بازاریابی با پوستر های تبلیغاتی، به خصوص برای یک کسبوکار جدید بسیار موثر است و وفاداری مشتریان و کسانی که قبلاً با محصولات یا برند شما آشنا بوده اند را افزایش میدهد. کمپین های بازاریابی با پوستر تبلیغاتی یک فرآیند کلاسیک و ساده و در عین حال موثر برای انتشار پیام تبلیغاتی شما به طیف گسترده ای از مخاطبان هدف هستند. اگر قصد دارید طراحی پوستر را به عنوان بخشی از کمپین خود اضافه کنید، رعایت چند نکته در طراحی و انتشار پوستر میتواند نتایج مطلوب را برای کسب و کار شما افزایش دهد و برندسازی تان را بهبود بخشد.
تبلیغات میتواند یک روش بازاریابی کارامد باشد صرف نظر از اینکه خدمات یا محصولات برند شما چقدر عالی است، اگر با بنر، تبلیغ نکرده باشید، هیچ کس از برند شما خبر نخواهد داشت. هدف هر برنامه تبلیغاتی با طراحی پوستر باید دسترسی مقرون به صرفه به مخاطبان زیاد و تشویق مشتریان شما به خرید باشد. اگر این کار به درستی انجام شود، تبلیغات میتواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. اما اگر تبلیغات ضعیف انجام شود، میتواند به یک ریسک مالی بزرگ تبدیل شود. در این پست، 10 نکته مهم را برای کمک به شما در مورد استراتژی های مورد استفاده در کمپین های تبلیغاتی با پوستر ارائه میکنیم.
1. مخاطبان هدف را مشخص کنید
یک کمپین تبلیغاتی باید برای جذب بازار هدف شما باشد. ایجاد تبلیغات عمومی با پوستری که به زبان مخاطبین تات صحبت نمی کند یا توجه مشتریان بالقوه شما را جلب نمی کند یک اشتباه بزرگ است. از خود بپرسید که چه نوع مخاطبانی را میخواهید جذب کنید و مطمئن شوید که طراحی پوستر شما همان افراد را هدف قرار داده است.
2. بر مزیت رقابتی خود در طراحی پوستر تأکید کنید
یکی از موارد مهم برای همه تبلیغات پوستری این است که بر مزیت برند خود تأکید کنید. همان ویژگی هایی که به شما مزیت رقابتی میدهد. تبلیغات با بنر خوب است اما اگر اشاره ای به مزیت رقابتی شما در آن نشود، نمی تواند محصول یا خدمات ویژه شما را به فروش برساند. اگر این مزایا را برجسته نکنید، تبلیغات بنری شما هیچ ارزشی برای مشتریان بالقوه ایجاد نمی کند.
3. تصویر برند را ایجاد کنید
هنگام حرکت در بزرگراه میتوانید پوستر مک دونالد را پیدا کنید. به طور مشابه، محصولات یا خدمات زیادی وجود دارد که شما در بیلبوردها، آنها را پیدا میکنید. وقتی صحبت از تبلیغات با پوستر و تبلیغ برند شما میشود، تصویر اهمیت دارد. تعداد زیادی از تبلیغکنندگان که برای طراحی یک پوستر جذاب و منحصر به فرد که تصویری از برند آنها باشد، هزینه نمیکنند، نمیتوانند تأثیری بر مشتریان بالقوه بگذارند.
4. برای کسب درآمد، روی طراحی پوستر سرمایه گذاری کنید
راههایی برای صرفهجویی در هزینههای تبلیغاتی شما وجود دارد، اما تبلیغات بنری معمولاً جایی برای کاهش هزینه نیست. انجام این کار بر فروش تأثیر میگذارد که برای موفقیت کسب و کار شما مهم است. شاید برای تبلیغات پوستری موفق اندکی سرمایه گذاری کنید، اما نتیجه آن به نفع شما خواهد بود.
5. در مکان های مناسب، بنر خود را تبلیغ کنید
مکانی که برای نمایش بنر تبلیغاتی انتخاب میکنید نقش مهمی در کمپین بازاریابی شما خواهد داشت. اینستاگرام، فیس بوک یا لینکدین میتوانند بسترهای مناسبی باشند اما ممکن است همه آنها مورد علاقه مخاطبان هدف شما نباشند. درباره مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا بدانید بیشتر وقت خود را در کدام پلتفرم میگذرانند. سپس با طراحی پوستر مناسب همان پلتفرم، تبلیغ کنید تا مطمئن شوید که به مخاطبان هدف خود میرسید.
6. اجازه ندهید بودجه شما کمپین تبلیغاتی تان را محدود کند
اگر بودجه کافی برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی و طراحی پوستر دارید، کار راحتی در پیش دارید. اما اگر مانند بسیاری از کسبوکارها فراز و نشیبهای فصلی داشته باشید، ممکن است نتوانید برای تبلیغات هزینه زیادی کنار بگذارید بنابراین، زمانی که میخواهید مخاطب خود را جذب کنید، به بهتر است به روش هایی برای طراحی پوستر فکر کنید که هزینه های شما را به حداقل میرسانند. استفاده از قالب های آماده در بنرسازهای آنلاین مانند دومینگو یکی از همین روشها است.
7. متنوع تبلیغ کنید
بازاریابان معمولا بهترین مکان را برای انتشار پوسترهای تبلیغاتی انتخاب میکنند تا بازده احتمالی تبلیغات آنها، حداکثر نتیجه را داشته باشد. اما شما نباید سرمایه کامل خود را فقط برای نبلیغ در یک پلتفرم خرج کنید. با انتخاب انواع رسانه های اجتماعی یا رسانه های دیگری که برای مخاطبان و بودجه شما مناسب است، میتوانید تبلیغات پوستری خود را در اطراف پخش کنید و با مخاطبین بیشتری در ارتباط باشید.
8. سعی نکنید با طراحی یک پوستر تمام دنیا را راضی نگهدارید
شما نمی توانید تمام دنیا را راضی کنید هیچ محصول یا کالایی برای همه جذابیت ندارد. بسیاری از کارآفرینان، از جمله مدیران شرکتها، سعی میکنند راههایی را برای دستیابی به تمام مخاطبین هدف پیدا کنند. به طور معمول، این روش جواب نمی دهد و حتی میتواند برای کسبوکارهای کوچک فاجعهآمیز باشد، چون نمیتوانند کار خود را به اندازه برندهای بزرگ گسترش دهند. بنابراین، یک یا چند مکان مناسب برای طراحی پوستر و انتشار آن پیدا کنید و هر چیزی که میتوانید در آن بازار هدف قرار دهید را در نظر بگیرید.
9. تبلیغات پوستر خود را از قبل تست کنید
اگر وقت یا پول دارید، باید روی گروه های متمرکز سرمایه گذاری کنید، باید تبلیغات پوستر خود را روی افراد دیگر آزمایش کنید. آیا آنها پیام شما را میفهمند و دریافت میکنند؟ در غیر این صورت، بینش بهتری در مورد اینکه چگونه میتوانید پیام برند خود را به طور مؤثرتری نشان دهید، به دست آورید. سعی کنید از راه های کم هزینه تر برای تست تبلیغات پوستری خود استفاده کنید مثلا میتوانید ابندا بنر تبلیغاتی را در پیج اینستاگرام خودتان به عنوان پست یا استوری قرار دهید، اگر مخاطبین از آن استقبال کردند برای تبلیغات با آن توسط اینفلوئنسرها هزینه کنید.
10. بر طراحی پوستر خود نظارت کنید
بسیار ساده است که از مشتریان یا مخاطبین جدید بپرسید که از کجا در مورد محصول یا خدمات شما شنیده اند. به همین سادگی، بسیاری از صاحبان کسب و کار از انجام این کار سود زیادی میبرندزیرا مهم است که بدانید کدام طراحی از تبلیغات پوستری شما مؤثرتر بوده و کدام پلتفرم سودمندترین فرصت تبلیغاتی را برای شرکت شما ارائه میدهد تا در اینده بتوانید آن را تکرار کنید.
بهترین نرم افزار طراحی پوستر و بنر تبلیغاتی در سال 2022
استفاده از تصاویر جذاب یکی از راه های مطمئن برای کلیک کردن مشتریان بالقوه بر روی تبلیغات است.
در حال حاضر، تبلیغات میتواند دیجیتال یا آفلاین (تبلیغات چاپی) باشد، اما داشتن یک پوستر خیره کننده تفاوت زیادی در جذب مشتریان شما ایجاد میکند.
با توصیحاتی که ارائه دادیم حتما قانع شدید که طراحی پوسترها و بنرهای جذاب میتواند باعث رونق کسب و کار شما شود پس احتمالا اکنون به دنبال بهترین برنامه بنرساز یا طراحی پوستر با گوشی یا کامیپوتر هستید.
در لیست زیر بدون توجه به پیچیدگی پروژه شما بهترین نرم افزار های موجود در بازار را معرفی کردیم اما توصیه میکنیم که برنامه ای منطبق با نیازهای خود را پیدا کنید تا بتوانید محتوای تصویری فوق العاده ای خلق کنید.
آیا میتوانم یک پوستر در مایکروسافت ورد بسازم؟
البته شما میتوانید هر نوع پوستر یا بنری را با استفاده از Microsoft Word ایجاد کنید. میتوانید اندازه آن را انتخاب کنید، متن، تصاویر و بسیاری موارد دیگر را وارد کنید.
با این حال یادآوری میکنیم که Word بیشتر یک نرم افزار پردازش و ویرایش متن است و کمتر یک ابزار برای طراحی پوستر و بنرهای حرفه ای است.
اگر شما یک طراح گرافیک هستید که به دنبال بهترین ابزار برای ایجاد پوستر میگردید، بهتر است چندان روی میکروسافت ورد حساب نکنید.
ما بهترین نرم افزار را برای طراحی پوسترها، بنرها، والپیپرها و پست و استوری اینستاگرام گردآوری کرده ایم که نه تنها استفاده از آنها آسان است بلکه میتواند در هزینه های شما نیز صزفه جویی کند زیرا استفاده از آنها کلملا رایگان است.
Adobe Illustrator – بهترین ابزار حرفه ای برای طراحی پوستر
Adobe Illustrator برای ایجاد تصاویر برداری عالی است که یک استاندارد گرافیکی برای مدت طولانی بوده است و مجموعه ای از ابزارهای با کیفیت را به کاربران ارائه میدهد.
به عنوان بخشی از مجموعه Adobe Creative Cloud، Illustrator را میتوان به عنوان چیزی بیش از یک ابزار تصویرسازی استفاده کرد.
این نرم افزار برای طراحی پوستر یک ابزار همه کاره است که میتواند برای ایجاد لوگو، نمادها برای وب سایتها و برنامه های تلفن همراه و همچنین بنرها و آگهی های تبلیغاتی دیجیتال استفاده شود.
Illustrator دارای تمام ابزارهایی است که برای ایجاد یک بروشور خیره کننده نیاز دارید، از جمله ابزارهای شکل، ابزار متن برای افزودن تایپوگرافی خیره کننده، ابزار طراحی با دست آزاد برای تبدیل عکسها به آثار هنری و موارد دیگر.
علاوه بر این، این ابزار حرفه ای با انواع استیکرها، نمادها یا آرمها همراه است که کمک ارزشمندی در ایجاد پوسترهای واضح میکند.
یکی دیگر از مزایای قابل ذکر شامل کار مستقیم با iPad به منظور ایجاد گرافیک برداری برای طراحی بنرهای تبلیغاتیبه یاد ماندنی است. به علاوه، با وجود لایهها و رنگ های زیاد، تقریبا غیرممکن است که نتوانید طراحی پوستر خود را ه خوبی به پایان برسانید.
در مجموع، این ابزار گرافیکی حرفه ای برای هر هنرمندی که نیاز به تولید محتوای جذاب برای اهداف تبلیغاتی دارد، مناسب است.
اگر با نرم افزار ایلوستریتور اشنایی ندارید میتوانید ویدئوهای آموزشی آن را از سایت لوگونومی دانلود کنید.
فتوشاپ - بهترین نرم افزار برای طراحی پوستر
فتوشاپ دارای ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به ایلوستریتوربرای طراحی پوستر است.
اگرچه طرحبندی ویرایش رستار ممکن است برای همه مناسب نباشد، فتوشاپ بدون شک یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد هرگونه محتوای گرافیکی از جمله آگهیها و بنرها است.
برای مبتدیان، آموزش های ویدئویی در سایت لوگونومی برای شروع کاملا مفید است. برای ایجاد یک بروشور، پس از مشخص کردن ابعاد، با ایجاد یک فایل جدید شروع کنید.
بعداً بافت را اضافه کنید و با افزودن تصاویر و متن بر اساس نیاز خود، سفارشی سازی را شروع کنید.
بروشورها را میتوان در فرمت های مختلف از جمله PNG و PDF ذخیره کرد. همچنین میتوانید آن را برای طراحی بهتر به Adobe Illustrator منتقل کنید.
فتوشاپ کاربرپسندترین ویرایشگر تصویر نیست. پس باز هم، کاربرپسندترین ابزارها نیز قدرتمندترین نیستند.
به غیر از طراحی پوستر، فتوشاپ میتواند برای ایجاد و بهبود عکسها، تصاویر، و ایجاد گرافیک برای طراحی پست و استوری اینستاگرام و برنامه های موبایل استفاده شود.
Adobe Express - ساده و آسان برای طراحی پوستر
Adobe Express یک ابزار آنلاین رایگان از Adobe است که به شما امکان میدهد پوستر، بنر و ویدیوهای خلاقانه کوتاه را به صورت رایگان ایجاد کنید.
یک طرح ممتاز وجود دارد که همراه با سایر نرم افزارهای ویرایش Adobe ارائه میشود، اما برای نسخه رایگان، مجموعه مناسبی از ابزارها را برای شروع کار ارائه میدهد.
Adobe Express انواع قالب های طراحی گرافیکی از قالب های کاور فیس بوک گرفته تا بنرهای یوتیوب و قالب های اماده برای طراحی پوستر را ارائه میدهد.
این نرم افزار، یک ابزار آنلاین است و نیاز به ثبت نام دارد. برای ایجاد یک پوستر، میتوانید با انتخاب قالب پوستر شروع کنید، و میتوانید تغییر داخل ویرایشگر را از پنجره سمت راست انتخاب کنید.
گزینه های سفارشی سازی ارائه شده توسط Adobe Express شامل امکان افزودن لوگوی برند، عکس، نماد و عناصر متن پویا است.
اگر میخواهید این برنامه را امتحان کنید، یک گزینه انتخاب رنگ وجود دارد، بهعلاوه گزینه طرحبندی به شما امکان میدهد حاشیه و طرحهای چیدمان را سفارشی کنید.
اگر میخواهید سایز را از پوستر استاندارد به ابعاد دیگری مانند صفحه A5 یا لتر تغییر دهید، تب تغییر اندازه شامل میانبرهایی برای اندازههای مختلف است.
دومینگو ناسب برای ساخت بنر تبلیغاتی توسط مبتدیان
ابزارهای ویرایش تصویر آنلاین مانند دومینگو ویژگیهای کافی برای شروع کار را ارائه میدهند.
تفاوتی ندارد بخواهید یک پوستر طراحی کنید یا یک پست برای اینستاگرام، دومینگو دارای هزاران قالب آماده با طرحبندیهای کاملاً قابل تنظیم است.
نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو همچنین میتواند انواع ابزارهای ویرایشی را در اختیار شما قرار دهد.
برای استفاده از بنرساز آنلاین دومینگو ابتدا باید ثبت نام کنید که رایگان است. پس از انتخاب قالب، میتوانید با افزودن عناصری مانند تصاویر، استیکرها، قابها، اشکال، تصاویر و غیره، طراحی پوستر خود را بیشتر سفارشی کنید.
ابزار متن مجموعه ای عالی از فونتها را ارائه میدهد در حالی که تب پس زمینه به شما امکان میدهد رنگ، بافت و پالت رنگ پیش فرض را تغییر دهید.
تمام طراحیها را میتوان در قالب های مختلف از جمله PDF و PNG در رایانه ذخیره کرد.
پس چرا معطلید؟ همین الان طراحی پوستر خود را با بنرساز آنلاین دومینگو شروع کنید.