انتخاب تصاویر متقاعد کننده برای به حداکثر رساندن عملکرد بنر تبلیغاتی یک موضوع علمی نیست، اما از آنجایی که ما تصاویر را  60000 برابر سریعتر از متن پردازش می‌کنیم ، یافتن تصویر مناسب در برنامه ساخت بنر می‌تواند برای موثر بودن بنر تبلیغاتی بسیار مهم باشد. یک تصویر خوب به انتقال اطلاعات و متقاعد کردن مخاطب کمک می‌کند، در حالی که یک تصویر بد می‌تواند آنها را گیج، خسته یا بی حوصله کند.

 

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

 

6 نکته برای انتخاب تصاویر تبلیغات آنلاین در برنامه ساخت بنر

6 نکته زیر را بخوانید که به شما کمک می‌کند موثرترین تصاویر را برای تبلیغات آنلاین خود انتخاب کنید.

1. تصویر شما باید از لحن پیام بازاریابی تان پشتیبانی کند

قبل از شروع به فکر کردن در مورد انتخاب تصویر از گالری تصاویر برنامه ساخت بنر دومینگو، ابتدا تصمیم بگیرید که چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید و سپس یک تصویر را بر اساس آن انتخاب کنید. (این کار را برعکس انجام ندهید.)
سپس، لحن پیام خود را با تصویر مطابقت دهید. برای مثال، اگر یک ایمیل تبلیغاتی با پیشنهاد زمانی محدود ارسال می‌کنید، باید متن خود را با یک تصویر هماهنگ که فوریت ایجاد می‌کند و آن پیام را تقویت می‌کند هماهنگ کنید (مثلاً، تیک تاک ساعت )
اما فقط به موضوع موجود در تصویر نگاه نکنید، شما باید به طور استراتژیک در مورد رنگ تصویر و احساساتی که می‌تواند در مخاطب برانگیزند، فکر کنید.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد دلالت بر گرما دارند (به نور خورشید، گرما فکر کنید) و جذاب، سرگرم کننده و پرانرژی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید با برنانه ساخت بنر یک پست یا استوری تبلیغی بسازید که نیاز به انتقال حس شادی یا اشتیاق دارد، سعی کنید از تصاویری با رنگ های گرم استفاده کنید تا به شما کمک کند تا منظورتان را منتقل کنید.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

از سوی دیگر، رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز دلالت بر آرامش و اعتماد دارند (به همین دلیل است که بانک‌ها و شرکت‌های مالی اغلب لوگوی آبی دارند )، بنابراین سعی کنید از رنگ‌های سرد برای هر پیامی که ممکن است با پول در ارتباط باشد، استفاده کنید.

2. تصویر باید جالب باشد، اما نباید بر متن بنر تبلیغاتی غلبه کند

انتخاب تصویر مناسب در برنامه ساخت بنر تبلیغاتی به معنای ایجاد تعادل مناسب است. با توجه به مشکلاتی مانند خستگی چشم یا نادیده گرفتن بنر های تبلیغاتی توسط مخاطبین، باید یک تصویر بصری جذاب انتخاب کنید که توجه افراد را به خود جلب کند - اما در عین حال، نباید تصویری انتخاب کنید که زیاد برجسته باشد یا بر متن و پیامی که در ساخت بنر به کار بردید، غلبه کند. تصویر باید با تیتر و متن تبلیغ شما هماهنگ باشد تا داستانی منسجم را بیان کند.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

3. تصاویر خود را بومی سازی کنید

همیشه می‌توانید از تصاویر انتزاعی استفاده کنید که در هر کجای دنیا کارآیی داشته باشند، اما اگر از تصاویر استوک برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که تصاویر را بومی‌سازی کنید و به آن‌ها احساسی واقعی بدهید، به خصوص در عصر دیجیتال که برنامه های ادیت عکس آنلاین به راحتی در دسترس هستند. 
بومی سازی به این معناست که محتوای خود را به طور مناسب بر اساس مخاطبین هدفتات ویرایش کنید. بنابراین اگر مخاطبان شما، مثلاً کودکان هستند، علاوه بر اینکه از تصاویر مناسب استفاده می‌کنید می‌توانید یک قاب استوری صورتی رنگ دایره شکل دور تصویر قرار دهید.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

4. متن را در کمتر از 20 درصد نگه دارید

متن بیش از حد روی تبلیغ شما می‌تواند حواس کاربر را پرت کند و در نتیجه بنر تبلیغاتی کارایی خود را از دست بدهد. سعی کنید علاوه بر انتخاب فونت انلاین مناسب در برنامه ساخت بنر هرچقدر می‌توانید متن را کاهش دهید و آن را به حداقل برسانید. مخصوصاً برای تبلیغات بنری مؤثر ، سعی کنید بیش از 20 درصد از بنرتان را متن ننویسید، در غیر این صورت پوستر تبلیغاتی به هم ریخته و گیج کننده به نظر می‌رسد.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

5. کانال های بازاریابی مختلف به انواع مختلفی از تصاویر نیاز دارند

اندازه تبلیغات بنری یکسان نیستند. مثلا اگر ندانید ابعاد پست اینستاگرام چند در چند است، ممکن است نتوانید بنر تبلیغاتی مناسبی برای این پلتفرم طراحی کنید. هر کانال بازاریابی اندازه بنر متفاوتی دارد و باید در هنگام انتخاب تصاویر به این اندازه‌ها توجه کنید.
به عنوان مثال، در ساخت استوری تبلیغاتی اینستاگرام، شما سعی می‌کنید مشتریان را با تصاویر عمودی که در گوشی موبایل به خوبی دیده می‌شود، جذب کنید، تصاویرتان باید به خوبی دصفحه گوشی دیده شود تا فراخوان بنر تبلیغاتی، کاربران را تشویق به انجام یک اقدام خاص کند. 
از طرف دیگر، یک بنر وب سایت بیشتر افقی است و تصاویر آن باید به وضوح آنچه را که می‌فروشید نشان دهد، در غیر این صورت مخاطبان تان را گیج کرده و توجه آنها را از دست خواهید داد.
بهتر است از برنامه ساخت بنر دومینگو، تصویری را انتخاب کنید که بتواند در ابعاد مختلف مثلا پست و استوری اینستاگرام یا بنر وب سایت به خوبی دیده شود. 
 تصاویری که شلوغ هستند برای طراحی بنر تبلیغاتی کسب و کار، مناسب نیستند اگر از نظر بصری قابل توجه باشند. به کل تصویر در بنر نگاهی بیندازید و از خود بپرسید: آیا فضای کافی برای نوشتن متن وجود دارد؟ آیا به راحتی قابل خواندن خواهد بود؟

6. بزرگترین و بالاترین وضوح تصویر ممکن را دانلود کنید.

این یک نکته بسیار مهم است، اما ایده خوبی است که همیشه بزرگترین و بالاترین وضوح تصویر را دانلود کنید، حتی اگر یک بنر تبلیغاتی کوچک مثلا برای استوری اینستا طراحی می‌کنید. همیشه می‌توانید تصاویر بزرگتر را بدون از دست دادن وضوحشان کوچکتر کنید، اما اگر سعی کنید یک تصویر کوچک را بکشید و آن را بزرگ کنید، کیفیت آن کاهش می‌یابد و پیکسلی می‌شود.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

بهترین ایده‌ها برای طراحی پوستر تبلیغاتی با برنامه ساخت بنر

تبلیغات تصویری آنلاین مانند بیلبوردهای کوچک و هدفمند هستند. آنها همانطور که بیلبوردها توجه افرادی را که در حال رانندگی یا پیاده روی هستند جلب می‌کنند، توجه کاربرانی که در حال جستجو در وب یا اینستاگرام هستند را به خود جلب می‌کنند. بسیاری از کاربران حتی زمانیکه به دنبال محصولی که شما می‌فروشید نیستند یا ان را جستجو نمی‌کنند، ممکن است بنر تبلیغاتی شما را ببینند.
از آنجایی که تبلیغات نمایشی آنلاین برای دستیابی به کاربران منفعل که ممکن است در حال جستجو در مورد موضوع دیگری باشند نیز طراحی، استفاده از تصاویر باکیفیت در آنها ضروری است.
علاوه بر این، باید کاری کنید که همین کاربران وقتی تبلیغات شما را می‌بینند، روی آنها کلیک می‌کنند.
برای اطمینان از این اتفاق، در ادامه ده ایده برتر طراحی پوستر تبلیغاتی با برنامه طراحی آنلاین را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم .

1. طراحی پوستر تبلیغاتی برای فروش ساده

برای ساخت بنر تبلیغاتی که به فروش بیشتر محصول شما کمک کند می‌توانید پست و استوری اینستاگرام را با اضافه کردن موارد ضروری زیر طراحی کنید:
نام برند – با افزودن لوگو یا نام شرکت خود با مخاطب ارتباط برقرار کنید و برندسازی بصری را از طریق فونت‌ها، رنگ‌ها و سبک تصویر پیاده سازی کنید.
یک عنوان واحد و متمرکز - مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید و دقیقاً آنچه را که ارائه می‌دهید و دلیل آن را برجسته کنید.
یک CTA واضح و قانع کننده - دقیقاً مشخص کنید که می‌خواهید مشتریان بالقوه چه کاری انجام دهند.
تصویری تک و چشم نواز – تصویر بنر تبلیغاتی همان عنصری است که ابتدا توجه مخاطبان شما را جلب می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که مرتبط و با کیفیت است.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

2. طراحی بنر تبلیغاتی با ابعاد مناسب برای پلتفرم های مختلف

کاربران، بنر تبلیغاتی شما را در صفحه نمایش های با اندازه های مختلف مشاهده می‌کنند. خوشبختانه، ابعاد استانداردی وجود دارد که اگر آن را رعایت کنید، تصاویر بنرتان همیشه خوب به نظر می‌رسد:
300×250 (عکس مستطیلی متوسط) - وقتی در طراحی پست اینستاگرام در کنار متن به کار رود، تاثیر خوبی دارد:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

336×280 (عکس مستطیلی بزرگ) - کمی بزرگتر از حد متوسط است و وقتی در کنار محتوای متنی یا در انتهای استوری اینستا قرار گیرد عملکرد خوبی دارد:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

728×90 (تصویر افقی باریک) - عملکرد بسیار خوبی در طراحی پوستر تبلیغاتی سایت دارد:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

300×600 (عکس نیم صفحه) - فضای بزرگتری را برای تبلیغ فراهم می‌کند تا پیام شما را منتقل کنند و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. از تصاویری با این اندازه می‌توانید به راحتی برای طراحی استوری اینستا استفاده کنید.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

320×100 (عکس بزرگ موبایل) — این تصویر افقی مخصوص دستگاه های تلفن همراه است و دو برابر عکس افقی مورد استفاده در بنر وب سایت است:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

3. استفاده از عناصر هویت برند در بنر تبلیغاتی

هر تبلیغی که ایجاد می‌کنید باید با ظاهر و احساس وب سایت شما مطابقت داشته باشد (رنگ‌ها، تصاویر، پیام، لحن صدا و غیره) تا یک تصویر یکپارچه از برند شما ایجاد کند و شناخت برند را افزایش دهد. 
حفظ هویت برند در بنر تبلیغاتی نه تنها به آگاهی کلی از برند کمک می‌کند، بلکه مردم نیز به چیزهایی که سازگار و قابل اعتماد هستند بهتر اطمینان دارند و به آنها وفادار می‌مانند.
به کار بردن عناصر هویت برند حتی برای کمپین های تبلیغاتی نیز بسیار مهم است، زیرا تبلیغات شما باید کاربر را به سمت خرید از فروشگاه آنلاین یا همان سایت تان هدایت کند، در غیر این صورت نرخ CTR  شما کاهش می‌یابد.
بنابراین، تبلیغ شما با وب‌سایت تان مطابقت داشته باشد، تا وقتی کاربر پس از کلیک روی cta به صفحه فرود هدایت می‌شود با مشاهده رنگ، پیام، تصاویر، فونت انلاین و سایر عناصر مشابه، بهتر با برند شما ارتباط برقرار کند.
به خاطر داشته باشید، ناهماهنگی بین تبلیغ شما و صفحه فرود می‌تواند بازدید کننده را سردرگم و ناامید کند.

4. رعایت کردن ساختار مناسب بنر تبلیغاتی 

اصول طراحی بنر تبلیغاتی در برنامه ساخت بنر وجود چهار عنصر اساسی زیر در آن است: 
•    نام برند
•    پیشنهاد وسوسه کننده 
•    فراخوان واضح یا cta مناسب
•    تصویر
شما باید، آن عناصر را به گونه ای مرتب کنید که بیشترین بازدهی را ایجاد کنند.
معمولا پیشنهاد بنر با فونت انلاین بسیار بزرگی نوشته می‌شود و call to action نیز به صورت یک دکمه برجسته طراحی می‌شود.
لوگوی شما نیز می‌تواند در امتداد یکی از لبه‌ها قرار گیرد، و تصویر شما نیز در محلی جا داده شود که متن را ناخوانا نکند. 

5. افزودن نشانه های بصری به بنر در برنامه ساخت بنر دومینگو 

نشانه های بصری یا جهت داریک ابزار طراحی UX هستند که برای هدایت کاربران به سمت عناصری که برای هدف تبدیل شما ضروری هستند، مانند پیشنهاد یا CTA  به کار می‌روند.
انواع فلش‌ها، خطوط، انگشت‌های اشاره‌گر، خط دید انسان و مکان نماها، چند عنصر بصری هستند کا می‌توانید از قسمت ایکون یا اشکال در برنانه ساخت بنر دومینگو آنها را به طراحی بنر خود اضافه کنید.

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

6. انتخاب تصاویر باکیفیت از گالری عکس استوک برنامه ساخت بنر دومینگو 

تصاویر باکیفیت مزایای خاص خود را دارند و موجب می‌شوند بنر شما عملکرد بهتری داشته باشد.
به عنوان مثال، اگرچه استوری تبلیغاتی با یک تصویر جذاب می‌تواند بیشتر از تبلیغات متنی جلب توجه کند، زیرا همه وقت ندارند که متنی طولانی را در استوری شما بخوانند اما به سرعت، تصویر شخصی را که از محصول شما استفاده می‌کند تشخیص می‌دهند.

7. افزودن متن به عکس آنلاین در برنامه ساخت بنر

همانطور که طراحی عنوان و CTA شما ضروری است، بسیار مهم است که از متن زیادی در طراحی پست و استوری تبلیغاتی استفاده نکنید که مخاطب رو خسته کند و گیرایی تصویر شما را از بین ببرد.
به تفاوت بین این دو بنر تبلیغاتی توجه کنید:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

به دلیل استفاده بیش از حد از متن، بنر اولی بسیار شلوغ تر از دومی به نظر می‌رسد زیرا بخشی زیادی از متن روی تصویر قرار گرفته است. اما خواندن متن در نسخه دوم بسیار آسان تر است، زیرا به جای اینکه روی تصویر قرار بگیرد، روی یک پس زمینه با رنگ ثابت نوشته شده است.

8. آپلوو تصاویر محصول به بنر تبلیغاتی

بر کسی پوشیده نیست که عکس‌های استوک مانند بنر زیر یک تبلیغ ساختگی را نشان می‌دهد:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

با این حال، زمانی که بدانید چگونه از آنها به درستی استفاده کنید که غیر واقعی یا غیر طبیعی به نظر نرسند، عکس های استوک می‌تواند ابزار ارزشمندی برای صرفه جویی در زمان طراحی پست و استوری تبلیغاتی باشد.
با اینحال ایده خوبی است اگر از تصاویری که طبیعی و واقعی باشد مثل بنر زیر استفاده کنید:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

9.طراحی پوستر تبلیغاتی با تکنیک تضاد رنگ

تفاوتی ندارد در حال ساخت یک تبلیغ تصویری برای وب سایت تان هستید یا می‌خواهید با برنامه ساخت بنر، پست و استوری تبلیغاتی اینستاگرام بسازید. در هر صورت، یکی از رایج ترین راه‌ها برای برجسته کردن تبلیغ تان، کنتراست رنگ است که یک نمونه بنر تبلیغاتی کسب و کار با این تکنیک را در قالب آماده زیر می‌بینید:

نحوه انتخاب تصاویر موثر در برنامه ساخت بنر برای تبلیغات آنلاین

10. طراحی بنر تبلیغاتی با قالب های آماده برنامه ساخت بنر دومینگو

برنامه ساخت بنر دومینگو به شما امکان می‌دهد از بین صدها قالب آماده موجود برای هر کسب و کاری که به دنبال تبلیغاتی خلاقانه تر است یک طرح مناسب پیدا کنید. با کمک قالب پست اینستاگرام تبلیغاتی یا قالب استوری های تبلیغاتی دومینگو می‌توانید:
چندین محصول، خدمات یا برنامه آموزشی را تبلیغ کنید
اطلاعات بیشتر درباره یک محصول، خدمات یا برنامه را به نمایش بگذارید
یک رویداد یا مجموعه ای از رویدادها را تبلیغ کنید
فرآیندها و مزایای نحوه عملکرد کسب و کار خود را توضیح دهید
داستان برند خود را از طریق تصویر، استیکر یا آیکون های متعدد بگویید
نرخ تبدیل خود را با بهترین شیوه های تبلیغاتی افزایش دهید
همین امروز از قالب های آماده برنامه ساخت بنر دومینگو استفاده کنید تا ببینید چقدر راحت می‌توانید مخاطبین هدفتان را جذب کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین