اگر ایده خلاقانه ای برای طراحی تبلیغاتی تان به کار ببرید، حتما میتوانید واکنش عاطفی مخاطب تان را برانگیزید و کاری کنید که مخاطبان احتمالا آن را به خاطر بیاورند.
طراحی پوستر انلاین با ایده های خلاقانه و سرگرم کننده اغلب به واکنش مثبتی منجر میشود و نسبت به ساخت بنر آموزشی تعامل بیشتری ایجاد میکند.
زمانیکه طراحی آنلاین پوستر فارسی شما به نحوی باشد که لبخندی را بر لب مخاطبین تان بنشانید، قطعا آن را برای همیشه به خاطر خواهند آورد.
اما داشتن ایده خلاقانه برای ساخت بنر انلاین کافی نیست شما باید اصول و نکاتی را نیز در طراحی پوستر تبلیغاتی رعایت کنید که در این مقاله به آنها میپردازیم.
ایده های خلاقانه طراحی آنلاین پوستر
برای شروع بیایید چند ایده خلاقانه را با هم بررسی کنیم که میتوانید از آنها برای طراحی بنر سایت یا طراحی بنر تبلیغاتی به صورت پست و استوری اینستاگرام استفاده کنید.
به جای خط صاف از خطوط شکسته مثل ترک دیوار برای عمق دادن به قالب پوستر تبلیغاتی استفاده کنید
اگر میخواهید به قالب پوستر مسطح خود کمی عمق بدهید استفاده از خطوط شکسته برای شما عالی است.
در قالب آماده زیر میبینید که طراح با استفاده از خطوط شکسته ساده به این پوستر عمق بیشتری بخشیده است.
با یک تصویر پس زمینه قوی و یک طرح رنگی جسورانه، این ایده خلاقانه طراحی پوستر تبلیغاتی کاملا از بقیه متمایز خواهد شد.
من فکر میکنم که یک خط صاف، چنین جذابیتی نداشت و در عوض پوستر را یکنواخت و بی روح میکرد.
از فونت های فانتزی برای طراحی پوستر آنلاین فارسی رایگان کنید
هیچ قاعدهای وجود ندارد که بگوید باید چه نوع فونتی میتواند ایده خلاقانه پوستر شما باشد.
گاهی اوقات شما نیاز به امتحان کردن چندین فونت دارید، در کنار آیکونها یا برچسب های مختلف دارید، تا ساخت بنر تبلیغاتی آنلاین خود را تکمیل کنید!
به عنوان مثال، در طراحی پوستر تبلیغاتی زیر، طراح در واقع از فونت فانتزی همراه با نمادهای منحصر به فرد برای طراحی بنر انلاین استفاده کرده است.
از یک شکل پس زمینه یا قاب استوری برای برجسته کردن متن استفاده کنید
اگر میخواهید متن را با روشی خلاقانه در طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی، برجسته کنید، مثال زیر را دنبال کنید.
طراحان از قاب استوری سیاه و سفید برای برجسته کردن متن عنوان استفاده کردند تا به خواننده نشان دهند که ابتدا باید به کجا نگاه کند. استفاده از قاب استوری همیشه یک مزیت است.
علاوه بر این، این تاکتیک میتواند تاریخ، آدرس وب سایت یا هر محتوای مهمی را در پوستر شما برجسته کند.
فقط مطمئن شوید که از این ترفند کم استفاده کنید وگرنه کارایی خود را از دست میدهد.
کاربرد محصول تان را برجسته کنید
پوسترهای خلاقانه ای که موفقیت خود را در طول زمان نشان داده اند، تأثیری ماندگار بر ذهن مخاطبان داشته اند.
برای مثال، اگر نگاهی گذرا به این پوستر بیندازید، میبینید که طراح برای تبلیغ کوله پشتی، از تصویر آن در طبیعت استفاده کرده است.
آنها میتوانستند خیلی ساده فقط تصویر کوله پشتی را نمایش دهند و آن را تبلیغ کنند، اما نشان دادن کاربرد عملی کوله پشتی در کوهنوردی کیفیت بالای این محصول را نشان میدهد و در عین حال این تصویر را در ذهن مخاطب جا میاندازد که میتوانند در شرایط سخت روی کارایی این محصول حساب کنند.
از طراحی پوستر تبلیغاتی در مناسبت های مختلف استفاده کنید
پوسترهای مناسبتی بهترین روش برای تبلیغات غیرمستقیم هستند. تنوع در ساخت پوستر تبلیغاتی مناسبتی بسیار زیاد است. قالب های آماده پست و استوری اینستاگرام دومینگو، یک روش فوق العاده برای طراحی پوسترهایی است که برای مناسبت های مختلف در طول سال به آن نیاز دارید.
مناسبتی که میخواهید برای آن پست یا استوری تبلیغاتی بسازید بهتر است با حوزه کسب و کار شما مرتبط باشد. مثلا پوستر تبریک ولنتاین میتواند برای کافه یا کافی شاپ بهترین کارایی را داشته باشد، اما برای باشگاه ورزشی چندان مناسب نیست.
از فضای منفی در طراحی آنلاین بنر نترسید
برای ساخت یک پوستر جالب یا خلاقانه نیازی نیست تک تک پیکسل های صفحه را بپوشانید.
خوب است که در هنگام ساخت پوستر تبلیغاتی بخشی از آن را خالی بگذارید تا پوستر شما نفس بکشد.
به خصوص اگر سعی میکنید پوستری مینیمالیستی مانند طرح بالا ایجاد کنید. همانطور که در این مثال میبینید، فضای خالی در واقع به بهتر دیده شدن متن در صفحه کمک میکند.
فونت های نستعلق را برای طراحی پوستر تبلیغاتی به کار ببرید
از آنجایی که برندها سعی میکنند واقعی تر و انسانی تر شوند، فونت های دست نویس به یک روند کاربردی در ساخت پست و استوری اینستاگرام تبدیل شده است.
پیش از اینکه طراحی هر پوستری را نهایی کنید، یک دقیقه وقت بگذارید و تصور کنید که اگر از ایده پوستر تبلیغاتی با فونت دست نویس استفاده کنید، چه حسی خواهد داشت. من کاملاً مطمئن هستم که اگر طرح بنر شما فانتزی باشد، استفاده فونت دست خطی ظاهری مناسب تر خواهد داشت و تأثیر آن را بیشتر میکند
جذابیت طرح آنلاین مینیمالیستی خود را با رنگ های برجسته بالا ببرید
من فکر میکنم، یکی از بزرگ ترین تصورات غلط در دنیای طراحی این است که پوسترهای مینیمالیستی نباید رنگ داشته باشند.
با این حال، ایده آل های طراحی مینیمالیستی بر استفاده از موارد ضروری برای ایجاد محتوایی زیبا و کاربردی تمرکز میکنند. در واقع هر عنصری که به عنوان ایده پوستر تبلیغاتی با طرح مینیمالیستی به کار میبرید باید ساده و متعادل باشد.
در این نمونه پوستر مینیمالیستی، طراحان دقیقاً این کار را با انتخاب رنگ های برجسته که آن را چشم نوازتر میکند، انجام داده اند.
این طرح پوستر مینیمالیستی اگر فقط از یک رنگ استفاده میکرد، میتوانست یک طرح خستهکننده باشد. اما رنگهای پررنگ به چشمگیرتر شدن آن کمک کرده اند.
از یک اینفوگرافیک برای طراحی پوستر آموزشی استفاده کنید
اگر میخواهید دادهها یا نمودارها را در پوستر خود قرار دهید، توصیه میکنم از یک طرح اینفوگرافیک استفاده کنید.
با استفاده از اینفوگرافیک، میتوانید از نمودارها، شکلها، نقشهها و چارتها برای بیان مؤثر داستان تان استفاده کنید.
مثلا همه این طرحها میتوانند در کنار هم به طور موثر توضیح دهند که چگونه کسب و کار شما در دهه گذشته رشد کرده است.
اینفوگرافیک جدول زمانی که پیشرفت کسب و کارتان را با گذشت زمان توضیح میدهد نیز میتواند ایده پوستر تبلیغاتی مناسبی باشد.
از ابعاد مناسب برای طراحی پوستر تبلیغاتی متفاوت استفاده کنید
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، ابعاد پوستر تبلیغاتی در هر پلتفرم متفاوت است. مثلا ابعاد استوری اینستاگرام، عمودی است در حالیکه طراحی پست اینستاگرام باید مربعی باشد. طرح های بنر سایت نیز مستطیل افقی هستند. بنابراین، هنگام ساخت بنر حتما باید مشخص کنید که قرار است بنر را در چه پلتفرمی منتشر کنید سپس با انتخاب ابعاد مناسب شروع به طراحی کنید.
یک تم رنگ جذاب و جیغ انتخاب کنید
رنگ های جیغ میتوانند ایده پوستر تبلیغاتی فوقالعاده ای برای جلب توجه مخاطب باشند.
اما نکته مورد علاقه من در مورد این ایده امکان برجسته کردن متن تبلیغاتی با رنگ های شاد و پررنگ است که باعث ایجاد حس سرزندگی در بنر میشود.
به طور کلی این یکی از بهترین ایده های پوستری خلاقانه است که میتوانید به کار ببرید.
عناوین را به شیوه ای خلاقانه بنویسید
گاهی اوقات برای رساندن پیام خود به مخاطب، باید خارج از چارچوب فکر کنید، به خصوص زمانی که در حال طراحی یک پوستر خلاقانه هستید.
در این نمونه پوستر منحصر به فرد، طراح تصمیم گرفت عنوان رویداد را به روشی نوآورانه ارائه دهد.
آنها به جای اینکه کلمات را به روش سنتی، در یک خط و پشت سر هم بنویسند، متن را در چند خط ارائه کردند. آنها برخی از کلمات را جدا از هم نوشتند تا ذهن مخاطب را بیشتر درگیر کنند تا برای خواندن متن یک پازل را حل کند.
خواندن این بنر ممکن است چند ثانیه طول بکشد، اما مطمئناً مدتها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.
از کل بوم برای طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده نکنید
فقط به این دلیل که یک بوم بزرگ در اختیار دارید، به این معنی نیست که باید آن را به طور کامل با محتوا پر کنید.
اگر به پوسترهای حرفه ای نگاه کنید، متوجه استفاده موثر از فضای خالی خواهید شد. این یک راه ساده برای جلوگیری از نامرتب شدن ظاهر پوستر است.
این رویکرد یک ایده پوستر تبلیغاتی مینیمالیستی است که کار شما را بسیار راحت میکند اما در عین حال در دید مخاطب بسیار خوشایند است.
از یک پس زمینه ساده و یک تصویر سه بعدی روی آن استفاده کنید
اگر به فکر ایده پوستر تبلیغاتی برای متمایز شدن هستید، به پسزمینههای بسیار پیچیده فکر نکنید .
شاید پس زمینه های پیچیده و شلوغ برای برخی از انواع بنر مناسب باشند، اما گاهی اوقات بهتر است آن را ساده نگه دارید.
در این نمونه پوستر، میبینید که آنها از یک پس زمینه صاف و ساده در سراسر پوستر استفاده کرده اند. همانطور که میبینید، با این رویکرد، توانستند تصویر سه بعدی محصول را به نقطه کانونی اصلی پوستر تبدیل کنند.
بهتر از همه، با یک پس زمینه صاف، میتوانید به راحتی رنگ پوستر خود را متناسب با موقعیت های مختلف تغییر دهید.
همچنین از این طریق میتوانید به راحتی از قالب پوستر برای رویدادهای آینده مجددا استفاده کنید.
در بنر ساز آنلاین دومینگو، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بار روی پس زمینه کلیک کنید تا رنگ های برند خود را به آن اضافه کنید.
از تصاویر جالب به عنوان پس زمینه پوستر تبلیغاتی استفاده کنید
در این لحظه از زمان، میلیونها تصویر رایگان، عکس استوک و قالب در نرم افزار ساخت بنر دومینگو وجود دارد . و هر روز تعداد بیشتری به آن اضافه میشود!
پس چرا هنوز از یک تصویر پس زمینه یا قالب خسته کننده استفاده میکنید؟ این نمونه پوستر تبلیغاتی را بررسی کنید، و میتوانید ببینید که یک طرح پس زمینه جالب چقدر میتواند قدرتمند باشد:
این گلها رنگ بسیار زیادی به پوستر مینیمالیستی میبخشند، بدون اینکه حواس مخاطب را از متن منحرف کنند.
این پوستر همچنین نمونه ای عالی از روندی به نام مینیمالیسم رنگارنگ است که فکر میکنم در سال 2019 رایج شده بود!
پوستر خود را با کادر و حاشیه به بخش های مختلف تقسیم کنید
واقعاً قانونی وجود ندارد که چه مقدار اطلاعات را میتوانید در یک پوستر قرار دهید.
با این حال، باید مطمئن شوید که خواندن و درک این اطلاعات آسان است و این اطلاعات در واقع مربوط به پوستر و برای خواننده مفید است.
یکی از ساده ترین راهها برای منظم نگه داشتن پوستر استفاده از کادرها و حاشیهها است.
حال اگر قصد دارید تعداد زیادی اطلاعات مختلف را در پوستر خود قرار دهید، سعی کنید از این نمونه پوستر تقلید کنید.
طراح در واقع این پوستر را با استفاده از چند خط و حاشیه به 5 بخش مختلف تقسیم کرد.
این حاشیهها خواندن پوستر و حرکت چشم از یک نقطه به نقطه دیگر را بسیار آسانتر میکنند.
بدون آنها، اطلاعات همه با هم دیده میشوند، که اصلا خوب نیست!
با استفاده از آیکون های جالب یک پوستر خلاقانه بسازید
اگر نمی خواهید عکس یا تصویری را در پوستر خود قرار دهید، یک کلاژ از ایموجی، آیکون و اتیکت میتواند جایگزین عالی برای آن باشد.
من واقعاً کلاژ آیکونها را دوست دارم زیرا میتوانید با آیکون هایی که استفاده میکنید کاملاً برجسته شوید . به خصوص به این دلیل که در ویزایشگر آنلاین دومینگو، به هزاران نماد و ایکون دسترسی دارید.
در این نمونه پوستر فروش، طراح از مجموعه ای از نمادهای لباس به صورت کلاژ استفاده کرده است:
هر نماد با نماد بعدی متفاوت است و به برند اجازه میدهد نشان دهد که تعداد زیادی لباس برای فروش دارد.
به علاوه از آنجا که میتوانید رنگ آیکون را تغییر دهید، این کلاژ را میتوان در سایر پوسترها یا پروژه های طراحی استفاده کرد!
همیشه از تصاویر باکیفیت در پوستر خلاقانه خود استفاده کنید
اگر قصد دارید پوستر خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا آن را چاپ کنید، حتما از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید .
در واقع سعی کنید همیشه در تمام پوسترهای خود از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. شما واقعاً هرگز نمی دانید که آنها ممکن است کجا به اشتراک گذاشته شوند، یا چه کسی آنها را خواهد دید.
به علاوه، مخاطبان از همان ابتدا تصاویر را با کسب و کار شما مرتبط میدانند. اگر از یک تصویر عجیب و غریب یا با کیفیت پایین در پوستر خود استفاده میکنید، احتمالاً افراد تمایلی به همکاری با برند شما ندارند.
در این نمونه پوستر زیبا، آنها قطعا با انتخاب تصویر برجسته خود طراحی درستی کردند:
این تصویر نه تنها با ایده پوستر تبلیغاتی مطابقت دارد، بلکه در هر صفحه ای شفاف و حرفه ای به نظر میرسد.
هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که تلاش زیادی برای طراحی پوستر انجام دهید و متوجه شوید که در یک صفحه بزرگ، بی کیفیت به نظر میرسد.
شما به پایان مقاله ایده های پوستر خلاقانه ما رسیدید! کارتان عالی بود! حالا خودتات میتوانید به صورت رایگان شروع به خلق بنرهای جذاب با قالب های آماده دومینگو کنید!