پوستر یکی از ابزارهای موثر بازاریابی است که یک هدف مشخص را دنبال میکند. از زمانی که اولین ماشین چاپ کشف شد، از پوسترها نیز برای بازاریابی و تبلیغات استفاده شد. البته در ابتدا، این بنرهای تبلیغاتی فقط از متن تشکیل شده بودند و مملو از اطلاعات مربوط به اخبار عمومی، رویدادهای آینده و انتخابات، و اطلاعیه های روزهای قبل از انتشار روزنامهها بودند. اما با پیشرفت تکنولوژی، طراحی پوستر و ینر تبلیغاتی نیز پیشرفت های قابل توجهی کرد.
البته تبلیغات و بازاریابی روش های بسیار متنوعی دارد، بسیاری از شرکتها تصمیم میگیرند که بازاریابی دیجیتال را انجام دهند و برای تبلیغات گوگل و فیسبوک هزینه کنند - اما این ابزارها پرهزینه و موقت هستند. یکی از مسیرهایی که اغلب دست کم گرفته میشود استفاده از پوستر است. این روند قدیمی هنوز هم تاثیر دارد.
چرا طراحی بنر تبلیغاتی و پوستر برای تبلیغات کسب و کار شما مهم هستند
1. مقرون به صرفه بودن پوستر
یکی از اصلی ترین کارایی تبلیغات پوستری این است که نسبتاً کم هزینه است. نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای طراحی و انتشار آنها نیست، انواع بنرها به راحتی توسط بنرسازهای آنلاین یا نرم افزارهای طراحی بنر با گوشی یا ویندوز تولید میشوند و میتوانند برای مدت طولانی برای انتشار در شبکه های اجتماعی بدون هیچ هزینه ای مورد استفاده قرار گیرند. شناساندن نام تجاری به طیف گسترده ای از مخاطبان به این روش، بسیار مقرون به صرفه تر از سایر تبلیغات مثلا در رادیو، تلویزیون یا تبلیغات دیجیتال است.
برخلاف اکثر فرآیندهای تبلیغاتی مدرن که به سیستم پرداخت مداوم نیاز دارند، مانند PPC، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات پوستری و انتشار بنر تبلیغاتی صرفا فقط به یکبار پرداخت نیاز دارد که البته به لطف وجود بنرسازهای آنلاین حتی میتواند به صورت رایگان توسط خود فرد انجام شود و مقرون به صرفه تر شود. همانطور که در ادامه بیان میشدد، سرمایهگذاری روی انتشار پوستر از طریق بهبود چشمگیر آگاهی از برند و تولید لید، بازگشت سرمایه فوق العاده ای خواهد داشت.
2. بهتر دیده شدن
تفاوتی ندارد که در طراحی بنر تبلیغاتی، چه نوع محصولات یا خدماتی را تبلیغ میکنید، متخصصان و کارشناسان بازاریابی به خوبی میدانند که انواع پوستر اگر کاملاً در دید مخاطب قرار داده شود، آنها را وادار به توجه میکند. پوسترها در دو نوع چاپی و دیجیتالی تولید میشوند. پوسترهای چاپی را میتوان در فضاهای عمومی و مراکز خرید از ایستگاه های مترو گرفته و تا بیلبوردهای بزرگراهها نمایش داد.اما تبلیغات با موشترهای دیجیتالی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام میتواند شانس شما را برای نزدیک شدن به بازار هدف تان نیز افزایش دهد.
به لطف اندازه و جذابیت بصری آنها، شکی نیست اگر طراحی پوستر تبلیغاتی هوشمندانه باشد با انتقال پیام متنی و تصویری جذاب میتواند در افزایش بازدید از سایت شما بسیار موثر باشد.
3. قابل اطمینان بودن
جالب است که برخی از آمارها نشان داده اند که محتواهای قابل چاپ از جمله روزنامهها، مجلات و تبلیغات بنری منابع بسیار قابل اعتماد هستند و بسیار بیشتر از تبلیغات آنلاین و بازاریابی در رسانه های اجتماعی اعتماد مخاطب را به خود جلب میکنند. بهویژه اینکه پوسترها همیشه در مکانهای عمومی نصب میشوند که به نظر میرسد نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی قابل مشاهدهتر و قابل اعتمادتر هستند.
4. انعطاف پذیری در طراحی پوستر و ابعاد آن
پوسترها میتوانند برای انتقال پیامی که میخواهید به مخاطبان هدف خود ارسال کنید کمک کنند. امکانات خلاقانه برای طراحی انواع بنر تبلیغاتی نامحدود است. از سبکهای متن جذاب در طراحی گرافیکی چشمنواز گرفته تا محتوای نوشتاری هوشمندانه و قابلیت انطباق برای قرار دادن پیام بازاریابی مؤثر این نوع تبلیغات را میتوان در طیف وسیعی از ابعاد و اندازهها اجرا کرد. حتی امکان طراحی پوستر متحرک و ویدئویی نیز وجود دارد.
زمانی که مخاطبین به پوسترهای بازاریابی فکر میکنند، معمولاً پوستر فیلم با اندازه استاندارد 20 اینچ در 30 اینچ را در نظر میگیرند. اما بنرهای تبلیغاتی به عنوان یکی از انعطافپذیرترین محتواهای بازاریابی میتوانند به معنای واقعی کلمه در اشکال و اندازههای متفاوتی ظاهر شوند. در بنرساز آنلاین دومینگو، میتوانید قالب های آماده را در اندازههای مختلف پوستر مشاهده کنید:
A5
A4
A3
A2
A1
A0
20" x 30"
30" x 40 "
40" x 60"
این اندازه های مختلف به شما این امکان را میدهد که کارهای مختلفی را با بنرهای بازاریابی انجام دهید. به عنوان مثال، از قالب های آماده پوسترهای کوچکتر میتوان برای تبلیغاتدر موبایل یا اینستاگرام، استفاده کرد. درحالیکه قالب های بزرگ که انعطاف پذیری بیشتری در طراحی گرافیکی را ایجاد میکند میتواند تأثیر بصری بیشتری برای جلب توجه مخاطبین داشته باشد.
اگر نیاز به نرم افزاری برای طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی دهرید، امکانات بنرساز ما تقریباً نامحدود است. از امکان تغییر فونت گرفته تا تغییر سایز که مخاطب را به خواندن بنر تشویق میکند، امکان استفاده از سبکهای ظریف، رنگها، عکسهای متنوع حرفهای و تصاویری طراحیشده، وجود دارد. این ابزارهای طراحی پیشرفته فقط با تخیل شما محدود میشوند.
یکی از بزرگترین مزایای طراحی پوسترهای تبلیغاتی، اثربخشی آنها در برقراری ارتباط انواع مختلف پیام های بازاریابی استاز طراحی بنر تبلیغاتی میتوان برای کمک به ایجاد آگاهی از برند، تبلیغ کالا یا خدمات، اعلام یک فروش بزرگ در پایان سال یا راه اندازی یک مکان جدید، تبلیغ حمایت از یک رویداد خیریه محلی استفاده کرد. اینها فقط چند مورد از انواع پیام های بازاریابی هستند که برای تبلیغات پوستری کاملاً مناسب هستند.
5. به یاد ماندنی بودن
در مقایسه با سایر تبلیغات محصول یا خدمات، پذیرش تبلیغات بنری برای مخاطب آسانتر و قابل اعتمادتر است. به نظر میرسد چیزی در مورد اطلاعات ارائه شده در پوستر وجود دارد که مغز ما از آن لذت بیشتری میبرد و پردازش آن آسان تر است. برخی تحقیقات انجام شده در ایالات متحده نشان داده است که احتمال اینکه مخاطبین آگهیهایی را که در قاب پوستر دیدهاند به خاطر بیاورند، بهویژه اگر پیام نوشته شده باشد که نیاز به توجه بیشتری داشته باشد، بیشتر است.
6. تاثیر فوری پوستر روی مخاطب
انتخاب محل انتشار پوسترها مرحله بسیار مهمی است. موقعیت مکانی قابل توجه است و تا حدودی با جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما مرتبط است. پوستر باید در بهترین نقاطی قرار گیرد که بیشتر افراد آن را ببینند. موقعیت مکانی بر اندازه قاب پوستر و همچنین درک محتوای آن مانند تصاویر، متن بنر، رنگها و غیره تأثیر میگذارد. یک پوستر با طراحی جذاب را میتوان در یک محل عمومی، خیابان شلوغ، مرکز خرید، پله برقی عمومی یا سایر اماکن رفاهی نصب کرد که نتیجه آن میتواند کارساز باشد. حتی میتوان پیام برند را با راه اندازی کمپین تبلیغاتی مناسب از طریق رسانه های اجتماعی به مخاطبان هدف رساند و دیده شد! از توانایی خلاقانه پوسترهای تبلیغاتی برای دستیابی به مخاطبان زیادی در اینترنت نهایت استفاده را ببرید.
7. ترغیب مخاطب به پاسخ دادن
پوستر یکی از محبوب ترین فرآیندهای تبلیغات در فضای آنلاین است و به پاسخ های ناخودآگاه مشتری منجر میشود. یک پوستر تبلیغاتی خوب و فکر شده توانایی برانگیختن احساسات را دارد که برند محصول و خدمات شما را مستقیماً با قلب و ذهن مشتریان مرتبط میکند که در نهایت آنها را ترغیب به نشان دادن واکنش میکند.
8. فراخوانی برای اقدام
بنر های تبلیغاتی یک راه عالی برای افزایش بازدیدکنندگان سایت شما هستند. شما میتوانید از این ابزار برای ایجاد یک تماس سریع و مستقیم برای مخاطبان خود استفاده کنید و در قاب پوستر به آنها بگویید دقیقاً چه کاری را دوست دارید انجام دهند: همین امروز بخرید، همین حالا رزرو کنید، امروز تماس بگیرید، محصول را مشاهده کنید، از کد تخفیف ما استفاده کنید، وارد این مسابقه شوید. به هرحال هر پوستر، برای برقراری ارتباط و دریافت پاسخ مشتری یک فراخون برای اقدام دارد که میتواند شما را به هدفی که دارید، نزدیکتر کند.
9. امکان انتشار آنلاین
بحث های زیادی بین تبلیغات سنتی و آنلاین وجود دارد اما واقعا نمی توان گفت کدامیک به دیگری ارجح است.هرچند قبل از اینکه مردم در اینستاگرام و فیسبوک پست بگذارند، از پوسترهای واقعی استفاده میکردنداما چرا نباید از پتانسیل یک رسانه اجتماعی برای اهداف تبلیغاتی استفاده کنید؟ از تبلیغات پوستری برای افزایش آگاهی از برند، راه اندازی کمپین تبلیغاتی، ارسال کدهای QR، تشویق مخاطبین رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام به بازدید از سایت تان، یا حتی وایرال شدن پوستر خود استفاده کنید.
10. همه کاره بودن پوسترها
از پوسترها میتوان برای اهداف تبلیغاتی مختلفی استفاده کرد. چه بخواهید یک رویداد را تبلیغ کنید، چه بخواهید مردم در مورد محصول یا خدمات شما بیشتر بدانند، این نوع بازاریابی میتواند موثر باشد. پوسترها میتوانند توسط مشاغل بزرگ و کوچک استفاده شوند، آنها را میتوان به راحتی در فضاهای واقعی یا مجازی قرار داد و میتوان از آنها برای تبلیغ پیشنهادات موقت یا دائمی استفاده کرد.
11. راه عالی برای گسترش آگاهی از برند.
یکی از اصول اساسی بازاریابی موثر، اطمینان از هماهنگی عناصر مختلف برنامه بازاریابی شما از نظر قاب پوستر با محتوا، رنگ، لوگو و طراحی است. پوسترهای تبلیغاتی در ایجاد تقارن با سایر عناصر بازاریابی شما از لحاظ بصری بسیار موثر هستند. پوسترها میتوانند احساسات و پیام های مخاطب را در وب سایت شما و سایر موارد بازاریابی منعکس کنند. اگر در حال تغییر نام تجاری یا راه اندازی یک وب سایت جدید هستید میتواند با افزودن رنگ های مختلف و فونت های جذاب در طراحی بنرهای تبلیغاتی متفاوت عمل کنید، پوسترها بهترین راه برای دریافت سریع و ارزان تصاویر جدید و پیام رسانی موثر در معرض دید عموم هستند. پوسترهایی که با ابعاد مناسب در پلتفرم های شبکه اجتماعی منتشر میشوند، پیامی قانعکننده و طراحی عالی ارائه میدهند. آنها میتوانند به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند، به خصوص در مکان های پر ترافیک و اگر به گونه ای طراحی شده باشند که با عناصر اصلی استراتژی بازاریابی شما مطابقت داشته باشد، قدرت ایجاد و تقویت برند را به روشی هدفمند دارند .
بهترین استراتژی های بازاریابی برای طراحی پوستر
در ادامه برخی از استراتژیهای بازاریابی که باعث افزایش اثربخشی پوسترها در تبلیغات محصولات، خدمات یا برند شما میشود را به اشتراک میگذاریم:
پوستر خود را مانند یک قاب یادگاری به یاد ماندنی برای مشتری در نظر بگیرید - تبلیغات پوستری باعث میشود پیام شما در ذهن مخاطب بماند. یک پوستر خوب، منحصر به فرد، مختصر و چشم نواز است.
خواندن پوسترها را برای مشتری خود آسان کنید. از یک عنوان بزرگ و جذاب استفاده کنید. پیام مهم را در فونتی به اندازه نصف عنوان بنر تبلیغاتی قرار دهید.
از ابعاد بزرگ استفاده کنید. چه از یک تصویر طراحی شده استفاده میکنید یا یک استیکر یا متن باید آن را در منطقه امن (Safe Zoon) استفاده کنید، نمای غالب تصویر از راه دور مهم است پس از عناصر چشم نواز استفاده کنید. برای جلب توجه مشتری در یک نگاه، از قاب های رنگی چشم نواز برای پوسترها استفاده کنید.
روی نورپردازی های مختلف تمرکز کنید. یک صفحه محصول یا نسخه وب ایجاد کنید که میتواند در فیس بوک، توییتر یا سایر رسانه های اجتماعی منتشر شود که باعث افزایش جلوه بصری و وضوح از راه دور میشود.
اگر تبلیغات پوستری جزئی از استراتژی بازاریابی شما شود، مطمئناً در مورد نحوه طراحی بنر تبلیغاتی تاثیرگذار سؤالاتی خواهید داشت. در زیر به برخی از نکات مهم اشاره میکنیم:
ابعاد استاندارد طراحی پوستر چقدر است؟
ابعاد استاندارد طراحی بنر تبلیغاتی بستگی به استراتژی بازاریابی و مخاطبان هدف شما دارد. برای ایجاد طوفان فکری در زمینه طراحی پوسترهای خود کمی زمان بگذارید. برای مثال، تبلیغات در مناطق شهری ممکن است نیاز به نمایشگرهای بزرگتر و جسورتر نسبت به مناطق روستایی داشته باشد. ابعاد بنرها در رسانه های اجتماعی نسبت به بیلبوردها مقیاس متفاوتی دارند
پوستر خود را با چه استانداردی چاپ کنم؟
بنرهایی که روی بیلبوردها قرار میگیرند، به خصوص اگر در فضای باز نصب یا نمایش داده شوند، در معرض آب و هوای متفاوتی قرار میگیرند. پس جنس کاغذ و مواد چاپ شده و جوهر باید دوام کافی را داشته باشد. لمینیت همچنین میتواند طول عمر پوستر شما را افزایش دهد. بسته به جایی که میخواهید پوستر خود را نصب کنید، نحوه چاپ متفاوت است. به عنوان مثال، نمایشگرهای فضای باز به عناصر و پوشش های قوی تری نیاز دارند، مثلا کاغذهای مقاوم در برابر آب.
بهترین فرمت برای چاپ بنر تبلیغاتی چیست؟
اگر خودتان بنر تبلیغاتی را طراحی کردید بهتر است برای ذخیره سازی آن از فرمت های وکتور یا برداری استفاده کنید. دانلود پوستر با فرمت PDF آماده چاپ، انتشار آن را در هر پلتفرمی و در هر اندازه ای تضمین میکند.
از چه نرم افزاری برای طراحی پوستر استفاده کنم؟
برای طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی میتوانید از نرم افزار های طراحی و ویرایش آنلاین مانند دومینگو استفاده کنید. در این برنامه های تحت وب نه تنها صدها قالب آماده رایگان در اختیار شما قرار میگیرد بلکه میتوانید هر قالب را با توجه به سلیقه و نیاز خود با استفاده از ابزارهای ویرایشی، سفارشی سازی کنید.