برای جذب مشتریان درچگونه برای پست های تبلیغاتی اینستاگرام، عکس بگیریم؟ اینستاگرام، باید بدانید که چگونه برای پست و استوری اینستاگرام ، عکس های جذاب و شگفت انگیز بگیرید. اکانت های دارای عکس های خیره کننده، فالوورها را جذب میکنند.
طبق آمار Statista، روزانه بیش از 100 میلیون عکس و ویدیو در اینستاگرام آپلود میشود.
و برای کسانی که محصولاتی را میفروشند، بدانید که 93٪ از خریداران، تصویر محصول را یکی از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری خرید میدانند.
مردم میخواهند الهام بگیرند. آنها میخواهند چیزی را احساس کنند. آنها میخواهند پروفایل شما را دوست داشته باشند.
اما بسته به صنعت شما، فهمیدن نحوه گرفتن عکس برای پست اینستاگرام که این کار را انجام میدهد ممکن است چندان آسان نباشد.
گرفتن عکس های زیبا و فوق العاده که حرفه ای به نظر میرسد، ساده نیست. عکاسی از تصاویر ثابت برای یک برند شخصی نیاز به تلاش و تمرکز دارد.
اگر در یک صنعت B2B هستید، ممکن است با گرفتن عکس های تکراری و معمولی کاملا ضرر کنید.
در عوض، صرف نظر از نوع صنعت یا حوزه کاری تان، میتوانید یاد بگیرید که مانند یک حرفه ای عکس های بی نظیری برای پست اینستاگرام بگیرید.
ما به شما کمک میکنیم تا هر صنعتی را به نمایش بگذارید و از طریق تصاویر بصری به هر مشتری هدفی برسید.
بیایید اسرار، تکنیکها و ابزارهای حرفهای مختلفی را که اینستاگرامرهای متخصص برای خلق عکس های شگفتانگیز در پست اینستا استفاده میکنند، بررسی کنیم.
1. با یک برنامه ریزی برای طراحی فید خود شروع کنید
پس از خوادندن این مقاله، این مرحله دلهره آور بسیار ساده تر به نظر میرسد. شما ایده خوبی از تاثیر بصری که میخواهید داشته باشید.
شما موضوع، رنگها و نحوه سازماندهی تصاویر را در صفحه خود خواهید دانست.
شما متوجه خواهید شد که چگونه عکس های حرفه ای برای پست اینستاگرام بگیرید که با اهداف و سبک شما مطابقت دارند. میتوانید شروع به ساخت یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام کنید.
قبل از اینکه شروع به گرفتن و ایجاد استوری اینستاگرام برای کسب و کار خود کنید، اهداف خود را در نظر بگیرید.
✅ افزایش درآمد با بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام
✅ جدب فالوور و مشتری با تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج
✅ بازاریابی و تبلیغات مقرون به صرفه بدون صرف هزینه
چگونه گرفتن عکس برای پست اینستاگرام به شما در دستیابی به این اهداف کمک میکند؟ تصاویر بصری چه پیامی را منتقل خواهند کرد؟
زمانیکه شروع به ساخت مجموعه ای از عکسها برای برند خود نی کنید، به این اهداف را در نظر بگیرید. این اهداف به معیار استانداردی تبدیل میشوند که براساس آنها هر تصویری را که برای پست اینستاگرام انتخاب میکنید ارزیابی کنید.
2. هنگام گرفتن عکس برای پست اینستاگرام، دنبال لایک نباشید
ما دوست داریم که مردم عکس های ما را دوست داشته باشند. حس خوبی دارد و به نظر میرسد که شما در حال انجام کاری هستید.
اما تعداد "لایک" در پلتفرم های رسانه اجتماعی برای همه کاربران مفهوم بسیار کمی دارد. بله، اگر پست وایرال شود، میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد. اما در غیر این صورت، بیشتر مردم اهمیتی نمیدهند که یک پست چند لایک دارد. YouTube، Quora و Reddit رایج ترین استثناها هستند. رای مثبت (لایک) دیده شدن را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.
درست است که شما میخواهید کاربران پست های شما را "لایک" کنند. اما در اینستاگرام میتوانید به دنبال اهداف دیگری باشید و سعی کنید پست هایی با محتوای مشابه با محتوایی که لایکهای زیادی دریافت کرده، تکرار کنید.
بنابراین، وقتی به نحوه گرفتن عکس برای پست اینستاگرام فکر میکنید، توجه داشته باشید که کدام عکسها کامنت میگیرند.
هنگامی که تعداد فالوورهای شما در حال افزایش است، آنچه را که پست میکنید، یادداشت کنید.
از این دادهها برای گرفتن عکس های بعدی خود استفاده کنید. بر کیفیت ثابت و هدفمند تمرکز کنید. به این ترتیب میتوانید عکس های اینستاگرامی بگیرید که برای مشتریان شما مهم است
3. از نور طبیعی استفاده کنید
ما بیشتر روزها را در دفاتر و خانههای کم نور میگذرانیم. چشم ما به آن عادت کرده است. روزهای آفتابی بدون عینک آفتابی تا حدودی دردناک هستند.
اما دوربینها، حتی مدرن ترین آنها، واقعاً عاشق نور طبیعی هستند. آنها دوست ندارند مستقیماً به سمت خورشید اشاره شوند.
و چیزی به نام بیش از حد روشن وجود دارد. اما نور طبیعی تفاوت زیادی ایجاد میکند.
بنابراین با توجه به این نکته، سعی کنید به جای فلاش دوربین، از نور طبیعی برای گرفتن عکس در پست اینستاگرام استفاده کنید زیرا با استفاده از نور طبیعی برای عکس های خود، این موارد را دریافت خواهید کرد:
رنگ هایی که زنده ترند.
مرزهایی که به نظر میرسد مشخص تر هستند.
متن هایی که خواندن آنها راحت تر است.
استفاده از فلاش در واقع میتواند سوژه را بیش از حد روشن و عکسها را غیرطبیعی کند.
برای گرفتن عکس در صبح زود یا درست قبل از غروب برنامه ریزی کنید.
یا در روزهایی که آسمان پر از ابرهای کومولوس کرکی سفیدی است که جلوی نور مستقیم خورشید را میگیرند، برای عکاسی خود آماده شوید. این زمانی است که نورپردازی در فضای باز در بهترین حالت خود قرار دارد.
اما اگر عکاسی در فضای باز برای شما امکان پذیر نیست، سعی کنید عکسها را در اتاقی با نور خوب یا نزدیک پنجرههایی بگیرید که نور طبیعی از آن عبور کند.
اگر شب است، نورهای محیط مانند ویترین فروشگاهها یا چراغ های خیابانی نیز مناسب است.
در تصویر زیر، عکاس با استفاده از نور طبیعی پست اینستاگرام را در حالی که طوفان در حال شروع شدن است، ثبت کرده است.
4. اطراف عکس برای برش دادن، کمی فضا در نظر بگیرید
اگر در عکاسی تازه کار هستید، برش ممکن است بهترین دوست شما باشد. این به شما امکان میدهد ترکیب بصری عکس را بهبود بخشید و تمرکز عکس را به طور موثرتری روی سوژه ای که میخواهید قرار دهید.
برای ساخت عکس های جذاب دز پست های اینستاگرام کمی بزرگنمایی کنید و عکس را جابجا کنید تا مشخص کنید که در چه جایگاهی بهترین تصویر را دارید.
5. هنگام گرفتن عکس برای پست اینستاگرام به جزییات دقت کنید
آنها به دلیلی آن را یک عکس فوری مینامند. بدون هزینه فیلم یا لامپهایی که مردم فقط 20 سال پیش نگران آن بودند، ما آزادیم که از آنجا فرار کنیم.
اما با انجام این کار، ما اغلب آن شات عالی را که درست جلوی چشمانمان است از دست میدهیم.
درعوض، لحظه ای در مورد عکس فکر کنید. پس زمینه، زاویه و ترکیب را در نظر بگیرید.
آیا شات به هم ریخته است؟ آیا میتوانید چیزی را منتقل کنید؟ آیا باید تعادل بیشتری اضافه کنید یا فوکوس واضح تری روی موضوع داشته باشید؟
وقتی ابتدا از چشمان خود استفاده میکنید، بهترین زاویه و زمان را برای عکسبرداری عالی پیدا میکنید.
ما چیزهایی مانند "او به عکاسی توجه دارد" به دلایلی میگوییم. با استفاده از چشم و مغز شما برای در نظر گرفتن عکس شروع میشود.
دوربین تنها ابزاری است که ما از آن برای ثبت آنچه که چشم میبیند استفاده میکنیم تا بتوانیم آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.
6. عکس را بیش از حد ویرایش نکنید
ابزارهای ویرایش عکس آنلاین مانند دومینگو میتوانند ظاهر حرفه ای تری به عکسها اضافه کنند. میتوانید از فیلترهای انها برای ایجاد ظاهری سازگارتر استفاده کنید.
ویرایش میتواند عکس های ساده را برای پست های اینستاگرام منحصر به فرد و جذاب کند.
اما مراقب باشید زیاده روی نکنید. اکثر ویرایشها تفاوت بسیار کمی برای فالوورهای شما ایجاد میکند.
در واقع، عکس هایی که بیش از حد برای پست اینستاگرام ویرایش شدهاند، میتوانند اثر معکوس داشته باشند و در ظاهر غیرطبیعی، به نظر برسند.
این چیزی نیست که مشتریان بخواهند در پست های تبلیغاتی اینستاگرام ببینند.
از همان ابتدا روی گرفتن عکسهای بهتر تمرکز کنید و فیلترهایی را شناسایی کنید که میتوانید به سرعت روی تصاویر اعمال کنید تا تصاویر یکدستتر به نظر برسند.
اگر سعی دارید لک های روی صورت کارمندتان را با فتوشاپ پاک کنید، این کار را متوقف کنید زیرا واقعاً زیادهروی میکنید.
7. از ویژگی Grid هنگام گرفتن عکس برای پست اینستاگرام استفاده کنید
ویژگی گرید در بسیاری از گوشی های هوشمند و دوربین های دیجیتال موجود است که به شما امکان میدهد قبل از گرفتن عکس ترکیب بندی عکس خود را ببینید.
اگر قرار گرفتن سوژه در مرکز تصویر مهم است، آن را به راحتی با گرید انجام دهید. یا به صورت استراتژیک یک سوژه یا چندین سوژه را خارج از مرکز قرار دهید.
نمیتوان دنیای واقعی را کاملاً با یک گرید مطابقت داد. اما به شما کمک میکند تا تقارن پنهانی را که در حال حاضر وجود دارد ببینید.
8. در عکس های پست اینستاگرام، یک پس زمینه بگنجانید
پس زمینه به ندرت روی یک عکس متمرکز میشود. اما گاهی اوقات پس زمینه به جلب توحه روی سوژه ای که برای پست اینستاگرام از آن عکس میگیرید تبدیل میشود.
از یک پس زمینه پیچیده یا رنگارنگ برای متمرکز شدن روی سوژه ای که ساده تر است استفاده کنید.
اگر سوژه رنگارنگ یا شلوغ است، پس زمینه ای با پیچیدگی کمتر اجازه میدهد تا سوژه ای که از آن عکس گرفته میشود برجسته شود.
همچنین، سعی کنید از پس زمینه هایی استفاده کنید که با الگوها یا طرح های رنگی مشابه، سوژه را تکمیل میکنند. پسزمینهای را پیدا کنید که سوژه را به نمایش بگذارد و خود سوژه را بیشتر جلوه دهد:
سرگرم کننده
حرفه ای
دوستانه
زنده
صلح آمیز
پیچیده
آرام
قدیمی
به این فکر کنید که کدام یک برند شما را به بهترین شکل نشان میدهد و از پس زمینه برای تقویت آن پیام استفاده کنید. این روشی است که میتوانید کسب و کار خود را در اینستاگرام توسعه دهید و پست های تبلیغاتی محبوب خلق کنید.
9. یک نقطه کانونی مورد علاقه داشته باشید
در این تصویر، نمیتوانیم تمام ساختمانهای پسزمینه را نادیده بگیریم. ما ساختمان امپایر استیت را در سمت راست میبینیم.
اما بسیار بدیهی است که بستنی قیفی، همان جایی است که باید توجه خود را متمرکز کنیم.
حتی اگر چندین آیتم در یک تصویر داشته باشید، 1 مورد باید برجسته باشد و بلافاصله چشم مخاطب را به سمت آن جلب کند.
جلب توجه ممکن است به این دلیل باشد که بزرگتر است. ممکن است رنگارنگ باشد یا ممکن است یک حرکت دراماتیک باشد که در یک عکس گرفته شده است.
تصویری بدون یک نقطه عطف به هم ریخته به نظر میرسد.
چشمها و مغز مجبورند برای درک تصویری مانند عکس زیر که برای پست تبلیغاتی اینستاگرام گرفته شده با هم هماهنگ شوند. این تصویر تبلیغ محصولات ارایشی برای کسانی است که ظاهراً آرایش کردن را دوست دارند.
آنها سعی کرده اند با پخش کردن محصولات به بیرون نظم خاصی ایجاد کنند.
اما این تصویر بیشتر به نظر میرسد که کسی کیسه آرایش خود را روی پیشخوان خالی کرده است.
برگ مقداری تعادل را برای یک عکس پر هرج و مرج برای شما فراهم میکند.
و پیام «ارزشش را دارد» که در پشت برگها پنهان شده است، نقطه کانونی مبهم تری را اضافه میکند.
اما رمزگشایی تصویر کمی زمان میبرد.
مغز ما به گونه ای طراحی شده است که به درهم ریختگی درک شده واکنش منفی نشان دهد. مغز برخی افراد نسبت به دیگران حساس تر است و باعث دافعه میشود.
وقتی در یک عکس چیزهای زیادی اتفاق میافتد، مردم احساس استرس میکنند. مغز آنها شروع به تلاش برای مرتب کردن موارد بی اهمیت برای تعیین آنچه مهم است میکند.
بنابراین، اگر میخواهید عکس هایی برای پست های تبلیغاتی اینستاگرام بگیرید که مردم دوست دارند، تصاویری را به اشتراک بگذارید که مغز میتواند خیلی سریع آن را رمزگشایی کند و فوراً چیزی در مورد آنها احساس کند.
10. برای گرفتن عکس های جذاب اینستاگرام، شکارلحظهها کنید
عکاسان حرفه ای در مورد نحوه گرفتن عکس های اینستاگرامی رازی دارند که باعث میشود مردم روی عکس آنها توقف کرده و نظر بدهند.
آنها همیشه به دنبال آن لحظه هستند. دوربین هایشان را آماده کرده اند.
شای یک دوربین سنگین را روی شانه خود حملنکنید. اما احتمالاً تلفن هوشمند خود را همیشه همراه تان دارید.
و گاهی اوقات شما فقط میدانید که آن لحظات جادویی چه زمانی اتفاق میافتد.
ممکن است این عکس در لحظه ای باشد که سایه ای بر روی ساختمان اداری شما میافتد یا زمانیکه یک قاصدک به آرامی جلوی وسایل نقلیه کاری شما میافتد.
یا میتواند حلقه قهوه ای باشد که پس از یک شب طولانی کار سخت با کامپیوتر زیرچشم کارمندان شما باقی مانده است.
افراد را در فعالیت های مختلف نشان دهید که نمونه ای از تعهد شما به مشتریان است. یا بااجازه ه از مشتریان آنها را نشان دهید که از محصولات شما لذت میبرند.
مراقب این لحظات جادویی باشید که میتوانید به برند خود گره بزنید.
یک مزرعه ارگانیک Green Door Gourmet این تصویر را در طول برداشت سالانه توت فرنگی محلی خود گرفت.
11. بهترین نوردهی را برای عکس های پست اینستاگرام انتخاب کنید
اگر رنگهای تصویر شما در نور زیاد، سفید به نظر میرسند، کار زیادی نمیتوانید انجام دهید تا آن عکس را شایسته اینستاگرام کنید.
اگر تصویر دارای نویز (دانه) زیادی باشد، نمی توانید از شر آن خلاص شوید.
به همین دلیل است که عکاسان حرفه ای اغلب عکس های خود را با نورپردازی بهینه میگیرند چون میتوانند آن را ویرایش کنند تا لحظه موردنظرشان را کاملاً ثبت کنند. تاریک کردن تصاویری که خیلی روشن هستند فقط موجب میشود سوژه مبهم به نظر برسد.
این نوع عکاسی، زمانی که در حال مستندسازی بصری یک رویداد در فضای باز هستید، عالی عمل میکند. شما نمی توانید صبر کنید تا ابری در بالای سرتان حرکت کند تا نور آفتاب را محدود کند.
شما باید با آنچه که دارید کار کنید.
اکثر دوربین های خوب گوشی های هوشمند و دوربین های دیجیتال دارای ویژگی های مورد نیاز شما هستند. آنها نوردهی را کاهش میدهند تا نور وارد شده به دوربین را محدود کنند.
نحوه عملکرد تنظیم نوردهی
اگر میخواهید بدانید چگونه عکسهای بهتری برای پست اینستاگرام بگیرید، با حالتهای نوردهی دوربین خود آشنا شوید.
ابتدا باید 3 اصطلاح را بدانید:
سرعت شاتر - مدت زمانی را که تصویر در معرض نور قرار میگیرد محدود کرده یا افزایش میدهد
سرعت ISO - حساسیت سنسورهای دوربین را به نور محدود کرده یا افزایش میدهد
دیافراگم - ناحیه ای را که دوربین از آن نور دریافت میکند محدود کرده یا گسترش میدهد
این 3 با هم کار میکنند تا نوردهی های مختلفی ایجاد کنند.
مانند ترکیب کردن رنگها، میتوانید هر یک از این موارد را کم یا زیاد کنید تا سطح نوردهی مورد نظرتان را به دست آورید.
بسیاری از ترکیبها میتوانند به همان نوردهیها دست یابند. بیایید ببینیم که هر یک از اینها چگونه بر عکس نهایی تأثیر میگذارد.
تاثیر سرعت شاتر بر گرفتن عکس برای پست اینستاگرام
سرعت شاتر بسته به جلوه مورد نظر شما تاری را کاهش یا افزایش میدهد.
شاید بپرسید چرا تاری بیشتری میخواهید؟ عکاسی از یک آبشار را در نظر بگیرید.
شما معمولاً میخواهید از آبشار به عنوان یک کل عکس بگیرید (آب در حال حرکت به سمت پایین) به جای عکاسی از یک لحظه در زمان.
برای ثبت یک ثانیه بهتر است از سرعت شاتر کمتری استفاده میکنید. این باعث میشود آب صاف به نظر برسد.
اما اگر میخواهید یک عکس اکشن را در یک میدان بگیرید، میخواهید لحظهای دقیق در زمان تا میلیثانیه ثابت شود.
که به سرعت شاتر سریع نیاز دارد.
تاثیر سرعت ISO بر گرفتن عکس برای پست اینستاگرام
دوربین های پیشرفته تر سرعت ISO بالاتری دارند که تصاویر دانه دار کمتری را تولید میکند. این سرعت را تنظیم کنید تا تصویر واضح تری از سوژه خود داشته باشید.
تاثیر دیافراگم بر گرفتن عکس برای پست اینستاگرام
تنظیم دیافراگم باعث میشود تصویر عمیق تر یا کم عمق تر به نظر برسد. اگر در حال عکاسی از تپهها یا ساختمان های دوردست هستید، به یک دیافراگم باریک نیاز دارید.
این امر عرضی را که دوربین از آن نور دریافت میکند کاهش میدهد تا دوربین بتواند واضح تر "ببیند".
دیافراگم باز برای کلوزآپ منطقی تر است. پیش زمینه بسیار واضح میشود و به پس زمینه اجازه میدهد تا در فاصله دور محو شود.
با تنظیم دیافراگم خود، به بیننده نشان میدهید که کجا باید فوکوس کند، نزدیک یا در فاصله دور.
تنظیم تنظیمات نوردهی گوشی
دوربین های معمولی تنظیماتی مشابه دارند.
به خاطر داشته باشید که هر یک از اصطلاحات بالا به چه معناست تا بهترین تنظیمات را برای نوع عکسی که قصد دارید برای پست اینستاگرام بگیرید، انتخاب کنید.
راهنمای دوربین گوشی تان را مشاهده کنید تا تفاوت تنظیمات و نمادهایی را که نشان دهنده این تنظیمات در دوربین شما هستند، یادداشت کنید.
Automatic – در این حالت، دوربین شما تنظیمات را برای 3 فاکتور بالا که توضیح دادیم انتخاب میکند.
انتخاب این گزینه ممکن است برای عکسهای سختتر مانند عکسهای اکشن و از راه دور، ایدهآل نباشد.
Adjust – در این حالا دوربین به طور خودکار سرعت شاتر و دیافراگم شما را تنظیم میکند. سرعت ISO را به صورت دستی تنظیم میکنید تا بهترین عکس را بگیرید.
Diaphragm preference - شما ISO و دیافراگم خود را تنظیم میکنید. دوربین بهترین سرعت شاتر مربوطه را انتخاب میکند.
عکس برای پست اینستاگرام - شما سرعت شاتر و ISO را تنظیم میکنید. دوربین دیافراگم را انتخاب میکند.
Mannual - شما هر 3 مورد را کنترل میکنید که فقط برای عکاسان حرفه ای توصیه میشود.
در حال حاضر شما یک عکاس آماتور اینستاگرام هستید که سعی میکند عکس های جذاب برای پست های اینستاگرام بگیرید
بنابراین، در نظر بگیرید که کدام یک از 3 عنصر نوردهی برای نوع عکس مهمتر است. اجازه دهید دوربین شما بقیه را اداره کند.
12. حالت پویا به عکس های خود بدهید
نحوه گرفتن عکس های پویا برای طراحی پست اینستا لذت بخش است. راه هایی برای افزودن پویایی به تصویر پیدا کنید.
برای جلوگیری از تار شدن عکس، به سرعت شاتر سریع برای این مورد نیاز دارید. شما میتوانید این کار را در اکثر گوشی های هوشمند انجام دهید.
اگر ملافه یا لباس میفروشید، میتوانید از هر یک عکس خستهکننده بگیرید. یا میتوانید با ایجاد عکس پویا، جذابیت آن را افزایش دهید.
اجازه دهید تا زمانی که تصاویر شما با احساس کلی و پیام نام تجاری صفحه شما هماهنگ باشد، خلاقیت خود را بی حد و حصر کنید.
همچنین ممکن است حالت انفجاری در عکس خود ایجاد کنید. برای ایجاد چنینی حسی، عکس های پیچیده ای از پودر یا رنگ بگیرید که به چیزی برخورد میکند. یا جزئیات دقیق را از حرکت دود ثبت کنید.
13. از حالت HDR اجتناب کنید
یک عکاس حرفه ای ممکن است به راحتی از حالت HDR (محدوده دینامیکی بالا) روی دوربین خود استفاده کند.
اما کامل کردن آن واقعا سخت است و شما میتوانید یک عکس شگفت انگیز را برای پست اینستاگرام خود از دست بدهید و سعی کنید آن را کشف کنید.
گاهی اوقات یادگیری نحوه عکس گرفتن از اینستاگرام شامل دانستن محدودیت های تان نیز میشود.
حالت HDR عکس را در چندین حالت از نوردهی به طور همزمان میگیرد. سپس همه آنها را برای یک عکس دقیق تر کنار هم قرار میدهد.
اگر میخواهید از حالت HDR استفاده کنید حتما از قبل آن را امتحان کنید.
14. به دنبال کنتراست قوی باشید
کنتراست قوی میتواند به طرق مختلف رخ دهد. ممکن است یک رنگ روشن در یک پس زمینه ساده باشد یا برعکس.
میتواند شکلها یا خطوط را تعریف کند. ممکن است تصویری از چیزی باشد که به نظر میرسد جایی است که به آن تعلق ندارد.
این تصویر دارای چندین عنصر متضاد است که جذابیت بصری بسیار خوبی ایجاد میکند.
ابتدا، ممکن است متوجه نمای سفید استخوانی شوید که با آسمان خاکستری و آبی متضاد است.
دوم، ساختمان دارای زوایای تیز است که در مقابل ابرهای پف کرده، هر چقدر هم که تهدیدکننده باشند، کنتراست ایجاد میکند.
در نهایت، برج مرکزی دارای یک سقف قرمز کوچک است که در مقابل رنگهای سرد در عکس متمایز است.
15. یک زاویه متفاوت را در گرفتن عکس برای پست اینستاگرام امتحان کنید
آیا محصول یا موضوعی دارید که جالب نباشد؟ در واقع، سوژه شما فقط خسته کننده است! اما مطمئن باشید هنوز هم میتواند در اینستاگرام محبوب باشد.
برای گرفتن چنین عکسی که در پست اینستاگرام جذاب باشد باید یاد بگیرید که چگونه از یک زاویه یا در یک محیط متفاوت از اینستاگرام عکس بگیرید .
زاویه ای که از آن عکس میگیرید میتواند احساس مردم را نسبت به موضوع مورد نظر کاملاً تغییر دهد.
و با این حال اغلب عکاسان فقط حدود ۳ متر عقب میایستند تا عکس بگیرند.
نحوه ثبت تصویر به اندازه خود سوژه مهم است. بنابراین به این نکته توجه کنید که کدام زوایای سوژه شما در عکسی که برای پست اینستاگرام میگیرید، دیده میشود.
16. از قانون یک سوم برای گرفتن عکس پست تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید
قانون یک سوم، عکسهای قابل تامل بیشتری ایجاد میکند.
به جای اینکه سوژه عکس خود را در مرکز عکس قرار دهید، دوربین را طوری قرار دهید که در یکسوم سمت چپ، راست، بالا یا پایین قاب قرار گیرد.
به جای وسط قرار دادن لبه میز، افق، گوشه یا سایر خطوط جداکننده، عکس را دوباره در قاب قرار دهید تا این عنصر جداکننده در یک سوم تصویر قرار گیرد.
نیویورک تایمز نمونه ای عالی از عکاس برایان پترسون ارائه کرد.
توجه داشته باشید که چگونه درخت در یک سوم سمت راست عکس است - نه در مرکز.
آسمان یک سوم عکس را تشکیل میدهد نه اینکه خط افق در وسط عکس بیفتد.
قله های بلندتر کوهها نیز حدود یک سوم عکس را اشغال میکنند.
17. فضای سفید را در عکاسی نظر بگیرید
برخی از بهترین عکاسان اینستاگرام به فضای سفید - یا فضایی با رنگ خنثی مشابه احترام میگذارند.
فضای سفید به سوژه شما فضای تنفس میدهد و تمرکز بیننده را روی سوژه حفظ میکند.
لازم نیست هر عکسی را از نمای نزدیک کسی یا چیزی بگیرید.
اجازه دهید نقطه کانونی بر تمام فضای به ظاهر بی فایده برای ارسال پیام مورد نظرشما غلبه کند.
این تکنیک به ساده و در عین حال متمرکز نگه داشتن سوژه در تصویر برمی کمک میکند تا بتواند توجه کاربر را در فضای شلوغ اینستاگرام به خود کند.
18. نمایش مقیاس برای آیتم های بزرگ را فراموش نکنید
آیا سوژه عکس، ساختمان اداری شماست یا قسمتی از ساختمان اداری شما است؟ آیا یک زمین بازی در فضای باز سوژه عکس شما برای پشت اینستاگرام است؟
عکسها به خودی خود نشان نمی دهند که یک سوژه چقدر بزرگ یا کوچک است.
اما قرار دادن یک سوژه دیگر با اندازه معمول در تصویر یک نقطه مرجع برای ارزیابی اندازه سوژه دیگر میدهد.
برای سوژه های بزرگ، سوژه دیگری را که افراد به راحتی میتوانند از نظر اندازه با آن ارتباط برقرار کنند، قرار دهید مانند:
کودک
بزرگسال
نژاد سگ آشنا
لپ تاپ
لامپ
صندلی
این کار خیلی بیشتر از نشان دادن ابعاد را انجام میدهد. در یک نگاه به مردم میگوید که یک سوژه چقدر بزرگ است.
برای موارد کوچکتر، ممکن است از مقیاس های زیر کمک بگیرید:
دست/انگشت
ساق / پا
سکه
خودکار / مداد
کلید اتوموبیل
خط كش
صفحه کلید کامپیوتر
گوشی های هوشمند
در نظر بگیرید که کدام یک برای برند شما منطقی تر است.
19. بعد از تاریکی عکس بگیرید
پس از غروب خورشید از بیرون ماندن با دوربین خود نترسید. یک دوربین مدرن خوب میتواند بعد از تاریکی هم عکس های بسیار زیبایی برای پست اینستاگرام بگیرد و چیزهایی را که نمی توانید با چشم انسان ببینید تقویت میکند.
راه هایی را بیابید که عکاسی در شب را در صفحه اینستاگرام خود بگنجانید. این نحوه گرفتن عکس های اینستاگرامی است که مردم آن را منحصر به فرد میدانند.
20. از زیرآب عکس بگیرید
علاوه بر عکاسی در شب، سعی کنید در زیر آب عکس بگیرید. این چیزی نیست که مردم در هر حساب کاربری اینستاگرام ببینند.
اگر گوشی شما صد آب است گرفتن عکس های زیر آب مقرون به صرفه هستند.
آنها به شما اجازه میدهند زوایایی را که افراد کمی میبینند، ثبت کنید. .
اگر برند شما میتواند به هر طریقی با آب مرتبط شود، گرفتن عکس هایی از محصولاتتان درون اب یا زیر اب ایده ای فوق العاده عالی است.
به این صورت می توانید عکس های اینستاگرامی بگیرید که در مورد برند شما صحبت میکنند و تمام تلاش خود را بکنید تا مشتریان تات را خوشحال کنید.
چگونه عکس هایی برای پست اینستاگرام بگیریم که باعث افزایش ترافیک میشوند؟
تفاوتی ندارد که یک کسبوکار کوچک هستید یا یک برند شخصی، شما باید یک تجربه بصری ایجاد کنید که به جذب فالوورهای اینستاگرام شما کمک کند. اگر عکس هایی با ویزگی هایی که در این مقاله به انها اشاره کردیم گرفتید حالا زمان ان رسیده که با نرم افزار ساخت پست و استوری دومینگو شروع به ویرایش آن کنید. در نرم افزار آنلاین ما صدها قالب رایگان پشت و استوری وجود دارد که میتوانید براساس نیاز خود عکسها را از دوربین گوشی به آن اصافه کنید و هر عنصر گرافیکی که مدنظرتان است را نیز برای جداب تر کردن طراحی پست اینستاگرام به ان بیفزایید.
ابزارهای سفارشی سازی در برنامه انلاین طراحی و ویرایش دومینگو میتواند در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کند.