در این پست، 10 استراتژی بازاریابی از طریق ساخت بنر با برنامه های طراحی گرافیکی آنلاین که می تواند به افزایش فروش رستوران شما در اینستاگرام کمک کند را مرور می کنیم.
در دنیایی که ۶۹ درصد از ما، قبل از خوردن غذا از آن عکس می‌گیریم، اینستاگرام بهترین بستر تبلیغات و بازاریابی برای رستوران‌ها، کافه‌ها و کترینگ ها است تا با استفاده از برنانه های ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام، تصاویر جذابی از خوراکی و نوشیدنی ها را با مخطاطبین به اشتراک بگذارند و از این طریق برند خود را رشد دهند و مشتریان بیشتری جذب کنند.
تفاوتی ندارد که از چه برنامه ای برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده می کنید، استراتژی های زیر به شما کمک می کند که تبلیغات موثرتری داشته باشید:
1. در ساخت بنر اینستاگرام حتما از هشتگ #رستوران استفاده کنید
2. روزهای تعطیل، تبلیغات بیشتری در رسانه های اجتماعی داشته باشید
3. از قالب های آماده در برنامه های ساخت بنر اینستاگرام استفاده کنید اما ترکیب رنگ ثابت و جذابی برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.
4. نکات برجسته را به وضوح و خوانا در بنر تبلیغاتی خود بنویسید
5. یک نماد به یاد ماندنی و منحصر به فرد برای برند خود خلق کنید برای این کار می توانید از لوگوسازهای آنلاین مثل لوگونومی کمک بگیرید
6. با اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنید تا پس از ساخت بنر آنها را در پیج اینستاگرام تبلیغ کنند
7. علاوه بر ساخت بنر، روش های دیگر بازاریابی مانند ساخت پست و استوری مسابقات و پیشنهادات ویژه را اجرا کنید
8. از تصاویر جذاب برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید 
9. نورپردازی مناسب را هنگام عکاسی از غداهای رستوران فراموش نکنید
10. از برنامه های حرفه ای ساخت بنر اینستاگرام برای هماهنگ کردن عناصر مختلف استفاده کنید 

چرا تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام برای رستوران ها مهم است؟

اینستاگرام نسبت به تبلیغات در وب‌سایت‌ها جایگاه پر رنگ تری برای بازاریابی رستوران‌ها پیدا کرده است، با توجه به اینکه مخاطبین، رستوران های جدیدی را که برای غذا خوردن به آنجا رفتند و از خدماتشان راضی بودند با دوستانشان به اشتراک می گذارند، فعال بودن در اینستاگرام علاوه بر جلب رضایت مشتریان می تواند به افزایش فروش رستوران اا کمک شایانی کند.
اگر هشتگ رستوران را سرچ کنید می بینید که موج جدیدی از رستوران های «اینستا پسند» در سرتاسر جهان راه اندازی شده است. بازاریابی و تبلیغات این رستوران ها با دقت انجام می شود. از دکور و نور گرفته تا نحوه ارائه غذا، همه عوامل با این هدف انجام می شود که مشتریان بتوانند در محیط رستوران عکس‌های جذابی بگیرند که در اینستاگرام منتشر کنند.
و البته این نوع بازاریابی، با توجه به تقاضا و نیاز مشتریان است! اکثر آنها برای یافتن لیست‌ها و فهرست‌هایی از دسترس‌ترین رستوران‌های نزدیک خود، به جای جستجو در گوگل به اینستاگرام مراجعه می کنند. آنها پست ها، استوری ها و بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام را می بینند و نظرات و کامنت های مشتریان را می خوانند.
این روند نشان می دهد که اگر شما نیز از برنامه های ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده نکنید و بی توجه به تقاضای مشتریان همچنان به روش سنتی به کار خود ادامه دهید، به سرعت از رقبا عقب خواهید ماند و درامدتان را از دست می دهید.
اگر می خواهید پیج رستوران خود را طوری بسازید که «اینستاگرام‌ پسند» باشد، فقط یک راه دارید، از برنامه های طراحی گرافیک برای ساخت بنر تبلیغاتی،  پست و استوری استفاده کنید و استراتژی های بازاریابی مناسبی را به کار بگیرید تا از پلتفرم آنلاین اینستاگرام برای افزایش دسترسی و جذب مشتریان جدید استفاده کنید.

بیایید برخی از بهترین استراتژی های بازاریابی را باهم مرور کنیم:

1. در ساخت بنر اینستاگرام حتما از هشتگ #رستوران استفاده کنید

حتما هشتگ #رستوران را در بیو و در تمام بنرهای تبلیغاتی داشته باشید که وقتی مشتریان به دنبال رستوران در اینستاگرام می گردند، بنر شما را ببینند! 
اگر مشتریان از رستوران و عذاهای شما عکس گرفته اند و شما را تگ کردند یک کامنت تشکر برای آنها بگذارید و بازهم ‌#رستوران را در انتهای کامنت اضافه کنید. اشتراک گذاری مجدد عکس های مشتری با هشتگ رستوران در پیج خودتان نیز یک استراتژی کلیدی بازاریابی رستوران در اینستاگرام است، زیرا:
•    به بازدیدکنندگان پروفایل شما یک تجربه واقعی را نشان می دهد
•    به جذب فالوور کمک می کند
•    تعامل را افزایش می دهد
به اشتراک گذاری عکس های مشتریان با #رستوران، در زمان صرف شده برای تولید محتوا نیز صرفه جویی می کند، این زمان را می توانید صرف تمرکز بر سایر زمینه های بازاریابی رستوران خود کنید!

2. روزهای تعطیل، تبلیغات بیشتری در رسانه های اجتماعی داشته باشید

یک استراتژی عالی بازاریابی و ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام برای ستوران، برنامه ریزی کمپین ها در تعطیلات است! روزهای تعطیل معمولا استقلال بیشتری برای صرف غذا و نوشیدنی در رستوران ها وجود دارد که در نتیجه توجه زیادی را در اینستاگرام به خود جلب می کند.
در روز های تعطیل می توانید علاوه بر هشتگ رستوران، هشتگ های مناسبتی را نیز به تبلیغات خود اصافه کنید. به هشتگ هایی مثل #عیدفطر، #عیدنوروز #آخرهفته و #جمعه_خوشمزه فکر کنید. برنامه ساخت بنر تبلیغاتی به شما در طراحی محتوای مناسب برای این رویدادها کمک می کند از طرفی چون این هشتگ‌ها پرطرفدار خواهند بود، بنر شما به سرعت توسط مشتریان دیده می شود.
در برنامه های ساخت بنر تبلیغاتی، پتانسیل زیادی برای خلاقیت وجود دارد. بسته به اینکه چقدر از قبل برای محتوای اینستاگرام خود برنامه ریزی می کنید، می توانید بنرها، پست ها و استوری هایی مخصوص مناسبت های مختلف آماده کنید یا حتی یک غذای ویژه تهیه کنید و عکس آن را به مناسبت آن تعطیلات در بنر خود گذاشته و تبلیغ کنید. 
روزهایی که با مواد خوراکی مرتبط هستند مثل روز گیاهخواری، افطاری ماه رمضان و سایر مناسبت های ایچنینی را از دست ندهید! با توجه با تقویم، تمام مناسبت های مرتبط به کسب و کارتان را مشخص کنید و از برنامه ساخت بنر تبلیغاتی برای بازاریابی رستوران خود دراین مناسبت ها استفاده کنید.

3. از قالب های آماده در برنامه های ساخت بنر اینستاگرام استفاده کنید اما ترکیب رنگ ثابت و جذابی برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.

شاید رنگ دیوارها، یا رومیزی رستوران شما، یا طیف وسیعی از ظروفی که با کار می برید دارای رنگ آمیزی خاص برند شما باشند، بهتر است از آنها برای تمرکز رور محتوای اصلی خود استفاده کنید، سعی کنید به یک پالت رنگ ثابت پایبند باشید. بازاریابی رستوران در اینستاگرام کاملاً بصری است و یک فید منسجم می‌تواند باعث کلیک کردن روی دکمه فالو شود.
در عین حال، محتوای تصادفی و متناقض باعث می شود صفحه اینستاگرام رستوران شما نامرتب و به طور کلی از نظر زیبایی شناختی نامناسب به نظر برسد و مخاطب پسند نباشد. نکته مهم در بازاریابی رستوران در اینستاگرام این است که سعی کنید به جای پست های مجزا از هم، با توجه به فید یکپارچه که در آن پالت رنگی یکپارچه ای به کار رفتا پست بگذارید، زیرا به شما کمک می کند تا یک پیج برجسته ایجاد کنید.
سعی کنید از همین تم در برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید و بنرهای اینستاگرام رستوران خود را بسازید.
استفاده از بنرساز آنلاین مانند دومینگو برای ساخت بنر تبلیغاتی رستوران در اینستاگرام باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود زیرا می توانید یک قالب آماده را از برنانه دانلود کنید و فقط رنگهای آن را با استفاده از ابزارهای ویرایشی مطابق با برند خود تغییر دهید.

 

برنامه ساخت بنر اینستاگرام برای بازاریابی و افزایش فروش رستوران

 

4. نکات برجسته را به وضوح و خوانا در بنر تبلیغاتی خود بنویسید

یکی دیگر از موارد ضروری برای بازاریابی رستوران در اینستاگرام، نوشتن نکات برجسته در بنر تبلیغاتی با ظاهری واضح و خوانا است! وقتی شخصی بنر شما را می بیند، باید کاری کنید تا آنجا که ممکن است قبل از رفتن به یک بنر دیگر، پیام شما را ببیند و درباره رستوران شما اطلاعات کسب کند. نکات برجسته اساساً به عنوان صورت تیتر در بنر اینستاگرام دیده می شوند که اطلاعات مورد نیلز کاربران را به طور مفید و مختصر در اختیارشان قرار می دهد.
به این فکر کنید که می‌خواهید مخاطبین با دیدن بنر تبلیغاتی شما چه ویژگی برجسته ای را درباره رستوران‌تان بدانند که آنها را تشویق می کند مشتری شما شوند!
می‌توانید بنرهای تبلیغاتی را از طریق یک برنامه ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام مانند دومینگو ایجاد کنید و از قالب های آماده برای طراحی سریع آن بهره ببرید.

5. یک نماد به یاد ماندنی و منحصر به فرد برای برند خود خلق کنید

برای جذب مشتری در اینستاگرام فقط باید ایده های خلاقانه و جدید داشته باشید. هر چیزی مرتبط با رستوران شما که بتواند به یک نماد منحصر به فرد تبدیل شود، این پتانسیل را دارد که در اینستاگرام مورد استقبال قرار گیرد. برای بازاریابی و تبلیغات بنری رستوران نیز این یک استراتژی برنده است. با به اشتراک گذاشتن بنرتان این «نماد جالب اینستاگرامی» به شناسایی برند شما کمک کرده و به راحتی در ذهن مشتریان باقی می ماند.
این یک ایده زیبا و ساده اما بسیار موفق برای بازاریابی رستوران است. برندسازی با انتخاب یک نماد با یاد ماندنی را می توان برای هر رستوران یا کافه ای به کار برد.

۶. با اینفلوئنسرها و بلاگرها همکاری کنید تا پس از ساخت بنر آنها را در پیج اینستاگرام تبلیغ کنند

پیج ها و صفحات مربوط به غذا یکی از زمینه های محبوب در اینستاگرام است به طوریکه هزاران فریلنسر در این پلتفرم در زمینه تغذیه در حال فعالیت هستند و توصیه ها، دستور العمل ها و محتواهای شگفت انگیزی را در رابطه با بهترین رستوران ها، متنوع ترین منوها و جالب ترین غذاها به اشتراک می گذارند. این فریلنسرها معمولاً فالورها و مخاطبان بسیار زیادی دارند، به همین دلیل است که مشارکت با آنها یک تاکتیک عالی برای بازاریابی رستوران و دستیابی به مشتریان بالقوه جدید است!
بسته به بودجه و هدف نهایی شما از تبلیغات، راه های زیادی برای همکاری با اینفلوئنسرها وجود دارد. بسیاری از فریلنسرها می توانند با برنامه های ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین، بنر جذابی طراحی کرده و با انتشار آن  در پیج خودشان که تعداد فالوورهای زیادی دارد، رستوران شما را تبلیغ کنند. البته هزینه دریافت شده در این حالت بیشتر است.
برای کاهش هزینه ها می توانید خودتات دست به کار شوید و با یک برنامه بنرساز آنلاین مثل دومینگو شروه به ساخت بنر تبلیغاتی کنید و فقط هزینه انتشار بنر را به فریلنسر بپردازید.

7. علاوه بر ساخت بنر، روش های دیگر بازاریابی مانند ساخت پست و استوری مسابقات و پیشنهادات ویژه را اجرا کنید

یک تاکتیک ارزشمند بازاریابی رستوران برای اینستاگرام، برگزاری مسابقات یا ارائه پیشنهادهای ویژه به مخاطبان است. بنرهای تبلیغاتی که شامل تخفیفات، جایزه و قرعه کشی می شوند نه تنها تعامل با مشتری را افزایش می‌دهد بلکه با لایک کردن فالوورهای شما و نظر دادن آنها، دسترسی شما را نیز افزایش می‌دهند.
با قرار دادن "تگ یک دوست" برای شرکت در قرعه کشی، فالوورهای شما با تگ کردن دوستانشان (که احتمالاً در منطقه ای نزدیک رستوران شما نیز زندگی می کنند) به افزایش آگاهی از برندتان کمک می کنند!
از قالب های آماده بنرساز آنلاین ما می توانید برای ساخت بنر تبلیغاتی مسابقات یا قرعه کشی استفاده کنید. فقط دقت کنید که حتما اطلاعات زیر را در بنر وارد کنید:
•    نوع جایزه
•    روش شرکت در مسابقه یا قرعه کشی
•    نحوه انتخاب برنده 
•    نحوه ارائه جایزه
•    شرایط و ضوابط شرکت در مسابقه یا قرعه کشی
علاوه بر لایک کردن یک پست و تگ کردن دوستان برای شرکت در قرعه کشی، می توانید یک مسابقه عکس نیز برگزار کنید، که در آن از مشتریان خود می خواهید عکسی از غذای شما را با یک هشتگ خاص به اشتراک بگذارند و بهترین عکس را برای برنده شدن انتخاب کنید! 

8. از تصاویر جذاب برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید

موثرترین عامل در بازاریابی رستوران از طریق ساخت بنر تبلیغاتی در اینستاگرام، استفاده از عکس های جذاب و جالب توجه در بنر است! عکاسی از غذاهای سرو شده در محیط رستوران و نشان دادن رضایت مشتری می تواند مشتریان جدیدی را به رستوران شما هدایت کند. 
اگر می خواهید میزهای رستوران شما واقعاً در اینستاگرام جلوا کنند، بابد به فکر تزئین آنها به شیوه ای منحصر به فرد باشید! شاید لازم باشد با یک طراح داخلی در این خصوص مشورت کنید: استفاده از گل‌ها، دستمال‌هایی با طرح‌های چشم‌نواز یا هر نوع تزیین دی،گری که عکس هایتات را به‌طور غیرقابل مقاومتی فتوژنیک کند، تفاوت ایجاد می‌کند.
در نهایت به خاطر داشته باشید از برنامه ای برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید که امکان آپلود عکس را در قالب های آماده به شما بدهد.

9. نورپردازی مناسب را هنگام عکاسی از غداهای رستوران فراموش نکنید

عکاسی با نور خوب هم برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام و هم برای عکاسی از غذا و عکس هایی که مشتریان شما می گیرند و در اینستاگرام به اشتراک می گذارند، مهم است! نور طبیعی به گرفتن عکس های جذاب کمک می کند، به خصوص اگر پیج شما دارای تم کم رنگ یا پالت رنگ روشن است. با این حال، حتی اگر پیج رستوران شما در اینستاگرام، تاریک است، همیشه باید سعی کنید از غذای خود در تنظیماتی با نور خوب عکس بگیرید.
اگر در اینستاگرام غذاهای جدید یا غذاهای ویژه فصلی را تبلیغ می کنید، عکس ها را روی میزی با بهترین نور طبیعی یا حتی در فضای باز بگیرید. از عکاسی از غذا در زیر نور کاملا مستقیم خودداری کنید، زیرا می تواند عکس را بیش از حد در معرض دید قرار دهد و همچنین باعث ایجاد سایه های نامناسب شود. مهمترین نکته این است که در ساخت بنر تبلیغاتی برای باراریابی رستوران، با برند و تم اینستاگرام خود سازگار بمانید!

10. از برنامه های حرفه ای ساخت بنر اینستاگرام برای هماهنگ کردن عناصر مختلف استفاده کنید

در نهایت، هم زاویه و هم نور در عکاسی شما باید غذای شما را به وضوح نشان دهد. بنابراین، برای عکاسی عجله نکنید. گزینه های مختلف دوربین را امتحان کنید و از زوایای مختلف عکس بگیرید. 
بسته به تم اینستاگرام تان، می توانید از وسایل رنگارنگی روی میز استفاده کنید که مکمل یکدیگر هستند. تزئینات روی میز، محتوا را چشم نوازتر می کند و برای جلب توجه، ایده آل هستند.

جمع بندی

با استفاده از برنامه ساخت بنر تبلیغاتی دومینگو و نکاتی که در این مقاله به شما آموزش دادیم، همین امروز می توانید بازاریابی رستوران خود را در اینستاگرام شروع کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است. اولین نفری باشید که کامنت می گذارید

طراحی آنلاین

در کمتر از 5 دقیقه طرح حرفه‌ای و زیبای خود را بسازید

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در 5 دقیقه طراحی آنلاین