آیا نرخ تعامل اینستاگرام شما افت کرده یا کاهش یافته است؟ این اتفاق خوبی نیست! راز افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟
مطمئنا طراحی پست با عکس های جذاب! اما چگونه طراحی پست های اینستاگرام را جذاب تر کنیم و محتوای برجسته و سرگرم کننده تولید کنیم؟
سؤال خوبی است!
برای اینکه پاسخ سوال را بدانید، 10 نکته تخصصی زیر را در مورد اینکه چگونه پست های اینستاگرام را جذاب تر کنیم، بخوانید.
اگر از این نکات پیروی کنید، آنقدر محتوای خوب ایجاد خواهید کرد که حتی رقبای شما هم نخواهند توانست در برابر لایک کردن پست های شما مقاومت کنند!
وقتی مردم نتوانند در برابر لایک کردن پستهای شما مقاومت کنند، نرخ تعامل شما افزایش مییابد!
هر روز حدود 300 میلیون عکس در اینستاگرام آپلود میشود. چگونه میتوانید با این همه عکس رقابت کنید؟
با تصور این موضوع شروع کنید:
نیما، یکی از فالوورهای صفحه شما، هنگامی که در مطب دکتر منتظر رسیدن نوبتش است، اینستاگرام را باز میکند.او با پست IG شما که دارای کاور زیبایی از ساحل است، روبرو میشود.با خودش فکر میکند: "به نظر پست خوبی میرسد."پس وارد صفحه شما شده و سایر پست های شما را نیز میبیند.
طراحی پستها همیشه با عکس های منحصر به فرد یا جالب نیست اما یک تغییر منحصر به فرد در عکس ممکن است منجر به تعامل بیشتر شود.
برای مثال، یک نمای نزدیک از یک مکان با شرحی که از بینندگان میخواهد حدس بزنند عکس درباره چیست، میتواند حس کنجکاوی آنها را برانگیزد.
اگر میخواهید خنده ای برلب مخاطبین تان بنشانید، میتوانید از یک چیز خندهدار در پسزمینه عکس بگیرید.
نکته این است که طراحی پست شما باید بیننده را متوقف کند.
عکسهای منحصربهفرد باعث میشوند بینندگان «با عکس شما تعامل برقرار کنند».
مثال عکس بالا میتواند موجب شود برخی از کاربران، برای بررسی آن توقف کنند. چرا؟ چون "یک عکس غیرعادی" است و شما را مجبور کند توقف کنید تا به آن واکنش نشان دهید.
منظورم این است که آیا تا به حال چنین پلکانی دیده اید؟ رنگها، عمق عکس، الگوها، پرترهها یا اشکال، همه جنبههایی هستند که اگر به درستی در طراحی پست استفاده شوند میتوانند اسکرول را متوقف کنند.
البته برای طراحی چنین پستی باید مخاطبان اینستاگرام خود را بشناسید. هر گروه از مخاطبین ترجیحاتی دارند که شامل دنبال کنندگان IG شما (افرادی که ترجیح میدهند نوع خاصی از عکس را ببینند) نیز میشود.
حقیقت این است که منحصر به فرد بودن برای همه کاربران اینستاگرام خیلی ایده آل است. بنابراین، شما باید محتوای اینستاگرام خود را برای افرادی که به آن علاقه مند هستند، هدف قرار دهید و برای انجام این کار، باید مخاطبان خود را بشناسید.
با مرور موارد زیر در پسج رقبایتان میتوانید درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید:
هشتگ های اینستاگرام
فید رقبا
نظراتی که کاربران روی پست رقبا گذاشته اند
شما میتوانید با خواندن واکنش مخاطبان خود به پستها چیزهای زیادی در مورد آنها بیاموزید.
این «جستجو» به شما امکان میدهد پست هایی را که مردم دوست دارند بشناسید و ایدههای عالی برای گرفتن عکس داشته باشید..
تمرکز بر روی یک مخاطب خاص تا حدودی به ایده های شما جهت میدهد. وقتی ایده های گرفتن عکس برای طراحی پست اینستاگرام انتخاب کرده اید با این 10 نکته میتوانید عکس هایی بگیرید که به تعامل بیشتر شما با مخاطبتان کمک کند!
10 نکته در مورد اینکه چگونه پست های اینستاگرام خود را جذاب تر کنید
اگر واقعا به دنبال جذب فالوور بیشتر هستید، بیایید این کار را انجام دهیم! 10 نکته زیر را دنبال کنید تا میزان تعامل در پست های اینستاگرام خود را ارتقا دهید.
1. تنظیمات دوربین گوشی خود را تنظیم کنید
برای گرفتن عکسهای شگفتانگیز در اینستاگرام، باید اصول اولیه عکاسی (با گوشی) را یاد بگیرید.
ویژگیها دوربین گوشی خود را آزمایش کنید، از جمله موارد زیر:
فیلترها
قاب (مربعی، مستطیلی، دایره ای)
حالت پرتره
حالت HDR
حالت زنده
حالت ضد لرزش
به طور کلی، از گرفتن عکس با حالت فوکوس خودکار، عکسهای با نوردهی بیش از حد و فلاش خودداری کنید.
به موقع از فوکوس خودکار استفاده کنید
اگر عکسهای فوری و در لحظه میگیرید، خوب است که از فوکوس خودکار کمک بگیرید اما همیشه بهتر است یاد بگیرید که چگونه فوکوس را به صورت دستی کنترل کنید. هنگام گرفتن چندین عکس، فوکوس دستی حتی میتواند سریعتر از فوکوس خودکار باشد.
یادگیری ویژگی فوکوس دستی بسیار ساده است. روی نقطه ای از تصویری که میخواهید برجسته کنید ضربه بزنید و سپس عکس را بگیرید.
در گوشی آیفون، یک کادر زرد ظاهر میشود و شما یک عکس زیبا، تمیز و متمرکز از سوژه خود دریافت خواهید کرد.
از عکس های با نوردهی بیش از حد خودداری کنید
نوردهی بیش از حد = بیش از حد روشن
نوردهی کم = خیلی تاریک
بسیاری از عکاسان آماتور در گرفتن عکس با نوردهی کامل اشتباه میکنند. در نتیجه چه اتفاقی میافتد؟ جزئیات و نکات برجسته تصویر گم میشود! برای طراحی پست اینستاگرام جذاب باید به نحوی عکس بگیرید که به اندازه کافی روشن یا تاریک باشد .این روش به سایهها و هایلایتها اجازه میدهد تا تصویر را طبیعی جلوه دهند.
یادگیری نحوه استفاده از نوردهی نیاز به تمرین دارد (که میتواند بسیار سرگرم کننده باشد!).
• اگر عکسها خیلی یک طرفه (خیلی تاریک یا خیلی روشن) هستند، همیشه میتوانید روشنایی را تنظیم کنید.
• فقط روی تصویر ضربه بزنید (در گوشی های آیفون باید یک کادر زرد ظاهر شود).
• سپس از نوار لغزنده برای کشیدن انگشت به سمت بالا (برای نوردهی بیشتر) یا پایین (برای نوردهی کمتر) استفاده کنید .
همچنین میتوانید نوردهی عکس خود را هنگام طراحی پست اینستاگرام با ابزاهای مختلف ویرایش کنید.
برای طراحی پست، از عکاسی با فلاش خودداری کنید
فلش میتواند مفید باشد. اما همچنین میتواند کیفیت کلی عکس شما را خراب کند. چرا؟ چون فلاش نور طبیعی تصویر را از بین میبرد.
در نهایت، به نظر میرسد عکسی که گرفته اید با یک دوربین یکبار مصرف ساخت سال 1999 گرفته شده است.
عکسهای عالی در اینستاگرام معمولاً از نور طبیعی همراه با ویرایش عکس در حد معمول استفاده میکنند.
2. از عمق میدان استفاده کنید
عمق میدان یک راه عالی برای متمایز شدن در اینستاگرام است و زمانی است که سوژه اصلی عکس شما بیشتر از محیط اطراف آن واضح است.
در تصویر زیر یک مثال خوب از یک کاربر را میبینید که با استفاده از تکنیک عمق میدان برای طراحی پست خود از Space Needle در سیاتل، WA عکس گرفته است:
توجه داشته باشید بااینکه برج مورد نظر بسیار دور است اما هنوز هم در کانون توجه است.
برای به دست آوردن عمق میدان خوب، با استفاده از ویژگی های فوکوس دوربین خود تمرین کنید.
روی شیئی که میخواهید واضح به نظر برسد، ضربه بزنید.
سپس دوربین را به اطراف حرکت دهید تا اجسام اطراف وضوح خود را از دست بدهند.
شما اکنون به عمق میدان باورنکردنی دست یافته اید!
مطمُن باشید که فالوورهای اینستاگرام تان، طراحی پست با عمق میدان را لایک کرده و درباره آن نظر میدهند!
3. نورپردازی تصاویر را درست انجام دهید!
نور مناسب کلید اصلی عکاسی عالی است.
منبع نور شما میتواند از موارد زیر باشد:
نور طبیعی - نور خورشید/طبیعت
نور مصنوعی - لامپ، نور سلفی، نور فلاش
پرتو های نور - پرتوهای نور مصنوعی یا طبیعی
نورپردازی واقعاً میتواند یک عکس را بسازد یا خراب کند... حتی اگر سوژهها را خیلی خوب ویرایش کنید.
در عکس زیر یک نمونه طراحی پست اینستاگرام با نور طبیعی عالی آورده شده است
4. زوایای خود را برای گرفتن عکس پست اینستاگرام تغییر دهید
بازی با زاویهها یک تکنیک قدرتمند برای تأثیرگذاری بر نحوه دیده شدن پست شما توسط افراد است.
به سوژه خود و ترکیبی از راه هایی که میتوانید آن را مشاهده کنید فکر کنید.
دوربین خود را از بالا، وسط یا پایین قاب زاویه دهید.
حتی میتوانید گوشی خود را وارونه کنید تا یک پس زمینه ایجاد کنید.
تیلور ریس، عکاس معروف با 126 هزار فالوور اینستاگرام، پیشنهاد میکند موبایل را وارونه کنید و از سوژه خود از روی زمین عکس بگیرید.
به گفته تیلور، این بهترین راه برای اضافه کردن زمین به عنوان پس زمینه است.
این تکنیک تقریبا برای همه نوع سوژه ای ایده آل است:
زمین، میز، گل و گیاه و غیره.
5. در طراحی پست اینستا از رنگ هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند
رنگ های مکمل شانس شما را برای متوقف کردن اسکرول فالوورها افزایش میدهد.اما شما باید بدانید چه رنگ هایی هستند که به خوبی با هم هماهنگ میشوند؟ به گفته Design Wizard ، این ترکیبهای رنگی مکمل MAGIC را میسازند:
این ترکیبها را تست کنید و سعی کنید عکسهایی بگیرید که به طور طبیعی حاوی آنها هستند.
به یاد داشته باشید: سایه های رنگی نباید دقیق باشند.
از این فهرست برای الهام گرفتن در طراحی پست اینستاگرام استفاده کنید، نه یک قانون غیرقابل تغییر.
6. از حالت ضدلرزش برای گرفتن عکس از سوژه متحرک استفاده کنید
آیا تا به حال خواسته اید از سوژه ای که دز حال حرکت سریع است، عکس بگیرید و (پس از چند بار تلاش) به دلیل اینکه همه تصاویر تار شده اند، از این کار منصرف شدید؟
راهی برای جلوگیری از این تار شدن عکس وجود دارد. ویژگی "ضد لرزش" در دوربین میتواند به شما کمک کند تا عکس های ثابتی از اجسام متحرک بگیرید.
ممکن است دوربین شما تنظیماتی داشته باشد که به طور خودکار چندین عکس در یک ثانیه بگیرد. میتوانید از این ویژگی نیز استفاده کنید و با تنظیم دوربین، حدود 10 عکس در یک ثانیه بگیرید. این حجم از عکسها شانس شما را برای گرفتن عکس عالی از یک سوژه متحرک را افزایش میدهد.
اگر دوربین گوشی شما چنین قابلیتی داشته باشدگ فعال کردن حالت گرفتن عکس پشت سر هم بسیار آسان است:
1. برنامه دوربین خود را باز کنید.
2. اگر آیفون XS/XR یا قدیمیتر دارید، دکمه عکسبرداری (دکمه شاتر) را نگه دارید.
3. برای آیفون های 11 و بالاتر، دکمه شاتر را به سمت چپ خود بکشید
4. پس از پایان گرفتن عکس های پشت سر هم، آنها در رول دوربین شما گروه بندی میشوند و میتوانید بهترین را انتخاب کنید.
اگر روزی یک بشقاب پرنده را درآسمان دیدید و خواستید برای طراحی پست از آن عکس بگیرید، حالا میدانید چه کاری باید انجام دهید!
7. از گریدها برای عکاسی استفاده کنید (قانون یک سوم)
دوربین گوشی هوشمند شما احتمالاً ویژگی گریدبندی را دارد که میتوانید آن را فعال کنید. گریدها میتوانند به شما کمک کنند سوژه خود را دقیقاً در وسط کادر قرار دهید.
همچنین میتوانید از قانون یک سوم پیروی کنید تا ترکیب بندی تصویر خود را بهبود ببخشید.
تنظیمات دوربین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ویژگی Gid شما فعال است:
استفاده از گریدها همچنین به شما کمک میکند تا هنگام برش عکسها برای طراحی پست اینستا، عملکرد بهتری داشته باشید.
8. برای طراحی پست های جذاب از فضای سفید استفاده کنید
فضای سفید میتواند چشم بیننده را برای تمرکز روی سوژه هدایت کند. استفاده از فضای سفید یک راه عالی برای متمرکز شدن روی عکس شما است.
وجود سوژه های متعدد بیش از حد در یک عکس میتواند حواس بیننده را پرت کند. درصورتیکه استفاده ازفضای سفید موجب میشود مخاطب روی سوژه متمرکز شود.
در ادامه نمونه ای از طراحی پست اینستاگرام با استفاده از فضای سفید آورده شده است:
9. حالت عکاسی مناسب را برای طراحی عکس انتخاب کنید
دوربین های گوشی های هوشمند امروزی دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند و شما میخواهید مطمئن شوید که از دوربین قدرتمند خود به درستی استفاده میکنید. هنگام گرفتن عکس برای طراحی پست اینستاگرام، مراقب حالت عکاسی که در آن هستید، باشید.
حالت عکاسی با تنظیمات دوربین متفاوت است. این حالتها، برای گرفتن انواع خاصی از عکسها طراحی شده اند.
به عنوان مثال، حالت پرتره یک گزینه عالی برای گرفتن عکس نزدیک از سوژه است.
پانوراما برای ثبت مناظر وسیع به خوبی عمل میکند.
و بسیاری موارد دیگر
بهترین راه برای یادگیری نحوه استفاده از حالت های عکاسی، امتحان کردن آنها است.
ممکن است از دیدن این همه ویژگی در دوربین گوشی خود شگفت زده شوید اما سعی کنید با چندین بار عکس گرفتن در حالت های مختلف، بر آنها تسلط پیدا کنید.
10. از افزودن برچسبها، عناصر گرافیکی و متن به عکس های خود، برای طراحی پست اینستاگرام استفاده کنید
میتوانید برای اعلام هدایا، رویدادها یا محصولات ، عناصر گرافیکی را به عکسهای خود اضافه کنید.
برنامه های متعددی نیز برای طراحی پست و استوری، بنر تبلیغاتی و ویرایش عکس وجود دارند که به شما کمک میکنند جذابترین عکسها را در فید خود منتشر کنید.
11. عکس های خود را مانند یک حرفه ای فیلتر کنید!
فیلترها احتمالاً یکی از اولین چیزهایی هستند که با شنیدن عبارت "طراحی پست اینستاگرام" به آن فکر میکنید.
به جز ابزارهای فیلتر شگفت انگیز خود اینستاگرام، هزاران ابزار رایگان وجود دارد که افککت های مشابه (و شاید حتی بهتر از) اینستاگرام را در اختیار شما قرار میدهد.
برخی از بهترین برنامه های دارای فیلترهای جذاب برای ویرایش عکس شامل موارد زیر است:
• Adobe Lightroom عکسهای خود را فیلتر کنید و از پیش تنظیمهای منحصربهفرد، یکی از محبوبترین برنامههای فیلتر کردن عکس در اطراف، انتخاب کنید!
• Inshot - تصاویر خود را برش دهید تا متناسب با نسبت تصویر اینستاگرام باشد. با استفاده از افکتها و فیلترهای زیبا، عکسها و فیلمها را به راحتی ویرایش کنید.
• Afterlight یکی دیگر از برنامه های ویرایش عکس با امتیاز بالا. برای IOS و اندروید موجود است.
• PicPlayPost با رابط ویدیویی عمودی با کاربری آسان، کلاژ ایجاد کنید. دانلود رایگان برای IOS و Android.
• VSCO به شما کمک میکند تا تصاویر زیبایی برای طراحی پست اینستا ایجاد کنید که البته طیف وسیع تری از تنظیمات از پیش تعیین شده را نسبت به اینستاگرام ارائه میدهد.
• Facetune 2 معروف به "ویرایشگر سلفی"، این برنامه به عنوان یک ابزار لمسی کاربر پسند عمل میکند. برای دستگاه های IOS و Android موجود است.
• Pixlr این یک نرم افزار همه کاره است که به شما امکان میدهد عکسها را به صورت حرفه ای ویرایش کنید در حالی که استفاده از آن ساده است. برای دستگاه های IOS و Android موجود است.
فیلترها به شما این امکان را میدهند که از بین طیف گسترده ای از تنظیمات از پیش تعیین شده انتخاب کنید یا عکس خود را بر اساس آنچه میخواهید برجسته کنید، تغییر دهید.
در ادامه 3 نکته در مورد فیلتر کردن عکس به شما یاداوری میکنیم:
اگر از حالت از پیش تنظیم شده استفاده میکنید، فیلتر را تا سطح طبیعی تری کاهش دهید.
رنگها را در عکس خود تغییر دهید تا به آنها کمک کنید برجسته شوند.
برای اینکه طراحی پست های خودتان را از سایر رقبا متمایز کنید، یک «حالت فیلتر منحصر به فرد و ثابت» برای ویرایش عکس داشته باشید.
7 ایده برای گرفتن عکس و طراحی پست اینستاگرام
تا اینجا شما با نحوه گرفتن عکس برای طراحی پست اشنا شدید. اما علاوه بر این، شما باید برای گرفتن عکس های جذاب ایده داشته باشید. با استفاده از این ایدههای عکس اینستاگرام، میتوانید آنچه را که برای عکاسی آموختهاید به کار ببرید!
1. طراحی پست با سوژه آب و هوا
لایک نکردن یک پست با عکسی وز آب و هوای فوق العاده در اینستاگرام سخت است. فیلترها، زاویهها، نورپردازی خود را برای گرفتن عکس های آب و هوای منحصر به فرد تنظیم کنید. بهترین عکس های آب و هوای خود را به عنوان پست اینستاگرام منتشر کنید و مطمئن شوید که پاسخ نظرات را میدهید!
2. عکس های تخت برای تبلیغ محصولات در اینستا
عکس های تخت به خوبی برای نشان دادن یک محصول کار میکنند. از فضای سفید برای تاکید بر موضوعات عکس های تخت خود استفاده کنید. از دنبال کنندگان خود بخواهید موارد مورد علاقه خود را در عکس انتخاب کنند! سپس برای ادامه گفتگو به نظرات آنها پاسخ دهید.
3. طراحی پست با سوژه حیوانات/حیوانات خانگی
بیشتر عکس های مربوط به حیوانات خانگی و به طور کلی حیوانات توسط کاربران لایک میشود. با عمق میدان بازی کنید تا روی یک توله سگ متمرکز شوید (مانند تصویر بالا).
اگ ر حیوان خانکی شما مدام در حال حرکت است، از حالت عکاسی پشت سر هم برای گرفتن عکس از سوژه استفاده کنید تا طراحی پست شما عالی به نظر برسد.
4. طراحی مست با سوژه مکان
عکسهایی که از مکان های معروف گرفته میشود، پتانسیل خیرهکننده بودن را در طراحی پست اینستا دارند. اما در حالت عادی آنها میتوانند خسته کننده باشند (به خصوص اگر در حال گرفتن یک مکان معروف هستید) چون احتمالا هزارام عکس از همین مکان گرفته شده است. پس سعی کنید از زوایای منحصر به فرد برای نمایش یک مکان معروف، به روشی جالب استفاده کنید. همچنین میتوانید با عمق میدان بازی کنید (مانند مثال بالا).
به یاد داشته باشید، هدف شما برجسته شدن است. به دنبال کنندگان خود کمک کنید همان مکان قدیمی را از دیدی تازه ببینند!
5. پرتره، عکس های نزدیک برای طراحی پست اینستا
قدرت یک عکس پرتره خوب را دست کم نگیرید. باور کنید یا نه، مردم میخواهند شما را ببینند (حداقل هر چند وقت یکبار).
در واقع، دنبال کنندگان شما میخواهند بدانند که برند شما توسط یک انسان اداره میشود.
از عکس های پرتره برای معرفی خود، تیم یا مشتریانی که برند شما را دوست دارند استفاده کنید!
6 .طراحی پست با سوژه غذا
پست های دارای سوژه غذا مورد علاقه طرفداران است اما این در صورتی است که بتوانید حداقل بر این 3 عنصر عکاسی در عکس های خود مسلط شوید:
• نورپردازی
• فضای سفید
• رنگها
در تصویر بالا، چشمان شما به سمت رنگ های زنده کشیده شده است.
این رنگها ظاهر میشوند زیرا پسزمینه «ساده» است درست است که رنگ پس زمینه قهوه ای است. اما ساده است (بنابراین سوزه که هم عذا است کاملا برجسته میشود).
و همه اینها به دلیل نورپردازی عالی امکان پذیر شده است. نور طبیعی به نظر میرسد - هیچ تابشی (حتی در شیشه) وجود ندارد.
این عکس احتمالاً از نوعی منبع نور خارجی استفاده کرده است، اما نتیجه مهم است!
7. طراحی پست با سوژه لباس
آیا تا به حال متوجه شده اید که میتوانید بگویید که هدف از یک عکس تاکید بر لباس است؟
عکاسان چگونه این کار را انجام میدهند؟
مثال بالا را در نظر بگیرید.
پس زمینه کاملاً فضای سفید نیست.
اما به آن نزدیک است!
تنها رنگی که در عکس خودنمایی میکند آبی روی پیراهن سوژه است.
چگونه بفهمیم به چه نکاتی توجه کنیم؟
خب، مردی که در عکس است عینک آفتابی زده است.
بعلاوه، این عکس به جای تمرکز روی صورت او، کل لباس را به تصویر میکشد.
به طور کلی، این جنبهها به ما میگویند که لباس او تمرکز اصلی عکس است.
از چه برنامه ای برای طراحی پست اینستاگرام استفاده کنیم؟
نرم افزار آنلاین دومینگو یک ابزار عالی گرافیک و ویرایش عکس است که میتوانید از قالب های آماده آن برای طراحی پست اینستاگرام استفاده کنید.