اگر دارای فالوورهای زیادی هستید که پست ها و استوری های شما برایشان جذاب و نفید است، قطعا باید به فکر ساخت یک لایو حرفه ای اینستاگرام باشید که با آنها تعامل رو در رو برقرار کنید. حتی اگر پیج شما فالوورهای زیادی ندارد ساخت لایو اینستا به شما کمک می کند آنها را ترغیب به دنبال کردن پست ها و استوری های بعدی خود کنید. احتمالا با خودتان فکر می کنید چگونه یک پخش زنده موفق داشته باشید؟ نگران نباشید در این مقاله چند ترفند عالی که باید قبل از ساخت لایو اينستاگرام بدانید، به شما معرفی می کنیم.

1. هدف از لایو اینستاگرام خود را مشخص کنید

هر پخش زنده ای باید با یک برنامه ریزی شروع شود.

به این فکر کنید که امیدوارید به چه هدفی برسید و چرا محتوای شما برای مخاطبان ارزشمند خواهد بود.
برخی از لایو های حرفه ای اینستاگرام، جلسات پرسش و پاسخ، معرفی محصولات، مسابقه و اعلان‌های هدایا هستند. اگر فالوورها فقط قرار است اطلاعات خاصی را از طریق این پخش زنده دریافت کنند، ساخت لایو حرفه ای اینستاگرام،  یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در دنبال کنندگان است.
به عنوان مثال، اگر شما میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ هستید، فرصتی برای پرسیدن سوالات و دریافت اطلاعات منحصر به فرد، به فالوورهای خود می دهید و دنبال کنندگان انگیزه خواهند داشت که این پخش زنده را ببینند.
همچنین می‌توانید یک مهمان یا اینفلوئنسر ویژه داشته باشید تا ویدیوی زنده خود را جذاب کنید.

2. لایو اینستای خود را از قبل تبلیغ کنید

چگونه بیشترین تعداد بیننده را بدست آورید؟

از قبل تاریخ و زمان پخش خود را به دنبال کنندگان خود اطلاع دهید. یک ایمیل بفرستید یا یک پست منتشر کنید! به علاوه، این خبر را در سایر حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید.
به این ترتیب، تعداد زیادی فالوور برای دیدن آن، زمان اختصاص می دهند.
البته این کار می تواند زمان بر باشد. بنابراین وقتی نوبت به تبلیغ لایو اينستاگرام در رسانه‌های اجتماعی می‌رسد، استفاده از یک پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی یکپارچه برای برنامه‌ریزی و انتشار خودکار پست‌هایتان برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. این کار، باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا می توانید تبلیغات خود را در اینستاگرام، فیس بوک، پینترست و توییتر (به زودی) در عرض چند دقیقه منتشر کنید

 

برای تبلیغ لایو اينستاگرام خود، بنرهای تبلیغاتی جذاب طراحی کنید

اگر می خواهید فالوورها واقعا به دیدن لایو اینستای شما ترغیب شوند، باید پست، استوری و بنر تبلیغاتی برای آن بسازید و اطلاع رسانی کنید. 
از قالب های آماده دومینگو و ابزارهای ویرایشی آن می توانید برای ساخت بنر تبلیغاتی، پست یا استوری اینستاگرام در عرض چند دقیقه استفاده کنید. با ابزارهای ما می توانید برش مورد نظر خود را انتخاب کرده و با افزودن متن و فیلتر از طریق نماد ویرایش، تصویر خود را ویرایش کنید.
ویرایشگر تصویر ما، امکان دسترسی به ابزارها و جلوه های مختلفی را می دهد که می توانید از آنها برای خلق بنر یا پست تبلیغاتی منحصر به فرد خود استفاده کنید.
فراموش نکنید که توضیحات مرتبط، زمان پخش لایو، و زمان‌بندی، آن را حتما به وضوح در بنر یا پست اطلاع رسانی کنید.
اگر می خواهید تصویری برای تبلیغ لایو خود خلق کنید که واقعاً چشم نواز باشد، از قالب های آماده دومینگو استفاده کنید. می‌توانید از تمام ابزارهای طراحی گرافیکی قدرتمند ما برای برجسته کردن تصویر خود استفاده کنید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، دستورالعمل های گام به گام در مورد ساخت بنر تبلیغاتی را در پست " ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین رایگان" بخوانید.

3. با مخاطبین تعامل برقرار کنید

هدف اصلی لایو شما، تعامل با فالوورهایتان است!

شما می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را تحت تاثیر قرار دهید.  چه راهی بهتر از ارائه فرصت‌هایی برای تعاملات زنده.

ترفندهایی برای ساخت لایو حرفه ای اینستاگرام

به عنوان مثال، اگر به تازگی محصول جدیدی را معرفی کرده اید، می توانید از بینندگان نظرشان را بخواهید. نظرات آنها را تأیید کنید و تعاملات واقعی را شروع کنید.
به این ترتیب می توانید با افرادی که از شما حمایت می کنند، ارتباط برقرار کرده و روابط بلندمدت ایجاد کنید.

4. یک ویدیوی آزمایشی ضبط کنید

اگر برای اولین بار است که یک جلسه ویدیوی زنده را میزبانی می کنید، ایده خوبی است که صدا و کیفیت ویدیوی خود را آزمایش کنید.
یک پس زمینه بصری دلپذیر و ساده پیدا کنید که حواس خوانندگان را از پیام شما منحرف نکند. همچنین باید یک جای ساکت برای به حداکثر رساندن کیفیت صدا و به حداقل رساندن حواس پرتی پیدا کنید.
هنگامی که یک جای خوب پیدا کردید، یک ویدیوی آزمایشی فیلمبرداری کنید. نور و کیفیت صدا را در ویدیو بررسی کنید. آیا ویدیوی آزمایشی خیلی روشن یا خیلی تیره به نظر می رسد؟ آیا می توانید پیام خود را به وضوح بشنوید؟
زودتر از موعد آماده شوید تا از دیر شروع کردن لایو اينستاگرام و بدقولی خود خجالت نکشید.
و به یاد داشته باشید که گوشی خود را شارژ کنید!

 

ترفندهایی برای ساخت لایو حرفه ای اینستاگرام

 

5. یک طرح کلی برای پخش لایو اينستاگرام حرفه ای خود ایجاد کنید

اگر قصد دارید یک جلسه ویدیویی زنده 30 دقیقه ای تا یک ساعته داشته باشید، مطمئنم که حرف های زیادی برای صحبت کردن دارید!
بنابراین، فراموش نکنید که یک طرح کلی از تمام موضوعاتی که می خواهید در پخش مطرح کنید ایجاد کنید. CTA ها را ذکر کنید، مانند "وب سایت من را در [نام سایت] بررسی کنید." یا "حتماً مرا در [اکانت اینستاگرام] دنبال کنید."

6. به DM ها و سوالات پاسخ دهید

اگر از بینندگان خواسته اید که سؤالات خود را از طریق پیام مستقیم ارسال کنند، حتماً به این سؤالات پاسخ دهید!
این یک حرکت ساده است، اما برای فالوورهای شما معنی زیادی دارد. به هر حال، آنها از شما حمایت کرده و برای شما تبلیغ می کنند، بنابراین این کمترین کاری است که می توانید انجام دهید.

7. مطالب مطرح شده در لایو اينستاگرام را در یک پست یا استوری اینستاگرام خلاصه کنید

همه فالوورهای وفادار شما نمی توانند زمان بندی خود را با لایو اينستاگرام شما تنظیم کنند.
آنها ممکن است در منطقه زمانی متفاوتی زندگی کنند. یا ممکن است در  مدرسه یا سر کار باشند. بنابراین، اگر به‌روزرسانی‌های مهمی را در جلسه زنده اعلام کرده‌اید، مانند معرفی محصول یا برگزاری یک مسابقه، حتما از طریق یک پست یا استوری اینستاگرام به فالوورها اطلاع دهید. به این ترتیب، آنها همچنان می توانند با شما ارتباط برقرار کنند و با شما همراه باشند.
برای ساخت پست و استوری اطلاع رسانی اينستاگرام می توانید از قالب های آماده دومینگو و ابزارهای ویرایشی برنامه کمک بگیرید تا کمتر از چند دقیقه طرح مورد نظرتان را خلق کرده و با فالوورها به اشتراک بگذارید.

8. معیارهای خود را به خاطر بسپارید

از آنجایی که لایوها به صورت زنده، نمایش داده می شوند، نمی توانید تعداد بینندگانی را که از طریق تجزیه و تحلیل اینستاگرام تنظیم شده اند، ذخیره کنید.

ترفندهایی برای ساخت لایو حرفه ای اینستاگرام

خبر خوب این است که قبل از پایان جلسه لایو، اینستاگرام تعداد افرادی که آن را تماشا کرده اند را نشان می دهد. حتما از این داده ها اسکرین شات بگیرید تا یک نمای کلی از رشد و پیشرفت جلسه زنده خود داشته باشید.

9. به بینندگان لایو اينستاگرام خود جایزه دهید

چگونه فالوورهای خود را تشویق می‌کنید تا در هر لایو با شما هماهنگ شوند؟ به آنها جایزه دهید!

یک کد کوپن را زودتر به آنها اعلام کنید یا آنها را از عرضه یک محصول جدید مطلع کنید. اگر خدمات یا دوره‌ای آنلاین ارائه می‌دهید، می‌توانید یک توصیه ارزشمند به آن‌ها ارائه دهید که در غیر این صورت باید هزینه آن را بپردازند.
به این ترتیب، می‌توانید به دنبال‌کنندگان انگیزه دهید که برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

10. از ساخت لایو حرفه ای اینستاگرام مانند یک جلسه معرفی برند استفاده کنید

ویدیوهای لایو اینستاگرام شخصی ترین نوع تعامل در اینستاگرام است.
این یک نوع تعامل ثابت نیست، مانند عکس‌ها، ویدیوها یا نظرات شما. در عوض، شما با بینندگان رو در رو در زمان واقعی صحبت می کنید.
آنها را تشویق می کنید که سؤال بپرسند، نظرات خود را بنویسند، سپس پاسخ خود را بگویند.
اگر یک کسب و کار هستید، جلسه زنده خود را به عنوان یک جلسه معرفی در نظر بگیرید. نکته این است که بینندگان برند شما را بشناسند، با شما ملاقات کنند، شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند. بنابراین، اصیل باشید و به طور اتفاقی خود، محصول یا خدمات خود را معرفی کنید.

جمع بندی

بحث های زنده را نمی توان برنامه ریزی کرد، مهم نیست چقدر برای آنها آماده شده اید. نکته این است که شما خود واقعی تان را به مخاطبان نشان دهید. پس آرام باشید و فقط خودتان باشید.
لازم نیست همیشه چیزی الهام‌بخش یا شگفت‌انگیز بگویید. اگر یک اینفلوئنسر هستید، طوری صحبت کنید که گویی با دوستان یا طرفداران خود در حال تعامل هستید. و اگر شما یک کسب و کار هستید، تصور کنید که با مشتریانی که اولین بار است به فروشگاه شما می آیند، در حال تعامل هستید.
به یاد داشته باشید که نحوه تعامل شما با بینندگان بر رشد کسب و کار شما تأثیر می گذارد.
اینستاگرام یک پلتفرم بسیار کاربرپسند است. می‌توانید به راحتی یک پخش زنده راه‌اندازی کنید، دوستان را برای پیوستن دعوت کنید، از فیلترهای چهره استفاده کنید و ویدیوهای زنده برتر را جستجو کنید. با این حال، ساخت یک لایو اينستاگرام حرفه ای، تلاش زیادی می‌طلبد.
شما باید از قبل پخش زنده خود را تبلیغ کنید، یک طرح کلی ایجاد کنید و یک ویدیوی آزمایشی ضبط کنید. در طول پخش زنده، باید مخاطبان را درگیر نگه دارید و علاقه آنها را در کل پخش حفظ کنید. 
شاید برنامه ریزی تمام این کارها در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما خیلی سریع به آن عادت خواهید کرد. فقط یادتان نرود طوری صحبت کنید که انگار دارید خود را به یک دوست یا مشتری معرفی می کنید. به شیوه ای معمولی ارتباط برقرار کنید و فقط از آن لذت ببرید!
بعد از پخش حتما به بینندگان جایزه بدهید. پخش زنده را در یک پست یا استوری اینستاگرام خلاصه کنید. و معیارهای خود را به خاطر بسپارید.
اینستاگرام لایو این فرصت را به شما می دهد تا با افراد رو در رو در ارتباط باشید. این بسیار شخصی تر از پست های وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی است، زیرا تعامل آن در زمان واقعی است. ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما نتایج نهایی ارزش آن را دارد!

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین