اگر می‌خواهید ترافیک آنلاین خود را با تبلیغات بنری افزایش دهید، ممکن است از خود بپرسید: بهترین روش  ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین که بازدیدکنندگان را ترغیب کند روی آن کلیک کنند، چگونه است؟ طراحی بنر برای وب سایت ها نوعی تبلیغات موثر است که با استفاده دقیق از دستورالعمل های طراحی می توان به نحو احسن از آن برای افزایش کلیک بهره برد. در این مقاله ما تمام اطلاعاتی را که برای ساخت ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین نیاز دارید، به شما آموزش می دهیم.

بنر تبلیغاتی وب سایت چیست؟

طراحی بنر تبلیغاتی وب سایت، یکی از پرکارترین اشکال بازاریابی است که در دنیای آنلاین امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. طراحی بنر وب با هدف ساخت قابل کلیک ترین تبلیغات بنری ممکن انجام می گیرد.
تبلیغات بنری، تصاویر تبلیغاتی تعبیه شده در صفحات وب هستند که یک محصول یا برند را به نمایش می گذارند و به یک صفحه از وب سایت لینک می دهند. اکثر شرکت‌ها از آن‌ها برای افزایش کلیک استفاده می‌کنند، زیرا رسانه‌ای مقرون‌به‌صرفه، قابل اندازه‌گیری و موثر برای افزایش آگاهی از برند است.

راهنمای ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین برای وب سایت

برای اینکه بدانید چگونه می توانید تبلیغات بنری وب را طراحی و ایجاد کنید که به افزایش کلیک وب سایت شما کمک کند، در ادامه لیستی از نکات و دستورالعمل های کلی برای طراحی تبلیغات بنری آورده شده است.

از موثرترین و استانداردترین اندازه بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید

طبق گوگل ادسنس، موفق ترین اندازه برای ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین استاندارد عبارتند از:
• 728×90 پیکسل — تابلوی امتیازات
• 300×600 پیکسل — نیم صفحه
• 300×250 پیکسل — مستطیل متوسط
• 336×280 پیکسل — مستطیل بزرگ

در ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین، متن خود را طوری بنویسید که فورا خوانده شود

تفاوتی ندارد از نرم افزارهای طراحی ویندوز مانند فتوشاپ استفاده می کنید یا از بنر ساز های تبلیغاتی آنلاین، در هر صورت باید تیتر و متن خود را با اندازه های مختلف روی بنر به کار ببرید تا بهترین طراحی را که می تواند جلب توجه کند، انتخاب کنید.
بهتر است از فونت‌های ناخوانا/دست نویس، فونت های بسیار نازک، یا سایز کوچک‌تر از ۱۰ پیکسل استفاده نکنید چون در این صورت تاثیری در جلب توجه خواننده و افزایش کلیک نخواهد داشت.

تبلیغات بنری خود را به درستی قرار دهید

تبلیغات بنری را می توانید در سایت خودتان یا در سایت هایی که تبلیغات سایر وب سایت ها را نشان می دهند، نمایش دهید. اگر هدف شما از ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین، بازاریابی در سایت های تبلیعاتی است سعی کنید فضایی را در یک وب سایت خریداری کنید که در آن طرح شما در بالای صفحه و نزدیک به محتوای اصلی صفحه، نمایش داده شود. به این ترتیب، بازدیدکنندگان بهتر بنر شما را مشاهده کرده و ترعیب می شوند تا روی آن کلیک کنند.

بین عناصر اصلی در ساخت بنر تبلیغاتی تعادل برقرار کنید

یکی از نکات کلیدی در ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین، ایجاد تعادل مناسب بین عناصر مختلف است. بنابراین، اگر به دنبال تبلیغات بنری موثر برای افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک به وب سایت خود هستید، تعادل را بین سه جزء اساسی زیر در نظر بگیرید:

لوگوی شرکت شما

برای ایجاد آگاهی از برند باید لوگوی شرکت شما در بنر گنجانده شود. مطمئن شوید که از نظر بصری بر سایر عناصر، غالب است، اما نه به اندازه قیمت های تخفیف خورده یا دکمه فراخوان برای اقدام.

قیمت های تخفیفی

قیمت های تخفیفی خدمات/محصولاتی که در بنر نشان می‌دهید باید با طراحی جذابی همراه باشد که توجه را به خود جلب می‌کند. به مواردی مانند: "بهترین قیمت، کیفیت بالا" یا "50٪ تخفیف با خرید بیش از ۱ محصول" یا "پیشنهاد ویژه در زمان محدود" فکر کنید که بیشترین فضا را در بنر تبلیغاتی شما اشغال می کند و اولین چیزی است که چشم بینندگان می بیند و آنها را تشویق به کلیک کردن می کند.

فراخوان برای اقدام

فراخوان برای اقدام (یا CTA)، متن یا دکمه ای است که کاربران را به کلیک کردن دعوت می کند. عباراتی مانند "بیشتر بیاموزید" یا "شروع کنید" یا "اکنون تماشا کنید" متن های خوبی هستند که می توانید برای دکمه کال تو اکشن در ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین مورد استفاده قراردهید که باید نقطه کانونی و واضح تبلیغات بنری شما باشد که کلیک های بیشتری جذب می کند.

 

صفر تا صد ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین برای دریافت کلیک بیشتر

 

برای ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین یک قاب کاملا مشخص داشته باشید

چشم افراد به طور طبیعی به سوژه ای در داخل یک کادر کشیده می شود. به همین علت، تبلیغات بنری مؤثر همیشه باید دارای یک قاب کاملاً مشخص باشد که طراحی آن تا لبه‌های کادر گسترش یافته است. این قاب باید دارای رنگی متناسب با سایر اجزا باشد. در برنامه های بنرساز آنلاین، قالب های آماده ای وجود دارد که معمولا توسط بهترین طراحان، ساخته شده اگر به چند نمونه از این قالب های آماده بنر تبلیغاتی دقت کنید، می توانید تشخیص دهید که بهترین رنگ برای قاب بنر تبلیغاتی شما چیست.

به طراحی مناسب دکمه ها در بنر تبلیغاتی فکر کنید

دکمه ها یکی از مهمترین اجزای بنرتبلیغاتی وب سایت هستند که نرخ کلیک (CTR) را افزایش می دهند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید، آنها را در سمت راست و پایین بنر با رنگ های متضاد نسبت به سایر عتاصر قرار دهید. 

در ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین از انیمیشن استفاده کنید

بنرهای متحرک معمولاً عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات بنری ثابت در افزایش کلیک دارند و می توانند در جذب مخاطب بیشتر بسیار مؤثر باشند. البته باید مطمئن شوید که همان هدفی که پیام تبلیغاتی شما دنبال می کند را به نمایش بگذارند.
برای ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین متحرک، از انیمیشن های ساده ای استفاده کنید که بیشتر از 15 ثانیه طول نکشند و مطمئن شوید که بیش از 3 بار تکرار نشوند. حتما به این نکته توجه کنید که آخرین فریم انیمیشن شما باید یک فراخوان واضح برای اقدام داشته باشد که به افزایش کلیک کمک کند.

از تصاویر به خوبی و فقط زمانی که به آن نیاز دارید، استفاده کنید

گرافیک ها و عکس های مرتبطی را انتخاب کنید که پیام شما را تقویت می کند و مستقیماً با محصول شما مرتبط است. نیازی نیست برای عکاسی حرفه ای هزینه های گزافی بپردازید، با مطالعه راهنمای "چطور با گوشی موبایل عکس های حرفه ای برای استوری اینستاگرام بگیریم" تکنیک های عکاسی مقرون به صرفه با موبایل را یاد بگیرید تا از آنها برای ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین راگیان خود استفاده کنید. راه حل دیگر استفاده از تصاویر آماده موجود در بنرسازهای آنلاین است معمولا صد ها نمونه عکس با کیفیت بالا در این نرم افزارها یا اپلیکیشن ها وجود دارد. بهتر است تصاویر اصلی یا گرافیکی را انتخاب کنید که توسط یک طراح ایجاد شده است.
مهمترین نکته ای که باید در انتخاب عکس به آن دقت کنیو، اندازه و حجم عکس مورد نطر است. تا جاییکه می توانید حجم عکس را پایین بیاورید.  طبق گفته گوگل ادوردز، وقتی صحبت از حجم فایل به میان می‌آید، هر چه کوچک‌تر باشد بهتر است. پس بهتر است حجم فایل بنر تبلیغاتی شما کمتر از 150 کیلوبایت باشد تا قبل از اینکه حوصله بینندگان سر رفته و از بنر شما بگذرند و به پایین صفحه اسکرول کنند، تبلیغ شما به سرعت در صفحه بارگیری شده و به آنها نمایش داده شود.

پس از ساخت بنر تبلیغاتی رایگان آنلاین آن را با فرمت های صحیح دانلود کنید

در اکثر بنرسازهای آنلاین رایگان، فایل های شما با فرمت های JPG، PNG، GIF یا PDF قابل دانلود خواهند بود. اگر از نرم افزارهای ادوبی مانند ایلوستریتور Adobe Illustrator یا فتوشاپ Photoshop استفاده می کنید، ذخیره سازی فایل در فرمت های وکتور مانند AI، SVG یا TIF امکان پذیر خواهد بود. در سایت لوگونومی ویدئو های آموزشی کامل و جامعی در خصوص نرم افزار ایلوستریتور برای طراحی لوگو و نرم افزار فتوشاپ برای ویرایش عکس قرار گرفته که می توانید از آنها برای کارهای طراحی خود بهره ببرید.
در Google Web Designer یا Adobe Animate امکان دانلود فایل‌های HTML5 وجود دارد. در هر صورت به خاطر داشته باشید، دانلود فایل بنر تبلیغاتی با فرمت وکتور در اولویت است. بنابراین قبل از اینکه شروع به ساخت بنر با بنر سازهای آنلاین رایگان کنید حتما دقت کنید که امکان دانلود فرمت‌ فایل تصویری وکتور وجود داشته باشد.

از ابزارهای ویرایشی بنرساز آنلاین رایگان دومینگو برای بهینه سازی طراحی خود استفاده کنید

بنرساز آنلاین رایگان دومینگو تمام ابزارهای ویرایشی که برای اجرای این دستورالعمل‌ها در طراحی بنر تبلیغاتی خود نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهند. البته برای ساخت بنر تبلیغاتی واقعا عالی و با کارایی بالا، باید زمان بیشتری صرف کنید. اما می تواتید مطمئن باشید که حتی اگر یک طراح حرفه ای نیستید، قالب های آماده سایت ما به شما کمک می کند تبلیغات عالی را برای کسب و کار خودتان طراحی کنید که به افزایش نرخ کلیک وب سایت تان  کمک می کند.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین