اینستاگرام در سال‌های اخیر قابلیت استوری را برای رقابت با ویژگی‌های مشابه اسنپ‌چت و تیک‌تاک معرفی کرده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، استوری های اینستاگرام در قالب ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه ای ساخته می‌شوند و در قسمت بالای هر پروفایل اینستاگرام قابل مشاهده هستند. به همین علت طراحی کلیپ برای استوری اینستا در سال های اخیر مورد توجه اکثر کاربران قرار گرفته است.
استوری اینستاگرام نمی تواند بیشتر از 15 ثانیه باشد. اگر بخواهید ویدیوی طولانی‌تری آپلود کنید، اینستاگرام به‌طور خودکار، ویدیو را به چند قسمت کوتاه تقسیم می‌کند. مشکل اینجا است که ویدیوی شما به‌طور تصادفی از بخش‌های مختلف کات می‌شود، بنابراین کنترلی بر نتایج نهایی آن ندارید. اینستاگرام همچنین به شما این امکان را نمی دهد که به صورت دستی قسمت هایی از ویدیو را برش دهید یا هر قسمت را که می‌خواهید نگه دارید.
بنابراین، هنگام ساخت کلیپ برای استوری اینستا باید از قبل ویدیو را کوتاه کنید و سپس آن را به صورت استوری اینستاگرام ارسال کنید .
ما چند روش آسان برش فیلم برای استوری اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد. 

 

راهنمای برش کلیپ برای استوری اینستاگرام

 

کوتاه کردن کلیپ برای استوری با اپلیکیشن اینستاگرام

این روش‌ها روی دستگاه های مختلف مانند دسکتاپ، اندروید و آیفون کار می‌کنند. برش کلیپ برای استوری اینستا نیاز به نصب نرم افزار متحرک سازی عکس ندارد. شما به راحتی می‌توانید از این خدمات استفاده کنید تا برش فیلم برای استوری را به فرمت مناسب انجام دهید.

برش کلیپ برای استوری با ویرایشگر ریلز 

می‌توانید از ویرایشگر ریلز که به طور پیش فرض توسط اینستاگرام ارائه شده در طراحی کلیپ برای استوری اینستا استفاده کنید و آن را کات کنید. ویرایشگر ریلز برای هر کاربری در دسترس است و دارای ابزارهای حرفه ای است که ویژگی‌های اصلی مانند کوتاه کردن یک ویدیو، افزودن متن یا استیکر یا تغییر صدا را ارائه می‌دهد.
می‌توانید از این ویرایشگر جهت برش فیلم برای استوری خود با دنبال کردن این مراحل ساده استفاده کنید:
•    برنامه موبایل اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید و مطمئن شوید که برنامه شما به آخرین نسخه موجود در اپ استور به روز شده است.
•    در نوار پایین، گزینه ریلز را خواهید یافت. می‌توانید روی نماد "+" موجود در صفحه اصلی کلیک کنید. از آنجا، گزینه create reels را انتخاب کنید.
•    با انتخاب گزینه گالری، می‌توانید ویدیوی اخیر خود را مرور کنید یا به سادگی به پوشه ای که فایل ویدیوی شما در آن ذخیره شده است بروید.
•    ویدیویی را که می‌خواهید به عنوان کلیپ برای استوری اینستاگرام آپلود کنید، انتخاب کنید. اگر نام فایل را می‌دانید، می‌توانید عنوان ویدیو را نیز جستجو کنید.
•    هنگامی که فایل ویدیویی را پیدا کردید، ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید تا در ویرایشگر ریلز باز شود.
•    ویرایشگر واقعی پیش نمایشی از ویدیوی شما را نمایش می‌دهد. گزینه cut را انتخاب کنید و از نوار لغزنده برای برش هر قسمت از فیلم برای استوری اینستا استفاده کنید.
•    هنگامی که تمام تریم های مورد نیاز خود را انجام دادید، روی منوی "Add" در بالا کلیک کنید. سپس روی دکمه فوروارد کلیک کنید تا به صفحه پیش نمایش بروید.
•    هنگامی که به صفحه اصلی ویرایش هدایت شدید. در اینجا می‌توانید تغییرات بیشتری روی کلیپ برای استوری خود ایجاد کنید. می‌توانید فونت انلاین، استیکر، موسیقی و جلوه های بصری ویژه را به داستان خود اضافه کنید که آن را جذاب تر می‌کند.
•    هنگامی که ویرایش استوری خود را تمام کردید، فقط روی دکمه دانلود کلیک کنید.
اکنون که ویدیو را در قالب کوتاه و ویرایش شده تهیه کردید می‌توانید ادامه دهید و آن را به عنوان پوستر تبلیغاتی در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید.
اینستاگرام را باز کنید و روی نماد "+" کلیک کنید. ویدیوهایی را که می‌خواهید آپلود کنید انتخاب کنید. هنگامی که آماده هستید آن را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، روی اشتراک گذاری کلیک کنید.
به این ترتیب می‌توانید با استفاده از ویرایشگر ریلز ، هر ویدیویی را برای استوری اینستاگرام کوتاه کنید.

برش کلیپ برای استوری اینستاگرام در آیفون

اگر از اینستاگرام در گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید یک استوری اینستاگرام آپلود کنید، می‌توانید از برنامه پیش فرض ادیت عکس آنلاین جهت برش کلیپ برای استوری اینستاگرام استفاده کنید. این راه حل، یک روش راحت برای برش استوری های اینستاگرام شما به طور مستقیم در آیفون است.
در ادامه نحوه استفاده از برنامه ادیت عکس آنلاین برای کوتاه کردن فیلم برای استوری اینستاگرام آمده است:
•    برنامه photos را در آیفون خود باز کنید و فیلم مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید.
•    روی منوی ویرایش در سمت راست بالای صفحه برنامه کلیک کنید.
•    با این کار صفحه ای برای ویرایش طول ویدیو باز می‌شود.
•    مشابه ویرایشگر ریلز، می‌توانید نوار لغزنده را به چپ یا راست حرکت دهید تا نقطه شروع و پایان هر تریم را انتخاب کنید.
•    هنگامی که تمام قسمت های ویدیویی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کردید، می‌توانید روی دکمه done کلیک کنید.
•    Photos به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوی تازه ویرایش شده خود را در یک فایل جدید ذخیره کنید یا نسخه اصلی را بازنویسی کنید.
•    هر گزینه ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید و ویدیوی کوتاه شده شما در آیفون ذخیره می‌شود و آماده آپلود به کلیپ برای استوری اینستاگرام است.
•    استوری خود را در اینستاگرام آپلود کنید و خواهید دید که فرمت و طول آن برای مشاهده مناسب است.

طراحی کلیپ برای استوری اینستا با برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اندروید 

اگر هیچ یک از این روش‌ها برای شما مناسب نیست، ده‌ها ویرایشگر و برنامه ساخت بنر تبلیغاتی یا نرم افزار متحرک سازی عکس وجود دارد که عملکرد مشابهی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. بیایید با بهترین ویرایشگرهای ساخت کلیپ برای استوری اینستا در اندروید و آیفون آشنا شوید

برنامه ساخت بنر منحرک و کلیپ برای استوری InShot

InShot برای پلتفرم موبایل در دسترس است و تمام ویژگی های لازم یک ویرایشگر ویدیویی قدرتمند را دارد. استفاده از این برنامه کاملا رایگان است و ویژگی های آن را با گذاشتن واترمارک روی ویدیوی شما در هنگام استفاده از نسخه پولی محدود نمی کند. می‌توانید برنامه inShot را از Play Store برای اندروید یا App Store برای iPhone دریافت کنید. ویدیوی خود را در برنامه inShot آپلود کنید و از ویژگی trim جهت برش کلیپ برای استوری اینستا استفاده کنید.

برنامه ساخت فیلم برای استوری VN

این اپلیکیشن موبایل یکی دیگر از برنامه های رایگان ساخت فیلم برای استوری اینستاگرام است که تمام ویژگی های مورد نیاز را برای برش و ویرایش کلیپ‌ها ارائه می‌دهد. همچنین دارای بسیاری از ویژگی های دیگر برای طراحی بنر، ویرایش ویدیو و ادیت عکس آنلاین است، بنابراین می‌توانید از آن برای ساختن ریلزهای جالب اینستاگرام استفاده کنید.

چگونه کلیپ برای استوری اینستاگرام را موثر و جذاب طراحی کنید؟

استوری های اینستا، کلیپ های کوتاه و سریعی هستند که به مدت 24 ساعت زودگذر به صورت آنلاین ظاهر می‌شوند. با توجه به 500 میلیون کاربر که هر روز استوری اینستاگرام را تماشا می‌کنند، نمی توان آنها را دست کم گرفت. استوری اینستاگرام یکی از قدرتمندترین ابزارها برای معرفی برندتان در رسانه های اجتماعی است و باید بخش اصلی استراتژی بازاریابی شما باشد. در ادامه می‌خواهیم نکاتی در مورد طراحی استوری تعاملی که به برقراری ارتباط بهتر شما با مخاطبان تان کمک می‌کند، بپردازیم.

1. چند ثانیه اول را هیجان انگیز طراحی کنید

نکته کلیدی طراحی کلیپ برای استوری اینستا این است که فوراً توجه طرفداران خود را به خود جلب کنید، بنابراین هوشمندانه است که چند ثانیه اول اول پر از هیجان باشد. منظور ما از ایجاد هیجان، تعقیب و گریز ماشین و انفجار نیست (البته این کار را هم می‌توانید انجام دهید!). اما باید در چند ثانیه اول حرکت وجود داشته باشد تا مورد توجه طرفدارانی قرار بگیرد که با سرعت بالا استوری‌ها را رد می‌کنند. 
توصیه می‌کنیم از نرم افزار متحرک سازی عکس استفاده کنید تا تصاویر ثابتی که دارای موضوع مهمی هستند (مانند تاریخ انتشار) به صورت متحرک و پشت سرهم نمایش دهید. یا اگر می‌توانید متن روی عکس را متحرک کنید که می‌تواند نتیجه عالی داشته باشد.

2. به موسیقی کلیپ برای استوری اینستا توجه کنید

به گفته خود اینستاگرام، 60 درصد از کاربران، کلیپ برای استوری اینستا را با صدا تماشا می‌کنند، بنابراین توجه به موسیقی مهم است. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای طراحی بنر و به خصوص بنرهای تبلیغاتی و کلیپ های تبلیغاتی کوتاهی که می‌سازید از موسیقی های آرام و مخاطب پسند، استفاده کنید.
علاوه بر اینکه می‌توانید از موسیقی کلیپ برای استوری به منظور جذب طرفداران استفاده کنید، آنها را به عنوان راهی عالی برای متمایز شدن از برندهای دیگر به کار ببرید. 

3. به مخاطبین بگویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند

گاهی اوقات تنها کاری که می‌خواهید کلیپ برای استوری اینستا انجام دهد این است که به شما کمک کند با دنبال کنندگان تان ارتباط برقرار کنید یا شاید بخواهید فیلم برای استوری به عنوان بنر تبلیغاتی، کار خاصی را انجام دهد، مانند افزایش فالوورها، فروش محصول، جذب ترافیک به سمت سایت رسمی‌تان، تشویق طرفداران به لایک کردن و کامنت گذاشتن و غیره. 
اگر اینطور است، کلیپ شما زمانی موفق تر خواهد بود که به دنبال کنندگان تان بگویید دقیقاً می‌خواهید آنها چه کاری انجام دهند. در بازاریابی، به این کار فراخوان برای اقدام یا CTA گفته می‌شود که دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. 
کال تو اکشن یک دستورالعمل کوتاه است که با استفاده از عبارات کوتاهی مانند «همین امروز بخرید»، «به اشتراک بگذارید» یا «ثبت نام کنید»، و غیره در انتهای کلیپ برای استوری اینستا سعی دارد طرفداران را ترغیب کند تا کار یا اقدامی را انجام دهند.
اگر قصد ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام را دارید حتما یک CTA واضح به کلیپ برای استوری اینستا  اضافه کنید.
شما می‌توانید از ویژگی «Swipe Up» به عنوان کال تو اکشن استوری استفاده کنید تا طرفداران را مستقیماً به سایت خود هدایت کنید. 
خواندن این مقاله به شما بیشتر کمک میکند تا کال تو اکشن مناسبی برای بنر تبلیغاتی تان بنویسید.

4. کلیپ برای استوری اینستا را کوتاه و سرگرم کننده بسازید

هر استوری اینستاگرام 15 ثانیه طول می‌کشد و اگر کلیپ برای استوری اینستا شما بیشتر از ۱۵ ثانیه باشد به ترتیب در استوری های جداگانه ۱۵ ثانیه ای نمایش داده می‌شود. درست است که اینستاگرام محدودیتی برای تعداد ویدیوهای پشت سرهم در نظر نگرفته اما، اگر ویدیوی شما به سه استوری یا بیشتر تقسیم شده، محتاط باشید. وقتی طرفداران گزینه ای برای کشیدن انگشت روی صفحه دارند، به سختی استوری های یک کاربر را که بیشتر از ۱ دقیقه باشد، تماشا می‌کنند. اگر فراخوان برای اقدام تان تا استوری چهارم دیده نشود، احتمالا مخاطب خود را از دست می‌دهید! 
همین امر هنگام افزودن متن نیز صدق می‌کند. متن باید کوتاه و مستقیم باشد و فقط به اصل مطلب اشاره کند. از استوری های اینستاگرام برای ساخت بنر تبلیغاتی متحرک استفاده کنید، نه موزیک ویدیوهای کامل.

5. هویت برند خود را نمایش دهید

حفظ یک برند ثابت در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، ویژگی بارز یک استراتژی عالی برای بازاریابی است. علاوه بر این واقعیت که ظاهر خوبی دارد، به این معنی است که طرفداران شما می‌دانند که از شما چه انتظاری دارند. نمایش هویت برند می‌تواند در استوری های اینستاگرام بسیار مفید باشد، زمانی که طرفداران با سرعت از استوری‌ها عبور می‌کنند، مشاهده همان آرم یا تم رنگی می‌تواند به طرفداران کمک کند تا شما را فوراً شناسایی کنند. 
یک راه عالی برای اطمینان از نمایش هویت برند شما این است که پست و استوری رسانه های اجتماعی خود را از قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که فیدهای شما خیلی تکراری، متفاوت یا پراکنده نیستند. دفعه بعد که استوری های اینستاگرام را می‌ببینید، سعی کنید از برندهایی که فوراً آن‌ها را می‌شناسید، الهام بگیرید و دقیقا مثل آنها، ثبات در نمایش هویت برندتان را ایجاد کنید.

6. کلیپ های تان را براساس سایز استوری اینستاگرام برش دهید

فرقی نمی‌کند محتوای ویدیوی شما چقدر عالی باشد اگر شکل ویدیو اشتباه باشد، اینستاگرام آن را به ابعاد استاندارد خود تغییر می‌دهد مقلا ممکن است آن را کوچک کند تا در صفحه موبایل دیده شود، یا آن را از جایی برش بزند که بخشی از ویدیو شما مشخص نباشد. به همین دلیل است که در ساخت کلیپ برای استوری اینستا باید اندازه استاندارد را رعایت کنید.
نسبت تصویر بهینه برای استوری های اینستاگرام 9:16 است (که به عنوان ویدیوی عمودی شناخته می‌شود). این ابعاد، صفحه گوشی را به طور کامل پر می‌کند و بیشترین فضا را برای نمایش عناصر مورد نظرتان در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین پوجب می‌شود متن شما بهتر دیده شود.

7. خود واقعی تان را در فیلم برای استوری اینستاگرام نشان دهید

استوری های اینستاگرام نباید صرفاً تبلیغاتی باشد. در واقع، استوری‌ها مکان مناسبی برای نشان دادن جنبه شخصی شما است. نمایش خود واقعی تان در کنار سمت کسب و کاری که دارید به شما امکان می‌دهد با طرفداران آنلاین خود بهتر ارتباط برقرار کنید و به آنها اجازه می‌دهد بدانند که هدف شما فقط فروش محصولات نیست. 
بنابراین، ساخت کلیپ برای استوری اینستاگرام را با موضوعاتی مانند فیلمبرداری از پشت صحنه، پیام های شخصی برای تشکر از طرفداران یا استفاده از نظرسنجی های اینستاگرام برای شناخت بیشتر طرفداران خود طراحی کنید.

طراحی استوری اینستاگرام با قالب های آماده

وقتی به طراحی کلیپ برای استوری اینستاگرام فکر می‌کنید، می‌توانید هر نوع ویدیوی عمودی را منتشر کنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که مخاطبین شما به دنبال ویدیوهایی جذاب و هیجان انگیز کردن که آنها را از اسکرول کردن باز دارد. در غیر اینصورت، کلیپ های شما هم مانند هزاران ویدئو دیگر نادیده گرفته می‌شود. 
به همین علت توصیه می‌کنیم به جای طراحی بنر تبلیغاتی متحرک، از قالب های آماده استوری اینستاگرام دومینگو استفاده کنید و پیام خود را واضح و مشخص در یک استوری ثابت اما جذاب به مخاطب نشان دهید.
برای ساخت استوری های کاربرپسند در استوری ساز آنلاین دومینگو فقط کافی است چهار مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

1.    در سایت دومینگو ثبت نام کنید و گزینه استوری اینستاگرام را انتخاب کنید:

راهنمای برش کلیپ برای استوری اینستاگرام

2.    از پنل سمت راست موضوع و تم رنگی مورد نظرتان را فیلتر کنید و از بین قالب های آماده استوری اینستاگرام، مناسبت ترین قالب را با توجه به محتوایی که می‌خواهید منتشر کنید انتخاب کنید:

راهنمای برش کلیپ برای استوری اینستاگرام

3.    با ابزارهای ویرایشی رایگان دومینگو، استوری را سفارشی سازی کنید:

راهنمای برش کلیپ برای استوری اینستاگرام

4.    وقتی همه چیز آماده بود، روی گزینه دانلود کلیک کنید و استوری را به فرمت Jpegیا PNGذخیره کنید. 

راهنمای برش کلیپ برای استوری اینستاگرام

کار شما تمام شده حالا می‌توانید به راحتی این استوری را در پیج خود منتشر کنید.
برای طراحی یک استوری جذاب آماده اید؟ کلیک کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین