اگر تابحال تجربه ای در طراحی نداشته اید و با ابزارهای مناسب آشنایی ندارید، طراحی پست اینستاگرام  می‌تواند فرآیند دشوار و زمانبری برای شما باشد. یکی از دلایلی که صاحبان مشاغل را به فکر استخدام طراح برای طراحی پست و استوری اینستاگرام پیج شان می‌اندازد هم دقیقا همین است. اما قبل از استخدام یک طراح حرفه ای، مطمئنم که از خودتان پرسیده اید که قیمت طراحی پست اینستاگرام چقدر است و آیا سایت طراحی پست اینستاگرام رایگان وجود دارد که به شما کمک کند در این هزینه صرفه جویی کنید و بتوانید خودتان پست های جذاب و حرفه رایگان بسازید؟
در ادامه مقاله ما به هر دو سوال پاسخ جامع و کاملی می‌دهیم. در ابتدا قیمت طراحی پست اینستاگرام با استخدام یک طراح حرفه ای را بررسی می‌کنیم و در نهایت، یک برنامه طراحی پست اینستاگرام کاربردی با رابط کاربری ساده را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک قالب های آماده آن می‌توانید، هر نوع پست و استوری را خودتان رایگان طراحی کنید.

قیمت طراحی پست اینستاگرام چقدر است؟

قیمت طراحی پست اینستاگرام توسط یک طراح حرفه ای طبیعتاً به سطح مهارت آنها بستگی دارد. اما معمولا استخدام طراح پست اینستاگرام حدود ۵۰ هزار تومان برای هر پست اینستا هزینه دارد، البته ممکن است طراحان مبتدی، قیمت کمتری را برای طراحی پیشنهاد دهند. اپلیکیشن هایی نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد قیمت طراحی پست اینستاگرام را به مزایده بکذارید و از چندین فریلنسر پیشنهاد دریافت کنید سپس با بررسی نمونه کارهایشان مناسب تریگ گزینه را انتخاب کنید.
اما با توجه به اینکه برای جذب فالوور در اینستا شما مجبورید به طور منظم پست بگذارید، پرداخت قیمت طراحی پست اینستاگرام به خصوص برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها امکان پذیر نیست. 
اگر شما هم توان استخدام طراح پست اینستاگرام را ندارید، می‌توانید از برنامه دومینگو یا نرم افزار طراحی پست اینستاگرام: vsco برای طراحی پست اینستاگرام با گوشی یا دسکتاپ کمک بگیرید.
در ادامه مقاله بیشتر با این اپلیکیشن‌ها و برنامه های کاربردی آشنا خواهید شد.

آیا می‌توانم پست اینستاگرام خودم را بسازم؟

قبل از استخدام استخدام طراح پست اینستاگرام، چند روش ساخت پست و استوری رایگان وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. برای دریافت پاسخ سؤالات رایج تان در این خصوص، مثل اینکه آیا می‌توانید پست اینستا را خودتان بسازید، چگونه پست اینستا را خودتان طراحی کنید، و چقدر طول می‌کشد تا یک پست اینستا را با برنامه طراحی پست اینستاگرام بسازید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
شما می‌توانید طراحی پست اینستاگرام را با کمک نرم افزار های حرفه ای در صورتیکه مهارت کافی داشته باشید، انجام دهید. اگر مهارت کافی نداشته باشید باید در دوره های آموزشی نرم افزارهایی مانند فتوشاپ شرکت کنید که باز هم به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. اما اگر نخواهید هزینه کنید، چطور؟
خوشیختانه، طراحی پست اینستا گرام با کمک برنامه های طراحی آنلاین مثل دومینگو نیازی به مهارت خاصی ندارد. با قالب های آماده موجود در این نرم افزارها می‌توانید پست اینستا خود را بدون تجربه قبلی، طراحی کنید.

آیا ساخت پست اینستاگرام با برنامه طراحی پست اینستاگرام ارزان تر است؟

ساخت پست اینستاگرام با نرم افزار طراحی پست اینستاگرام دومینگو بسیار ارزان تر از استخدام طراح پست اینستاگرام خواهد بود. در این برنامه، پست اینستاگرام تان را می‌توانید در مدت کوتاهی با ابرارهای رایگان، تصاویر استوک و قالب‌ها آماده طراحی کنید.
البته برخی از قالب های این برنامه ساخت پست اینستا ممکن است رایگان نباشد اما شما به هزینه ای بسیار کمتر از استخدام طراح پست اینستاگرام می‌توانید این قالب‌ها را خریداری کرده و با توجه به نیاز خودتان ویرایش کنید.

 

قیمت طراحی پست اینستاگرام | چطور پست اینستا رایگان طراحی کنیم؟

 

هزینه نرم افزار طراحی پست اینستا چقدر است؟

هزینه نرم افزارهای طراحی بستگی به نوع برنامه ای که از آن استفاده می‌کنید دارد، مثلا اگر بخواهید شروع به طراحی با فوتوشاپ کنید باید نرموافزار آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنرد یا از سایت‌ها به صورت آنلاین خریداری کرده و دانلود کنید. اگر مهارت کار با نرم افزار طراحی و ویرایش حرفه ای فتوشاپ را دارید پرداخت هزینه برای خرید آن منطقی است اما اگر با ابزارهای این نرم افزار آشنایی نداشته باشید باید هزینه دیگری بابت یادگیری این مهارت بپردازید.
اما به جای مرداخت این همه هزینه، توصیه می‌کنم با نرم افزار رایگان طراحی آنلاین دومینگو شروع کنید. طراحی پست اینستاگرام با دومینگو کاملا رایگان است که باعث صرفه جویی در هزینه های شما می‌شود و همچنین معمولاً استفاده از آن آسان تر است.
فتوشاپ یک برنامه عالی است، اما برای مبتدیان مناسب نیست و یادگیری آن زمان می‌برد. درک نرم افزار رایگان مانند دومینگو برای تازه کارها ساده تر است به علاوه قالب هایی را برای آسان کردن طراحی ارائه می‌دهد.

هزینه قالب های پست اینستا در برنامه دومینگو چقدر است؟

به طور معمول، قالب های پست اینستا در نرم افزار طراحی دومینگو کاملا رایگان است و حتی ابزارهایی که برای ویرایش عناصر موجود در قالب به آن نیاز دارید نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ممکن است برای برخی از قالب‌ها نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید اما قیمت طراحی پست اینستاگرام از استخدام طراح بسیار ارزان تر است و خودتان می‌توانید به راحتی در عرض چند دقیقه پست اینستای منسجم و قدرتمند بسازید.
با استفاده از نرم‌افزار طراحی دومینگو می‌توانید طرح‌ها را هرچند بار که بخواهید بازبینی‌های و ویرایش کنید. بنابراین، اگر از ابزارهای رایگان برنامه طراحی آنلاین دومینگو استفاده کنید و از قالب های آماده با کیفیت بالا کمک بگیرید، نه تنها در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد بلکه می‌توانید طبق سلیقه خودتان پست های حرفه ای و جذاب بسازید.
اگر به دنبال ایده برای طراحی پست اینستاگرام هستید، نرم‌افزار طراحی پست اینستا رایگان دومینگو مجموعه ای از قالب های بسیار جذابی را ارائه می‌دهد که می‌توانید بارها و بارها از آنها استفاده کنید. حتی می‌توانید طرح‌های خود را ذخیره کنید تا بعداً دوباره اصلاح کنید.

چگونه پست اینستاگرام خود را با دومینگو بسازید؟

ساختن پست اینستاگرام با دومینگو واقعا آسان است، به لطف فناوری جدید هوش مصنوعی، این فرایند هرسال آسان تر می‌شود! هر کسی می‌تواند با کمک نرم افزار طراحی حرفه ای که فرآیند طراحی را ساده می‌کند، پست اینستا بسازد!
در ادامه نحوه طراحی پست اینستاگرام با قیمت رایگان را با هم مرور می‌کنیم:

در نرم افزار ثبت نام کنید و یکی از قالب های آماده با قیمت رایگان را برای طراحی پست اینستاگرام انتخاب کنید

قبل از شروع، ابتدا باید در سایت domingo.ir ثبت نام کنید. سپس محتوای مورد نظرتان مثل پست اینستاگرام را انتخاب کنید. حالا می‌توانید در قسمت موضوعات، موضوع مورد نظرتان را فیلتر کنید و در قسمت، قیمت طراحی پست اینستاگرام، رایگان را تیک بزنید.

قیمت طراحی پست اینستاگرام | چطور پست اینستا رایگان طراحی کنیم؟

حالا تمام قالب های رایگان در ارتباط به موضوعی که انتخاب کردید به شما نمایش داده می‌شود، و می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. لازم نیست عینا همان قالب را به طور کامل دانلود کنید! این طرح به عنوان یک راهنما به شما کمک می‌کند تا راحت تر بتوانید پست خودتان را طراحی کنید.

قیمت طراحی پست اینستاگرام | چطور پست اینستا رایگان طراحی کنیم؟

تصاویر مورد نظرتان را آپلود کنید

دومینگو جایگزین رایگان برنامه‌های گران‌تری مانند Adobe Photoshop است، در این نرم افزار تمام ابزارهای مورد نیاز برای طراحی پست اینستا رایگان در دسترس شما است. مثلا، اگر می‌خواهید خلاقیت خود را با اضافه کردن چند عکس، استیکر، شکل یا هر عنصر دیگری بیشتر نشان دهید، می‌توانید روی گزینه مورد نظر در پنل سمت راست کلیک کنید و عناصر را به پست اینستای خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید از گالری گوشی یا دسکتاپ، هر عکسی را آپلود کرده و به قالب اضافه کنید.

قیمت طراحی پست اینستاگرام | چطور پست اینستا رایگان طراحی کنیم؟

اطلاعات مهم را به صورت متن با انتخاب فونت فارسی انلاین اضافه کنید

اگر قالب خود را ویرایش کرده اید، اکنون باید اطلاعات مهم را به صورت متن اضافه کنید. اگر یک طراحی استخدام کنید، قیمت طراحی پست اینستاگرام تبلیغاتی نسبت به پست های معمولی بسیار گرانتر است. اما در دومینگو فقط کافی است به آنچه می‌خواهید تبلیغ کنید و آنچه خواننده می‌خواهد بداند فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در حال تبلیغ یک کالکشن جدید لباس هستید، به راحتی روی ابزار متن کلیک کنید و مشاهده می‌کنید که نرم افزار به شما متن های آماده را برای اضافه کررن به پست اینستا پیشنهاد می‌دهد. همچنین با کلیک روی باکس فونت، صدها فونت فارسی انلاین رایگان به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید برای سفارشی سازی قالب پست اینستاگرام خود از آن استفاده کنید.

قیمت طراحی پست اینستاگرام | چطور پست اینستا رایگان طراحی کنیم؟

کال تو اکشن (CTA) را فراموش نکنید

فراخوان برای اقدام (CTA) یکی از اجزا مهم در طراحی پست اینستا است که مخاطبان شما را تشویق می‌کند تا کاری مرتبط با برند شما انجام دهند. برای مثال، در پست تبلیغاتی لوازم آرایشی، فراخوان برای اقدام ممکن است "همین امروز بخرید!" اطمینان حاصل کنید که فراخوان شما به چشم می‌آید و توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

دانلود قالب پست اینستاگرام را با فرمت مورد نظرتان انجام دهید

اگر قیمت پست اینستاگرام را رایگان انتخاب کرده باشید، دانلود کردن فایل‌ها در نرم افزار دومینگو رایگان است. هنگام دانلود یک پست اینستا، می‌توانید بین فرمت های jpeg یا png یکی را انتخاب کنید. خوشبختانه نیازی به تنظیم ابعاد پست اینستا ندارید چون ابعاد قالب های پست اینستاگرام کاملا طبق استاندارد طراحی شده و با این پلتفرم سازگار است.
اگر تمام مراحل بالا را دنبال کردید، آماده ارسال پست اینستا جدید خود هستید! تنها چیزی که باقی می‌ماند نوشتن یک کپشن هوشمندانه است که همراه با طراحی حرفه ایوپست اینستا می‌تواند روی مخاطبین تان تاثیر قابل توجهی بگذارد.

 4 اصل مفید برای طراحی پست اینستاگرام

ساخت پست اینستاگرام برای یک مبتدی می‌تواند دشوار باشد، هرچند قالب های آماده می‌توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند که بدون نیاز به دانستن اصول طراحی، پست خودتان را بسازید اما اگر با چند نکته کلیدی آشنا باشید می‌توانید پست های بسیار حرفه ای تری بسازید.
بیایید با چهار اصل مهم برای طراحی پست اینستا آشنا شویم:

ترکیب رنگ های متضاد

استفاده از ترکیب رنگ های متضاد به جلب توجه مخاطبین کمک می‌کند.  اگر در پست اینستا، بخش هایی را با دستکاری اندازه، شکل و رنگ برجسته کنید، مخاطبین بیشتر به پست شما جذب می‌شوند. ایجاد تضاد هنگام اضافه کردن لوگوی کسب و کار تان به پست اینستا نیز بسیار مهم است. بسیاری از طراحان به علت توانایی که در ایجاد تضاد رنگ عالی در طراحی شان دارند، قیمت طراحی پست اینستاگرام را بسیار بالا می‌برند.

چیدمان هماهنگ و منسجم عناصر

چیدمان منسجم و هماهنگ طرح‌ها باعث ایجاد نظم در پست اینستا و فید پیج شما می‌شود. اگر از یک عنصر طراحی مانند پس‌زمینه یکدست استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که با تکرار این پس‌زمینه در پست های مختلف، یک کمپین منسجم ایجاد کنید.

تراز بودن عناصر

تراز بودن عناصر به محل قرارگیری آنها و مقدار فضای سفیدی که استفاده می‌کنید، اشاره دارد. شما باید یک حاشیه مناسب فضای خالی را در اطراف پست های اینستاگرام خود در نظر بگیرید. همچنین محل قرار گیری تصاویر، استیکرها، قاب و غیره در تمام پست‌ها باید با هم هماهنگ باشد تا به نظم و انسجام پست های شما کمک کند.

استفاده از عناصر مرتبط

به کار بردن عناصر مرتبط یکی دیگر از اصول طراحی پست اینستاگرام است. مثلا اگر ایده استوری تولد را دنبال می‌کنید و می‌خواهید چند استیکر به یک قالب آماده اضافه کنید، استیکرها باید با موضوع استوری که تولد است و همچنین با سایر عناصر مرتبط باشد. استیکرهایی مثل بادکنک، کیک، شمع و هز چیز دیگری که به تولد مربوط است می‌تواند مناسب باشد. در عین حال استفاده بیش از حد از این عناصر نیز ممکن است تاثیر منفی روی ذهن مخاطب داشته باشد. 
اگر بتوانید این اصول طراحی پست اینستاگرام را یاد بگیرید و درک کنید، از یک طراح مبتدی به یک طراح حرفه ای تبدیل می‌شوید. 

جمع بندی

اگر به دنبال استخدام طراح پست اینستاگرام هستید، می‌توانید یک فریلنسر استخدام کنید که قیمت طراحی پست اینستاگرام آن برای پروژه های ابتدایی، کم تر است.
اما، اگر از قیمت های بالای طراحی پست اینستاگرام می‌ترسید، می‌توانید از نرم افزار طراحی مست اینستاگرام دومینگو کمک بگیرید که طراحی پست اینستا را آسان و ارزان کرده است. تنها چیزی که باید بدانید اصول طراحی پست اینستا است و می‌توانید به قالب‌ها اجازه دهید بقیه کارها را برای شما انجام دهند.
اگر بتوانید مجموعه قالب مناسب را بیابید و اصول طراحی را در آن رعایت کنید، پست اینستا باکیفیت را با تلاش و هزینه اندکی طراحی خواهید کرد!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین