پست های جذاب و چشم گیر اینستاگرام، معمولا محتواهای تصویری و ویدئویی هستند که مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. برای اینکه عکس شما فالوورهای زیادی را به خودش جذب کند و حتی وایرال شود نیازی نیست که حتماً متن بلندبالایی بنویسید بسیاری از پستهای اینستاگرام بدون متن که فقط حاوی عکس یا ویدئویی جالبی بوده اند توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و آنها را متقاعد کرده اند که این پست را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که در گرفتن عکس برای پست اینستاگرام بدون متن چه نکاتی را باید رعایت کنید.

 

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

 

۱. از بزرگنمایی خودداری کنید

وقتی از فاصله دور عکس می‌گیرید، وسوسه‌انگیز است که روی چیزی که می‌خواهید عکس بگیرید، زوم کنید. اما در واقع بهتر است این کار را نکنید – انجام این کار می تواند باعث شود عکس تار یا پیکسلی به نظر برسد.
در عوض، سعی کنید به سوژه خود نزدیکتر شوید - مگر اینکه حیوان وحشی باشد، در این صورت توصیه می کنیم فاصله خود را حفظ کنید - یا عکس را از فاصله پیش فرض دوربین بگیرید و بعداً آن را برش دهید. به این ترتیب، با افت کیفیت موجه نمی شوید و از طرفی، بهینه سازی یک تصویر بزرگتر، آسان تر است.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۲. به جزئیات دقت کنید و از آنها را در عکس پست اینستاگرام بدون متن ثبت کنید

تصاویر نزدیک که جزئیات دقیق، پیچیده و ظریف را ثبت می کنند، می توانند محتوای بصری واقعاً جذابی ایجاد کنند. می توانید با بافت ها و الگوهایی مانند پوسته درخت، جاده سنگی یا کاشی کاری، عکاسی خلاقانه ای داشته باشید.
نکته حرفه ای: از ابزار "شارپن" در برنامه ویرایش عکس استفاده کنید تا جزئیات عکس خود را واضح کنید. همچنین می‌توانید برنامه از ابزارهای استوری ساز آنلاین دومینگو استفاده کنید و با فیلتر شفافیت، عکس خود را بهینه کنید.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۳. برای عکس پست اینستاگرام بدون متن از نور طبیعی استفاده کنید

گرفتن عکس حرفه ای با گوشی هوشمند که با فلاش گرفته شده باشد، بسیار سخت است. بیشتر اوقات، آنها نوردهی بیش از حدی را نشان می دهند، رنگ ها را به طور منفی تغییر می دهند و باعث می شوند سوژه های انسانی، غیرطبیعی به نظر برسند. در حقیقت، حتی فلش آیفون 7 نیز نقص هایی دارد.
بنابراین تا جاییکه می توانید در عکس های پست اینستاگرام بدون متن، از منابع نور طبیعی استفاده کنید و حتی در تاریکی نیز به دنبال ایده های خلاقانه مانند تصویر زیر باشید. این روش، به شما فرصتی می‌دهد که  با سایه‌ها بازی کنید و با دیگر مانند ترافیک و ساختمان‌های اطراف یک سایه در عکس خود ایجاد کنید.
هنگامی که عکس را گرفتید، با ابزار "Exposure" در برنامه ویرایش عکس مورد علاقه خود بازی کنید تا ببینید آیا می توانید تصویر را بدون از دست دادن وضوح، کمی روشن تر کنید.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۴. اگر از فلاش استفاده می کنید، فقط در طول روز عکس بگیرید

گاهی اوقات، استفاده از فلاش دوربین می تواند عکس را بهبود بخشد - اما به ندرت در شب این کار را انجام می دهد. از آنجایی که عکس‌های تاریک، کنتراست بسیار واضح‌تری را در برابر فلاش گوشی شما نشان می‌دهند، می‌تواند هر فلشی را تهاجمی و ناهموار جلوه دهد.
با این حال، در فضاهایی که از قبل به خوبی روشن شده‌اند، یک فلاش می‌تواند به کاهش سایه‌های تیره پشت یا زیر سوژه اصلی شما کمک کند.
هنگام کادربندی عکس خود، به دنبال سایه های تیره ای که ممکن است بخواهید حذف کنید، روی زمین یا سطوح عمودی باشید سپس فلاش را به صورت دستی در برنامه دوربین خود روشن کنید. تنظیم فلاش دوربین گوشی روی «خودکار» نمی گذارد شما متوجه سایه‌هایی که می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید، شوید. فقط به یاد داشته باشید که پس از اتمام کار دوباره فلاش را خاموش کنید.
دفعه بعد که از محصول خود برای پست اینستاگرام بدون متن، عکاسی می کنید اهمیت فلاش را برای تقویت یا پنهان کردن خطوط و ویژگی های خاص در نظر بگیرید.

۵. خرید سه پایه موبایل را در نظر بگیرید

اگرچه دستگاه‌های تلفن همراه گرفتن هر عکسی را در حین حرکت آسان می‌کنند، اما هرگز راه آسانی برای خوب عکس گرفتن با وجود لرزش دست وجود ندارد - به خصوص اگر می‌خواهید خودتان عکس باشید و قطعا نمی خواهید یک سلفی معمولی با بازوی کشیده خود بگیرید. 
سه‌پایه‌های سیار به شما این آزادی را می‌دهند که گوشی هوشمند خود را در جای ثابتی قرار دهید. شما می توانید بدون حمل تجهیزات سنگین از این سه پایه ها استفاده کنید. بیشتر سه پایه های موبایل فقط کمی بزرگتر از دستگاه تلفن همراه شما هستند و می توانند در هر زاویه ای خم شوند. یکی از آنها را امتحان کنید و می بینید که این سه پایه های کوچک می توانند به بهبود تجربه گرفتن عکس برای پست اینستاگرام بدون متن کمک کنند.

۶. نوردهی برنامه دوربین خود را به صورت دستی تنظیم کنید

یکی دیگر از ویژگی های دوربین موبایل که باید به صورت دستی تنظیم کنید، نوردهی است. ضربه زدن روی صفحه نمایش زمانی که دوربین گوشی شما روشن است فقط لنز را روی یک سوژه جدید دوباره فوکوس نمی کند - همچنین به طور خودکار میزان نور وارد شده به دوربین را تنظیم می کند. این روش همیشه درست جواب نمی دهد، بهتر است آن را با دست تنظیم کنید.
برای تغییر نوردهی دوربین تلفن همراه، برنامه دوربین خود را باز کنید و روی صفحه ضربه بزنید. هنگامی که فوکوس مجدد لنز را می بینید، یک نماد خورشید بسیار کوچک و یک مقیاس عمودی خواهید دید. برای تنظیم سطح نور، انگشت خود را به آرامی به سمت بالا و پایین بکشید.

۷. از نزدیک عکس بگیرید

عکس‌های انتزاعی به معنای گرفتن ماهیت یک شی یا مجموعه‌ای از آن‌ها هستند، بدون اینکه کل منظره را به طور کلی آشکار کنند. به عبارت دیگر، آنها در خدمت ایجاد تصاویر منحصر به فرد و شگفت انگیز از سوژه های معمولی هستند.
این نوع عکس را می‌توان با برش دادن یک بخش انتزاعی از یک عکس معمولی، یا با گرفتن عکس‌های نزدیک از اشیایی که بیننده را به فکر فرو می‌برد – البته با حالت تحسین برانگیز– که سوژه ممکن است چه چیزی بوده باشد و سوژه های دارای الگوی تکرار که کاندیدای عالی برای عکاسی انتزاعی هستند، مانند عکس برش خورده زیر به کار برد.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۸. با عکس ها خاطره سازی کنید

عکس‌های ارسال‌شده در اینستاگرام می‌توانند برای خاطره‌سازی عالی باشند - لحظات شاد با دوستان، خانواده، یا برخورد ناگهانی با یک فرد مشهور. اما گاهی اوقات، عکس‌های ناگهانی از افرادی که کارهایی را انجام می‌دهند، یا در حالت خاصی قرار دارند نیز، می‌تواند بسیار جالب‌تر باشد.
دلیلش این است که عکس‌های صادقانه و خاطره ساز بهتر می‌توانند احساسات و ماهیت یک لحظه را به‌طور مؤثر ثبت کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن این نوع عکس، گرفتن هر چه بیشتر عکس است. شما باید از بین لحظه ها، یکی را شکار کنید، و بهترین عکس ها اغلب زمانی گرفته می شوند که "ستاره ها در یک لحظه در حالت خاصی قرار می گیرند"

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۹. در گرفتن عکس برای پست اینستاگرام بدون متن غیر متعارف باشید

نحوه گرفتن عکس، بخش بزرگی از چیزی است که یک عکس را عالی می کند، اما موضوع عکس نیز همینطور است. برخی از لذت بخش ترین و قابل توجه ترین عکس ها از ایده های جالب و منحصر به فرد بیرون می آیند. تصاویر در برانگیختن احساسات بینندگان شما مؤثرتر از متن هستند - این اغلب به معنای منتشر کردن عکس‌های شما برای گفتن چیزی است.
سعی کنید در مورد چیزی که از آن عکس می‌گیرید خارج از چهارچوب فکر کنید - بینندگان شما ممکن است از یک سوژه جالب یا غیرمنتظره شگفت‌زده شوند.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۱۰. با عکس های پست اینستاگرام بدون متن،  مخاطبین تان را بخندانید.

وقتی صحبت از برانگیختن احساسات شد، گاهی اوقات خاطره انگیزترین عکس ها همان هایی هستند که ما را به خنده وا می دارند. تصویر زیر از یک میمون که داخل بشقاب غذا جلوی یک سگ گذاشته شده، خنده دار است زیرا غیرمنتظره است - و ما را به تعجب وا می دارد. اگر بتوانید مخاطبان خود را بخندانید، احتمالاً از عکس شما لذت خواهند برد.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

۱۱. قبل از گرفتن عکس برای پست اینستاگرام بدون متن،  لنز گوشی خود را تمیز کنید

حمل و نقل دوربین گوشی های هوشمند ممکن است راحت تر از دوربین عکاسان حرفه ای باشد، اما باید از آن حفاظت کرد.
وقتی بیرون از خانه هستید معمولاً تلفنتان در جیب یا کیفتان است. در تمام این مدت، لنز دوربین دستگاه در حال جمع آوری انواع گرد و غبار و پرز است. قبل از گرفتن عکس حتما این لنز را با یک دستمال نرم تمیز کنید. ممکن است نتوانید بفهمید لنز چقدر کثیف است تا زمانی که عکس خود را ویرایش کنید، و مطمئن شدن از شفاف بودن لنز قبل از گرفتن عکس می تواند شما را از عکس گرفتن مجدد خلاص کند.

۱۲. یک لنز خارجی به دوربین گوشی خود وصل کنید

آیا می خواهید واقعاً فانتزی شوید؟ لنزهای خارجی برای شما مناسب هستند. در واقع چند مدل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به بالای لنز دوربین اصلی تلفن هوشمند متصل کرد. از لنزهای چشم ماهی گرفته تا لنزهای زاویه باز، این لنزها می‌توانند کیفیت و چشم‌اندازی کاملاً جدید را به عکس‌های شما بیاورند.
به گزارش Wirecutter، بهترین لنزهای دوربین برای عکاسی آیفون توسط شرکت Moment تولید کننده لنزهای موبایل ساخته شده است. از آنجا شروع کنید یا برای یافتن افزونه‌های لنز متناسب با نیازهای عکاسی گوشی هوشمندتان، تحقیق کنید.

چطور برای پست اینستاگرام بدون متن عکس بگیریم؟

13. از ویرایش عکس های خود با نرم افزارها و اپلیکیشن ها نترسید

نوشتن و گرفتن عکس از گوشی هوشمند شما اولین قدم برای جذاب کردن آن از نظر بصری است. ویرایش عکس‌های شما مرحله بعدی است – که البته مرحله بسیار مهمی است. فیلترها می توانند ابزار ارزشمندی برای عکاسی باشند، به خصوص وقتی صحبت از دو هدف باشد: 1) پاک کردن لکه ها از یک عکس، و 2) خوشمزه تر به نظر رسیدن غذا.
برای اولین بار، مجله InStyle یک لیست سرگرم کننده از "بهترین فیلترهای اینستاگرام برای عکس های زیبا" را جمع آوری کرد - و اکنون، برنامه عکس آیفون، فیلترهای مشابه بسیاری را ارائه می دهد. همچنین برنامه های ویرایش عکس مانند دومینگو وجود دارند که می توانند به صورت خودکار عکس های صورت را بدون کار زیاد روتوش کنند. و وقتی نوبت به آن عکس های وعده های غذایی روزانه شما می رسد؟ یکی از آخرین برنامه های موجود، دومینگو است که با مجموعه ای از فیلترهای بهینه سازی شده برای انواع مختلف غذا ارائه می شود.
اما بسیاری از برنامه های عالی دیگر برای ویرایش عکس و ویدیو برای دستگاه های تلفن همراه وجود دارد، پست " از چه نرم افزارها و اپلیکیشن هایی برای طراحی و انتشار پست اینستاگرام با گوشی آیفون استفاده کنیم؟" را بررسی کنید تا برخی از بهترین آنها را ببینید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین