اگر برای ساخت استوری تولد کوتاه اسلایدی در اینستاگرام نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید این پست را تا انتها بخوانید تا راهنمای ساخت پست و استوری اسلایدی را به شما آموزش دهیم.
اینستاگرام مدتی است که قابلیت نمایش اسلایدی را معرفی کرده است که کاربران را قادر می‌سازد تا حداکثر 10 فایل چندرسانه ای را در یک پست آپلود کنند. این ویژگی کار کسانی که می‌خواهند مطالب زیادی را در پست اینستاگرام ارائه دهند، راحت کرده است. 
در این پست، نحوه نمایش اسلایدی استوری/پست/ریلز اینستاگرام را از طریق اپلیکیشن اینستا و نرم افزار طراحی و ویرایش آنلاین دومینگو به شما نشان می‌دهیم. 

ساخت استوری تولد اسلایدی در اینستاگرام

همانطور که گفتیم، امکان نمایش اسلایدی پست و استوری در خود برنامه اینستاگرام ووجود دارد. اما روند ساخت آن برای محتواهای مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد.
بیایید ابتدا مراحل ساخت استوری تولد اینستا را با هم مرور کنیم:
مرحله 1: اینستاگرام را باز کنید و روی علامت "+" کلیک کنید، Stories را انتخاب کنید. به پنجره عکس بروید.
مرحله 2: "Select Multiple" را انتخاب کنید و شروع به انتخاب حداکثر 10 عکس و ویدیو کنید. پس از انتخاب عکس‌ها و ویدئوها، روی Next کلیک کنید.
مرحله 3: اکنون فیلتر و افکت را به هر عکس اضافه کنید، کپشن و مکان‌ها را بر اساس نیاز خود به عکس‌ها اضافه کنید.
مرحله 4: برای ارسال استوری اسلایدی تولد، روی دکمه تأیید کلیک کنید. به زودی نظرات و لایک های زیادی دریافت خواهید کرد.

 

راهنمای ساخت استوری تولد اسلایدی کوتاه

 

ساخت پست تولد اسلایدی در اینستاگرام

روش ساخت پست اسلایدی تولد در اینستا کمی با استوری متفاوت است. بیایید مراحل ایجاد یک پست اسلایدی را با هم مرور کنیم: 
مرحله 1: به برنامه اینستاگرام بروید و نماد Plus را در وسط صفحه فشار دهید. به برگه گالری بروید، همه عکس‌ها نشان داده می‌شوند.
مرحله 2: روی گزینه Select Multiple کلیک کنید، 10 عکس را که می‌خواهید در اینستاگرام پست کنید انتخاب کنید. روی Next ضربه بزنید.
مرحله 3: فیلترها را روی عکس‌ها اعمال کنید، پس از اتمام روی Done کلیک کنید.
مرحله 4: کپشن، مکان، برچسب هایی را که می‌خواهید در فید نمایش دهید اضافه کنید و در نهایت در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

ساخت ریلز اینستاگرام اسلایدی برای تولد

برای ساخت ریلز اینستاگرام اسلایدی، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: برنامه اینستاگرام را اجرا کنید، روی دکمه ++ کلیک کنید و گزینه Reels را انتخاب کنید.
مرحله 2: در پایین سمت چپ، یک عکس را انتخاب کنید. برای افزایش یا کاهش مدت زمان، نوار لغزنده را بکشید.
مرحله 3: برای افزودن عکس های بیشتر روی گزینه Add ضربه بزنید. می‌توانید تا 10 عکس به ریلز اینستاگرام اضافه کنید.
مرحله 4: متن، برچسب و افکت های دیگر را به ویدیوی خود اضافه کنید. پس از اتمام ویرایش، آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

ساخت استوری اسلایدی تولد با قالب های آماده دومینگو

بدون شک ویژگی جدید نمایش اسلاید در اینستاگرام جالب است. با این حال، ویرایشگر اینستاگرام نسبت به نرم افزارهای طراحی آنلاین امکانات کمتری دارد. مثلا، نمی‌توانید از هر نوع قاب یا افکتی استفاده کنید یا فونت های فارسی آنلاین متنوع را به کار ببرید. 
دومینگو یک استوری ساز عالی است که می‌توانید برای خلاص شدن از همه این محدودیت‌ها به آن مراجعه کنید. با ویژگی های زیر می‌توانید یک استوری اسلاید تولد کوتاه در اینستاگرام بسازید که هزاران یا میلیون‌ها لایک و کامنت دریافت کند.
ویژگی های اصلی:
قالب های آماده استوری اینستاگرام 
فونت های متنوع و زیبا فارسی
متن های آماده برای اضافه کردن به پست و استوری اینستا
عکس های استوک رایگان
رابط کاربری آسان 
دانلود رایگان پست و استوری 
و بسیاری امکانات متنوع دیگر

مراحل ساخت استوری تولد در استوری ساز دومینگو

برای ساخت استوری اسلایدی تولد کوتاه  ابتدا باید در دومینگو ثبت نام کنید و وارد حساب کاربریتان شوید. سپس مراحل ساده زیر را طی کنید: 

مرحله 1: انتخاب قالب استوری تولد

در حساب کاربریتان، گزینه استوری اینستاگرام را انتخاب کنید و برای الهام گرفتن، قالب های آماده را مشاهده کنید. تمام قالب های آماده استوری با نسبت تصویر، 9:16 طراحی شده اند پس نیازی به تغییر ابعاد آن ندارید.
اگر می‌خوااید فقط طرح های مزبوط به تولد را ببینید، در پنل سمت راست موضوع تولد را فیلتر کنید. روی صفحه اسکرول کنید تا تمام قالب‌ها به شما نمایش داده شود. یکی از قالب‌ها را انتخاب کنید تا وارد ویرایشگر آنلاین دومینگو شوید.

راهنمای ساخت استوری تولد اسلایدی کوتاه

مرحله 2: ویرایشگر استوری تولد کوتاه

در ویرایشگر دومینگو، تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت استوری تولد کوتاه را در اختیار دارید. مثلا اگر روی نماد آپلود کلیک کنید،می‌توانید تمام عکس‌هایی را که برای ایجاد نمایش اسلاید اینستاگرام به آن‌ها نیاز دارید، انتخاب کنید تا به قالب اضافه شود.

راهنمای ساخت استوری تولد اسلایدی کوتاه

از ابزار متن نیز برای اضافه کردن متن استفاده کنید. اگر روی باکس فونت در نوار ابزار یالا کلیک کنیر،صدها فونت فارسی آنلاین در پنل سمت راست به شما نمایش داده می‌شود تا استوری تولدتان را با آنها جذابتر کنید.

راهنمای ساخت استوری تولد اسلایدی کوتاه

مرحله 3: استوری تولد کوتاه را دانلود کنید

پس از اینکه قالب استوری تولد کوتاه را به دلخواه خودتان سفارشی کردید، روی گزینه دانلود کلیک کنید و استوری را بافرمت jpeg یا png دانلود کنید.

مرحله 4: چند استوری دیگر را با تکرار مراحل بالا آماده کنید

اگر می‌خواهید استوری اسلایدی تولد بسازید باید چندین استوری -حداکثر ۱۰- را با تکرار مراحل بالا آماده و دانلود کتید.

مرحله 5: وارد اپلیکیشن اینستا شوید و استوری اسلایدی تولد را منتشر کنید

زمانیکه تمام استوری‌ها آماده شد، وارد اپلیکیشن اینستا شوید و استوری‌ها را پشت سرهم همانطور که قبلا آموزش دادیم، آپلود کنید. 

30 ایده برای ساخت استوری اسلایدی تولد کوتاه در اینستاگرام

اگر برای طراحی استوری تولد کوتاه اسلایدی ایده کم آورده اید، ما چند پیشنهاد خلاقانه برای شما داریم: 

ساخت استوری تولد با استیکر شمارش معکوس: یکی از ایده های جالب برای ساخت استوری تولد کوتاه اضافه کردن استیکر شمارش معکوس به ان چند روز قبل از تادیخ تولدتان است.
طراحی استوری تولد کوتاه با عکسی از تولد دوران کودکی: عکسی از تولد دوران کودکی مثلا ۳ سالگی تان را در کنار یک عکس جدی  به اشتراک بگذارید و در مورد اینکه چقدر شبیه عکس بچگی تان هستید یا چقدر تغییر کردید از دوستان تان نظر بخواهید.
اضافه کردن آرزوها تا تولد سال بعد: فهرستی از آرزوهایی را که امیدوارید در روز تولد سال بعد خود به آنها برسید را به اشتراک بگذارید.
طرح یک چالش در استوری تولد کوتاه: یک چالش خنده دار یا سرگرم کننده را برای روز تولد خود تعیین کنید و استیکر Add yoursرا به استوری اضافه کنید. حالا از دوستان تان بخواهید پس از انجام جالش از خودشان عکس بگیرند و به استوری تولد کوتاه شما اضافه کنند.
در استوری تولد کوتاه از دیگران تشکر کنید: یکی از بهترین ایده‌ها برای ساخت استوری تولد خودتان این است که از خانواده یا دوستانی که زندگی شما را تغییر داده اند سپاسگزاری کنید.
ساخت استوری کوتاه دعوت به جشن تولد : اگر می‌خواهید به مناسبت تولدتان جشنی برپا کنید یک استوری بسازید و دوستان یا خانواده تان با تگ کردن را دعوت کنید.

راهنمای ساخت استوری تولد اسلایدی کوتاه

تصاویری از جشن تولد سال های گذشته: اگر در خارج از خانه تولد خود را جشن می‌گیرید، عکس‌ها و فیلم های ماجراجویی خود را به اشتراک بگذارید.
تصاویری از کیک یا غذاها: اگر اهل غذا خوردن هستید، عکس‌ها و ویدیوهای غذاهای خوشمزه ای را که در روز تولدتان امتحان می‌کنید به اشتراک بگذارید.
کارهایی که برای جوان ماندن انجام می‌دهید را به اشتراک بگذارید: هر تولد نشانه یک سال پیرتر شدن است، اگر از جمله افرادی هستید که به جوان ماندن صورت و اندام تان اهمیت می‌دهید، لیست کارهایی که در روز تولدتان انجام دادید مثل تمرین ورزشی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، رژیم غذایی و غیره را به اشتراک بگذارید.
از جالب ترین هدایایی که گرفتید، استوری بسازید: اگر در تولد سال های گذشته هدیه جالبی گرفتید که یادگاری مانده است از آن عکس بگیرید و در استوری کوتاه تولد استفاده کنید.
مراحل ساخت یک اثر هنری به عنوان هدیه تولد را استوری کنید: اگر هنرمند یا خلاق هستید می‌توانید از مراحل ساخت یک اثر هنری فیلم بگیرید و استوری کنید.
اموزش تزئین دکوراسیون خانه با مناسبت تولد: عکس‌ها یا فیلم هایی از روش دکوراسیون منزل تان که در روز تولد تان انجام دادید به اشتراک بگذارید.
آموزش تهیه کیک تولد خونگی: اگر به مناسبت تولدتان، کیک خانگی تهیه می‌کنید، از مراحل تهیه کیک یک استوری تولد کوتاه بسازید. 
معرفی بهترین آهنگ های تولد: اگر عاشق موسیقی هستید، موزیک‌ها یا آلبوم‌های شاد مخصوص جشن تولد را که در روز تولدتان گوش می‌کنید به اشتراک بگذارید.

جمع بندی

در این مقاله همه اطلاعاتی را که برای ساخت استوری تولد اسلایدی در اینستاگرام نیاز داشتید به شما آموزش دادیم و استوری ساز آنلاین دومینگو را به عنوان یک ابزار عالی برای طراحی استوری اسلاید تولد به شما معرفی کردیم. با کمک قالب های آماده و ابزارهای ویرایشی دومینگو می‌توانید استوری های جذابی بسازید تا لایک‌ها و کامنت های بیشتری را به دست آورید.
اگر این پست برایتان مفید بود، لطفاً آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین