لوگو دومینگو

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

|

زمان مطالعه:‌ ۱۵ دقیقه

اگر با استفاده از لوگوی های آماده در لوگوسازهای آنلاین، طراحی آرم مورد علاقه خود را به پایان رسانده اید و آماده هستید تا آن را در پست و استوری اینستاگرام یا سایر رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارید باید اطمینان حاصل کنید که در تمام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما به درستی نمایش داده می شوند و جذاب و حرفه‌ای به نظر می‌رسند.
اول از همه به خاطر داشته باشید که فایل لوگوهای آماده را در قالب PNG بدون پس زمینه دانلود کنید زیرا تغییر اندازه آنها  وجب دفرمگی نمی شود و برخلاف تصاویر JPEG که پیکسلی می شوند، در اندازه های مختلف کیفیت خود را حفظ می کنند.
حالا بیایید چند نکته دیگر که برای استفاده از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام باید در نظر بگیریم را با شما در میان بگذاریم.

 

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

 

از نماد لوگوهای آماده به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید 

اگر نماد به کار رفته در لوگوهای آماده خود را به طور جداگانه دارید، می تواند انتخاب خوبی به عنوان عکس پروفایل در رسانه های اجتماعی باشد زیرا در ابعاد کوچکتر تأثیر بیشتری می گذارد.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

برای پست و استوری اینستاگرام، می‌توانید از کل لوگوی خود (نماد + متن) استفاده کنید، یا از تصویر دیگری همراه با لوگوی خود در طراحی استفاده کنید. ترکیب عکس های نمادین و لوگوهای آماده را در طرح های مختلف امتحان کنید تا ببینید چطور بهترین نتیجه را برای برند شما دارد.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

رنگ های یکسانی را برای لوگوهای آماده در تمام پلتفرم ها نظر بگیرید! 

ثابت نگه داشتن رنگ و طرح لوگو، راهی آسان برای شناسایی بهتر برند توسط مشتریان احتمالی و بالقوه است. به عنوان مثال، اگر نسخه سفید-آبی لوگوی خود را در فیس بوک قرار می دهید، از همان نسخه در پست و استوری اینستاگرام و سایر پروفایل های اجتماعی نیز استفاده کنید. 

نماش لوگوهای آماده را در تمام دستگاه ها تست کنید

پس از اینکه از لوگوهای آماده برای طراحی پست و استوری رسانه های اجتماعی، استفاده کردید، آن را در دستگاه های مختلف مثل تبلت، موبایل و دستکاپ تست کنید تا مطمئن شوید که در همه جا عالی به نظر می رسد. خوانا بودن لوگو را در سایز های مختلف روی پست و استوری به دقت بررسی کنید یا آن را برای دوستان خود ارسال کنید و از آنها بپرسید که چگونه به نظر می رسد.
در نرم افزارهای لوگوساز آنلاین می توانید لوگوهای آماده را با اندازه کامل و گزینه های رنگی مختلف با پس زمینه شفاف دانلود کنید سپس می توانید آنها را در استوری ساز آنلاین دومینگو آپلود کرده و با ابزارهای ویرایشی سایز آن را تغییر دهید تا ببینید چطور به نظر می رسد. 

چطور لوگوهای آماده را به پست و استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟

در ادامه مقاله، نحوه اضافه کردن لوگو به فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب، اتسی، پینترست و تیک توک را به شما یاد خواهیم داد.
توجه: به غیر از اینستاگرام، تمام دستورالعمل های مطرح شده برای نسخه دسکتاپ برنامه ها است.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به فیس بوک

برای شروع، مطمئن شوید که یک فایل لوگو PNG با اندازه مناسب برای اضافه کردن به صفحه فیس بوک خود دارید. می‌توانید لوگوهای آماده را از دومینگو دانلود کنید یا با لوگوساز آنلاین لوگونومی برای خودتان یک لوگو طراحی کنید.
برای افزودن لوگو یا تغییر عکس پروفایل خود:
•    وارد فیس بوک شوید و به صفحه خود بروید.
•    نشانگر را روی عکس پروفایل خود نگه دارید و روی نماد دوربین کلیک کنید.
•    آپلود عکس را انتخاب کنید.
•    فایل لوگوی خود را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید. در صورت نیاز، تصویر لوگو را برش داده و در موقعیت مناسب قرار دهید.
•    روی ذخیره کلیک کنید.
برای افزودن لوگو یا تغییر عکس کاور فیسبوک مراحل زیر را طی کنید:
•    از صفحه خود، نشانگر را روی عکس کاور نگه دارید و روی Change Cover کلیک کنید.
•    آپلود عکس را انتخاب کنید.
•    فایل لوگوی خود را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید. در صورت نیاز موقعیت آن را تغییر دهید.
•    روی ذخیره کلیک کنید.
عکس پروفایل به صورت مربع در پیج شما ظاهر می شود اما در فیدهای خبری، پست های پولی و رایگان، در یک دایره کوچک، نیز نشان داده می شود. اگر لوگوی مربعی دارید، اندازه آن را تغییر دهید تا مطمئن شوید که با قرار گرفتن در دایره تمام آن دیده می شود.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به توییتر

برخلاف فیس بوک، که در آن یک صفحه برای فروش در حساب شخصی خود ایجاد می کنید، در توییتر باید یک حساب جداگانه برای فروش یا کسب و کار خود بسازید.
برای افزودن لوگوهای آماده یا تغییر عکس پروفایل خود:
وارد توییتر شوید و با کلیک روی نام خود به صفحه پروفایل بروید.
روی دکمه Edit Profile در سمت راست صفحه و سپس روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. آپلود عکس را انتخاب کنید.
فایل لوگوی خود را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید. در صورت نیاز موقعیت آن را تغییر دهید.
در نهایت، روی Save Changes کلیک کنید.
برای افزودن لوگوهای اماده یا تغییر عکس بالای صفحه:
از صفحه پروفایل خود، روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.
روی عکس هدر خود کلیک کرده و آپلود عکس را انتخاب کنید.
یک فایل را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید.
در نهایت، روی Save Changes کلیک کنید.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به اینستاگرام

برای شروع، مطمئن شوید که یک فایل لوگو با فرمت  PNG با اندازه مناسب برای صفحه اینستاگرام خود دارید. می‌توانید این لوگوهای آماده را از برنامه آنلاین دومینگو دانلود کنید یا با ابزارهای لوگوساز لوگونومی، یک آرم جذاب برای خود طراحی کنید.
توجه: توصیه می کنیم عکس پروفایل اینستا را از گوشی تغییر دهید، زیرا نمی توانید فایل های PNG را هنگام تغییر عکس پروفایل اینستاگرام خود در دسکتاپ آپلود کنید. می توانید فایل لوگو را برای خود ایمیل کرده و در گوشی خود ذخیره کنید.
برای افزودن لوگوهای آماده یا تغییر عکس پروفایل در اینستاگرام:
وارد اکانت اینستاگرام شوید. با کلیک بر روی نماد شخص به پروفایل خود بروید.
در ویندوز، روی عکس پروفایل خود کلیک کرده و آپلود عکس را انتخاب کنید. فایل لوگوی خود را انتخاب کرده و روی Choose کلیک کنید.
در موبایل، روی Edit Profile ضربه بزنید و Change Profile Photo را انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل، روی Done ضربه بزنید.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به لینکدین

برای افزودن لوگو به صفحه لینکدین:
در پروفایل شخصی تات، روی عکس کوچک خود کلیک کنید و مدیریت را در کنار صفحه انتخاب کنید.
روی دکمه Edit کلیک کرده و Edit page را انتخاب کنید.
به پایین بروید تا لوگوی کنونی خود را ببینید. روی دکمه Edit کلیک کنید و گزینه اضافه کردن یا ویرایش لوگوی خود را خواهید دید. همچنین می‌توانید لوگو را با کشیدن آن به جایی که می‌خواهید نمایش داده شود، قرار دهید.
برای ذخیره تغییرات خود روی Confirm کلیک کنید.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به یوتیوب

برای افزودن لوگوهای آماده یا تغییر عکس پروفایل خود در یوتیوب که به عنوان "نماد کانال" نیز شناخته می شود:
وارد یوتیوب شوید.
زیر عکس پروفایل خود در بالا سمت راست، روی کانال من کلیک کنید.
نشانگر را روی عکس کنونی خود نگه دارید و روی نماد ویرایش کلیک کنید.
روی Edit کلیک کنید و فایل لوگوی خود را انتخاب کنید. در صورت نیاز محل قرارگیری آن را اصلاح کنید.
برای افزودن آرم یا تغییر عکس کاور یوتیوب که معروف به "Channel Art" است:
از کانال من، نشانگر را روی عکس کاورنگه دارید و روی نماد ویرایش (یا افزودن) کلیک کنید.
فایل لوگوی خود را آپلود کنید تا ببینید چگونه در دستگاه های مختلف ظاهر می شود. در صورت نیاز موقعیت آن را اصلاح کنید.
روی Select کلیک کنید.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به پینترست

برای افزودن یا تغییر عکس نمایه خود:
وارد حساب پینترست خود شوید.
از نمایه خود، روی دکمه پیچ و مهره کلیک کنید و به قسمت نمایه بروید.
روی Change Picture کلیک کنید، سپس فایل لوگوی خود را انتخاب کنید. در صورت نیاز موقعیت دهید.
روی Save Settings کلیک کنید.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به Etsy

برای افزودن یا تغییر نماد فروشگاه خود (تصویر در کنار نام فروشگاه خود):
به حساب Etsy خود وارد شوید.
به مدیر فروشگاه خود بروید و روی نماد ویرایش (مداد) در کنار نام فروشگاه خود در زیر کانال های فروش کلیک کنید.
روی نماد دوربین در کنار تصویر فروشگاه کلیک کنید.
فایل خود را انتخاب کنید و روی Save Changes کلیک کنید.
برای افزودن یا تغییر عکس روی جلد خود (تصویر بالای صفحه که قبلاً بنر نامیده می شد):
به مدیر فروشگاه خود بروید و روی نماد ویرایش در کنار نام فروشگاه خود کلیک کنید.
روی Add a Cover Photo کلیک کنید یا اگر یک بنر موجود دارید، روی نماد دوربین در پایین سمت راست کلیک کنید. فایل لوگوی خود را انتخاب کنید.
روی Save Changes کلیک کنید.

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

اضافه کردن لوگوهای آماده به TikTok

برای افزودن یا تغییر عکس نمایه خود:
قبل از تغییر عکس نمایه خود، حتما لوگوی خود را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره کنید.
وارد حساب TikTok خود شوید.
از نمایه خود، روی نماد Edit Profile کلیک کنید.
برای انتخاب لوگوی خود از گالری موبایل خود، روی Change Photo و سپس Upload Photo کلیک کنید. برش و موقعیت در صورت نیاز.
روی ذخیره کلیک کنید.

نکاتی برای اضافه کردن لوگوهای آماده به رسانه های اجتماعی

شاید با خودتان فکر کنید اضافه کردن لوگو روی همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی زیاده روی باشد، اما اینطور نیست. قرار دادن لوگوهای آماده روی پست و استوری اینستاگرام بدون شک به برندسازی و به افزایش آگاهی کلی از برند شما کمک می‌کند.
اما چند نکته وجود دارد که هنگام افزودن لوگوهای آماده خود به رسانه های اجتماعی باید به آنها توجه کنید.

برای قرار دادن لوگوهای آماده روی پست و استوری اینستاگرام از کنتراست استفاده کنید

خوانایی و وضوح لوگوی خود را با قرار دادن بر روی پس زمینه ای با رنگ مشابه از بین نبرید.
تصور کنید یک لوگوی سفید و زیبا دارید. حالا لوگوی سفید خود را روی پس زمینه سفید قرار دهید. لوگوی شما هرچقدر هم زیبا باشد، کاملا ناپدید می شود. همین امر می تواند با رنگ های روشن و سایه های روشن نیز اتفاق بیفتد. اگر به پس‌زمینه‌ای که استفاده می‌کنید دقت نکنید، صورتی، آبی، سبز و هر رنگ روشن دیگری می‌تواند لوگوی شما را تقریباً نامرئی کند.
بنابراین، اگر لوگوی شما تیره است، از پس زمینه روشن استفاده کنید و بالعکس. به خاطر داشته باشید که اگر از لوگوهای اماده موجود در برنامه های مختلف استفاده می کنید حتما فرمت بدون پس زمینه آنها را دانلود کنید تا بتوانید در پروفایلتان رنگ پس زمینه مناسبی به آن بدهید.

به محل قرار گیری لوگو روی پست و استوری اینستا دقت کنید

ثبات یکی از ارکان اصلی برندسازی است. هر جا که تصمیم دارید لوگوی خود را قرار دهید (تا زمانی که قابل مشاهده باشد) جایی است که همیشه باید آن را از این به بعد قرار دهید.
بنابراین اگر در مرکز بالای تصویر است، همیشه آن را در آنجا قرار دهید. تنها زمانی که باید آن را جابجا کنید زمانی است که چاره ای ندارید.

لوگو را با  اندازه مناسب در پست های شبکه های اجتماعی قرار دهید

دقیقاً مانند قرار دادن لوگوی خود در یک مکان هر بار، باید سعی کنید لوگوی خود را نیز در همان اندازه نگه دارید – نه تنها برای کمک به برندسازی خود، بلکه همچنین به این دلیل که وقتی شروع به بازی با تغییر اندازه آرم‌ها می‌کنید ممکن است اتفاقات خنده‌داری بیفتد. .
به خصوص زمانی که فایل تصویری با وضوح بالا نباشد.
بزرگ کردن لوگوی شما می تواند باعث پیکسلی شدن آن شود. این باعث می شود لوگوی شما بی کیفیت و آماتور به نظر برسد - قطعاً ظاهر خوبی ندارد.
و وقتی لوگوی خود را کوچک می کنید، به دلیل اندازه کوچک آن، به خصوص در تلفن های همراه، در معرض خطر واقعی قرار گرفتن آن درهم و برهم و غیرممکن شدن درک آن هستید!

چه زمانی از لوگوهای اماده در رسانه های اجتماعی استفاده نکنیم؟

چطور از لوگوهای آماده در پست و استوری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

قبل از اینکه لوگوهای آماده خود را روی تمام پست‌ها، تصاویر و ویدیوهای پیجتان بگذارید کمی دست نگه دارد و سه نکته زیر را بخوانید. اگر هر یک از این نکته ها برای لوگوی شما صدق می کند، نباید این لوگو را مورد استفاده قرار دهید.

تصویر یا عکس لوگو متعلق به شما نیست

اگر لوگوهای آماده را از سایت های اینترنتی نامعتبر دانلود کنید ممکن است لوگوها از قبل طراحی نشده باشند بلکه آرم شرکت ها یا سایت های دیگر را برای دانلود به صورت غیرقانونی قرار داده باشند، استفاده از این لوگوهای آماده می تواند عواقب قانونی شدیدی داشته باشد. درک قانون کپی رایت ممکن است چالش برانگیز باشد اما به هر حال از نظر اخلاقی نیز شما نباید از لوگوی کسب و کار دیگری برای خود استفاده کنید.
به عنوان یک قانون کلی، اگر تصویر یا عکسی در لوگوی خود دارید که به صورت رایگان دریافت کرده اید و توسط شخص دیگری ایجاد شده است، لوگوی خود را بدون اجازه او منتشر نکنید.
زیرا این تصویر متعلق به شما نیست و شما اساساً به دنیا می گویید که مال شماست. شکایت سازندگان برای غرامت بی سابقه نیست و قانون قطعاً طرفدار شما نخواهد بود.
توصیه می کنیم لوگوهای آماده را از سایت هایی نظیر دومینگو که آرم های یونیک و جدید به شما پیشنهاد می دهند تا از بین آنها دانلود کنید، انتخاب کنید. در عین حال می توانید از لوگوسازهای آنلاین نیز برای ساخت و طراحی لوگوی رایگان استفاده کنید.

لوگوی شما خیلی جلب توجه می کند

اگر لوگوی شما خیلی عالی است یا رنگ های زیادی دارد، ممکن است روی پست شما تاثیر منفی بگذارد به خصوص زمانی که لوگوی شما بیش از حد بزرگ باشد و فضای زیادی را اشغال کند.
اگر متوجه شدید که این اتفاق برای شما افتاده است، باید به تغییر اندازه لوگو یا طراحی مجدد آن فکر کنید.

شما برند هستید

اگر برند شما هستید، اشکالی ندارد که از لوگوی خود در هر پست استفاده نکنید. تصور کنید اینفلوئنسرهای اینستاگرام با هر تصویری که آپلود می‌کنند، یک لوگو داشته باشند. به سرعت خیلی زیاد می شد.
یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام در بین اینفلوئنسرها این است که چهره آنها بیشتر برندسازی را برای آنها انجام می دهد، به این معنی که آنها نیازی به اضافه کردن لوگو به هر پست ندارند.

به شما

قبل از شروع برندسازی در رسانه های اجتماعی ، هر یک از کانال های رسانه های اجتماعی موجود را به طور کامل بررسی کنید تا مشخص کنید کدام روش برندسازی برای مخاطبان هدف شما مؤثرتر است.
اگر مخاطبان هدف شما متخصص نیستند، ممکن است نتایج ضعیفی از لینکدین دریافت کنید، اما تعامل و بازخورد باورنکردنی از اینستاگرام و فیس بوک دریافت خواهید کرد.
همین امروز یکی از لوگوهای آماده دومینگو را دانلود کنید و آماده باشید تا در کانال های رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود تأثیر بگذارید!

دسته بندی مقالات

موضوعات داغ

ساخت بنر، کارت ویزیت و استوری در ۵ دقیقه