاظ سبک، راحت، جذاب، خوانا و روان باشد. از بهترین فونت برای افزودن متن طولانی به عکس، فونت های یکان پلاس و فونت ایران سنس می توان نام برد.
اما تنوع فونت بر اساس سلیقه محتوا نویس بسیار زیاد است و می توان فونت های روز را مانند موارد زیر نام برد:

●    فونت سرباز

●    فونت یکان بوم

●    فونت فارسی پرستو

●    فونت اردیبهشت

●    فونت سینما

●    فونت تکست

●    فونت گرافیک عربی

●    فونت ثریا

●    فونت فارسی ساحل

●    فونت فناوری

●     فونت پیدا
بهترین فونت عنوان و تیتر را نیز می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

فونت کلمه و ایران نستعلیق نیز کاملا کاربرد محتوایی متفاوتی نسبت به بقیه فونتها دارند زیرا از لحاظ سبک نوشتاری و ظاهری بسیار متفاوت می باشند. چند نمونه پست اینستا که با فونت ایران نستعلیق طراحی شده را می توانید در تصاویر زیر ببینید:

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

فونت های آفلاین

فونت های آفلاین دسته دیگری از فونت ها هستند که می‌توان بدون اتصال به اینترنت برای افزودن متن به عکس از آنها استفاده کرد. 
این فونت ها معمولا در برنامه های طراحی پست و استوری آنلاین یا اپلیکیشن های طراحی پست و استوری با گوشی در دسترس کاربران قرار می گیرند و آنها می توانند با یک کپی پیست ساده، محتوای داخل متن را تغییر دهند.
برترین اپلیکیشن هایی که می توان از فونت افلاین در آنها استفاده کرد، عبارتند از:
●    InShot
●    Story Art
●    Unfold
●    Canva
●    Adobe Spark
●    Photo Grid
اما مشکل این نرم افزارها، عدم پشتیبانی از فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام است. مشکل اکثر کاربران هنگام طراحی پست و استوری با این نرم افزارها و اپلیکیشن ها این است که وقتی می خواهند از افکت خاصی روی فونت فارسی استفاده کنند، در این نرم افزارها که به طور پیشفرض روی فونت انگلیسی طراحی شده اند امکان پذیر نیست.
به همین دلیل است که توصیه می کنیم اگر می خواهید در طراحی پست و استوری اینستا از فونت فارسی استفاده کنید، از برنامه طراحی آنلاین دومینگو کمک بگیرید زیرا کار با آن بسیار آسان است و دارای قابلیت های زیادی برای انواع افکت و، ویرایش های متنوع فونت فارسی می باشد.

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

چرا از فونت فارسی انلاین برای طراحی پست و استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از فونت فارسی مناسب باعث می‌شود که کاربر به مطالب شما ری اکشن یا بازخورد یعنی لایک، کامنت،ذخیره ویا شیر کردن محتوای شما می شود که این تعامل در الگوریتم اینستاگرام نشان دهنده توجه کاربر و مفید بودن مطالب شما برای ارائه به دنبال کنندگان پیج شماست که باعث کسب امتیاز و بهتر دیده شدن پیج شما و پیشنهاد آن برای فالو کردن به کاربرانی که شما را نمی‌شناسند می‌شود و این یکی از موثرترین راه‌های دیده شدن استفاده از فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام این پلتفرم است. 
باعث شکوفا شدن حس خلاقیت برای طراحی محتوا می شود که طبق الگوریتم اینستاگرام باعث ویو خوردن یا بازدید بیشتر محتوا که یا به فرمت پست یا استوری است می‌شود.
برای بهتر دیده شدن محتوا پست یا استوری، موثرترین کاری که می توان انجام داد این است که در کنار کلمه کلیدی از هشتگ# استفاده نمایید تا باعث شود ورود به محیط اکسپلورر برای شما امکان پذیر شود تا کاربرانی که پیج شما را پیگیری نمی‌کنندمحتوای شما را دیده و ترغیب به فالو کردن شما شوند.
وقتی از متن روی عکس انلاین برای طراحی پست‌ها و استوری خود استفاده می‌کنیم درواقع باعث می‌شویم: 
●    نوشته‌های مان تاثیر گذار باشد. 
●    خواننده درک مطلب راحت تری داشته باشد. 
●    از نظر خواننده مطلب موثر و زیبا و تاثیرگذار دیده شود.
●    کاربر محتوای پیج شما را محتوایی حرفه‌ای در نظر بگیرد.

آموزش طراحی پست و استوری اینستاگرام با فونت فارسی در ویرایشگر انلاین دومینگو

طراحی پست و استوری اینستا با ویرایشگر انلاین دومینگو و استفاده از فونت های فارسی انلاین در آن بسیار ساده است. برای این کار کافی است قالب آماده پست یا استوری مورد نظرتان را از بین قالب های موجود انتخاب کنید:

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

مثلا ما قالب آماده استوری تولد را انتخاب کردیم. حالا برای تغییر فونت هر یک از متن های موجود در این بنر و نوشتن متن روی عکس با فونت زیبا، می توانید روی هر یک از متن های موجود کلیک کنید:

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

سپس می توانید در نوار ابزار بالا روی باکس فونت ها کلیک کرده و نمونه فونت بنر را در پنل سمت راست مشاهده کنید:

فونت فارسی انلاین برای اینستاگرام جهت طراحی پست و استوری

حالا می توانید روی هر یک از فونت های فارسی انلاین برای اینستاگرام کلیک کنید تا نرم افزار به طور خودکار فونت نوشته را تغییر دهد.
به همین سادگی شما می توانید فونت تمام متن های موجود در این قالب آماده را به دلخواه خودتان تغییر دهید.
در برنامه طراحی انلاین دومینگو، صدها فونت فارسی رایگان در اختیار شما قرار گرفته که می توانید برای طراحی پست و استوری های خود از آنها استفاده کنید.
برای شروع آماده اید؟ کلیک کنید!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین