هنوز چند ویتی از رایج شدن استوری های اینستاگرام نگذشته بود که لایو اینستاگرام روی کار آمد. بر کسی پوشیده نیست که ویدیوی زنده در سال های اخیر، طوفانی در جهان به پا کرده است. تحقیقات Tubular Insights نشان داد که مردم نسبت به سایر فیدهای اینستاگرام، هشت برابر زمان بیشتری را صرف تماشای ویدیوهای زنده می‌کنند.
مطالعه دیگری نشان داد که 80 درصد از کاربران ترجیح می دهند ویدیوهای زنده یک برند را به جای خواندن وبلاگ آن تماشا کنند. علاوه بر این، 82 درصد ویدیوهای زنده را به پست های رسانه های اجتماعی ترجیح می دهند.
این آمار نشان می دهد که ویدیوهای زنده رسانه های اجتماعی هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که اینستاگرام وارد بازار شد و اینستاگرام لایو را راه اندازی کرد.
چگونه از لایو اینستاگرام استفاده کنید؟ 
ویدیوهای لایو اینستاگرام را از کجا پیدا می کنید؟ 
چگونه از فیلترهای چهره استفاده می کنید و سایر کاربران را برای پیوستن به پخش خود دعوت می کنید؟ 
چگونه آن را تبلیغ می کنید تا مطمئن شوید که تعداد زیادی از کاربران لایو ایتستاگرام شما را تماشا می کنند؟ 
در این راهنما ما به تمام سوالات شما پاسخ می دهیم.

 

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

 

چرا اینستاگرام لایو؟

اینستاگرام لایو Instagram Live نشان دهنده نفوذ غول رسانه های اجتماعی به فضای پخش زنده است. مشابه ویدیوهای زنده در پریسکوپ، فیس بوک و یوتیوب، اینستاگرام لایو به شما امکان می دهد پخش زنده ایجاد کنید.
لایو اینستاگرام نه تنها به شما اجازه ایجاد یک پخش را می دهد، بلکه ابزاری برای تعامل با مخاطبان به طرق مختلف و جذب فالوورهای جدید است. همچنین یک ابزار عالی برای برندها و مشاغلی است که به دنبال ارتباط با مخاطبان خود به روشی جدید و سرگرم کننده هستند. به عنوان مثال، به کاربران اجازه می دهد تا از طریق نظرات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا سؤالات خود را ارسال کنند. میزبان ها می توانند از فیلترهای چهره استفاده کنند و همچنین از بینندگان و دوستان دعوت کنند تا در پخش به آنها بپیوندند.
بینندگان همچنین می توانند ویدیوهای زنده برتر را در صفحه جستجو پیدا کنند که اینفلوئنسر ها و برندها را قادر می‌سازد تا دامنه دسترسی خود را گسترش دهند و قابلیت جستجوی خود را بهبود بخشند.
با گزارش 700 میلیون کاربر در اینستاگرام، Instagram Live یک راه فوق العاده برای تعامل با فالوورها در سراسر جهان است.

چگونه متوجه می شوید که حسابی در حال اجرای ویدئوی زنده است؟

در نوار Stories، ردیفی از حساب‌ها را می‌بینید که با آواتارشان در داخل حلقه‌ها قرار گرفته اند. اگر کلمه "Live" را در پایین آواتار کاربر، به رنگ قرمز یا صورتی مشاهده کردید، آن کاربر در حال پخش زنده است.
برای تماشای پخش زنده آنها، به سادگی روی آواتار آنها کلیک کنید.
همچنین می‌توانید ویدیوهای زنده را با کلیک کردن روی برگه جستجو پیدا کنید.
در نوار Stories، که در تصویر و ویدیوهای بالا وجود دارد، در حال حاضر ویدیوهای زنده محبوب را مشاهده خواهید کرد. اینستاگرام مجموعه‌ای از ویدیوهای زنده را بر اساس تعداد بازدید، مکان و زبان ارائه می‌کند.
این یک راه عالی برای یافتن اینفلوئنسرها و برندهایی است که می توانید دنبال کنید!

چطور با لایو اینستاگرام تعامل برقرار کنیم؟

هنگام تماشای یک ویدیوی زنده یا لایو اینستاگرام، می‌توانید روی نماد قلب ضربه بزنید تا قدردانی خود را نشان دهید یا نظر بدهید. هرکسی که در حال اجرای ویدیو است، لایک یا نظر شما را خواهد دید. اگر نمی‌خواهید نظرات و لایک‌ها را ببینید، به سادگی روی صفحه ضربه بزنید.
هنگامی که شروع به تماشای یک ویدیوی زنده می‌کنید، میزبان و بینندگان متوجه خواهند شد که شما آن ها را می بینید.

راهنمای پخش زنده یا لایو در اینستاگرام

برای پخش زنده در اینستاگرام، روی عکس پروفایل استوری خود (تصویر کنار علامت +) ضربه بزنید.
همچنین می توانید روی نماد دوربین در سمت چپ بالای صفحه اینستاگرام ضربه بزنید.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

روی نماد دوربین در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید یا در هر صفحه ای از Feed که هستید، صفحه را به سمت راست بکشید.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

در اینجا، می توانید با کشیدن انگشت روی پنج گزینه، فرمت های مختلف ضبط ویدئو یا اینستا لایو را انتخاب کنید:
• ویدئوی عادی – انتشار یک عکس یا فیلم معمولی که قبلا با نرم افزارهای استوری ساز آنلاین آماده کرده اید.
• بومرنگ یک ویدیو به سبک GIF که از عکس های مختلف ایجاد شده است.
• لایو معکوس – ویدیویی که به صورت معکوس پخش می شود.
• هندزفری ویدیوی 15 ثانیه ای که برای شروع یک ویدیو نیازی به نگه داشتن دکمه ویدیو ندارید.
• لایو Live یا پخش زنده ویدئو را به شورت زنده پخش می کند، اما پس از پایان پخش ناپدید می شود.
از بین گزینه باید گزینه "Live" را انتخاب کنید.
در مرحله بعد، دکمه «شروع ویدیوی زنده» را مشاهده خواهید کرد، اما قبل از اینکه روی آن کلیک کنید، تنظیمات استوری اینستاگرام خود را بررسی کنید.
روی نماد چرخ دنده در بالا سمت چپ ضربه بزنید.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

تنظیمات استوری اینستاگرام برای پخش ویدئوی زنده

تعیین کنید که آیا می‌خواهید ویدیوهای زنده خود را از افراد خاصی مخفی کنید یا پیام‌هایی را از همه افراد دریافت کنید یا فقط با افرادی که دنبال می‌کنید تعامل خواهید داشت.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

زمانیکه تنظیمات را انجام دادید Done و سپس Start Live Video را انتخاب کنید.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

سپس اینستاگرام اتصال شما را بررسی می کند و یک شمارش معکوس سه ثانیه ای شروع می شود.
توجه داشته باشید که پخش زنده به یک ساعت محدود می شود که مشابه فیس بوک لایو است. البته برنامه Periscope محدودیت زمانی برای پخش زنده ویدیو ندارد، اما باید مراقب شارژ باتری و محدودیت های داده خود باشید.

پخش زنده یا لایو اینستاگرام خود را مدیریت کنید

پس از پخش زنده، دوستان و فالوورهای شما که آنلاین هستند، اعلانی دریافت خواهند کرد که می گوید: «[نام کاربری] یک ویدیوی زنده را شروع کرده است. قبل از تمام شدن، آن را تماشا کنید!» آنها یک نشان کوچک "LIVE" را روی عکس نمایه شما در بالای فید خود نیز خواهند دید.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

هنگامی که پخش زنده را شروع کردید، مجموعه ای از قلب ها را از بینندگانی دریافت خواهید کرد که در حال تماشای پخش زنده شما هستند. همچنین می‌توانید نظرات را دریافت کنید و با نظر دهندگان تعامل داشته باشید. همچنین می‌توانید نظراتی را که دوست دارید پین کنید، نظرات نامناسب را گزارش کنید، ببینید چه کسی پخش زنده را تماشا می‌کند و از مشاهده بقیه پخش زنده شما توسط برخی کاربران جلوگیری کنید.
همچنین برخی از بینندگان وجود دارند که ممکن است دیر به استوری شما بپیوندند. بنابراین، حتما به مخاطبین یادآوری کنید که هدف از پخش چیست و چه چیزی می تواند در انتظار آن ها باشد.
به این ترتیب، آنها مطمئناً بقیه لایو اینستاگرام را تماشا خواهند کرد.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

اگر می‌خواهید اطراف خود را به فالوورهای تان نشان دهید، می‌توانید نمای دوربین خود را تغییر دهید. برای تغییر از نمای عمودی به نمای دوربین افقی و بالعکس، کافی است روی صفحه دوبار ضربه بزنید.
اگر میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ هستید و فرصتی برای پاسخگویی به سؤالات دیگر ندارید، از فالوورها بخواهید که مستقیماً پیام ارسال کنند. به این ترتیب، شما بیش از حد غرق در پاسخ دادن به سوالات زیادی نخواهید بود.
و فراموش نکنید که فقط خودتان باشید.

چطور فالوور ها را برای پیوستن به ویدیوهای زنده دعوت کنیم؟

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که دوستان خود را برای پیوستن به جلسات ویدیویی زنده دعوت کنید.
اگر می خواهید به یک جلسه زنده بپیوندید، روی گزینه درخواست در بخش نظرات ضربه بزنید.
میزبان‌ها پس از ضربه زدن روی نماد با دو صورتک، درخواست‌های پیوستن را مشاهده خواهند کرد. سپس می توانند این درخواست ها را بپذیرند یا رد کنند. آنها همچنین این گزینه را دارند که با بینندگان خود به صورت زنده تعامل برقرار کنند.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

میزبان ها می توانند مهمانان را در هر زمان از لایو اینستاگرام حذف کنند.
اگر درخواست عضویت توسط میزبان پذیرفته شود، بینندگان تاییدیه را مشاهده خواهند کرد. پس از آن، صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم می شود.
اگر می خواهید مهمانان یا اینفلوئنسر ها را به پخش زنده خود دعوت کنید، این یک راه عالی است. در حال حاضر از طریق نسخه 24 اینستاگرام در iOS و اندروید در دسترس است.

نحوه استفاده از فیلترهای چهره در ویدیوهای لایو اینستاگرام

می توانید پخش لایو اینستاگرام خود را با فیلترهای چهره ویرایش کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد لوازم جانبی، کلاه، ستاره، نور رنگین کمان و بسیاری جلوه های ویژه دیگر را در بالای صورت خود اضافه کنید. این به لطف پیشرفت در تشخیص چهره و هوش مصنوعی اینستاگرام است.
برخی از فیلترهای صورت، ثابت هستند، در حالی که برخی با باز کردن دهان، حرکت سر و صحبت با بینندگان تنظیم می شوند. اینستاگرام مرتباً فیلترهای خود را به‌روزرسانی می‌کند، بنابراین، دست تان خالی نخواهد بود.
برای استفاده از فیلتر چهره، روی صورتک در گوشه سمت راست پایین، در کنار بخش نظرات ضربه بزنید. می توانید این کار را قبل یا در حین لایو اینستاگرام انجام دهید.
سپس می توانید از بین فیلترهای مختلف، انتخاب کنید و روی هر فیلتری ضربه بزنید تا فعال شود.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

نحوه ارسال ویدیوهای زنده به صورت مستقیم

پس از پخش زنده، می‌توانید روی پیکان یا نماد Direct در پایین صفحه ضربه بزنید تا ویدیوهای زنده خود را برای دوستان ارسال کنید. دوستان شما فقط در صورتی ویدیو را می بینند که در حین پخش آنلاین باشند. پس از پایان ویدیو، به دوستان شما اطلاع داده می شود که پخش زنده شما به پایان رسیده است.

اینستاگرام لایو: راهنمای انتشار ویدئوی زنده در اینستاگرام

شما همچنین می توانید یک ویدیوی زنده را به همین روش برای دوستان ارسال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی فلش یا نماد مستقیم ضربه بزنید تا آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

نحوه پایان دادن به لایو اینستاگرام

وقتی آماده پایان دادن به ویدیوی زنده هستید، روی «پایان» در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
سپس می‌توانید ببینید که چند نفر در لایو شما شرکت کرده اند.
می‌توانید روی ذخیره در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا فایل ویدیویی را در رول دوربین خود ذخیره کنید. سپس می توانید با استفاده از نرم افزار های استوری ساز آنلاین، ویدئوی خود را اصلاح کرده و مجددا آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید. البته، نظرات و واکنش‌ها به ویدیوی شما ذخیره نمی‌شوند.
اگر نمی‌دانید چطور ویدئوی خود را در برنامه های استوری ساز رایگان مثل دومینگو ویرایش کنید مقاله "آموزش ساخت کلیپ استوری برای اینستاگرام" را مطالعه کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین